Witam wszystkich Panów i Panie od razu na wstepie chce zaznaczyc ze jestem nowym uzytkownikiem i prosze o wyrozumialosc a wiec do rzeczy.
Jestem szczesliwym posiadaczem audi a6 2.8 quattro avant 2000r.
Moje problemy zaczely sie od jakichs konca wakacji otoz jechalem sobie spokojnie 100 moze 120km/h i w pewnym momencie tak jak by cos przeskoczylo cos pyknelo i autko zaczelo mi spadac z mocy ja mu dodawalem gazu a autko wiecej ryku niz jazdy.
Moja wlasna diagnostyka to podlaczylem sobie pod kompa i wyszly mi bledy ze sa bledy sporadyczne na sondach lambda jedna i druga strona, wiec jedna z nich wymienilem na uzywke ori, po ponownym sprawdzeniu dalej to samo bledy sporadyczne na dwoch stronach.
Jakis czas temu podlaczylem znowu i jest tylko blad sporadyczny na sondzie strona 1 czujnik 1 i mam pytanko czy ja tez wymienic na ori uzywke czy kupic jakis podrobek. Druga sprawa slychac cykanie w katalizatorach czy to tez moze byc objawa zamulenia sie auta juz chcialbym to zrobic bo jest to uciazliwe auto zachowuje sie jak by mialo niecale 80 koni nie ma jazdy nie mozna uciec ze skrzyzowania a o wyprzedzaniu to sie boje myslec. Po za tym jak ja kupilem to to byl szatan nie samochod nie dawno zalozylem instalacje lpg ale ten spadek mocy stal sie przed zalozeniem lpg. Czy jest mozliwosc przeskoczenia paska co o tym wszystkim sadzicie.Katy cykaja prawie jest taki z nich dzwiek jak zawory chodzace bez oleju cos takiego jak autko sie nagrzeje troche cichnal ale dalej slychac nie mam juz pojecia co to moze byc POMOCY bo juz nie daje rady. Troszke o mechanice mam pojecia ale z takimi problemami nigdy sie nie spotkalem. Za dwa tygodnie wymienie olej na Liqui Moly 10W40 powiedzcie jeszcze czy to dobry olej? druga wymiena to komplet swiec BOSCH 4-elektrodowe platynowe czy tez beda dobre i prosze i jakies rady sugestie co sprawdzic co zrobic bo szkoda mi tego silnika a i jeszcze przypomne ze na kazdym biegu kreci sie do 4.5 tys obr moze czasami do 5 tys ale to juz jest meka i jest wiecej ryku niz jazdy.
A i jeszcze zauwazylem ze na biegu jalowym troche go telepie i tak trzeba sie dobrze przyjrzec i widac jak delikatnie ale to naprawde delikatnie faluja obroty. Autko posiadam juz ponad rok klopoty zaczely sie od wakacji zaznacze ze autko sciagnalem sam ze szwajcarii i tak ono stalo 1.5 roku z zarznietym sprzeglem zrobilem tam na miejscu i wrocilem. PROSZE O POMOC
[APR 2.8 193 KM] Spadek mocy, mulowaty i dosc duze spalanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Dratów Kol
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
najpierw poczytaj na forum odnośnie vagowania silnika potem porób logi statyczne i dynamiczne i wklej wyniki tutaj. przyczyną może być sporo różnych rzeczy i od czegoś trzeba zacząć. dziwię się w ogóle, że ktoś zamontował lpg do niesprawnego silnika, jak to wystroił i jak to chodzi.
jeśli w katach coś dzwoni to raczej do wywalenia lub wymiany, olej raczej ok ( pytanie na czym jeździł wcześniej?), świece cztero elektrodowe słaby pomysł do lpg, najlepsze dedykowane do tego motoru ja miałem beru teraz ngk.
jeśli w katach coś dzwoni to raczej do wywalenia lub wymiany, olej raczej ok ( pytanie na czym jeździł wcześniej?), świece cztero elektrodowe słaby pomysł do lpg, najlepsze dedykowane do tego motoru ja miałem beru teraz ngk.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 paź 2013, 17:39
- Lokalizacja: Szczecin
Witam. sprawdz czy po przegazowaniu pracuje ciegno od zmiennej pojemnosci kolektora ssacego. Sam meczylem sie z tym problemem telepania i zalewania auta, i zauwazylem ze nie dziala zawor N156 ktory reguluje podcinienie.ciego znajduje sie miedzy cewkami a kolektorem, jesli po przegazowaniu nie rusza sie , to odlacz dwa wezyki od tego zaworu(znajduje sie na gorze kolektora , przy sciance grodziowej) jesli z jednego wezyka czuc zasysanie to albo czujnik albo cos co nim steruje(jestem w trakcie rozgryzania) w kazdym razie jesli nie ma podcisnienia na gruszce od regulacji pojemnosci kolektora ,to bedzie wlasnie na wolnych do 3tys obr/min przerywal , na wolnych kopcil . braku podcisnienie VAG nie wykaze, zas wylapie ze zbyt duza dawka powietrza jest , starajac sie skorygowac ja , bedzie podlewal benzyna , czego w rzeczywistosci silnik nie jest w stanie przepalic , stad bledy sond . Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Dratów Kol
Dzieki serdeczne sprawdze to podcisnienie ale tak do wgladu moglbys zrobic fotke i wstawic bardzo bym byl wdzieczny.
Co do odczytow logow to czym to najlepiej zrobic i jak by ktos to mogl by mi wytlumaczyc bo nie bardzo jestem jeszcze kumaty jak golfa 2 mialem to go ogarnialem a to pierwszy moj samochod z takim zapasem elektroniki pod maska. Slyszalem ze jakims vagiem ale ktorym. I roznicy nie ma czy to benzyna czy nie przerywa i nie ma sily juz mnie zaczyna do tak denerwowac ze moze skonczyc autko na zlomie a tego bym nie chcial bo chce go odratowac i cieszyc ze jego zywotem jak najdluzej. A wlasnie czemu odradzasz te swiece slyszalem ze one spalaja mieszanke do konca i dobre sa do gazu ale moze to tylko pomowienia i nie wierze w glupie gadania ze jak ma sie gaz to najlepiej kupowac swiece do gazu albo olej tak jak w reklamach ze do niemieckiego silnika albo do gazu to sa tylko polskie wymysly w innych krajach tego nie ma i samochody jezdza i dobrze sie sprawuja.
[ Dodano: 2013-11-04, 21:26 ]
A na oleju jakim jezdzil nie wiem ale wiem tylko ze 10w40 olej nie byl wymieniany juz ze 2.5 roku wiec juz najwyzszy czas ale to jest w nim dobre ze go nie ubywa ani grama
[ Dodano: 2013-11-04, 21:28 ]
Dziwi mnie to tylko dlaczego to sie stalo podczas jazdy nie moge sobie dokladnie przypomniec jak to bylo wiec ze cos pyknelo i cos syknelo i dalej nie wiem.
Co do odczytow logow to czym to najlepiej zrobic i jak by ktos to mogl by mi wytlumaczyc bo nie bardzo jestem jeszcze kumaty jak golfa 2 mialem to go ogarnialem a to pierwszy moj samochod z takim zapasem elektroniki pod maska. Slyszalem ze jakims vagiem ale ktorym. I roznicy nie ma czy to benzyna czy nie przerywa i nie ma sily juz mnie zaczyna do tak denerwowac ze moze skonczyc autko na zlomie a tego bym nie chcial bo chce go odratowac i cieszyc ze jego zywotem jak najdluzej. A wlasnie czemu odradzasz te swiece slyszalem ze one spalaja mieszanke do konca i dobre sa do gazu ale moze to tylko pomowienia i nie wierze w glupie gadania ze jak ma sie gaz to najlepiej kupowac swiece do gazu albo olej tak jak w reklamach ze do niemieckiego silnika albo do gazu to sa tylko polskie wymysly w innych krajach tego nie ma i samochody jezdza i dobrze sie sprawuja.
[ Dodano: 2013-11-04, 21:26 ]
A na oleju jakim jezdzil nie wiem ale wiem tylko ze 10w40 olej nie byl wymieniany juz ze 2.5 roku wiec juz najwyzszy czas ale to jest w nim dobre ze go nie ubywa ani grama
[ Dodano: 2013-11-04, 21:28 ]
Dziwi mnie to tylko dlaczego to sie stalo podczas jazdy nie moge sobie dokladnie przypomniec jak to bylo wiec ze cos pyknelo i cos syknelo i dalej nie wiem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga