Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AWX 1.9 131 KM] Brak mocy, komputer pokazuje taki blad: Za

Silniki wysokoprężne
pawellx1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 sty 2013, 21:30
Lokalizacja: Southampton

[ AWX 1.9 131 KM] Brak mocy, komputer pokazuje taki blad: Za

Post autor: pawellx1981 » 18 wrz 2013, 13:43

Witam, mam takie pytanie, moje auto stracilo moc, mianowicie po nadepnieciu pedalu do dechy bardzo wolno sie rozpedza. Jedynie po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu ma powera na kilka sekund, tak ze mozna zrwywa zrobic a pozniej juz jest to samo. Po podlaczeniu komputera pokazuje taki blad:

-Zawor regulacji cisnienia doladowania; przerwa obwodu/zwarcie na mase
- nieciagly

Po wylaczeniu auta bledu nie da sie wykasowac. Na jutro jestem umowiony u mechanika, ale wolalbym wiedziec wczesniej w czym moze byc problem. Jesli ktos mial juz podobny bede wdzieczny za rady. Z gory dzieki.

Grzegorz O
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 lut 2013, 20:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Grzegorz O » 18 wrz 2013, 19:15

witam to wina przewodu do turbiny gdzieś jest pękniety i doistaje lewe powietrze wtedy rozłancza się turbina . Po ponownym odpaleniu silnika przez jakiś czas działa ale puzniej i tak rozłancza turbine musisz zmienić przewud bo zatrzesz turbine ..

pawellx1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 sty 2013, 21:30
Lokalizacja: Southampton

Post autor: pawellx1981 » 18 wrz 2013, 23:16

Chodzi Ci o ten gruby gumowy waz? Wiem, ze mialem tam jakis maly wyciek oleju, ale zignorowalem to bo wszystko dzialalo bez zarzutow. Moze szczelina sie powiekszyla? Czy to chodzi o jakis inny waz?

[ Dodano: 2013-09-18, 23:23 ]
W ogole to mialem dzisiaj taka sutuacje. Ogolnie robie dlugie trasy po 400km. Rano mialem jedna, gdzie auto bylo caly czas zamulone, po poludniu druga i wszystko zaczelo dzialalac tak jak wczesniej, mial moc i kopa. Teraz wsiadam do auta i znowu to samo dalej zamula? Myslisz, ze to dalej bedzie ten waz?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 19 wrz 2013, 16:45

W silnikach 1,9 widać że nadal często spotyka się problemy twojego typu.
Moja odpowiedź zapewne nic nie wniesie ale pozwól że wyrażę swoje zdanie.

W sugestiach że zawiesza się turbina traci moc na chwilę jest jak najbardziej trafna, problem w niektórych przypadkach to znalezienie tej pierdułki co ją powoduje.
Często mimo że turbina jest w dobrej kondycji, wykonuje się czyszczenie.
I znowu bardzo często pomaga a i po czasie potrafi powrócić.
Następnie, atakowane są czujki w dolotach je także warto sprawdzić.
Widziałem także jak ingerują w sterownik pompy.
Tu znowu zaskoczenie po pewnym czasie, że jednak to nie to.
Na samym końcu, wyciągają turbinę, dają do regeneracji. W dużo przypadkach problem nie powraca po takowym zabiegu, ale i to nieraz nie przynosi skutków.

Aż w końcu może natknie się który, że akurat trafi w to coś i będzie ok.

Rozpisuję się po to aby uzmysłowić, że tak popularny silnik nieraz nastarczy problemów że hoho.
W dwóch autach z tym silnikiem i z takimi objawami spotkałem się. W jednym pomogła właśnie regeneracja turbiny , w drugim samo ustało.
Najlepsze jest to że nikt tak do końca nie mógł zdiagnozować przyczyny.
Może akurat twój mechanik trafi.

kowal51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 wrz 2013, 17:09
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: kowal51 » 21 wrz 2013, 23:37

Witam :)
pawellx1981 pisze:Po podlaczeniu komputera pokazuje taki blad:
-Zawor regulacji cisnienia doladowania; przerwa obwodu/zwarcie na mase
- nieciagly
pawellx1981, proponuję Ci abyś przynajmniej podał dokładny zapis błędu ( numer i rozszerzenie). Prawdopodobnie masz problem z N75

Awatar użytkownika
TheWitcher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: TheWitcher » 05 paź 2013, 20:31

Proponowalbym aby najpierw sprawdzic to co najlatwiejsze czyli wezyki podcisnienia, dolot powietrza itp.
Przy okazji moze to tez byc wariujacy MAF sensor czyli przeplywomierz. Jezeli masz Vcds to sprawdz jakie podaje wartosci - powinno byc chyba cos powyzej 800
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie :)

ppeppe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 04 lis 2010, 15:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ppeppe » 09 paź 2013, 14:21

Koledzy podłączę się pod ten temat. Od wczoraj też mam ten problem, auto nie ma mocy, chociaż momentami ma przebłyski i przyśpiesza, bez potrzeby restartu go. Ale moje pytanie... Czy ten zawór N75 w Audi 1.9tdi 131km AVF wyjmę bez zdejmowania przedniego pasa, zderzaka.????? (a miesiac temu miałem wymieniany rozrząd... :/) Myślę go przeczyścić.. może coś to pomoże.
Pozdrawiam!
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 09 paź 2013, 16:52

ppeppe pisze:Czy ten zawór N75 w Audi 1.9tdi 131km AVF wyjmę bez zdejmowania przedniego pasa, zderzaka
Tak, bez zdejmowania, jest na wierzchu. Elektrozawór z kilkoma wężykami do sterowania podciśnieniem. Jest na podszybiu :)

Awatar użytkownika
TheWitcher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: TheWitcher » 09 paź 2013, 22:03

Przy okazji szczegolowo sprawdz wezyki podcisnienia bo jak masz popekane lub skorodowane to tez beda sie jaja dzialy
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie :)

ppeppe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 04 lis 2010, 15:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ppeppe » 10 paź 2013, 19:09

Dziś wziąłem sie troche do roboty i: wymontowałem zawór od sterowania gruszki( u mnie był z czarną główką (pierburg 8e0906628a) i od sterowania EGR (u mnie był z jasną główką). I myślę że już ktoś tu coś robił bo chyba jasna główka powinna być od turbo , a czarna od EGR. Przeczyściłem oba. Sprawdziłem podłączając pod prąd i słyszałem jak pstrykają, czyli tłoczek chodzi. I zamontowałem je, już w kolejności Jasny do turbo, a czarny do EGR. Wymieniłem wszystkie przewody od zaworów. Z rozbiegu wyczyściłem EGR (troche smoły było) i niestety auto jeździ bez zmian, czyli słabo przyśpiesza (chociaż czasami ma przebłyski ciągnie) .Dodam, że żadnych błędów nie wyrzuca. Wcześniej autko zawsze raz w tygodniu przeganiałem tak do 4000obr i ogólnie często wyprzedzam(wyprzedzałem). Czy to może być turbina zasyfiona mimo że styl jazdy był dynamiczny? Dlaczego auto nie chce iść? Może katalizator jest zawalony?
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

Awatar użytkownika
TheWitcher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: TheWitcher » 10 paź 2013, 19:24

A sprawdzales przeplywomierz? Jezeli masz dostep do Vcds to sprawdz jakie wartosci pokazuje. Ja mialem tak u siebie w pasacie ze myslalem ze wysiade i bede go pchal pod gorke <okok>
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie :)

ppeppe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 04 lis 2010, 15:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ppeppe » 10 paź 2013, 19:49

Mam. A w jaki sposob to dokładnie sprawdzić.... :]
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 11 paź 2013, 08:15

ppeppe loguejsz odpowiednia grupę podczas deptania od 1400-3900.

Może na początku odepnij przepływkę. Jeżeli jest walnięta to może pokazywać za małe wartości, stąd brak mocy.
Jeżeli jest odpięta to komp przyjmuje chyba wartość stałą czy coś takiego :).
Ale najlepiej zlogować odpowiednią grupę.

ppeppe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 04 lis 2010, 15:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ppeppe » 11 paź 2013, 08:40

OK, ale która to jest odpowiednia grupa, poproszę łopatologicznie mi wytłumaczyć :)
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

grzelus2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 26 cze 2012, 22:28
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: grzelus2 » 11 paź 2013, 15:00

Grzegorz O pisze:witam to wina przewodu do turbiny gdzieś jest pękniety i doistaje lewe powietrze wtedy rozłancza się turbina . Po ponownym odpaleniu silnika przez jakiś czas działa ale puzniej i tak rozłancza turbine musisz zmienić przewud bo zatrzesz turbine ..
nie żebym był złośliwy..... napisałeś tak specjalnie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga