[ AKE 2.5 180 KM] Wymiana silnika, bardzo głośna praca
[ AKE 2.5 180 KM] Wymiana silnika, bardzo głośna praca
Witam po przerwie
... spowodowaną pęknięciem koła zębatego na wałku rozrządu Bardziej mi się opłaciło wymieniać cały silnik ze starą hydrauliką (oprócz dÂźwigienek bo je zmasakrowało) i osprzętem od starego AFB do AKE za namową i sugestiami jednego z "guru" tego forum
Silnik składałem dość bogato, (nowe uszczelki gdzie się dało, oringi, podkładki miedziane itp.) oczywiście nowe 2 koła zębate na wałki itp itd...
Jednak po odpaleniu i doregulowaniu kąta wtrysku silnik bardzo głośno pracuje i wydobywa się z niego metaliczny dÂźwięk Nie bardzo potrafię go zlokalizować bo w każdym miejscu jest słyszany inaczej. Zastanawiam się nad starą pompą bo już wczesniej na starym silniku miałem taki dÂźwięk (wtryski po regeneracji na ori bosch) Korekcje pompy dokładnie takie same jak właśnie na starym AFB... ok. 1,5....3,25 wiec porażka. Zastanawia mnie tylko to czy to od rozjechanej pompy i ewentualnie (bo nie wykluczam) Âźle ustawionych wtrysków może być taki stukot??
Poniżej zamieszczam link do filmiku:
YouTube:
lub
http://chomikuj.pl/arri/Audi/MOV_0324,2921726857.mp4
Pozdrawiam
... spowodowaną pęknięciem koła zębatego na wałku rozrządu Bardziej mi się opłaciło wymieniać cały silnik ze starą hydrauliką (oprócz dÂźwigienek bo je zmasakrowało) i osprzętem od starego AFB do AKE za namową i sugestiami jednego z "guru" tego forum
Silnik składałem dość bogato, (nowe uszczelki gdzie się dało, oringi, podkładki miedziane itp.) oczywiście nowe 2 koła zębate na wałki itp itd...
Jednak po odpaleniu i doregulowaniu kąta wtrysku silnik bardzo głośno pracuje i wydobywa się z niego metaliczny dÂźwięk Nie bardzo potrafię go zlokalizować bo w każdym miejscu jest słyszany inaczej. Zastanawiam się nad starą pompą bo już wczesniej na starym silniku miałem taki dÂźwięk (wtryski po regeneracji na ori bosch) Korekcje pompy dokładnie takie same jak właśnie na starym AFB... ok. 1,5....3,25 wiec porażka. Zastanawia mnie tylko to czy to od rozjechanej pompy i ewentualnie (bo nie wykluczam) Âźle ustawionych wtrysków może być taki stukot??
Poniżej zamieszczam link do filmiku:
YouTube:
lub
http://chomikuj.pl/arri/Audi/MOV_0324,2921726857.mp4
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 lip 2013, 23:51 przez arri, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego na sam poczatek zdejmuj pokrywy od zaworów... i zobacz co i jak wyglada...
piszesz ze wymieniłes dzwigienki same bez hydrauliki? no to nie wiem czy jest to dobre posuniecie ale sa bardziej doswiadczeni forumowicze powiedzą wiecej na ten temat..
1 rzecz czy to hydraulika nie "gra" z powodu zużycia..
a wtryski no to swoja drogą..
ja jestem po wymianie kpl. wałków i hydrauliki w moim AKE no ale trochę $$ pociągło..
pozdr.
piszesz ze wymieniłes dzwigienki same bez hydrauliki? no to nie wiem czy jest to dobre posuniecie ale sa bardziej doswiadczeni forumowicze powiedzą wiecej na ten temat..
1 rzecz czy to hydraulika nie "gra" z powodu zużycia..
a wtryski no to swoja drogą..
ja jestem po wymianie kpl. wałków i hydrauliki w moim AKE no ale trochę $$ pociągło..
pozdr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 lis 2012, 21:15
- Lokalizacja: Bartoszyce/warmińsko-mazurskie
panowie ,poradÂźcie mam auto z 2003 r. 2,5 TDI BAU 180KM ,QUATTRO TIPTRONIC ,pytam dlatego,że coś mi lekko "cyka " tak jakby gdzieś kompresja uciekała (za prawym reflektorem) i zastanawiam się nad wymianą silnika ,tylko nie wiem jak za to się zabrać tzn. na co zwrócić uwagę (na jakie oznaczenia)
a tak z ciekawości ile kosztuje wymiana rozrządu ?
a tak z ciekawości ile kosztuje wymiana rozrządu ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez tu-134, łącznie zmieniany 3 razy.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
kolego wymieniłem bo miałem małą awarię... hydraulikę wymieniłem 2 tys km wcześniej przed tym jak mi pękło koło na wałku i połamało połowę dÂźwigienek więc znów kupiłem komplet nowych plus podkładki.miki7 pisze:kolego na sam poczatek zdejmuj pokrywy od zaworów... i zobacz co i jak wyglada...
piszesz ze wymieniłes dzwigienki same bez hydrauliki? no to nie wiem czy jest to dobre posuniecie ale sa bardziej doswiadczeni forumowicze powiedzą wiecej na ten temat..
1 rzecz czy to hydraulika nie "gra" z powodu zużycia..
a wtryski no to swoja drogą..
ja jestem po wymianie kpl. wałków i hydrauliki w moim AKE no ale trochę $$ pociągło..
pozdr.
Co do zapłonu to jak jeszcze opóÂźnię to mogę go potem nie zapalić... po coś to ten komp widzi żeby sobie parametry zmieniać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 cze 2013, 17:47
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
mam po wymianie wałków i hydrauliki podobny dÂźwięk.....dekle były ściągane wielokrotnie by sprawdzić ,czy graty są na miejscuspth pisze:Witam !
Jak dla mnie zapłon jest za wczesny.Nie sugeruj się Vagiem tylko go opóÂźnij.
pzdr
początkowy kąt wtrysku był wielokrotnie zmieniany...na chwilę obecną pozostał na 1.4....najkulturalniej pracował motorek
kolego ja Ci może podrzucę jakiś trop...
silnik AKE stopień sprężania 18.5
silnik AFB stopień sprężania 19.5
układ paliwowy z AKE nie nadaje się do silnika AFB inne stopnie otwarcia wtryskiwaczy inne dawki i dlatego motor może tak pracować...
Odrazu mowie to są tylko moje rozmyślenia, najlepiej jakbyś to z kimś skonsultował...
pozdrawiam
silnik AKE stopień sprężania 18.5
silnik AFB stopień sprężania 19.5
układ paliwowy z AKE nie nadaje się do silnika AFB inne stopnie otwarcia wtryskiwaczy inne dawki i dlatego motor może tak pracować...
Odrazu mowie to są tylko moje rozmyślenia, najlepiej jakbyś to z kimś skonsultował...
pozdrawiam
No tak, Wiem o tym bo widziałem te różnice - ale każda z wielu osób, które o to pytałem, twierdziła że będzie OK - z tym że ja mam w 2-gą stronę układ z AFB wsadzony do AKE.quest87 pisze: układ paliwowy z AKE nie nadaje się do silnika AFB
Planuję teraz zawieść pompę do krk.. bo mają fajną cenę na regeneracje w BS, powiedzieć im żeby ustawili na AKE i zawieść wtryski do przestawienia ciśnień?
wtryskiwacze i pompy do 2.5 to jedna wielka zagadka :D baaa nawet w niektórych bosch-ach ludzie nie maja pojęcia ze wtryskiwaczy się nie miesza... Nie wiem czy twoje obecne wtryskiwacze i pompa nadają sie do takiego zabiegu w sensie czy jest to fizycznie możliwe.
Jak juz chcesz zregenerować pompę to tylko w znanym i polecanym warsztacie, wiele razy było już na forum o taniej regeneracji która kończyła się fiaskiem.
Osobiście na twoim miejscu poszukałbym ludzi (na allegro w swoim mieście) którzy posiadają cały silnik do rozprzedania i dogadał się z nimi na podmiankę plus jakaś rekompensata za fatygę... tak bym to widział przynajmniej parametry by się zgadzały....
pozdrawiam
Jak juz chcesz zregenerować pompę to tylko w znanym i polecanym warsztacie, wiele razy było już na forum o taniej regeneracji która kończyła się fiaskiem.
Osobiście na twoim miejscu poszukałbym ludzi (na allegro w swoim mieście) którzy posiadają cały silnik do rozprzedania i dogadał się z nimi na podmiankę plus jakaś rekompensata za fatygę... tak bym to widział przynajmniej parametry by się zgadzały....
pozdrawiam
No wydaje mi się że Bosch Service Gładysek w krk zrobi to w miarę dobrze w końcu gwarancję dają. Wtryski mam regenerowane x6 więc średnio mi się opłaca je oddawać za jakieś używki i powtórka z rozrywki... Mam okazję sprzedać swoją starą pompę do auta które idzie gdzieś tam na eksport, AKN 2giej generacji ale nie wiem czy mu podejdzie moja 106D... ogólnie mam jeszcze jedną którą miałem w aucie jak go kupowałem 106M - i pracowała tylko równie słabo jak ta obecna więc pewnie sterownik był pasujący pod AFB... i w którą teraz zainwestować??
[ Dodano: 2013-09-04, 22:13 ]
Byłem dzisiaj w warsztacie gdzie twierdzą, że mają dobrego pompiarza od pomp. Więc się wybrałem. Byłem dość zjawiskowym klientem bo każdy się za głowę łapał jak mi to auto "klepie". Pompiarz stwierdził, pozostali z resztą też... że cos z ustawieniem rozrządu mam nie tak i dźwięki jakby wydobywały się podczas spotykania zaworów z tłokami
Mechanikiem nie jestem... ale rozebrałem ten silnik już ze 2 razy do gołego słupka i za każdym razem poskładany na blokadach i wg. mnie dobrze ale z racji tego że sam nie wiem co się dzieję nie wiem w co już wierzyć... Rozkładać tego auta już nie mam siły bo patrzeć pod maskę już nie mogę Auto nie kopci, pali na rys, i w granicach rozsądku jedzie dość dobrze (aczkolwiek turbo przeładowywuje... )
Czy ktoś już słyszał o takiej sytuacji?? że tłoki lekko klepią po zaworach i stąd taki lekko metaliczny stukot? miałem taki na starym silniku...
[ Dodano: 2013-09-04, 22:13 ]
Byłem dzisiaj w warsztacie gdzie twierdzą, że mają dobrego pompiarza od pomp. Więc się wybrałem. Byłem dość zjawiskowym klientem bo każdy się za głowę łapał jak mi to auto "klepie". Pompiarz stwierdził, pozostali z resztą też... że cos z ustawieniem rozrządu mam nie tak i dźwięki jakby wydobywały się podczas spotykania zaworów z tłokami
Mechanikiem nie jestem... ale rozebrałem ten silnik już ze 2 razy do gołego słupka i za każdym razem poskładany na blokadach i wg. mnie dobrze ale z racji tego że sam nie wiem co się dzieję nie wiem w co już wierzyć... Rozkładać tego auta już nie mam siły bo patrzeć pod maskę już nie mogę Auto nie kopci, pali na rys, i w granicach rozsądku jedzie dość dobrze (aczkolwiek turbo przeładowywuje... )
Czy ktoś już słyszał o takiej sytuacji?? że tłoki lekko klepią po zaworach i stąd taki lekko metaliczny stukot? miałem taki na starym silniku...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga