[ AKE 2.5 180 KM] Nie odpalił. Prośba o pomoc w znalezieniu
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[ AKE 2.5 180 KM] Nie odpalił. Prośba o pomoc w znalezieniu
Witam,
Dziś miałem mało przyjemne doświadczenie, otóż samochód nie odpalił. Odpalałem go standardowo i jak już praktycznie załapał odpuściłem kluczyk i zgasł. Później wielokrotnie próbowałem go odpalić ale kończyło się to fiaskiem. Mimo wielokrotnych prób kręcenia i dłuższych i krótszych nic. Oczywiście po dłuższym kręceniu wyskakiwała mi kontrolka oleju. Nawet nie bardzo słychać żeby jakieś detonacje zachodziło jakby bez paliwa kręcił. W pierwszej chwili pomyślałem że nie użyłem przycisku odcinającego zapłon ale po wielu próbach jestem pewny że on załączał i powinno być ok.
Samochód A6 C5 AKE 180KM rocznik modelowy 2002 produkcji listopad 2001, manualna skrzynia.
Teraz pytania:
Co mogło paść?
Co sprawdzić?
Jak tylko będe miał odczyty z VAGa to je tu dodam.
Niestety laptop mi się rozładował ale jak tylko sie naładuje to pójdę i podłącze VAGa i zobaczę czy jakieś błędy są bo o logach bez uruchomionego silnika o mogę zapomnieć.
Pamiętam że w AFN np pierwsze co sprawdzało się czy dochodzi napięcie na taki zaworek na pompie i luzowało wtryski żeby zobaczyć czy leci paliwko. Jak mi się uda to sprawdze bo nie mam kluczy za bardzo a raczej trysków nie będe kombinerkami rozkręcał.
Nie straszcie że to sterownik pompy o którym się często słyszy odnośnie pompy VP44. Ewentualnie jakie są koszty takiej naprawy?
Prosze pomóżcie bo obawiam sie że ostatnimi dniami za bardzo go chwaliłem że wszystko z nim ok
Dziś miałem mało przyjemne doświadczenie, otóż samochód nie odpalił. Odpalałem go standardowo i jak już praktycznie załapał odpuściłem kluczyk i zgasł. Później wielokrotnie próbowałem go odpalić ale kończyło się to fiaskiem. Mimo wielokrotnych prób kręcenia i dłuższych i krótszych nic. Oczywiście po dłuższym kręceniu wyskakiwała mi kontrolka oleju. Nawet nie bardzo słychać żeby jakieś detonacje zachodziło jakby bez paliwa kręcił. W pierwszej chwili pomyślałem że nie użyłem przycisku odcinającego zapłon ale po wielu próbach jestem pewny że on załączał i powinno być ok.
Samochód A6 C5 AKE 180KM rocznik modelowy 2002 produkcji listopad 2001, manualna skrzynia.
Teraz pytania:
Co mogło paść?
Co sprawdzić?
Jak tylko będe miał odczyty z VAGa to je tu dodam.
Niestety laptop mi się rozładował ale jak tylko sie naładuje to pójdę i podłącze VAGa i zobaczę czy jakieś błędy są bo o logach bez uruchomionego silnika o mogę zapomnieć.
Pamiętam że w AFN np pierwsze co sprawdzało się czy dochodzi napięcie na taki zaworek na pompie i luzowało wtryski żeby zobaczyć czy leci paliwko. Jak mi się uda to sprawdze bo nie mam kluczy za bardzo a raczej trysków nie będe kombinerkami rozkręcał.
Nie straszcie że to sterownik pompy o którym się często słyszy odnośnie pompy VP44. Ewentualnie jakie są koszty takiej naprawy?
Prosze pomóżcie bo obawiam sie że ostatnimi dniami za bardzo go chwaliłem że wszystko z nim ok
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Obyś szalony, nie powiedział tego wszystkiego jako proroctwa
Byłem i oczywiście w sterowniku silnika brak błedów.
Mimo to przed skanowaniem spróbowałem odpalić i jakby zagadał i chciał ale nie załapał żeby odpalić.
Co do immobilizera w momencie łączenia z modułem tam gdzie wyskakuja informacje o sterowniku pokazało się:
vag number: Bitte Adress
component: e 17 eingeben
a przy próbie odczytu błędów:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: Bitte Adress
Component and/or Version: e 17 eingeben
Software Coding:
Work Shop Code:
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
a communication error ocurred
Miałem troche błedw w centralnym zamku ale tam to zawsze ich miałem sporo wiec odpuszczam.
Tu pełny autoscan błedów ale tu juz po wykasowaniu tych błędów z centralnego zamka:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,06,08,15,16,17,18,34,35,36,37,45,55,56,57,67,75,76,77
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B2 907 401 F
Component: 2.5l/4VTEDC 0000SG D04
Coding: 01015
Shop #: WSC 02325
00000059 130 106LC150_1.V77569828184
No fault code found.
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 614 517 H
Component: ABS/ESP allrad 1328
Coding: 06455
Shop #: WSC 02325
No fault code found.
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 820 043 AD
Component: A6-Klimavollautomat 0104
Coding: 00103
Shop #: WSC 23331
2 Faults Found:
01592 - Air Quality Sensor (G238)
37-00 - Faulty
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 920 933 G
Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D03
Coding: 00060
Shop #: WSC 67814
WAUZZZ4BZ2N000375 AUZ7Z0A1789064
2 Faults Found:
01304 - Radio
49-10 - No Communications - Intermittent
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 962 258 D
Component: Zentralverriegelung D35
Coding: 06721
Shop #: WSC 67814
No fault code found.
Address 37 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 035 192 MX
Component: RNS 4.1 H06 BNO 0017
No fault code found.
Address 55 -------------------------------------------------------
Controller: 4Z7 907 357
Component: dynamische LWR D06
Coding: 00050
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 035 192 MX
Component: Radio BNO 0001
Coding: 00117
Shop #: WSC 67814
No fault code found.
Address 57 -------------------------------------------------------
Controller: 4D0 919 146 B
Component: TV Tuner H05 0704
Coding: 0000110
Shop #: WSC 00000
No fault code found.
End -------------------------------------------------------
Kazda pomoc mile widziana i prośba o naprowadzenie gdzie szukać i co sprawdzać. Bo chcąc w tej chwili zaprowadzić mechanikowi to lawete trzeba zamawiać.
Byłem i oczywiście w sterowniku silnika brak błedów.
Mimo to przed skanowaniem spróbowałem odpalić i jakby zagadał i chciał ale nie załapał żeby odpalić.
Co do immobilizera w momencie łączenia z modułem tam gdzie wyskakuja informacje o sterowniku pokazało się:
vag number: Bitte Adress
component: e 17 eingeben
a przy próbie odczytu błędów:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: Bitte Adress
Component and/or Version: e 17 eingeben
Software Coding:
Work Shop Code:
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
a communication error ocurred
Miałem troche błedw w centralnym zamku ale tam to zawsze ich miałem sporo wiec odpuszczam.
Tu pełny autoscan błedów ale tu juz po wykasowaniu tych błędów z centralnego zamka:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,06,08,15,16,17,18,34,35,36,37,45,55,56,57,67,75,76,77
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B2 907 401 F
Component: 2.5l/4VTEDC 0000SG D04
Coding: 01015
Shop #: WSC 02325
00000059 130 106LC150_1.V77569828184
No fault code found.
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 614 517 H
Component: ABS/ESP allrad 1328
Coding: 06455
Shop #: WSC 02325
No fault code found.
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 820 043 AD
Component: A6-Klimavollautomat 0104
Coding: 00103
Shop #: WSC 23331
2 Faults Found:
01592 - Air Quality Sensor (G238)
37-00 - Faulty
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 920 933 G
Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D03
Coding: 00060
Shop #: WSC 67814
WAUZZZ4BZ2N000375 AUZ7Z0A1789064
2 Faults Found:
01304 - Radio
49-10 - No Communications - Intermittent
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 962 258 D
Component: Zentralverriegelung D35
Coding: 06721
Shop #: WSC 67814
No fault code found.
Address 37 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 035 192 MX
Component: RNS 4.1 H06 BNO 0017
No fault code found.
Address 55 -------------------------------------------------------
Controller: 4Z7 907 357
Component: dynamische LWR D06
Coding: 00050
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 035 192 MX
Component: Radio BNO 0001
Coding: 00117
Shop #: WSC 67814
No fault code found.
Address 57 -------------------------------------------------------
Controller: 4D0 919 146 B
Component: TV Tuner H05 0704
Coding: 0000110
Shop #: WSC 00000
No fault code found.
End -------------------------------------------------------
Kazda pomoc mile widziana i prośba o naprowadzenie gdzie szukać i co sprawdzać. Bo chcąc w tej chwili zaprowadzić mechanikowi to lawete trzeba zamawiać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Hmmm o to jest pytanie. Drugie pytanie dlaczego ni z natki ni z pietruszki miałby sie zapowietrzyc skoro było wszystko ok. Jakis czas temu ze 2 miesiące wymieniałem filtr paliwa ale zrobiłem juz kilka tys km i wszystko było wzorowo od pierwszego odpalenia po wymianie. Tak czy inaczej sprawdzę.szczygiel189 pisze:Paliwo dochodzi do pompy? Może układ paliwa się zapowietrzył
masz na myśli sprawdzenie juz na przewodach wysokiego ciśnienia czy jest paliwo czy jeszcze przed pompą?
a jaki mas przebieg?
[ Dodano: 2014-01-14, 21:19 ]
A jaki masz przebieg?
[ Dodano: 2014-01-14, 21:25 ]
Jeśli trochę ponad 200 tysi umiera sterownik pompy i nic na to nie poradzisz a koszt regeneracji to jakies 3 tysie wiem bo to przerabialem dla pewnosci sprawdz czy idzie paliwo z wtrysku
[ Dodano: 2014-01-14, 21:19 ]
A jaki masz przebieg?
[ Dodano: 2014-01-14, 21:25 ]
Jeśli trochę ponad 200 tysi umiera sterownik pompy i nic na to nie poradzisz a koszt regeneracji to jakies 3 tysie wiem bo to przerabialem dla pewnosci sprawdz czy idzie paliwo z wtrysku
Było B4 1,9 TDI jest A6 2,5 180 KM TDI
sprawdz czy działa pompa paliwaw zbiorniku (w elsie opisane jest który bezpiecznik odpowiada za pompę z resztą jest dokładnie opisana procedura odpowietrzenia 2,5 tdi) czy nie jest zapowietrzony układ paliwowy odkręci zasilanie wtrysków sprawdz czy podczas kręcenia leci paliwo.Jeszcze możesz sprawdzic pasek rozrządu czy wszystko jest na swoim miejscu.Jesli wszystko jest ok czyli pompa w zbiorniku dochodzi paliwo rozrząd itd i dalej nie odpala to zrob ostatnią akcje na plaka jesli odpali i zgasnie to 90%sterownik pompy w sumie mozna go naprawic tanim kosztem ale ogolnie będzie pała.
[center]Wymoderowałem treść postu zgodnie z 29 Punktem Regulaminu. (szalony)[/center]
[center]Wymoderowałem treść postu zgodnie z 29 Punktem Regulaminu. (szalony)[/center]
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez martyna13, łącznie zmieniany 1 raz.
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Sprawdziłem na co mi warunki pozwoliły i sytuacja wygląda następująco. Poluzowałem jeden wtrysk i kupa, nie leciało paliwo poza może 2 kroplami i trochę małych bąbelków powietrza.
Wygląda więc albo na zapowietrzony układ paliwowy albo padła pompa?
Nie byłem w stanie długo kręcić bo akumulator prawie padł. Podłączyłem dzis akumulator i jutro jeszcze spróbuje pokręcić dłużej przy poluzowanej nakretce przy wtrysku.
Czy odpowietrzając powinno się luzować pojedyncze przewody i jak się pojawi paliwo zakręcać i wtedy następny?
Ten wąż przeźroczysty przed pompa paliwa wygląda na cały wypełniony paliwem ale mimo to sprawdzać pompę w zbiorniku? Paliwa powinno byc myslę z jedna trzecia zbiornika, tyle by wynikało ze wskazania i przejechanych kilometrów.
Co mogło by byc przyczyną nagłego zapowietrzenia układu jak nic nie było majstrowane?
[ Dodano: 2014-01-15, 17:25 ]
Jak Ktoś ma opis tej procedury elsie i mógłby wrzucić mi na pastaldo@wp.pl byłbym bardzo wdzięczny.
Wygląda więc albo na zapowietrzony układ paliwowy albo padła pompa?
Nie byłem w stanie długo kręcić bo akumulator prawie padł. Podłączyłem dzis akumulator i jutro jeszcze spróbuje pokręcić dłużej przy poluzowanej nakretce przy wtrysku.
Czy odpowietrzając powinno się luzować pojedyncze przewody i jak się pojawi paliwo zakręcać i wtedy następny?
Ten wąż przeźroczysty przed pompa paliwa wygląda na cały wypełniony paliwem ale mimo to sprawdzać pompę w zbiorniku? Paliwa powinno byc myslę z jedna trzecia zbiornika, tyle by wynikało ze wskazania i przejechanych kilometrów.
Co mogło by byc przyczyną nagłego zapowietrzenia układu jak nic nie było majstrowane?
[ Dodano: 2014-01-15, 17:25 ]
Jak Ktoś ma opis tej procedury elsie i mógłby wrzucić mi na pastaldo@wp.pl byłbym bardzo wdzięczny.
Może wcześniej zdarzyło Ci się jechać na rezerwie? Miałem dosyć podobną sytuację, wszystko było elegancko, aż pewnego razu przy zapiętym I biegu i włączonym silniku puściłem sprzęgło, samochód zrobił "żabkę" i zgasł. Przy próbach odpalenia chodził rozrusznik, ale nie było mowy o odpaleniu auta - skończyło się na wymianie pompy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga