Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wyciekający płyn chłodniczy z tyłu silnika

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
fander
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 paź 2012, 16:07
Lokalizacja: Poronin
Kontakt:

Wyciekający płyn chłodniczy z tyłu silnika

Post autor: fander » 26 lis 2013, 21:49

Witam
Posiadam Audi A6 C5 2.4 Quatro Avant model silnika AML z 2000r

Mam spory problem, wycieka mi płyn chłodniczy. Zlokalizowałem przeciek ale niestety nie wiem w jaki sposób zdemontować wężyk z którego cieknie. Przeciek znajduje się na łączeniu węży nagrzewnicy wraz z silnikiem. Z podszybia wychodzą 2 węże które są prawdopodobnie podłączone do nagrzewnicy. Wężyki na końcu posiadają jakąś plastikową końcówkę która połączona jest z metalową rurką wychodzącą z silnika. Ten plastikowy element ma kształt chyba kolanka. Jedna z tych końcówek ma luz i właśnie w tym miejscy znajduje się wyciek (jak stoję z przodu samochodu to ten który podpięty jest bardziej z lewej strony) .

Miejsce to jest bardo trudno dostępne ponieważ znajduje się z tyłu silnika między silnikiem a ścianą przed podszybiem zaraz nad skrzynią biegów, nawet po zdemontowaniu dolotu przepustnicy ciężko jest tam włożyć rękę chciałem sprawdzić które to elementy na stronie http://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php ale niestety nadal nie mam pojęcia.

Proszę o informację w jaki sposób najlepiej się dobrać do tych elementów. Czy muszę odkręcić całą przepustnicę wraz z wtryskami. Jeśli tak to czy coś będę musiał kalibrować, ustawiać (wtryski inne elementy), oraz w jaki sposób zdemontować ten wężyk (to plastikowe kolanko, należy je przekręcić i szarpnąć ?) i co najlepiej zakupić aby nie zdziwić się podczas wymiany, chciałbym to zrobić bardzo sprawnie.



Pozdrawiam

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 27 lis 2013, 20:14

fander pisze:Czy muszę odkręcić całą przepustnicę wraz z wtryskami.
Wystarczy że odkręcisz dolot przepustnicy i samą przepustnicę, wtryski zostaw w spokoju :) i powinno wystarczyć aby mieć dostęp prac naprawczych.
fander pisze: czy coś będę musiał kalibrować, ustawiać
Ewentualnie skalibrować przepustnicę, ale jeśli masz dostęp do vaga to info znajdziesz na forum co i jak.

fander
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 paź 2012, 16:07
Lokalizacja: Poronin
Kontakt:

Post autor: fander » 27 lis 2013, 21:40

Dziękuję za odpowiedź grzemo, a wiesz może która to cześć ze schematu na ifinterface ?. Chciałbym ją zamówić i w weekend zabrać się za naprawę.

Proszę jeszcze o informację w jaki sposób "odczepić" to kolanko od tej metanowej rurki, nie chciałbym uszkodzić jakichś innych części oraz własnych rąk :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga