Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Dziwne odgłosy z układu dolotowego

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
MarcinDob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 paź 2013, 08:44
Lokalizacja: Żary

Dziwne odgłosy z układu dolotowego

Post autor: MarcinDob » 25 gru 2013, 12:55

Witam Was w ten ÂŚwiąteczny dzień....

Zacznę od razu....

Normalna jazda... Przyjechałem pod dom, zgasiłem auto. Po godzinie chciałem znów pojechać odpalam i: po odpaleniu zaczął silnik nierówno pracować i słychać jakiś dźwięk, podniosłem maskę i słyszę uderzenia ale żadne metaliczne tylko stwierdziłem, że to odgłosy powietrza typu BU BU BU.... z dolotu filtra powietrza. Odłączyłem wąż gumowy od dolotu turbiny, turbinka się obraca i czuc dalikatne cofanie się powietrza lekko odczuwalne pod dłonią i przy tym ten dźwięk.... Odłączyłem też rurkę za intercoolerem przed samym kolektorem dolotowym i dźwięk stał się coraz mocniejszy, ale nie czuć uderzeń powietrza pod dłonią z kolektora. przy zatkaniu dłonią dolotu, dławiąc silnik odgłosy przestają być słyszane...
Czy ktoś z drogich forumowiczów miał podobny przypadek i na co mogą wskazywać takie objawy?


Wesołych ÂŚwiąt życzę.

qwertyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: qwertyy » 26 gru 2013, 10:01

Tak, ja miałem identyczny przypadek jak spadł mi o 1 popychacz za dużo w silniku. Rozbierz dekle i sprawdź hydraulikę zaworową

MarcinDob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 paź 2013, 08:44
Lokalizacja: Żary

Post autor: MarcinDob » 26 gru 2013, 11:01

Rozumiem. Na co zwracać przedewszystkim uwagę?

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 26 gru 2013, 11:08

MarcinDob pisze:Na co zwracać przedewszystkim uwagę?
Pod wałkami... pod każdą krzywką sprawdz czy wszędzie znajduje się dzwigienka zaworowa. A na chłopski rozum (nie wiem jaki obeznany jesteś...) to będzie zabawa typu "znajdz różnicę" . Czyli szukaj zaworu który ma osprzęt (jego brak) inny niż reszta zaworów. A najlepiej jak zrobisz zdjęcia... wrzucisz na forum to ocenimy.

Zła wiadomość jest taka.... że bedą koszty rzędu paru tysięcy.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

MarcinDob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 paź 2013, 08:44
Lokalizacja: Żary

Post autor: MarcinDob » 26 gru 2013, 11:16

Dziękuję.... I tego się obawiam, że koszty związane z tym będą. Ogarnę temat jutro co i jak wygląda...

qwertyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: qwertyy » 26 gru 2013, 11:27

mnichu pisze: Zła wiadomość jest taka.... że bedą koszty rzędu paru tysięcy.
Ja wydałem po takiej samej awarii około 180zł i auto od tamtego momentu przejechało jakies 60tyś :) Tyle że robiłem sam i wymieniłem to co trzeba wymienić a nie to co każdy mechanik by mi wymienił

MarcinDob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 paź 2013, 08:44
Lokalizacja: Żary

Post autor: MarcinDob » 27 gru 2013, 12:52

Więc sprawa wygląda następująco: powypadały dźwigienki spod wałków i co teraz?! Mechanik powiedział, że ów wałki się powycierały i te dźwigienki i trzeba nowe graty założyć, a jak wiadomo są to koszty. Co o tym sądzicie i jakiej firmy, marki polecacie wałki?
http://zapodaj.net/1a6461401c8b2.jpg.html

http://zapodaj.net/89a7add3d8999.jpg.html

http://zapodaj.net/08260339b0c6a.jpg.html

http://zapodaj.net/4d9ec6f9604eb.jpg.html

http://zapodaj.net/f284ec0a664b0.jpg.html

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 27 gru 2013, 18:13

a co z zaworami ? ÂŻaden nie dostał po "łebku" ?


qwertyy pisze:Ja wydałem po takiej samej awarii około 180zł i auto od tamtego momentu przejechało jakies 60tyś
Zgadza się... jak ktoś ma szczęście i zawory całe.... to można to jakoś zklecić za wzglednie małe pieniadze. Sam kiedyś poskładałem Opla po zerwanym pasku rozrządu podczas jazdy... zawory uderzyły w tłoki ale przed ich wygięciem wczesniej popekały dzwigienki... poskładałem na nowych dzwigniach... i lata do dziś.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

misiuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2013, 18:28
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: misiuro » 27 gru 2013, 21:22

Podobno w Focie mają 4 wałki rozrządu,24 dzwigienki zaworowe,24 popychacze zaworowe,24 podkladki od popychaczy za 2400 zł za komplet firmy ruville.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest

MarcinDob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 paź 2013, 08:44
Lokalizacja: Żary

Post autor: MarcinDob » 27 gru 2013, 23:09

Po całym dniu biegania i przeglądania netu, rozważaniu wielu opcji:
nowe graty rouville 2200pln
regenerowane głowice z regenerowanymi wałkami (kompletne) 3800pln
drugi silnik ale z literką "B" 0d 2005r -5000pln
+ pasek, rolki cały rozrząd 1200 rouville
A jak wyglądają zawory w tym silniku to jeszcze do tego nie doszedłem -jutro tez dzień mamy :P
albo może tylko wymienić dźwigienki zaworowe.... wałki nie są tragiczne jak to nieraz wygląda, że ewidentnie koleina jest wyjechana :P fakt dźwigienki zjechane ale po założeniu nowych powinno się to dalej trzymać razem....
Mam mętlik w głowie.....

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 28 gru 2013, 00:45

MarcinDob pisze:nowe graty rouville 2200pln
Kuszące ;) do tego jeszcze odma żeby była....
MarcinDob pisze:regenerowane głowice z regenerowanymi wałkami (kompletne) 3800pln
Dużo..... jak dla mnie za dużo.

MarcinDob pisze:drugi silnik ale z literką "B" 0d 2005r -5000pln
Nie każdy silnik z literką B jest dobry ;) No i.... od 2003 roku. Fakt... jeśli chcesz silnik na "najnowszych" wałkach... to końcówka produkcji.
MarcinDob pisze:albo może tylko wymienić dźwigienki zaworowe.... wałki nie są tragiczne jak to nieraz wygląda, że ewidentnie koleina jest wyjechana :P
Zacznij od sprawdzenia zaworów... bo to może całkowicie nastawić Cię na inne rozwiązanie problemu.

MarcinDob pisze: fakt dźwigienki zjechane ale po założeniu nowych powinno się to dalej trzymać razem....
Znaczy chcesz tylko dzwigienki wsadzić nowe ? Gwarantuję Ci że wylecą ponownie za jakiś czas...

Jak robisz budżetowo.... to do tych dzwigienek dodaj jeszcze pestki i hydroregulatory.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

misiuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2013, 18:28
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: misiuro » 28 gru 2013, 14:08

Rouville za 2200 , w jakiej hurtowni zanlazłes taką cene ?
Caly rozrzad rouville za 1200 ,ale chyba bez napinacza paska rozrzadu? sam napinacz 230 zł , pompa wody kagera bardzo dobra 166 zł moze byc.Robiłem ostatnio rozrzad 7 rolek rouville 4 paski gates , pompa wody kager , termostat wahler, simeringi walu i wałków,1209 zł bez napinacza.
Ja bym zrobił tak :
-wałki rouville za 2200
-rozrzad za 1200 bez napinacza stary zabezpieczy jakims drucikem +simerinigi wałków+uszczelki pokryw zaw dodatkowo razem z pastą moze być optid czarna
-obejrzał bym tez miski dolna i gorna i uszczelke kołnierza uszczelniającego wału przod,uszczelke pod pompa wspomagania kolo chlodniczki oleju bo ciekną za jednym rozbieraniem
-jak ciekły te uszczelki lub z pokryw zaworów to weze wodne sa do wymiany pod zbiorniczkiem 3 sztuki i dodatkowo jeden mały do chlodniczki oleju
-nie wiem jaki ma przebieg ale jak 400 tys to wyciagniety jest łancuch pompy oleju w misce i trze w prowadnice.

lub podjechałbym do Niemiec i tam kupił wałki w serwisie na pewnno taniej niz w Polsce


NIe kupiłbym drugiego silnika wolałbym w tej cenie zrobic swoj --wtedy wiem co mam.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga