Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wymiana termostatu 1.9 AVF

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
samuray
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 lis 2012, 15:36
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana termostatu 1.9 AVF

Post autor: samuray » 30 wrz 2013, 10:12

Witam,
auto nie trzymało 90 st.C cieczy chłodzącej na wskaźniku temperatury.
(Okazało się przy okazji, że wielu użytkowników Audi uważa że to jest ok <szok> )

Zakupiłem termostat Wahler za 30zł (!) i wymieniłem wg wskazówek innych forumowiczów.
(Faktycznie bez problemu zrobimy to sami.)
Przed założeniem nowego sprawdziłem oba termostaty i wyszło, że i stary (ori) i nowy jest dobry.
Myślałem, że robota pójdzie na darmo, ale jakież było moje zdziwienie, gdy od tamtej pory widzę równą pionową wskazówkę na 90st :]

Co innego mnie jednak dziwi. Dlaczego oba wentylatory za chłodnicą się kręcą, nawet gdy silnik jest zimny ? Czy to jest normalne ?
Czy nie powoduje to wolniejszego nagrzewania silnika ?

(Dzisiaj miałem 90st. dopiero po 7 km jazdy w Wawie i temp. zew. 7 st.C)



PS. Poniżej kilka praktycznych szczegółów, których wcześniej nie wiedziałem dla tych którzy też nie wiedzą.

1. W plastikowym króću, w który wchodzi termostat są dwa łamliwe plastikowe bolce, które go przytrzymują, dlatego króciec po odkręceniu śrub należy przekręcić o 90st. w prawo (zanim wyciągamy termostat). W przeciwnym przypadku te plastikowe bolce połamią się przy wyciąganiu, bo termostat jest zazwyczaj trochę zapieczony i nie chce tak łatwo wyjść.

2. Termostat Wahler nie jest w budowie identyczny z originalnym i plastikowe bolce z króća tam nie pasują (nie wchodzą w termostat i go nie przytrzymują). Mimo wszystko polecam termostaty Wahler'a, bo jeszcze nie miałem przypadku, żeby były wadliwe czy się zepsuły.

3. Płyn chłodniczy spuszczałem zdejmując czujnik temperatury na wężu wchodzącym dołem do chłodnicy, dlatego, że kurek i spust do spuszczania płynu na chłodnicy jest niedostępny bez zdejmowania zderzaka :/ Niestety taka metoda nie jest wystarczająca, bo po wyjęciu termostatu wyleciało jeszcze jakieś 3 litry. Być może można by uruchomić silnik na chwilę, żeby przepompował płyn z głowicy na dół silnika i znowu spuścić płyn przez ten czujnik...

[ Dodano: 2013-10-02, 10:58 ]
Odpowiem sam sobie :p Może komuś się przyda.

Wentylator ten po lewej (jak się stoi naprzeciwko silnika) jest od klimatyzacji i kręci się jak ta jest włączona.
Wystarczy włączyć tryb ECON i się nie kręci. Tym niemniej nie ma to odczuwalnego wpływu na nagrzewanie auta.

Wentylator po prawej to właściwy wentylator chłodnicy, czasem zwane wisko.

Wydaje się, że te wiatraki mam sprawne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga