Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALF 2.4 165 KM] A6 C5 drży pedał gazu, falują obroty, lubi

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Dawdoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 lip 2010, 21:33
Lokalizacja: warszawa

[ALF 2.4 165 KM] A6 C5 drży pedał gazu, falują obroty, lubi

Post autor: Dawdoo » 10 sty 2014, 16:57

Witam
Otóż mam kilka pytań odnośnie a6..
Czasami zdarza się że po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu pedału gazu pedał zaczyna uderzać mi w stopę, tzn. po prosty drży.. Niepokojące to jest bo zaczyna pukać w but jak by na prawdę coś się psuło. Wie ktoś coś o tym ?
Druga sprawa to to że na luzie delikatnie falują obroty silnika, minimalnie ale jednak, auto nie posiada lpg.
Trzecia sprawa to to że w mieście przy spokojnej jeździe potrafi spalić 18l, wiem że te silniki sporo palą ? Nie ma się czym martwić ?
No i jeszcze coś, na ssaniu silnik pracuje 2x albo 4x głośniej niż zwyczajnie, tak jak by coś szumiło, ocierało o coś ? (nagram filmik i sami zobaczycie o co mi chodzi. Od zawsze tak było, tak ma być czy kolejna mała wada ?

Przebieg to 107tys,
rok prod. to koniec 97.
Silnik 2.4 ALF 165km

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, 00:05 przez Dawdoo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 10 sty 2014, 17:02

z pewnością jest coś nie tak bo mi na gazie ten sam motor nie spali 18l. po pierwsze podłączyć kompa i sprawdzić błędy, co do falowania może wystarczy czyszczenie i adaptacja przepustnicy, choć może to być związane z innym problemem bo duże spalanie na to wskazuje. może czujnik temperatury przekłamuje i silnik dostaje za dużą dawkę paliwa, może niedomagają sondy albo coś z przpływką. zrobić logi i wrzucić na forum na pewno ktoś ogarnięty pomoże

michael
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 10 sty 2014, 20:45
Lokalizacja: Płock

Post autor: michael » 10 sty 2014, 20:48

Witaj,mam te same Audi też benzyna i powiem Ci ,że miałem ten sam problem ,falowały mi obroty też gdy trzymałem gaz.Powiem Ci że wszystko się zmieniło gdy zalałem PB98 .Silnik pracuje równo i pali z 1-2l mniej co w moim przypadku to jest dużo.Pozdrawiam

Dawdoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 lip 2010, 21:33
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Dawdoo » 10 sty 2014, 21:44

One mi falują jak trzymam, jak nie trzymam, obojętnie. I wrzucam filmik z tym głośnym dźwiękiem na ssaniu, może mało widać bo ciemno, ale dźwięk dobry i wiadomo o co chodzi. No i te falujące obroty też widać.


Od 1:33 jest drugi filmik gdy już się rozgrzał po przejaździe i wtedy dodałem trochę gazu i przytrzymałem tak około 1500rpm i też falują.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, 00:12 przez Dawdoo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 10 sty 2014, 22:01

Zalecenia kolegi grzałka + przejrzeć układ podciśnienia i dodatkowo sprawdzić szczelność układu dolotowego i wydechowego... W grę wchodzi także odma i eżektor... Za dużo by zgadywać.

Najlepiej jakby były logi i ewentualne błędy z VCDSa/VAGa

krejzi89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 25 lip 2013, 09:36
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: krejzi89 » 11 sty 2014, 06:10

z obrotami mam identycznie,
ale na ssaniu to strasznie głosno Ci chodzi, moze tylko z nagrania tak sie wydaje,
a jakie masz obroty na ssaniu? u mnie coś koło 1200 ale znacznie ciszej, przynajmiej tak mi sie wydaje.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 11 sty 2014, 08:02

pompa powietrza wtórnego na ssaniu przez pierwsze 20 sekund pracuje -jeśli głośno to syf w pompie lub łóżyska

Dawdoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 lip 2010, 21:33
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Dawdoo » 02 lut 2014, 12:58

Obrazek

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 02 lut 2014, 13:30

Błędy dość poważne, ale najlepiej by było prze-kasować je i sprawdzić ponownie po przejażdżce ;)

Nie masz przypadkiem już padającego akumulatora ? ? ?

Na pierwszy strzał zainteresowałbym się :

- Czujnikiem położenia walka rozrządu - Bank 1 (VAG/VCDS grupa 090 - 093 + miernik w rękę i sprawdzić oporność ,powinno być między pinem 2 i 3 400 á 1000 Ω, dodatkwow sprawdzic ustawienia wałków rozrządu.

- Przepływomierzem (zrób logi dynamiczne), pokazuje za niskie napięcie. Jak sprawdzić przepływkę masz tu: viewtopic.php?t=62567

Dawdoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 lip 2010, 21:33
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Dawdoo » 06 kwie 2014, 21:35

witam, powróciłem po przerwie.
Poogarniałem w audi wszystko co się da, błędów żadnych nie ma, termostat zrobiony... ale auto pali 19/100km....
Co ja mam zrobić ? ....

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 08 kwie 2014, 15:03

sprawdzałeś czujnik temperatury? może przekłamywać i komputer podaje za dużo paliwa. może coś z sondami. porób logi i wstaw tutaj na forum a na pewno ktoś coś doradzi

Awatar użytkownika
marzol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: marzol » 09 kwie 2014, 09:37

Dawdoo pisze:Poogarniałem w audi wszystko co się da, błędów żadnych nie ma, termostat zrobiony...
Możesz napisać co takiego dokładnie poogarniałeś? Bo niestety też męczę się z problemem falujących obrotów <uoee>

Dawdoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 lip 2010, 21:33
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Dawdoo » 09 kwie 2014, 21:16

grzałka, musze kupić kabel itd. bo wszystko puki co robie u mechanika
No i propos tej przepływki...
Zobaczyłem to: http://images61.fotosik.pl/318/d99d8a78defc0433.png
i tam jest taki element, dokładnie 3 element od strony wloty powietrza, kiedyś coś robiłem pod maską i zostawiłem włączoną lampkę i przez przypadek żarówka wypaliła dziure w tym plastiku taką 5x5 no i tak zostawiłem... A teraz pomyślałem nad tym i doszedlem do wniosku że tą dziurą może zapierdzielać gorące powietrze z silnika które przekłamuje właśnie ten czujnik temperatury powietrza i wszystko wariuje, zakleiłem to i zobaczymy jak będzie. Głupia moja teza, ale spróbować nie zaszkodzi.
Audi dziś spaliło 17,8/100km .....
Porsche Cayenne pali mi w miescie 22 tyle że silnik 4,5l v8... ięc wolę brać tamtego skoro spalanie praktycznie takie same... -,-

marzol, Opiszę Ci wszystko co robiłem. Co do obrotów to w sumie one dalej minimalnie falują, minimalnie nieznacznie ale jednak... No po przejechaniu 300km nic nie powróciło. NIC. Zdziwiłem się aż.. Naprawiłem termostat, teraz w końcu silnik ma 90 stopni i ciepło jest. Na ssaniu przestało warczeć, chodzi pięknie (nie wiem czy coś z tym robili ale jest okej), zaczęło działać PORZĄDNIE ogrzewanie na nogi, nie wiem czy ma to znaczenie, ale po robocie termostatu w końcu zaczęło dmuchać porządnie na nogi, teraz czuć w końcu :D Przy okazji roboty termostatu zmienili mi pasek bo auto głównie więcej stało niż jeździło, przebiegu nie było ale popękany był.. Przeczyściłem odpływy wody bo mi zalało moduł komfortu i podłogę.... Pedał gazu nie drży juz, nie szarpie po puszczeniu gazu.. Nie wiem jak to sie naprawiło ale to chyba przez te pokasowane błędy. Auto teraz płynie..
Tyle że te spalanie jak z czołgu tak trochę... Musze chyba te kable kupić i podpiąć samemu pod kompa i zobaczyć co mu dolega, ogólnie jestem informatykiem więc bez problemu ogarnę to i wrzucę tutaj logi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga