Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problemy z napięciem

Elektryka
ODPOWIEDZ
Jarecki_KK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 sty 2012, 22:08
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Problemy z napięciem

Post autor: Jarecki_KK » 03 lis 2013, 16:06

Witam wszystkich. 4 miesiące temu nadszedł ten moment, w którym przesiadłem się z Audi A4 Avant 1.9 TDI (mod B5 FL) do wymarzonej A6-ki Avant z 2009r. Moja przyjaźń z Nowym członkiem rodziny rozpoczęła się bardzo dobrze. Jednak wczoraj moje Słoneczko wywinęło mi niespecjalnie miły numer :( W trasie podczas jazdy postanowiła odłączyć elektrykę i zgasnąć. MMI, światła, blokada kierki, wsio dziłało bez zarzutu, jednak na zegarach wywaliło błąd hamulca ręcznego. Wyłączenie zapłonu i próba powtórnego uruchomienia autka nic nie dały.
Zegary ciemne i brak reakcji na zapłon. MMI, blokada kierki działały normalnie. Po kilku minutach zegary odrzyły, motor normalnie wystartował jak gdyby nigdy nic. ÂŚwiecił jedynie błąd hamulca. Po kilku kilometrach powtórka. Podłączyliśmy VCDS-a, który pokazał brak zasilania na wszystkich możliwych modułach i Terminalu 15 (wiem, że to + po stacyjce). Aku 100%, ładowanie w normie. Rozpiąłem na około 30 minut akumulator. Po wpięciu go, z zegarów zniknął błąd hamulców, autko odpaliło i normalnie jeździło przez około 30 minut. Po zgaszeniu silnika i wyłączeniu zapłonu, znowu ciemno na zegarach. Ponowna próba uruchomienia auta po około 3 minutach - auto działa, zero błędów. Dzisiaj w drodze powrotnej do domu, po przejechaniu 14 km to samo - auto zgasło w czasie jazdy. 2 minuty przerwy, zapłon i bez żadnego problemu pokonałem kolejne 90 km do domu. Zaparkowałem Niunię w garażu. Zgasiłem motor i nie udało się od razu go uruchomić ponownie. Ciemno na zegarach. Chwila przerwy i znowu działa.
Miał ktoś podobny problem ?? Może ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy?
Aha, dodam że za każdym razem jak gasł w czasie jazdy wyświetlał komputer "Parking Brake Malfunktion" i taką pomarańczową ikonkę hamulca przekreśloną na czerwono z dwoma "piorunami" po obu stronach.
Przekopałem całe forum, ale na taki konkretny przypadek nie trafiłem niestety.
Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 03 lis 2013, 16:22

Z twojego opisu wnioskuje że masz usterkę modułu zarządzania energią .(jeżeli akumulator i ładowanie jest OK).
AUDI - Przewaga dzięki technice

Jarecki_KK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 sty 2012, 22:08
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Jarecki_KK » 03 lis 2013, 17:17

Witam i dziękuję za info.
Tak mi się coś zdaje własnie, bo nie ma innej możliwości, żeby VCDS pokazywał brak/zaniki zasilania na wszystkich modułach.
Jak działa to wszystko bez wyjątku. Cała elektryka, hamulec postojowy i wszystko inne. Teraz własnie jeszcze jeździłem chwilę i to samo.
Wjechałem do garażu i drugi raz nie odpaliłem. Dopiero po około 2 minutach znowu wszystko wróciło do normy.
Jutro podłączam VAS-a i zobaczymy co będzie.
Na chwilę obecną mam małą załamkę :(

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 03 lis 2013, 18:15

U ciebie sterownik zarządzania energią działa tak jakby akumulator był rozładowany/uszkodzony sprawdź go testerem do aku i nie sugieruj się wskazaniami MMI że ma 100% .
Jest też druga możliwość może ktoś go wymienił i nie zaprogramował / kodował w module zarządzania energią .

Jarecki_KK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 sty 2012, 22:08
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Jarecki_KK » 03 lis 2013, 19:20

Ooo. To ciekawe sugestie. Muszę sprawdzić. Znajomy zasugerował mi jeszcze żebym sprawdził czy gdzieś się "zimne luty" nie porobiły w tym module. Co też w sumie jest ciekawą opcją. Trzeba wszystkiego spróbować zanim wydam kaskę na nowy moduł, a jak znam życie i siebie to kupiony będzie w razie potrzeby nowy w ASO z gwarancją. Sporadycznie stosuję półśrodki w naprawach. Moje stare A4 w 80% serwisowane było na oryginałach więc a A6 na pewno nie będzie inaczej ;)
Bardzo dzięki za podpowiedzi i na pewno napiszę co i jak, jak już uporam się z problemem :)

[ Dodano: 2013-11-03, 19:44 ]
Zastanawia mnie tylko jedno. Od momentu zakupu autka, czyli przez 4 miesiące nic się nie działo. I tak nagle problem z Aku ?
Może mieć z tym coś w spólnego fakt, że ostatnio po dłuższym graniu Bose musiałem doładować aku, bo na monitorze MMI było 50%,
No więc prostownik wpięty w terminale pod maską i ładowanie. Prostownik mam elektroniczny więc pilnuje sobie sam akumulatora i nie sądzę, żeby mógł go uszkodzić.
Tak czy inaczej dziękuję za sugestie i napiszę jutro czy udało się coś ustalić konkretnego.

[ Dodano: 2013-11-04, 16:57 ]
Usterka usunięta <radocha>
Niunia znowu śmiga i nic się nie dzieje.
Winowajcą całego zamieszania był przekaźnik. Złącze 15 pod kierownicą. Padła cewka przekaźnika i po rozgrzaniu rozłączało przekaźnik.
Numer oryginału 8D0 951 253. Nowy kupiony w ASO 4H0 951 253 za całe 59zł. Nowy przekaźnik ma troszkę większą obudowę i jest trochę inny w środku. Najwyraźniej poprzednie sprawiły problemy i zostały zastąpione.
Najważniejsze, że autko jeździ i nie zrujnowało domowego budżetu :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga