[C5 2.5 TDI] Glosno chodzi na zimnym silniku
[C5 2.5 TDI] Glosno chodzi na zimnym silniku
Wczoraj kupilem autko A6 2.5TDI '98 150KM 241k km w automacie. Nie mialem wczesniej autka diesla. Przy zakupie autko bylo wrecz wzorcowe. Silniczek pracowal jak zegarek. Dzisiaj rano, pakuje rodzinke do autka, odpalam a tu glosny klekot. Po przejechaniu ok 300m glosny klekot ucichl, po 400-500m autko zaczelo juz zupelnie pracowac normalnie,
Zagladnalem pod maske, wykrecilem trzy swiece zarowe i okazalo sie ze nie maja zadnej przewodnosci. Podlaczylem na krotko do akumulatora i ... nic. Generalnie sprawdzielm miernikiem 4 swiece i zadna nie wykazywala opornosci.
Przez otwor wlewu oleju, sprawdzilem krzywki (dwie, bo tylko tyle da sie zoabczyc) i wygladaja nie wyrobione.
Czy ten "poranny" objaw moze byc skutkiem tylko niesprawnych swiec?
Zagladnalem pod maske, wykrecilem trzy swiece zarowe i okazalo sie ze nie maja zadnej przewodnosci. Podlaczylem na krotko do akumulatora i ... nic. Generalnie sprawdzielm miernikiem 4 swiece i zadna nie wykazywala opornosci.
Przez otwor wlewu oleju, sprawdzilem krzywki (dwie, bo tylko tyle da sie zoabczyc) i wygladaja nie wyrobione.
Czy ten "poranny" objaw moze byc skutkiem tylko niesprawnych swiec?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
- Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska
Witam
Wymieniłem wszystkie świece i żadna nie grzała na krótko z aku.
A wcześniej kontrolka pokazywała że grzeją. Auto paliło ale jak było zimno trochę dłużej trzeba było pokręcić. Nie grzały wszystkie więc silnik jak już odpalił chodził wmiarę równo, ale gdyby grzała choć jedna świeca objawiałoby się to "telepaniem" silnika przez pewien okres czasu. Po wymianie świec lepiej pali.
Aby poprawnie odpalał ważne jest jeszcze kąt wtrysku na pompie wtryskowej.
Pozdrawiam
Wymieniłem wszystkie świece i żadna nie grzała na krótko z aku.
A wcześniej kontrolka pokazywała że grzeją. Auto paliło ale jak było zimno trochę dłużej trzeba było pokręcić. Nie grzały wszystkie więc silnik jak już odpalił chodził wmiarę równo, ale gdyby grzała choć jedna świeca objawiałoby się to "telepaniem" silnika przez pewien okres czasu. Po wymianie świec lepiej pali.
Aby poprawnie odpalał ważne jest jeszcze kąt wtrysku na pompie wtryskowej.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
- Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska
Tak dokładnie, chodzi o to aby przełączając bieg pamiętać o wciśnieciu hamulca nożnego.carlos pisze:ArturJ,
Dotyczy automatycznej skrzyni biegów.
Dźwignia przełożenia jest ustawiona w pozycji P i N przy włączonym zapłonie.
Informacja na wyświetlaczu: BEIM EINLEGEN EINER FAHRSTUFE IM STAND FUSSBREMSE BETĂTIGEN:
znalazlem to na stronie
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8172
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
- Lokalizacja: gdynia chylonia
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga