Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

czy mam problem z alternatorem AUDI A6 C5 2.4

Elektryka
ODPOWIEDZ
_michal_mistrz_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 lip 2012, 00:11
Lokalizacja: Częstochowa

czy mam problem z alternatorem AUDI A6 C5 2.4

Post autor: _michal_mistrz_ » 15 sie 2013, 04:39

Witam, ja mam takie pytanko co do ładowania- u mnie jest dziwna sprawa odpalając autko zimne (rano) wskaźnik ładowania jest sporo poza kreską 14V natomiast jak się zagrzeje po paru minutach lub jak jest gorąco na dworze- spada trochę poniżej tej granicy 14V. Pytanie brzmi czy to jest normalna sprawa czy też coś się dzieje z alternatorem?, dodam jeszcze że 3 tyg temu wymieniałem akumulator bo padł, ale miał już 5lat więc być może miał prawo..
Po pomiarze voltomierzem wynika iż wskaźnik na liczniku pokazuje dobrze- idealnie rano 14.4-14,1 później po zagrzaniu nawet na wyższych obrotach 13,8

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 15 sie 2013, 08:41

jest dobrze.

_michal_mistrz_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 lip 2012, 00:11
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: _michal_mistrz_ » 15 sie 2013, 09:12

czyli w takim razie nic nie robię, dzięki wielkie
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 15 sie 2013, 09:38

Też zauważyłem u siebie zależność wartości napięcia ładowania od temperatury zewnętrznej.

Im cieplej tym wskazówka poniżej 14 V.

Niby zgadza się to z charakterystyką alternatora, tylko teraz pytanie do jakiej temperatury w lato taki alternator potrafi się nagrzać ? Gdyby zmierzyć pirometrem/termometrem po przejechaniu kilku km odpowiedź była by prosta i można by było przyrównać do poniższego wykresu.


Obrazek

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 15 sie 2013, 10:58

xoslox pisze:Im cieplej tym wskazówka poniżej 14 V.
Też to zauważyłem w swoim aucie.

Korzystając z okazji zregenerowałem alternator (łącznie z nowym regulatorem napięcia z ASO), posprawdzałem wiązkę, masy, akumulator a nadal efekt spadku napięcia w wyższych temperaturach jest widoczny. Ludzie w warsztacie zajmującym się tylko Audi pomierzyli i stwierdzili że to norma. Zostało mi jeszcze jedno: wymiana napinacza paska. Zobaczę czy jakaś różnica będzie :]

_michal_mistrz_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 lip 2012, 00:11
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: _michal_mistrz_ » 16 sie 2013, 03:13

Czyli wynika z tego że tak powinno być:)
Teacher daj znać co po tej wymianie napinacza paska..

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 16 sie 2013, 07:53

U mnie dokładnie jest to samo :) po odpaleniu ponad 14V później troszkę spada...

Blade84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 03 lip 2013, 20:09
Lokalizacja: Kolno

Post autor: Blade84 » 20 sie 2013, 06:34

Witam
mam problem mianowicie posiadam audi a6 c5 automat
caly dzien na plazy zostalo wlaczone cb radio padl akumlator auto odpalone na kable pojezdzilem 2 dni kolejny wyjazd na plaze i znowu pada akumlator po powrocie do domu ladowanie akumlatora sprawdzanie miernikiem akumlator dobry ladowanie 13v po wlaczeniu klimy 12,8 czy to normalne i teraz najlepsze jade w trase 1200km pod koniec trasy obrotomież i predkosciomiez opadaja i sie podnasza zatrzymalem sie na chwile nie gasilem auta wskaznik ładowania spadl prawie do 8 ten w liczniku zapalily sie kontrolki esp i abs ruszylem dalej kontrolki zgasly ale liczniki szleja po chwili jazdy spokój dojezdzam na miejsce wynosze torby wracam po 1h akumlator padniety dzis odpalilem na kable ruszylem po przejechaniu 5 km licziki szaleja kontrolki sie pala znowu te same esp i abs( ladowanie na zegarze bylo na pocztku po odpaleni ponad 12 ) po chwili ladowanie spada na 8 zapala sie ladowanie zjezdzam szybko na parking samochod slabnie przelanczam skrzynie na pozycje P probuje gazowac nic zegary zatrzymay sie na 70km obrotomierz na 3 tys samochog gasnie w miejscu kilometrow pojawilo sie cos takiego napis Fuson bodajrze co to jest co mam ztym zrobic?????jestem za granica i niemam pojecia:((
mam z nim problem z podswietlaniem kabiny wczesniej pisalem o tym czy to jest z tym zwiazane prosze o pomoc pozdrawiam

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 21 sie 2013, 20:18

regulator napiecia masz do wymainy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga