Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 2,4 B quattro - falowanie obrotów

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
BUŁA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 sie 2013, 00:19
Lokalizacja: LUBLIN

Audi A6 2,4 B quattro - falowanie obrotów

Post autor: BUŁA » 04 wrz 2013, 11:08

Witam.
Mam u siebie w samochodzie taki problem, albowiem gdy stoję np. na światłach, mam wciśnięty pedał sprzęgła i hamulca obroty zamiast stać na 1 falują trochę w dół i za chwilę się podnoszą i tak cały czas jak się zatrzymam.
Może mi ktoś pod powiedzieć dlaczego tak się dzieje ?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 04 wrz 2013, 11:11

Odczyt błędów, czyszczenie przepustnicy, adaptacja tejże itd... a na końcu wolna praca sondy.

Awatar użytkownika
marzol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: marzol » 04 wrz 2013, 15:22

Sprawdź szczelność dolotu, odmy i wszystkie wężyki podciśnienia. U mnie jeden był przetarty i to właśnie było przyczyną falowania obrotów.

BUŁA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 sie 2013, 00:19
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: BUŁA » 23 wrz 2013, 09:32

Okazało się po czyszczeniu przepustnicy i kalibracji, że obroty dalej falują.
Czy przepustnica może być do wymiany ?
Jakie jeszcze mogą być tego przyczyny?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 23 wrz 2013, 10:36

Kolego tu masz trochę o przepustnicy i jak sprawdzić: viewtopic.php?t=59975, tak jak marzol radził do sprawdzenia wężyki od układu podciśnienia i układu doprowadzania wtórnego powietrza, o tym jak te układy wyglądają masz tu: viewtopic.php?t=55194 oraz sprawdzenie stanu odmy - jak cała i kompletna to tylko wyczyścić i przedmuchać - i działania eżektora - ten na ogół po tylu latach do wymiany. Koszt w ASO nie duży a na pewno ożywi silnik ;) Dodatkowo sprawdź szczelność dolotu powietrza.


Błędy na VAGu jakieś są ?

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 23 wrz 2013, 13:31

Mam nadzieje że za te pytanie autor tematu mi wybaczy, ale jakie obroty masz gdy włączysz autko np. po nocy ?
Zauważyłem ostatnio u siebie, że jak odpalę auto po nocy to obroty wskakują na 1.1 (auto bez biegu, nie w ruchu) i się utrzymują, jak przejadę jakiś odcinek i zatrzymam się, zrzucę bieg to obroty już utrzymują się poniżej 1.0 tak jak powinno być.
Coś nie halo ? czy tak powinno być np ze względu na zimny silnik ? Mam małe doświadczenie z wolnossącymi silnikami, całe życie diesel.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 23 wrz 2013, 15:44

Kolego The_Gie - nie masz się czym martwić. To prawidłowe działanie zimnego silnika ;) ÂŻebyś zrozumiał to nazwę to ala "ssanie" ;) Po prostu ECU zwiększa obroty w celu szybszego złapania temperatury zimnego silnika ;)

BUŁA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 sie 2013, 00:19
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: BUŁA » 23 wrz 2013, 17:51

W związku z Twoim pytaniem, mam po nocy tak samo jak opisałeś Ty.
U mnie z kolei jest tak, że gdy zatrzymuje się na każdych światłach albo gdzie kolwiek te obroty falują raz w dół a raz do góry. Nie ma reguły i pojawia się to ciągle.
Błędy były jednak jak oczyściłem i z kalibrowałem przepustnice to skasowały się automatycznie i w tej chwili nie ma żadnych błędów.

piotrekczersk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 17 gru 2010, 13:47
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: piotrekczersk » 23 wrz 2013, 17:57

Jeśli masz coś takiego jak "silniczek krokowy" to proponuje go przeczyścić

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 wrz 2013, 20:33

piotrekczersk pisze:Jeśli masz coś takiego jak "silniczek krokowy" to proponuje go przeczyścić
Oczywiście może pomóc, ale nie w tym dziale :) <luzik>

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 24 wrz 2013, 07:22

xoslox, Dzięki bardzo. Przypuszczałem że jest to celowy zabieg, aby auto nabrało jak najszybciej właściwej (najkorzystniejszej do ekslopatacji) temperatury. W lato auto wskakiwało na wyższe obroty na sekundę po odpaleniu, teraz ten czas z przyczyn oczywistych wzrósł.
Odnośnie falowania obrotów, może świece do wymiany ?

BUŁA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 sie 2013, 00:19
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: BUŁA » 25 wrz 2013, 22:13

ÂŚwiece były wymieniane przy gazie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga