Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

xenon serwis maglownica audi a6 felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
Regeneracja HC
Serwis Kraków
Maglownica Audi
Sklep alufelgi
milionczesci.pl
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 2.4] błąd jednostki sterującej przepustnicą
Autor Wiadomość
grzesiek_wroc 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALF
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-06-29, 17:39   [A6 C5 2.4] błąd jednostki sterującej przepustnicą

Witam. Ponieważ temat dotyczy zarówno skrzyni biegów, silnika i błędów Vag postanowiłem umieścić go tutaj. Jeżeli nie powinien się tutaj znaleźć proszę o przeniesienie.
Ponieważ zauważyłem ostatnio moim zdaniem niepokojące zachowanie się skrzyni biegów (lekkie szarpanie przy zmianie podczas jazdy, mocniejsze przy zmianie podczas postoju z P na R lub D, zamulenie czyt. strata mocy i taka zawiecha pomiędzy biegiem 3 a 4) pojechałem do speców od automatów po poradę. Pan przejechał się (stwierdził że skrzynia przekłada w porządku, trochę jakby minimalnie była spóźniona ale ok). Zrobił również diagnostykę skrzyni (wyskoczył błąd 526 - współczynnik świateł stop nieprawidłowy sygnał) i diagnostykę silnika i wyskoczyły błędy :
17547 adaptacja mieszanki ,system zbyt bogaty
17536 bank 1 powietrze adaptacyjne mieszanki, system zbyt ubogi
17538 bank 2 powietrze adaptacyjne mieszanki, system zbyt ubogi
16518 bank 1 sonda 1 brak aktywności
17978 zablokowana jednostka sterująca silnika
17967 jednostka sterująca przepustnicą
17973 jednostka sterująca zaworem przepustnicy J338 dolne zatrzymanie nie osiągnięte
Wszystkie błędy oprócz 17967 udało się wykasować. Co teraz powinienem zrobić? Na mój rozum powinienem udać się do mechaniora żeby przeczyścił przepustnicę (zrobił adaptację???) i ponownie ustawił prawidłowe kąty wtrysku. Co myślicie o pozostałych błędach w szczególności tez z sondą? Czy samo wykasowanie błędu załatwia sprawę? Czy może to mieć coś wspólnego z wysokim ponad 20 litrowym spalaniem gazu (ten problem opisywałem w innym temacie http://www.a6klub.pl/all-...g-vt5605,45.htm i http://www.a6klub.pl/all-...t5605,105.htm)?
Pozdrawiam.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
krisker 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Krzysiek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 725
Skąd: Olsztyn/Warmia
Wysłany: 2010-06-30, 12:55   

Błąd 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings - czyli pierwsze co, to dokładne czyszczenie przepustnicy i adaptacja (obowiązkowo). Jak się nie uda, to problem może być z samym modułem. Co do wysokiego spalanie lpg - IMO przepustnica nie jest przyczyną. Raczej coś z ustawieniem instalacji (na co wskazują inne błędy). Pojeździj jeszcze trochę i ponownie sprawdź błędy na vagu. Na benzynie też pali więcej niż powinien?
_________________
Pozdrawiam,
Krisker
 
 
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2307
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-06-30, 20:32   

grzesiek_wroc napisał/a:
Ponieważ temat dotyczy zarówno skrzyni biegów

skrzynia moim zdaniem ma tu najmniej winy
a to jak się zachowuje to wina reszty błędów
na początek zajmij się przepustnicą tak jak kolega wyżej napisał
potem skasuj błędy i zobacz jakie powrócą
dawka moim zdaniem jest związana z przepustnicą i może od niej wywalać takie błędy, jeżeli nie będzie miała związku, to do zawodników od LPG trzeba będzie się wybrać aby zbadali instalację
czasami wywalane są błędy z sondami, problem poważny się rodzi gdy nie można ich usunąć, dlatego na początek jazda z przepustnicą
wypadałoby sprawdzić, słynny eżektor i odmę
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
grzesiek_wroc 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALF
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-02, 07:37   

krisker napisał/a:
Na benzynie też pali więcej niż powinien?

No i tu problem, bo nigdy nie sprawdzałem. Nie mam Fis-a a zawsze się znajdują inne wydatki niż zalewanie do pełna Pb :-/
goly191 napisał/a:
na początek zajmij się przepustnicą tak jak kolega wyżej napisał

Tak zrobię i opiszę czy pomogło. Dzięki i pozdrawiam
 
 
@mail 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Darek
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: PL
Wysłany: 2010-07-05, 16:51   

nie rozwijam nowego tematu lecz dołączam się do znalezionego może nam to przybliży problem;
autko bez gazu;

przed wymianą katów wstępnych było:
16805,16815- Warm Up Catalyst Bank 1,2 Efficiency Below Threshold

po (moim zdaniem- niepotrzebnej) wymianie katów wstępnych jest:
17544,17546- Fuel Trim: Bank 1,2 (Add) System too Lean
16891- Idle Control System RPM Higher than Expected

'obroty biegu jałowego skaczą,sondy wariują wszystkie 4 (zimne auto stabilne sondy poniżej 200mV,ciepłe autko 100-600mV skaczą)'

mechanicy,diagności wskazują na sterowanie przepustnicą i sondy,a ja myślę,że to może wstępne katalizatory tak zadziałały na auto;
nie chce mi się wierzyć,że nagle po wymianie katów padła przepustnica lub 4 sondy naraz:

proszę o sugestję
 
 
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2307
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-07-05, 19:40   

@mail napisał/a:
16891- Idle Control System RPM Higher than Expected

16891 - regulacja biegu jałowego - obroty poniżej wartości wymaganej
możliwe przyczyny:
- jednostka sterująca przepustnicą
czyli na początek wypada zrobić adaptację przepustnicy (wcześniej skasować błędy, aby ich nie było)
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9
jeżeli nie pomoże, przeczyścić przepustnicę
pozostałe błędy to dawki, wiec pochodzą od tego błędu
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
@mail 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Darek
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: PL
Wysłany: 2010-07-05, 20:58   

ok,dzięki za info;
obroty mam powyżej ale to chyba nie ma znaczenia;
popróbuję z przepustnicą choć bardzo mnie dziwi,że nagle zaczęło się wszystko w momencie odpalenia motoru po wymianie katów przednich,podczas odbierania auta z warsztatu ?
oto jest zagadka;
 
 
daniel 12 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Daniel
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-26, 11:14   

Witam posiadam audi a6 4.2 z 2003 roku i pojawia się następujący błąd 16805 bank 1 czy ktoś wie co to oznacza?
 
 
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 40 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 965
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-12-26, 11:26   

16805 Warm Up Catalyst Bank 1
_________________

 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
daniel 12 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Daniel
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-26, 13:06   

Dzieki za odpowiedz. Moglbys podpowiedziec jak to rozumiec? Jestem troche laikiem w tych sprawach i nie znam angielskiego. :( Kod byl kasowany, ale po kilku godzinach powraca. To jest jedyny kod.
 
 
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2307
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2013-12-26, 17:08   

daniel 12 napisał/a:
Kod byl kasowany, ale po kilku godzinach powraca.

błąd dotyczy kata, warto byłoby podjechać na emisję spalin, i sprawdzić z obu stron w celu porównania
a tu poczytasz o błędzie, tragedii nie ma, chyba że zatkany będzie fest to się tym zająć
http://www.google.pl/cse?...6805&gsc.page=1
 
 
daniel 12 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Daniel
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-27, 09:33   

Dzieki za informacje :)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: