Witam,
stałem się szczęśliwym posiadaczem A6 C4 2.5 TDI automat. Tutaj bliższa historia mojego zakupu.
Mam dwa problemy, a raczej rozterki z autem w kwestii olejów.
1. Olej w silniku. Według posiadanych przeze mnie dokumentów (potwierdzonych przez ASO w Polsce) w aucie jest zalany olej mineralny, z jakich powodów nie wiem. Chciałbym powrócić do lepszej jakości oleju (posiadam również Volvo z tym silnikiem, tam jest pełen syntetyk od nowości do dnia dzisiejszego), zwłaszcza, że auto ma niski (prawdziwy) przebieg i silnik pracuje bardzo zdrowo.
I tutaj zagwozdka dla mnie, czy jest to możliwe, czym to grozi ewentualnie, jakie korzyści - czy gra warta świeczki?
Jakim olejem go zalać oraz jak to zrobić (czy jakieś płukanie silnika, itd).
2. Olej w skrzyni biegów - automat. Ile osób tyle opinii - wymieniać czy nie. Ja postanowiłem wymienić, w ASO mogą jedynie statycznie wymienić (spuścić ile się da a następnie uzupełnić). Boje się trochę wymieniać cały, a wymiana statyczna to półśrodek - pomiędzy brakiem wymiany a wymiana kompletną (dynamiczną). Skrzynia chodzi bdb, jedynie czwarty bieg jest lekko wyczuwalny. chciałbym ten stan utrzymać, nie chciałbym przedobrzyć. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?
pozdrawiam
Piotr
[AEL 2.5 140 km] oleje w silniku i skrzyni
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga