Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP] Obroty w górę a auto nie jedzie TipTronic.S6

Układ napędowy i skrzynie biegów
królikS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:53
Lokalizacja: Kraków

[ TIP] Obroty w górę a auto nie jedzie TipTronic.S6

Post autor: królikS6 » 14 paź 2013, 19:46

Witam,czytałem już Wasze tematy i nie znalazłem żadnego z takimi objawami.
Więc autem w ostatnim czasie przejechałem 3tys.km na wakacje wróciłem nim i było wszystko nadal okej,aż do momentu który mi się przypomina ze będąc już w Polsce po powrocie jechałem na Tipie na 3 biegu za szybko zredukowałem i zeszło na pierwszy bieg prędkość około 60km/h dodam ze ta S6 jedzie na pierwszym biegu około 85km/h wiec nie bardzo się wystraszyłem ze tak mi się bieg pomylił.Niestety 10km dalej przy ruszaniu,auto nabrało obrotów ale stało w miejscu i nagle mocne uderzenie,jak by ktoś we mnie wjechał,i dalej nic,odpalałem kilka razy i kombinowałem i dotoczyłem się na parking gdzie mnie zwieziono na lawecie.(objawy nadal były te same)
Czy to zrzucenie biegu z 3 na 1 mogło to spowodować??
Audi S6 2000r.silnik AQJ błąd sczytany to 17114 czytałem tez o tym ale nie wiem nadal co na 100% mogło paść czy to ten koszyk,czy coś,dodam ze auto mam od kwietnia tego roku.Niestety od tego wypadku nie zrobiłem nic bo dzień później musiałem wrócić do pracy za granice,a auto stoi w Polsce,nie sprawdzałem stanu oleju.Wcześniej auto zmieniało biegi bez problemu i nic się nie działo.
Czekam na rady.Tu mam adres od kolegi z forum gdzie mam się kierować www.mobil-tech.pl czy znacie jeszcze kogoś w Krakowie co się tym zajmuje??
Jakie części mogę sam kupić żeby wyszło taniej bo raczej wymiany oleju tez nie zrobię sam bo nie mam gdzie.

Pozdrawiam

Zapomniałem o czymś jeszcze!!! Jak wracałem z tych wakacji,zalało mi auto,tzn była mega ulewa a ja musiałem sie kimnąć i zalało z podszybia stronę pasażera tak ze dywaniki pływały.
Wracając do czasu gdy juz mnie odholowano,stwierdziłem ze spróbuje zaglądnąć pod ten zalany dywanik bo słyszałem ze tam jest komputer,i faktycznie był suszyłem wszystko suszarka cały dzien,komputer i wszystko,stwierdziłem ze najlepiej będzie jak okaże sie ze to właśnie przez to ze mnie zalało i komputer się poszedł,czy to możliwe?!?! Niestety po wysuszeniu,auto nadal nie jechało więc odpuściłem.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2014, 12:50 przez królikS6, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 paź 2013, 19:59

Nie mam dobrych wieści dla Ciebie - oczywiście mogę się mylić, ale wszystko wskazuje na walnięty kosz FWD.
Czy redukcja 3->1 mogła tą usterkę spowodować - mogła :(, ale skrzynia sama z siebie pewnie i tak za jakiś czas by padła :( na nowej skrzyni takie zabawy nie zrobiłyby wrażenia, jednak jak auto ma 300-400k km to już takie zabawy mogą działać tak, że pewne elementy nie wytrzymują :(

Zresztą usterka tak bardzo typowa dla tych skrzyń, jak panewka w pompie w 5HP19.
W S6 leci albo kosz FWD, albo REW :(

królikS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: królikS6 » 14 paź 2013, 21:35

może i masz racje co do kilometrów,bo pierwszym właścicielem był Włoch,sprawdzałem WIN i koleś który mi to sprawdzał powiedział ze Włosi nie piszą książki serwisowej i nie wiele można było wywnioskować,bo na liczniku mam 220tys.WIdze ze masz to samo auto,wiesz mniej więcej koszty tego koszyka? kupować to w ASo czy w hurtowni motoryzacyjnej,ma to znaczenie??i tak muszę to zrobić bo chce mieć to auto nadal dla siebie bo jest zbyt dobre by je sprzedać,

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 paź 2013, 21:49

W ASO sprzedają tylko kompletny kosz FWD - koszt - 2100 ale Euro :(
Kosz FWD wzmocniony to ok 1500 zyla, do tego tarcze, przekładki, konwerter (warto zmienić) no i warto zrobić porządek od razu z koszem REW, robota, olej, no i robi się spora sumka :(
Można oczywiście zrobić tylko to co się sypnęło, ale za 5-10-50k km znowu laweta :( ..... tyle że zazwyczaj o zakresie naprawy decyduje ilość zł w kieszeni.

królikS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: królikS6 » 14 paź 2013, 21:56

Zagór,weź mnie bardziej nie dobijaj :D nie no powiedzmy ze max 6tys.na to poświecę bo chce to auto mieć jeszcze jakieś 5lat.Jak kupie materiały i rozmontuje skrzynie i zawiozę ja do mechanika,koszty roboty i wymiany będą mniejsze??bo jak nie to znowu dochodzi laweta żeby auto dojechało do mechanika.A co to jest kosz REW?? wsteczny bieg czy coś??

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 paź 2013, 22:05

Tak kosz REW - to kosz rewersu - czyli wstecznego.
W 5HP24 najczęśszą usterką jest właśnie pęknięcie kosza FWD, lub REW - albo czasem lecą zapinki w koszach - u mnie wywaliło zabezpieczenie, a same kosze całe - ale i tak kazałem założyć nowe, żeby już tam nie zaglądać :)
Konwerter też możesz założyć regenerowany, nowy Sachs'a, albo nowy ZF - ceny 800, 1300, 2400, itd...
Ustal z zakładem, czy wezmą od Ciebie skrzynię w częściach, chyba, że sam tylko wymontujesz, i zawieziesz w całości - ja bym jednak nie ryzykował - można przy wkładaniu skrzyni uwalić konwerter, trzeba umieć i mieć sprzęt żeby ją zalać po naprawie - nie wiem czy ryzyko jest warte tych 500 zł które można oszczędzić na samodzielnym demontażu i montażu skrzyni :(

królikS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: królikS6 » 15 paź 2013, 17:22

nie no jasne masz rację,nie mam sprzętu żeby to zrobić poprawnie,wiem jak wkładać manuale :D te części o których mówisz są dla mnie magią,nie znam się na automatach.Niedługo wrócę do Polski i jak zacznę działać,to napiszę co i jak mechanik powie,a potem będę czekał na Wasze opinie co wymienić.Dzięki.

Awatar użytkownika
pycho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 01 gru 2012, 11:42
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pycho » 15 paź 2013, 18:17

Zagór dobrze mówi, że lepiej nie ryzykować i samemu nie rozbierać. U mnie też był walnięty kosz, ale auto jeździło tylko tłukło przy zapinaniu biegu D lub R. Okazało się że kosz był pęknięty na wieńcu, a u Ciebie skoro nawet nie drgnie to pewnie go całkiem ujeb...o. Jak Ci fachowiec sam ją będzie rozbierał to po kolei będzie widział co masz do wymiany(może jakiś sterownik też Ci rozje...ło i nie wiadomo co jeszcze), a jak mu zawieziesz górę "gratów" to już może nie być takie oczywiste. Konwerter Ci sprawdzą i powiedzą czy się nadaje czy trzeba nowy.

Pzdr

królikS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: królikS6 » 20 paź 2013, 13:23

4.11 oddaje auto do mechanika i zobaczymy co znajdzie,więc opisze co trzeba było zrobić a później czy naprawa pomogła.

[ Dodano: 2013-11-03, 17:05 ]
Witam,jutro jadę do mechanika więc powinienem sie dowiedzieć co dolega mojemu autu.
Dziś go odpaliłem i spróbowałem się nim przejechać,o dziwo pomyślałem ze to nie wyjdzie ale sie udało,wbiłem na Tipie bieg 2 tzn ustawienie 2bieg i tylko na nim jechałem wbiło ten bieg bez problemu ale przy ruszaniu działo się tak jak by auto jechało na pół-sprzęgle ale się rozpędzało jechałem cały czas na tym biegu bo auto może rozpędzić się na nim do 120km/h czyli wygląda na to że to sprzęgło czy się mylę??? ale jak mechanik mi powie co to może być opiszę to tutaj.Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-11-04, 20:08 ]
Byłem dziś u mechanika,niestety okazało się ze padł Konwerter i kosze.Zasugerował regeneracje całej skrzyni ale koszty zaczynają się dopiero od 5-10tyś.zł ale jest wymienione wszystko i gwarancja.
Jest to droga opcja,postanowiliśmy poszukać używanej skrzyni i wymienienie w niej filtrów i to co trzeba.Może to chwilę potrwać ale dam znać co wyjdzie.
Pozdro.

[ Dodano: 2013-12-05, 17:50 ]
Witam,ciągło się to trochę bo tak ciężko jest znaleźć dobra skrzynie używaną,czy nawet nie dobra ale przetrzymywaną w dobrych warunkach klimatycznych,tzn nie w wodzie deszczowej,bo chciałem zamienić części w nowej używanej no ale ciężko z tym jak mówię.W mojej starej skrzyni padła jeszcze pompa oleju.Ze względu na to ze silnik jest też wyciągnięty postanowiłem wymienić rzeczy które tego wymagają.Podam kosztorys mechanika za skrzynie i części silnikowe,ale nie znam ich cen,może Wy wiecie.

- naprawa skrzyni oszacowali na 6500zl -- 8000zl + przesyłki
- naprawa sprzęgła - 1200zl
- olej + filtry do skrzyni 1000zl

co do silnika to
-alternator do regeneracji ok 350zl - 400zl

części silnikowe :
- łożysko - wspornik wiskozy - stoi org nr wychodzi ze taki 077121211- najważniejsze bo stoi
- filtr oleju chyba ze stary wkręcić - musi do skrzyni zostać wykrecony
- rolka osprzetu
- rolka napinacza osprzęt
- pasek micro
- cięgno zmiennej długości kolektora ssącego - sprzedają z kolektorem
- rurka wodna 4b3121107c
- uszczelki dekli zaworowych 2szt
- ezektor olejowy
- wyciek z miski olejowej
- poduszka silnika przód (do podłużnicy)

Teraz tak na prawdę się zastanawiam,bo jeśli zregeneruje skrzynie,powymieniam te części i wyjdzie to około 15tys zł to kupa kasy która mi się nie zwróci,wiec pozostaje mi jeździć tym autem kolejne lata,ale auto jest z 2000roku.A żeby rozebrać to auto i sprzedać na części to po pierwsze nie mam gdzie tego zrobić,a później żeby wystawiać jeszcze części na sprzedaż ehhh.
Jeszcze nie podjąłem decyzji co zrobić....

Awatar użytkownika
IreK_PV808
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
Imię: Irek
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Leżajsk
Kontakt:

Post autor: IreK_PV808 » 31 sty 2014, 09:22

Witam . i ja się sprawa ma na dzień dzisiejszy?
Jak mogę to pomogę. :) Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->> https://www.youtube.com/watch?v=lNLPfujwcfA
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 31 sty 2014, 12:13

Oooo, a są podobno tacy, co kompletny remont takiej skrzyni za 3,5k robią ;)
Też jestem ciekaw jaką decyzję podjąłeś??
Ja zrobiłem, bo nie mam w tej chwili widoków na RS6+, a tym jeszcze sobie pojeżdżę, szczególnie, że nic lepszego w moim zasięgu finansowym nie ma, a nie mam zamiaru martwić się o łańcuchy czy iine wtryski, turba itd. w C6 :)

królikS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:53
Lokalizacja: Kraków

c.d Obroty w górę a auto nie jedzie TipTronic.S6

Post autor: królikS6 » 31 sty 2014, 20:04

Witam Was serdecznie,nie napisałem nic na koniec bo jestem zdołowany...
jeśli czytaliście wszystko to wiecie że zastanawiałem się nad drugą używaną skrzynia,i udało mi się w kocu ją znaleźć,od naszego kolegi z klubu,kupiłem też inne części potrzebne do zamiany skrzyni bo nie była ona identyczna jak moja tzn różniła się numerkami itp,widzieliście też ze skoro silnik był wyciągnięty to postanowiłem w nim wymienić to co było popsute,tak tez zrobiłem.
Mechanik wymienił mi skrzynie na tą używaną i wymienił części w silniku,byłem szczęśliwy ze jest okej,koszty wzrosły z 8tys do 9600zł.Dużo ale auto stało w naprawie miesiące i cieszyłem się ze jest okej.mechanik przejechał się i było nadal git.Ja jestem za granica i poprosiłem brata by odebrał auto,i kazałem mu dodać gazu,bo sam zrobił bym to samo.Okazało się ze na autostradzie stało się to samo !!!! "nowa" używaną skrzynia się poszła !!!!!! i 9600zł wywaliłem w błoto tak o !! są te same objawy co były na starej skrzyni,jak by auto jechało na pół sprzęgle,liczyłem ze to będzie konwerter który regenerowałem i jest na gwarancji,ale nie.Poszedł 3 i 4 bieg.także auto stoi i chyba już nic z niego nie będzie,myślę na zmianie skrzyni na manual,ale nie stać mnie na to.
Uwielbiam to auto a miałem go nie cały rok,i dla tego jest mi źle,nie winie nikogo.
Tyle chyba na ten tema t,jeśli chcecie wiedzieć coś więcej to piszcie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 sty 2014, 20:08 przez królikS6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 31 sty 2014, 23:15

królikS6 pisze:kupiłem też inne części potrzebne do zamiany skrzyni bo nie była ona identyczna jak moja tzn różniła się numerkami
Zawsze jak zmienia się skrzynię to musi być z takim samym kodem przełożeń, bo są to przełożenia dyfrów, główne oraz przełożenia na poszczególnych biegach. Jeśli włoży się inną to skutki są dwojakie, albo jest jazda w trybie awaryjnym albo efekt jak u Ciebie :(
P.S. co to za magik Ci to robił, skoro o tym nie wiedział <mysli>

królikS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:53
Lokalizacja: Kraków

c.d Obroty w górę a auto nie jedzie TipTronic.S6

Post autor: królikS6 » 01 lut 2014, 00:05

Mazdomania pisze:
królikS6 pisze:kupiłem też inne części potrzebne do zamiany skrzyni bo nie była ona identyczna jak moja tzn różniła się numerkami
Zawsze jak zmienia się skrzynię to musi być z takim samym kodem przełożeń, bo są to przełożenia dyfrów, główne oraz przełożenia na poszczególnych biegach. Jeśli włoży się inną to skutki są dwojakie, albo jest jazda w trybie awaryjnym albo efekt jak u Ciebie :(
P.S. co to za magik Ci to robił, skoro o tym nie wiedział <mysli>

Robił to koleś od skrzyń automatycznych i kupiłem skrzynie od naszego klubowicza i oboje się na tym znali,tak jak pisałem kupiłem wszystkie części potrzebne właśnie do przeróbki żeby wszystko było dobrze,dyfer,komputer i inne

Awatar użytkownika
IreK_PV808
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
Imię: Irek
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Leżajsk
Kontakt:

Post autor: IreK_PV808 » 01 lut 2014, 00:21

czyli wyszło chyba na to jak kolega Zagór, pisał ,że dobry remornt byłby tańszy i pewniejszy . Współczuje tego co się poczyniło ;/ <uoee> jak już tyle pieniążków poszło w tego tipa to może dociągnąć to do końca?
Jak mogę to pomogę. :) Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->> https://www.youtube.com/watch?v=lNLPfujwcfA
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga