[ALF 2.4 165 KM] A6 C5 drży pedał gazu, falują obroty, lubi
[ALF 2.4 165 KM] A6 C5 drży pedał gazu, falują obroty, lubi
Witam
Otóż mam kilka pytań odnośnie a6..
Czasami zdarza się że po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu pedału gazu pedał zaczyna uderzać mi w stopę, tzn. po prosty drży.. Niepokojące to jest bo zaczyna pukać w but jak by na prawdę coś się psuło. Wie ktoś coś o tym ?
Druga sprawa to to że na luzie delikatnie falują obroty silnika, minimalnie ale jednak, auto nie posiada lpg.
Trzecia sprawa to to że w mieście przy spokojnej jeździe potrafi spalić 18l, wiem że te silniki sporo palą ? Nie ma się czym martwić ?
No i jeszcze coś, na ssaniu silnik pracuje 2x albo 4x głośniej niż zwyczajnie, tak jak by coś szumiło, ocierało o coś ? (nagram filmik i sami zobaczycie o co mi chodzi. Od zawsze tak było, tak ma być czy kolejna mała wada ?
Przebieg to 107tys,
rok prod. to koniec 97.
Silnik 2.4 ALF 165km
Pozdrawiam
Otóż mam kilka pytań odnośnie a6..
Czasami zdarza się że po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu pedału gazu pedał zaczyna uderzać mi w stopę, tzn. po prosty drży.. Niepokojące to jest bo zaczyna pukać w but jak by na prawdę coś się psuło. Wie ktoś coś o tym ?
Druga sprawa to to że na luzie delikatnie falują obroty silnika, minimalnie ale jednak, auto nie posiada lpg.
Trzecia sprawa to to że w mieście przy spokojnej jeździe potrafi spalić 18l, wiem że te silniki sporo palą ? Nie ma się czym martwić ?
No i jeszcze coś, na ssaniu silnik pracuje 2x albo 4x głośniej niż zwyczajnie, tak jak by coś szumiło, ocierało o coś ? (nagram filmik i sami zobaczycie o co mi chodzi. Od zawsze tak było, tak ma być czy kolejna mała wada ?
Przebieg to 107tys,
rok prod. to koniec 97.
Silnik 2.4 ALF 165km
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, 00:05 przez Dawdoo, łącznie zmieniany 2 razy.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
z pewnością jest coś nie tak bo mi na gazie ten sam motor nie spali 18l. po pierwsze podłączyć kompa i sprawdzić błędy, co do falowania może wystarczy czyszczenie i adaptacja przepustnicy, choć może to być związane z innym problemem bo duże spalanie na to wskazuje. może czujnik temperatury przekłamuje i silnik dostaje za dużą dawkę paliwa, może niedomagają sondy albo coś z przpływką. zrobić logi i wrzucić na forum na pewno ktoś ogarnięty pomoże
One mi falują jak trzymam, jak nie trzymam, obojętnie. I wrzucam filmik z tym głośnym dźwiękiem na ssaniu, może mało widać bo ciemno, ale dźwięk dobry i wiadomo o co chodzi. No i te falujące obroty też widać.
Od 1:33 jest drugi filmik gdy już się rozgrzał po przejaździe i wtedy dodałem trochę gazu i przytrzymałem tak około 1500rpm i też falują.
Od 1:33 jest drugi filmik gdy już się rozgrzał po przejaździe i wtedy dodałem trochę gazu i przytrzymałem tak około 1500rpm i też falują.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, 00:12 przez Dawdoo, łącznie zmieniany 1 raz.
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Błędy dość poważne, ale najlepiej by było prze-kasować je i sprawdzić ponownie po przejażdżce
Nie masz przypadkiem już padającego akumulatora ? ? ?
Na pierwszy strzał zainteresowałbym się :
- Czujnikiem położenia walka rozrządu - Bank 1 (VAG/VCDS grupa 090 - 093 + miernik w rękę i sprawdzić oporność ,powinno być między pinem 2 i 3 400 á 1000 Ω, dodatkwow sprawdzic ustawienia wałków rozrządu.
- Przepływomierzem (zrób logi dynamiczne), pokazuje za niskie napięcie. Jak sprawdzić przepływkę masz tu: viewtopic.php?t=62567
Nie masz przypadkiem już padającego akumulatora ? ? ?
Na pierwszy strzał zainteresowałbym się :
- Czujnikiem położenia walka rozrządu - Bank 1 (VAG/VCDS grupa 090 - 093 + miernik w rękę i sprawdzić oporność ,powinno być między pinem 2 i 3 400 á 1000 Ω, dodatkwow sprawdzic ustawienia wałków rozrządu.
- Przepływomierzem (zrób logi dynamiczne), pokazuje za niskie napięcie. Jak sprawdzić przepływkę masz tu: viewtopic.php?t=62567
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
grzałka, musze kupić kabel itd. bo wszystko puki co robie u mechanika
No i propos tej przepływki...
Zobaczyłem to: http://images61.fotosik.pl/318/d99d8a78defc0433.png
i tam jest taki element, dokładnie 3 element od strony wloty powietrza, kiedyś coś robiłem pod maską i zostawiłem włączoną lampkę i przez przypadek żarówka wypaliła dziure w tym plastiku taką 5x5 no i tak zostawiłem... A teraz pomyślałem nad tym i doszedlem do wniosku że tą dziurą może zapierdzielać gorące powietrze z silnika które przekłamuje właśnie ten czujnik temperatury powietrza i wszystko wariuje, zakleiłem to i zobaczymy jak będzie. Głupia moja teza, ale spróbować nie zaszkodzi.
Audi dziś spaliło 17,8/100km .....
Porsche Cayenne pali mi w miescie 22 tyle że silnik 4,5l v8... ięc wolę brać tamtego skoro spalanie praktycznie takie same... -,-
marzol, Opiszę Ci wszystko co robiłem. Co do obrotów to w sumie one dalej minimalnie falują, minimalnie nieznacznie ale jednak... No po przejechaniu 300km nic nie powróciło. NIC. Zdziwiłem się aż.. Naprawiłem termostat, teraz w końcu silnik ma 90 stopni i ciepło jest. Na ssaniu przestało warczeć, chodzi pięknie (nie wiem czy coś z tym robili ale jest okej), zaczęło działać PORZĄDNIE ogrzewanie na nogi, nie wiem czy ma to znaczenie, ale po robocie termostatu w końcu zaczęło dmuchać porządnie na nogi, teraz czuć w końcu :D Przy okazji roboty termostatu zmienili mi pasek bo auto głównie więcej stało niż jeździło, przebiegu nie było ale popękany był.. Przeczyściłem odpływy wody bo mi zalało moduł komfortu i podłogę.... Pedał gazu nie drży juz, nie szarpie po puszczeniu gazu.. Nie wiem jak to sie naprawiło ale to chyba przez te pokasowane błędy. Auto teraz płynie..
Tyle że te spalanie jak z czołgu tak trochę... Musze chyba te kable kupić i podpiąć samemu pod kompa i zobaczyć co mu dolega, ogólnie jestem informatykiem więc bez problemu ogarnę to i wrzucę tutaj logi
No i propos tej przepływki...
Zobaczyłem to: http://images61.fotosik.pl/318/d99d8a78defc0433.png
i tam jest taki element, dokładnie 3 element od strony wloty powietrza, kiedyś coś robiłem pod maską i zostawiłem włączoną lampkę i przez przypadek żarówka wypaliła dziure w tym plastiku taką 5x5 no i tak zostawiłem... A teraz pomyślałem nad tym i doszedlem do wniosku że tą dziurą może zapierdzielać gorące powietrze z silnika które przekłamuje właśnie ten czujnik temperatury powietrza i wszystko wariuje, zakleiłem to i zobaczymy jak będzie. Głupia moja teza, ale spróbować nie zaszkodzi.
Audi dziś spaliło 17,8/100km .....
Porsche Cayenne pali mi w miescie 22 tyle że silnik 4,5l v8... ięc wolę brać tamtego skoro spalanie praktycznie takie same... -,-
marzol, Opiszę Ci wszystko co robiłem. Co do obrotów to w sumie one dalej minimalnie falują, minimalnie nieznacznie ale jednak... No po przejechaniu 300km nic nie powróciło. NIC. Zdziwiłem się aż.. Naprawiłem termostat, teraz w końcu silnik ma 90 stopni i ciepło jest. Na ssaniu przestało warczeć, chodzi pięknie (nie wiem czy coś z tym robili ale jest okej), zaczęło działać PORZĄDNIE ogrzewanie na nogi, nie wiem czy ma to znaczenie, ale po robocie termostatu w końcu zaczęło dmuchać porządnie na nogi, teraz czuć w końcu :D Przy okazji roboty termostatu zmienili mi pasek bo auto głównie więcej stało niż jeździło, przebiegu nie było ale popękany był.. Przeczyściłem odpływy wody bo mi zalało moduł komfortu i podłogę.... Pedał gazu nie drży juz, nie szarpie po puszczeniu gazu.. Nie wiem jak to sie naprawiło ale to chyba przez te pokasowane błędy. Auto teraz płynie..
Tyle że te spalanie jak z czołgu tak trochę... Musze chyba te kable kupić i podpiąć samemu pod kompa i zobaczyć co mu dolega, ogólnie jestem informatykiem więc bez problemu ogarnę to i wrzucę tutaj logi
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga