Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALG 2.8 193 KM] Ubywa plyn chłodniczy

Silniki benzynowe
Młotek 75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 17 mar 2013, 21:12
Lokalizacja: Wa-wa Białołęka

[ALG 2.8 193 KM] Ubywa plyn chłodniczy

Post autor: Młotek 75 » 15 paź 2013, 18:54

Od jakiegoś czasu ubywał mi płyn chłodniczy ale były to małe ilości więc nie
zwracałem szczególnie uwagi na to .Od jakiegoś miesiąca zaczęło ubywać
coraz więcej dolałem jusz jakieś pięć litrów <mysli> nigdzie nie wycieka po
przejechaniu kilku kilometrów zbiorniczek wyrównawczy robi się pusty i
zaczyna świecić kontrolka na desce ze brak płynu .Po poluzowaniu korka jak
zejdzie ciśnienie z układu to powraca stan płynu ale za każdym razem mniej
<mysli> i teraz moje pytanie czy to uszczelka pod głowicą padła i przepala
płyn razem z benzyną ?? Do tego mam problemy z ogrzewaniem jak stanę
to zaczyna lecieć zimne powietrze a jak ruszę to zaczyna z powrotem lecieć
ciepłe <mysli>
Patrzyłem Vagiem jakieś tam błędy były ale nie wszystkie wiem czego dotyczyły
00283 to abs
00854 coś z radiem
00526 coś z hamulcami
00956 tego nie wiem
01561 tego nie wiem
01406 tego nie wiem
00561 tego nie wiem
01088 tego nie wiem

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 paź 2013, 19:02

Młotek 75 pisze:Do tego mam problemy z ogrzewaniem jak stanę
to zaczyna lecieć zimne powietrze a jak ruszę to zaczyna z powrotem lecieć
ciepłe
To zdanie mówi niestety o pękniętej głowicy. Nie przegrzałeś kiedy silnika?
Lektor.

Młotek 75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 17 mar 2013, 21:12
Lokalizacja: Wa-wa Białołęka

Post autor: Młotek 75 » 15 paź 2013, 19:11

Auto mam od stycznia i nie zdarzyło mi się go przegrzać pewnie poprzedni
właściciel coś namieszał i dlatego sprzedał .
Układ mam zalany Prestonem .
Mam jeszcze terenówkę V8 5.2l. więc na temperaturę zwracam uwagę bo
błoto zakleja wszystko i łatwo przegrzać więc odruch zostaje :]

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 paź 2013, 19:22

Możliwe że poprzedni właściciel, choć niekoniecznie jednostka musiała być przegrzana żeby pękła głowica. Te objawy które opisujesz idealnie pasują właśnie do takiej usterki. Niestety. Ciśnienie w układzie, brak ogrzewania na postoju, za niedługo silnik straci moc i pozostanie laweta. Przerabiałem już to w Mercedesie Sprinterze, i w Audi 100 C4 z dwulitrową benzyną :|
Lektor.

Młotek 75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 17 mar 2013, 21:12
Lokalizacja: Wa-wa Białołęka

Post autor: Młotek 75 » 15 paź 2013, 19:43

No dobra to teraz co lepiej robić głowice czy szukać drugiego silnika <mysli>
Ostatnio zmieniony 15 paź 2013, 19:51 przez Młotek 75, łącznie zmieniany 2 razy.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 paź 2013, 19:46

No dobra to teraz co lepiej robić głowice czy szukać drugiego silnika
Dokładnie to najpierw zdiagnozować.
Masz lpg, może reduktor puszczać <mysli> . Jak odkręcisz zbiorniczek wyrównawczy to czuć spaliny lub lpg z płynu ??

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 paź 2013, 19:51

Młotek 75 pisze:No dobra to teraz co lepiej robić głowice czy szukać drugiego silnika <mysli>
Oj to już nie wiem. U mnie w MB skończyło się na wymianie głowicy, zrobił jeszcze kilkaset tysięcy kilometrów, ale to już nie było to. Niska moc, kopcenie, potem zaczęły się problemy z wtryskiwaczami (wyrywało je <szok>) czego Serwis nie ogarniał. A w Secie wymiana silnika i do sprzedania.

Jeśli masz dobrego mechanika, niech coś wymyśli.
Lektor.

Młotek 75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 17 mar 2013, 21:12
Lokalizacja: Wa-wa Białołęka

Post autor: Młotek 75 » 15 paź 2013, 20:40

grzemo, reduktor ma około 100tkm. przejechane ze zbiorniczka nic nie czuję ale chodziłem z latarką i dojrzałem plamę <szok> i zacząłem szukać i na pierwszy rzut okiem i latarką widzę że mokry jest wydech od webasta i nad nim więc będę szukał może coś piardło tam <mysli>

szalony, do mecha też podjadę niech utwierdzi mnie w fakcie co się dzieje <okok>

lpiatek

Post autor: lpiatek » 15 paź 2013, 20:53

Mi ubywało delikatnie , po skręceniu opasek przy reduktorze spokój.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 16 paź 2013, 07:00

płyn w autach z instalacją lpg po jakimś czasie lubi uciekać na łączeniach. nie szukaj plam po wycieku tylko raczej osadu po płynie chłodniczym w miejscu wycieku. sprawdź dokładnie węże i miejsca gdzie są skręcane opaskami. mała ilość płynu plus parownik wpięty równolegle do nagrzewnicy mogą powodować słabsze ogrzewanie na postoju. na początek do mechanika niech potwierdzi lub wykluczy uszczelkę czy głowicę a potem zacznij się martwić co zrobić

jarek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2011, 06:49
Lokalizacja: Wschodnia PL

Post autor: jarek1 » 16 paź 2013, 16:45

Podłączę się do tematu bo też mi nie daje spokoju, co prawda nie mam wycieków w takiej ilości jak u Ciebie, ale od kupna zrobiłem jakieś 1tys km i dolałem tak +/- 0.4L płynu. Raczej normalne to to nie jest??? Najgorsze, że nie widać którędy mógłby ciec..

Macie Panowie jakieś pomysły?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 16 paź 2013, 17:05

jarek1 pisze:Macie Panowie jakieś pomysły?
Korek zbiorniczka wyrównawczego <mysli>

pepi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 01 paź 2013, 21:19
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi1 » 16 paź 2013, 17:40

nagrzewnica
pompa wody
itp
:]
Ale jak jest kłopot z chłodzeniem i jeśli ktoś tego nie naprawi w porę to nie ma bata coś będzie do roboty
ja bym podjechał na takie coś jak sprawdzenie dwutlenku w płynie jeśli jest to uszczelka głowica
wtedy można rozebrać i jak już będzie rozebrany to można ocenić czy robić ten motor czy szukać innego

Młotek 75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 17 mar 2013, 21:12
Lokalizacja: Wa-wa Białołęka

Post autor: Młotek 75 » 16 paź 2013, 23:13

No ja sprawdziłem wczorajszą plamę i okazało się że jak przełączy na gaz to reduktor jest zimny i skrapla się na nim woda bynajmniej tak to wygląda o dziwo nie zamarza .Mimo zimnego reduktora silnik chodzi na gazie bez żadnego problemu <szok> Korek zmieniłem nic nie dało <mysli> Więc jutro postaram się dorwać mecha bo dziś go nie było i będziemy sprawdzać .

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 17 paź 2013, 07:24

jak jest mało płynu i nie dochodzi do parownika to będzie on zamarzał bo nie ma go co ogrzać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga