Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASN 3.0 220 KM] Problemy po wymianie uszczelki pod glowica

Silniki benzynowe
mr.J
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 17 lut 2012, 16:39
Lokalizacja: warszawa

[ASN 3.0 220 KM] Problemy po wymianie uszczelki pod glowica

Post autor: mr.J » 12 sie 2013, 12:59

Witam.
Tematy wymiany uszczelki pod glowica na forum juz przerobilem w chwili kiedy problem pojawil sie poraz pierwszy, niestety przy aktualnym stanie i objawach samochodu nie jestem w stanie niczego dopasowac...
Tak ze przedstawie krotka historie i moje 'gdybania' na ten temat:


'realny' przebieg okolo 250k, potwierdzony, wpisy z ksiazki tez sprawdzilem (te wykonane w AUDI i niektorych VW udalo sie w ASO znalezc)

Problem jest dosc dziwny, w aucie robilem uszczelke pod glowica, pelny rozrzad itp.

Objawy przed naprawa:
1. wyrazny spadek sprezania na 5 i 6 garze (o ile dobrze pamietam jak sie je numeruj) wygladalo to tak:

10.5 / 10.5
8.5 / 11
9.5 / 10.5

2. Ubywalo plynu i czuc w nim bylo benzyne
3. Kopcil z wydechow - para wodna, w oleju brak sladow plynu, czysto pod korkiem
4. Uklad dostawal sporo powietrza, tak ze szybko roslo cisnienie, jak wzroslo za bardzo okazalo sie ze niedogrzewa przedniej nagrzewnicy do konca.
5. Problem byl na tyle duzy ze przejechanie kilku KM konczylo sie fontanna plynu z korka i naglym wzrostem temp do 120C...

Co zostalo zrobione:
1. obie glowice - uszczelki (Erling), planowanie glowic, sprawdzenie szczelnosci, wymiana uszczelniaczy, szlif zaworow + wymiana czegos tam co sie psuje przy wylocie (nie pamietam dokladnie), sruby kupione w ASO (zbyt dlugo musial bym czekac na Erlingi z intercarsa)
2. komplet uszczelek na walkach, uszczelki pod kolektorami
3. rozrzad kompletny, pasek wieloklinowy, napinacze, rolki, termostat, pompa wody, odma (caly komplet rurek byl przytkany i w kiepskim juz stanie)
4. uszkodzony byl lekko zbiornik wyrownawczy, wiec dokupilem jaki mieli zamiennik + korek (ktory okazal sie fatalny)
5. olej (Motul 507...), filtr oleju, plyn chlodniczy

Po odebraniu zachowywal sie przez tydzien, moze 2 przyzwoicie, nastepnie padla mi 1 cewka (byly jeszcze w szwajcarii wymienione w ramach aukcji AUDI) wiec ja wymienilem.

Jezdzilem sobie po miescie, zauwazylem lekki ubytek plynu, dolalem - no bo moze nie byl do konca ospowietrzony, nastepnie przejechalem okolo 250km no i tutaj juz mialem stresa ze nie wroce... po dojechaniu na miejsce nie dosc ze duze cisnienie w ukladzie chlodzenia to do tego ubylo sporo plynu, ok 1l.
Po powrocie oczywiscie troche opierdzielilem mechanika, zamowilem oryginalny korek - bo moze tamten tani zamiennik cos slabo pracowal i zbironik, do tego chcialem sprawdzic sprezanie na garach, bo moze cos skopal z uszczelka, no ale niestety po tym sprawdzeniu okazalo sie ze jest w normie, to znaczy od 10.5 do 11, norma to 10-14 na nowym, 9 oznacza zuzycie, dopuszczalna rozbieznosc 3 bary.

Aktualne objawy:
1. ze zbiorniczka wyrownawczego czuc nieco benzyne
2. rosnie cisnienie w ukladzie dosc mocno
3. lekki ubytek plynu
4. czasami lekki dymek z rur - praktycznie bezzapachowy
5. niedogrzana przednia chlodnica na gorze (jak sie lekko susci z korka cisnienie od razu sie dogrzewa, ale obawiam sie ze z tego powodu czasem turbinki sie prawidlowo nie zalaczaja)
6. czasami ma problemy po odpaleniu - bardzo nierowna praca silnika, ustepuje po okolo 30 sekundach, jak go przytrzymam na nieco ponad 1000rpm szybciej

Co z tym fantem zrobic i co moze byc przyczyna ? Chcial bym zaczac eliminowac wszystkie problemu mozliwie jak najnizszym kosztem, zanim zabiore sie za jakies bardziej drastyczne ruchy...
Mozliwosci jest wiele, w powiem szczerze ze pojecia nie mam juz od czego zaczac.

Szukanie dziury w calym, czyli od czego zaczac ?
1. Dokrecenie srub mocujacych ? - producent zaleca 40nm i pozniej 2x 90 stopni, dla ASN nie zalecaja dokrecania srub po jakims tam przebiegu, ja przejechalem okolo 1500 km od czasu naprawy.
2. Wadliwa uszczelka/Sruby mocujace ? - rozszerzalnosc temperaturowa, puszcza pod wiekszym cisnieniem i jak silnik zlapie juz troche temperaturki robi sie mniej szczelny, jak przestygnie na tyle zeby dalo sie pomierzyc sprezanie wraca praktycnzie do normy.
3. Jakies inne przyczyny ? - czujnik temperatury od turbinek (za pozno odpalaja i plyn zaczyna juz troche parowac, ten przy kabinie juz wymienialem), ew. termostat (zbyt pozno puszcza), zapowietrzony uklad (moze dzisiaj wieczorem sprobuje zrobic mu odpowietrzanie zgodnie z tym co juz tam wyczytalem, zreszta juz to przerabialem kilka razy)
4. Czy plyn moze sie dostawac do komory spalania inna droga niz przez uszczelke ? (o ile to mozliwe na przyklad jakas nieszczelnosc parownika od LPG)
5. Walnieta glowica ? tylko teraz pytanie ktora jak nie widze tego po sprezaniu... wiec ta opcja raczej odpada...
6. Najbardziej chyba drastyczna, mechanik twierdzil ze raz z 1.9 TDi mial taki problem, to znaczy jakis tam jego znajomy zmienial 2 razy uszczelke i nie pomoglo za bardzo, pozniej nawet kupil z 2 reki glowice i tez nie pomoglo, ostatecznie zrobil szlif bloku, ponoc minimalne nierownosci na nim byly, okazalo sie ze to zalatwilo calkowicie problem, niestety droga do jego zdiagnozowania byla dluga i bolesna i troche sie boje ze i u mnie moze byc cos w tym stylu. Teoretycznie glowica i blok powinny byc z takich samych materialow, jesli sie ja spasuje dobrze i dokreci jak trzeba ona sie jakos tam ulozy na zimnym, ale jak maja nieco rozniaca sie pojemnosc cieplna i inaczej sie to nagrzewa, w roznym stopniu moga sie rozszerzac i te minimalne nierownosci nabieraja znaczenia. Niestety wiaze sie to pod wzgledem kosztu i czasu naprawy z najwiekszym wydatkiem, z 2 strony wydaje sie to najpewniejszym rozwiazaniem. Ale wolal bym zrobic to pod 1 glowice, nie sciagac znowu 2... Wydaje sie ze to baaaaardzo zadki przypadek...
7. Jakies inne dziwne problemy z blokiem silnika, nie mam pojecia co tam jeszcze moze sie dziwnego dziac, jezeli plyn nie dostaje sie do oleju, wyciagniecie bagnetu nie wplywa na prace silnika, olej ma normalny ladny kolorek.

Prosze o jakies sugestie w jaki sposob mogl bym sprobowac zdiagnozowac co dokladnie dolega mojej Audiczce, ew. jak po kolei eliminowac wszystkie mozliwe przyczyny i od czego zaczac...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mr.J, łącznie zmieniany 1 raz.

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kierowiec » 13 sie 2013, 16:08

Witam! Spróbuj sprężone powietrze wdmuchnąć do cylindrów. Przez otwory na świece, mechanik powinien mieć przejściówki, na zimnym silniku.Zanim wymieniłem uszczelki wyraźnie dmuchało do płynu. Pozdrawiam i POWODZENIA!!!!
Fan AUDI!!!!

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 14 sie 2013, 21:24

Miałem to samo. Teraz szukam innego silnika.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 15 sie 2013, 11:48

mr.J, coś niskie to sprężanie . Na pewno dobrze robiliście pomiary?

mr.J
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 17 lut 2012, 16:39
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mr.J » 17 sie 2013, 18:56

tkamicki5
Tak, wczesniej podobny pomiar robilem ze znajomym - te pierwsze wyniki przed naprawa, po prawej stronie wychodzi na to samo, a on strasznie pedantycznie podchodzi do takich rzeczy, gdyby nie to ze bal sie troche dlubac w Audi pewnie razem z nim bym grzebal przy tej uszczelce, w poprzednim autku wymienialismy wlasnie uszczelke, tyle ze on w Oplach sie specjalizuje.

Silnik byl rozgrzany, pierwsza rzecz za jaka sie wzielismy jak juz sie dalo do niego dostac, akumulator naladowany, zreszta kupiony calkiem niedawno taki troche lepsiejszy, przepustnica otwarta. Pisalem tam juz wyzej ze wyniki wygladaja na takie w normie:
nowy 10-14
9 oznacza zuzycie
dopuszczalna rozbieznosc 3 bary

aktualnie miedzy 10.5 a 11 ma

gibon_81 - jak mozesz podeslij na PW jakies namiary na mechanika, ew. kontakt jakis lepszy

wymiane silnika traktuje jako ostatecznosc, w ten remont wpakowalem juz na tyle duzo pieniazkow, zalezalo mi na tym ze jak juz na tyle go rozdlube to poza olejem nie bede sie pare lat dotykal do silnika...


kierowiec
wydaje mi sie ze nie da mi to wiecej niz pomiar sprezania, zreszta z tego co czytalem nie powinno sie go robic na zimnym silniku.
a zdiagnozowanie ze sie cos dostaje do plynu to akurat nie jest duzy problem, poza napompowanymi od cisnienia przewodami wali benzyna :)

dzisiaj go odpalilem, postal kilka dni, no niestety nie pracuje za rowno...
no i kwestia tez taka ze zaraz po tym jak go odebralem te 2-3 tygodnie na prawde fajnie pracowal i bylem zadowolony...


Sprawdze w papierach w jakim dokladnie zakladzie wyladowala glowica, gdzies znalazlem info ze jakas tuleja moze byc minimalnie walnieta i ze to niekoniecznie blok...
Kwestia tego ze jednak jakas tam poprawa byla, a za chwile zaczelo sie znowu sypac, poza uszczelkami i tym co pisalem chcialem zeby mi z glowica zrobili porzadek, tylko tyle ze ponoc ciezko to troche wykryc.

Zwyczajnie zastanawiam sie czy nie zaryzykowac wydlubania tylko tej glowicy gdzie mialem spadek kompresji (jak juz i tak calosc raz byla robiona), po wczesniejszym obejrzeniu stanu swieczek tak dla pewnosci i wyslanie jej jeszcze raz na sprawdzenie.

Macie moze jakies sprawdzone namiary w okolicy Warszawy na jakas firme ktora sie tym zajmuje ?

Znalazlem kilka zajmujacych sie tez blokami, mysle ze w weekend pozbieram jeszcze troche informacji a w poniedzialek zaczne dzwonic i sie dopytywac...

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 18 sie 2013, 13:11

Nie wiem ile dla ciebie to dużo. ja włożyłem 4000. i szukam innego motoru bo sie wkur..iac nie będe. Zrobiłem wszytsko na porządnych częściach i dobrze. A teraz ta panewka. Zrobisz jak uważasz. za stary silnik dostaniesz ok 2500 więc to nie jest takie złe rozwiązanie.

przemoprzem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Staszów

Post autor: przemoprzem » 18 sie 2013, 22:58

Ta kompresja to z deka niska też mi się widzi. W moim 22 letnim AAH na gorącym mam ok 12,7. Jakieś 20 000 km temu robiłem głowice - waliła olejem na narożniku.

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kierowiec » 19 sie 2013, 12:28

mr.J pisze:tkamicki5
Tak, wczesniej podobny pomiar robilem ze znajomym - te pierwsze wyniki przed naprawa, po prawej stronie wychodzi na to samo, a on strasznie pedantycznie podchodzi do takich rzeczy, gdyby nie to ze bal sie troche dlubac w Audi pewnie razem z nim bym grzebal przy tej uszczelce, w poprzednim autku wymienialismy wlasnie uszczelke, tyle ze on w Oplach sie specjalizuje.

Silnik byl rozgrzany, pierwsza rzecz za jaka sie wzielismy jak juz sie dalo do niego dostac, akumulator naladowany, zreszta kupiony calkiem niedawno taki troche lepsiejszy, przepustnica otwarta. Pisalem tam juz wyzej ze wyniki wygladaja na takie w normie:
nowy 10-14
9 oznacza zuzycie
dopuszczalna rozbieznosc 3 bary

aktualnie miedzy 10.5 a 11 ma

gibon_81 - jak mozesz podeslij na PW jakies namiary na mechanika, ew. kontakt jakis lepszy

wymiane silnika traktuje jako ostatecznosc, w ten remont wpakowalem juz na tyle duzo pieniazkow, zalezalo mi na tym ze jak juz na tyle go rozdlube to poza olejem nie bede sie pare lat dotykal do silnika...


kierowiec
wydaje mi sie ze nie da mi to wiecej niz pomiar sprezania, zreszta z tego co czytalem nie powinno sie go robic na zimnym silniku.
a zdiagnozowanie ze sie cos dostaje do plynu to akurat nie jest duzy problem, poza napompowanymi od cisnienia przewodami wali benzyna :)

dzisiaj go odpalilem, postal kilka dni, no niestety nie pracuje za rowno...
no i kwestia tez taka ze zaraz po tym jak go odebralem te 2-3 tygodnie na prawde fajnie pracowal i bylem zadowolony...


Sprawdze w papierach w jakim dokladnie zakladzie wyladowala glowica, gdzies znalazlem info ze jakas tuleja moze byc minimalnie walnieta i ze to niekoniecznie blok...
Kwestia tego ze jednak jakas tam poprawa byla, a za chwile zaczelo sie znowu sypac, poza uszczelkami i tym co pisalem chcialem zeby mi z glowica zrobili porzadek, tylko tyle ze ponoc ciezko to troche wykryc.

Zwyczajnie zastanawiam sie czy nie zaryzykowac wydlubania tylko tej glowicy gdzie mialem spadek kompresji (jak juz i tak calosc raz byla robiona), po wczesniejszym obejrzeniu stanu swieczek tak dla pewnosci i wyslanie jej jeszcze raz na sprawdzenie.

Macie moze jakies sprawdzone namiary w okolicy Warszawy na jakas firme ktora sie tym zajmuje ?

Znalazlem kilka zajmujacych sie tez blokami, mysle ze w weekend pozbieram jeszcze troche informacji a w poniedzialek zaczne dzwonic i sie dopytywac...
Ja mam na myśłi właśnie sprawdzenie na zimno. Powietrze pod ciśnieniem do każdego cylindra po kolei. Jak będzie walnięta uszczelka to będzie wyraźny spadek ciśnienia na zegarze. Sprawdź to żeby nie płacić za coś bez pewności że pomoże. Pozdrawiam!
Fan AUDI!!!!

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 23 sie 2013, 11:00

mr.J pisze:Dokrecenie srub mocujacych ? - producent zaleca 40nm i pozniej 2x 90 stopni,
Ja tak wybiórczo - jesteś pewien, że 40Nm? Dla mojego jest 60Nm + 2x90st.


Czy głowice były sprawdzane pod kątem szczelności płaszcza wodnego?

Jaki masz reduktor LPG?
Pozdrawiam,
Krisker

mr.J
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 17 lut 2012, 16:39
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mr.J » 23 sie 2013, 17:29

Sprawdzilem w ETCE co do samego dokrecania glowic.
Same glowice byly sprawdzane, ogolnie pelna regeneracja jak pisalem wyzej, szlif zaworow, docieranie, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie glowic, planowanie i kilka innych zabiegow, zalezalo mi jak wspominalem zeby to juz bylo porzadnie zrobione...

Do reduktora zerkne wieczorem

Niestety obawiam sie ze potwierdza sie to co wygrzebalem w roznych zrodlach.

ASN rozszczelnia sie miedzy 1 a 2 garem z lewej strony na bloku silnika, objawy sa identyczne jak u mnie, wczesniej spadek kompresji mialem wlasnie tam... kwestia tego ze bylo lepiej przez jakis czas po naprawie, z 2 strony stalo to auto dosc dlugo zanim zostalo zrobione, wiec sam juz nie wiem.

Znalazlem tez ogloszenia z silnikami i uszkodzonymi wlasnie w ten sposob blokami szukajac silnika na zamiane... Czesc poniesionych kosztow odzyskam sprzedajac obecny silnik na czesci, tym bardziej ze glowice jak wspominalem zrobione idealnie.
Znajac zycie pozbede sie go jak zmienie auto na inne, a po zmianie jakis czas go potrzymam na potencjalnego dawce czesci...

Znalazlem tez 2 zaklady zajmujace sie regeneracja blokow, gdzies poczytalem ze przez tulejowanie mozna ten blok naprawic, sam zabieg nie jest kosmicznie drogi, droga bedzie robocizna i wymiana wyszyskich uszczelek ktore wiaza sie z wywleczeniem bloku... Jeszcze z nimi potwierdze czy to jest naprawialne i czy maja juz doswiadczenie z jak sie okazuje slynna i powszechnie znana wada fabryczna silnika 3.0 ASN

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 24 sie 2013, 18:07

Faktycznie jest 40Nm. Sorki za zamieszanie.
Pozdrawiam,
Krisker

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 28 sie 2013, 15:44

Cześć, daj znać jak sprawa się zakończyła

mr.J
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 17 lut 2012, 16:39
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mr.J » 28 sie 2013, 17:59

Aktualnie jestem na etapie poszukiwania swiezego silnika, niestety sa strasznie drogie i za bardzo nie ma w czym wybierac... ;( Cos juz tam mam namierzone, na szczescie nie musze jechac swoim autem na urlop, tak ze za troche ponad tydzien po powrocie wroce do tematu.

A do ewentualnej dalszej reanimacji obecnego wroce jak juz bede mial wstawiony inny motorek i po prostu bede wreszcie mogl uzywac autka...

Jakies tam probowanie i sprawdzanie to niestety zamkniete kolo i nie widze szans zeby okazalo sie ze to cos innego niz blok, raczej tylko wygeneruje dodatkowe koszty ktorych niegdy sie nie zwroca...

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 19 wrz 2013, 18:05

I jak audica naprawiona?
Wiesz co było ze starym silnikiem?

mr.J
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 17 lut 2012, 16:39
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mr.J » 20 wrz 2013, 12:08

jeszcze nie, mam aktualnie 2 opcje juz prawie dogadane, mozliwe ze w weekend przejade sie obejrzec kilka silniczkow, jeszcze sa w autach.
co do opcji:

1. tulejowanie 2 cylindrow + szlif tulei i gory i dolu bloku + wymiana pierscieni, sprawdzenie walu i korbowodow itp... lacznie wyjdzie kolo 3k. najprawdopodobniej uda sie zregenerowac ten silnik, dostalem namiar na polcana firme i znaja sie na rzeczy, na takie obrobki silnikow daja zywkle rok gwarancji, niestety nie na ASN, jako ze sporadycznie zdarzaly sie przypadki ze tulejowanie nie bylo skuteczne ;(

2. zakup silnika, takie ciekawsze i zdrowsze to niestety troche ponad 6k, ponizej 5 da sie znalez jakiegos wywleczonego juz i poniewierajacego sie w stodole... no ale zobaczymy. Dzisiaj jeszcze mam do obdzwonienia kilka miejsc, do pozbierania VIN-y bo niektore przebiegi wydaja sie mooooocno watpliwe i jesli juz cos w miare pewniego bedzie na ten weekend najprawdopodobnie sie przejade.


Raczej kupie silnik duzo swiezszy, o ile w przyzwoitej cenie znajde cos pewniejszego, a jak moj bedzie juz wywleczony sprobuje jeszcze oddac go do reanimacji, zobaczymy co z tego wyjdzie, no i przynajmniej jesli ta firma sie sprawdzi i bedzie wszystko OK to bedzie jakies tam rozwiazanie nie takie strasznie drogie (sama obrobka silnika o ktorej pisalem to kolo 800pln reszta to robocizna i wygrzebanie go, bo niestety nie zajmuja sie calymi silnikami, trzeba sam blok dostarczyc + dodatkowo czesci jakie po takim rozdlubaniu trzeba bedzie wymienic i robocizna)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga