Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] Wymiana silnika, bardzo głośna praca

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

[ AKE 2.5 180 KM] Wymiana silnika, bardzo głośna praca

Post autor: arri » 17 lip 2013, 23:09

Witam po przerwie :)

... spowodowaną pęknięciem koła zębatego na wałku rozrządu :( Bardziej mi się opłaciło wymieniać cały silnik ze starą hydrauliką (oprócz dÂźwigienek bo je zmasakrowało) i osprzętem od starego AFB do AKE za namową i sugestiami jednego z "guru" tego forum :)

Silnik składałem dość bogato, (nowe uszczelki gdzie się dało, oringi, podkładki miedziane itp.) oczywiście nowe 2 koła zębate na wałki itp itd...

Jednak po odpaleniu i doregulowaniu kąta wtrysku silnik bardzo głośno pracuje i wydobywa się z niego metaliczny dÂźwięk :/ Nie bardzo potrafię go zlokalizować bo w każdym miejscu jest słyszany inaczej. Zastanawiam się nad starą pompą bo już wczesniej na starym silniku miałem taki dÂźwięk (wtryski po regeneracji na ori bosch) Korekcje pompy dokładnie takie same jak właśnie na starym AFB... ok. 1,5....3,25 wiec porażka. Zastanawia mnie tylko to czy to od rozjechanej pompy i ewentualnie (bo nie wykluczam) Âźle ustawionych wtrysków może być taki stukot??

Poniżej zamieszczam link do filmiku:

YouTube:



lub

http://chomikuj.pl/arri/Audi/MOV_0324,2921726857.mp4



Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 lip 2013, 23:51 przez arri, łącznie zmieniany 1 raz.

slawinio

Post autor: slawinio » 18 lip 2013, 22:32

wg mnie to wali coś z głowicy od strony pasengera...

miki7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 09 gru 2012, 15:34
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: miki7 » 20 lip 2013, 12:59

kolego na sam poczatek zdejmuj pokrywy od zaworów... i zobacz co i jak wyglada...
piszesz ze wymieniłes dzwigienki same bez hydrauliki? no to nie wiem czy jest to dobre posuniecie ale sa bardziej doswiadczeni forumowicze powiedzą wiecej na ten temat..
1 rzecz czy to hydraulika nie "gra" z powodu zużycia..
a wtryski no to swoja drogą..
ja jestem po wymianie kpl. wałków i hydrauliki w moim AKE no ale trochę $$ pociągło..
pozdr.

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 20 lip 2013, 16:57

Witam !
Jak dla mnie zapłon jest za wczesny.Nie sugeruj się Vagiem tylko go opóÂźnij.
pzdr

tu-134
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 lis 2012, 21:15
Lokalizacja: Bartoszyce/warmińsko-mazurskie

Post autor: tu-134 » 22 lip 2013, 12:39

panowie ,poradÂźcie mam auto z 2003 r. 2,5 TDI BAU 180KM ,QUATTRO TIPTRONIC ,pytam dlatego,że coś mi lekko "cyka " tak jakby gdzieś kompresja uciekała (za prawym reflektorem) i zastanawiam się nad wymianą silnika ,tylko nie wiem jak za to się zabrać tzn. na co zwrócić uwagę (na jakie oznaczenia)

a tak z ciekawości ile kosztuje wymiana rozrządu ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez tu-134, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 22 lip 2013, 16:15

Przy pomocy kilku osób ustaliliśmy jaki to konkretnie silnik jest u kolegi "tu-134". Ponieważ konwersacja oddalała się przez to od głównego tematu wątku, a także od głównego pytania użytkownika powyżej - została usunięta.

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 23 lip 2013, 20:03

miki7 pisze:kolego na sam poczatek zdejmuj pokrywy od zaworów... i zobacz co i jak wyglada...
piszesz ze wymieniłes dzwigienki same bez hydrauliki? no to nie wiem czy jest to dobre posuniecie ale sa bardziej doswiadczeni forumowicze powiedzą wiecej na ten temat..
1 rzecz czy to hydraulika nie "gra" z powodu zużycia..
a wtryski no to swoja drogą..
ja jestem po wymianie kpl. wałków i hydrauliki w moim AKE no ale trochę $$ pociągło..
pozdr.
kolego wymieniłem bo miałem małą awarię... hydraulikę wymieniłem 2 tys km wcześniej przed tym jak mi pękło koło na wałku i połamało połowę dÂźwigienek więc znów kupiłem komplet nowych plus podkładki.

Co do zapłonu to jak jeszcze opóÂźnię to mogę go potem nie zapalić... po coś to ten komp widzi żeby sobie parametry zmieniać ??

!Arturoo!
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 17 cze 2013, 17:47
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: !Arturoo! » 27 lip 2013, 03:33

spth pisze:Witam !
Jak dla mnie zapłon jest za wczesny.Nie sugeruj się Vagiem tylko go opóÂźnij.
pzdr
mam po wymianie wałków i hydrauliki podobny dÂźwięk.....dekle były ściągane wielokrotnie by sprawdzić ,czy graty są na miejscu ;)

początkowy kąt wtrysku był wielokrotnie zmieniany...na chwilę obecną pozostał na 1.4....najkulturalniej pracował motorek

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 31 lip 2013, 22:29

No i niestety nikt nie wie ? Nikt nie miał podobnie z naszymi kochanymi 2,5?? :>

Trudno odczekam chwile i oddaje pompę do regeneracji... tylko to mi zostało ze starych rzeczy w tym motorze :]

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 31 lip 2013, 23:35

kolego ja Ci może podrzucę jakiś trop...
silnik AKE stopień sprężania 18.5
silnik AFB stopień sprężania 19.5

układ paliwowy z AKE nie nadaje się do silnika AFB inne stopnie otwarcia wtryskiwaczy inne dawki i dlatego motor może tak pracować...
Odrazu mowie to są tylko moje rozmyślenia, najlepiej jakbyś to z kimś skonsultował...
pozdrawiam

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 02 sie 2013, 21:41

quest87 pisze: układ paliwowy z AKE nie nadaje się do silnika AFB
No tak, Wiem o tym bo widziałem te różnice - ale każda z wielu osób, które o to pytałem, twierdziła że będzie OK - z tym że ja mam w 2-gą stronę układ z AFB wsadzony do AKE.

Planuję teraz zawieść pompę do krk.. bo mają fajną cenę na regeneracje w BS, powiedzieć im żeby ustawili na AKE i zawieść wtryski do przestawienia ciśnień?

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 03 sie 2013, 14:43

wtryskiwacze i pompy do 2.5 to jedna wielka zagadka :D baaa nawet w niektórych bosch-ach ludzie nie maja pojęcia ze wtryskiwaczy się nie miesza... Nie wiem czy twoje obecne wtryskiwacze i pompa nadają sie do takiego zabiegu w sensie czy jest to fizycznie możliwe.
Jak juz chcesz zregenerować pompę to tylko w znanym i polecanym warsztacie, wiele razy było już na forum o taniej regeneracji która kończyła się fiaskiem.
Osobiście na twoim miejscu poszukałbym ludzi (na allegro w swoim mieście) którzy posiadają cały silnik do rozprzedania i dogadał się z nimi na podmiankę plus jakaś rekompensata za fatygę... tak bym to widział przynajmniej parametry by się zgadzały....
pozdrawiam

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 03 sie 2013, 17:57

No wydaje mi się że Bosch Service Gładysek w krk zrobi to w miarę dobrze w końcu gwarancję dają. Wtryski mam regenerowane x6 więc średnio mi się opłaca je oddawać za jakieś używki i powtórka z rozrywki... Mam okazję sprzedać swoją starą pompę do auta które idzie gdzieś tam na eksport, AKN 2giej generacji ale nie wiem czy mu podejdzie moja 106D... ogólnie mam jeszcze jedną którą miałem w aucie jak go kupowałem 106M - i pracowała tylko równie słabo jak ta obecna więc pewnie sterownik był pasujący pod AFB... i w którą teraz zainwestować?? :)

[ Dodano: 2013-09-04, 22:13 ]
Byłem dzisiaj w warsztacie gdzie twierdzą, że mają dobrego pompiarza od pomp. Więc się wybrałem. Byłem dość zjawiskowym klientem bo każdy się za głowę łapał jak mi to auto "klepie". Pompiarz stwierdził, pozostali z resztą też... że cos z ustawieniem rozrządu mam nie tak i dźwięki jakby wydobywały się podczas spotykania zaworów z tłokami :o

Mechanikiem nie jestem... ale rozebrałem ten silnik już ze 2 razy do gołego słupka i za każdym razem poskładany na blokadach i wg. mnie dobrze :) ale z racji tego że sam nie wiem co się dzieję nie wiem w co już wierzyć... Rozkładać tego auta już nie mam siły bo patrzeć pod maskę już nie mogę :> Auto nie kopci, pali na rys, i w granicach rozsądku jedzie dość dobrze (aczkolwiek turbo przeładowywuje... )

Czy ktoś już słyszał o takiej sytuacji?? że tłoki lekko klepią po zaworach i stąd taki lekko metaliczny stukot? miałem taki na starym silniku...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga