Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny

Silniki benzynowe
Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 04 paź 2013, 16:46

No to troche lipa z lpg, Zavoli to troche kiepski do auta z turbo bo generuje duże przerosty cisnienia po odpuszczeniu gazu, valtek to niestety tez bardzo mało precyzyjna listwa, ogólnie instalka do poprawki jesli ma to chodzić na lpg do konca obrotomierza, narazie lepiej nie przekraczaj 5 tys na lpg, bo szkoda silnika, a te błędy to właśnie z tego wynikaja.

Jak bedziesz robił logi na pb to najpierw skasuj błedy, zrób 002+115 I 033+118 zobaczymy co z tą przepływką.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 05 paź 2013, 16:00

ÂŁukasz13 pisze: Jak bedziesz robił logi na pb to najpierw skasuj błedy, zrób 002+115 I 033+118 zobaczymy co z tą przepływką.
Ok, poniżej wskzane grupy logów:

Log (0 - 002,115)
Log (1 - 033,118)

Niestety okazało się, że na Pb też się tnie przy ok 5,5k rpm... <wnerw>
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 05 paź 2013, 16:40

Coś ten pierwszy log nie wyszedł, ale wygląda że na pb tez brakuje paliwa, wstaw jeszcze raz z 002.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 05 paź 2013, 18:31

ÂŁukasz13 pisze:Coś ten pierwszy log nie wyszedł, ale wygląda że na pb tez brakuje paliwa, wstaw jeszcze raz z 002.
No niestety podczas obydwu prób logów mniej więcej na wysokości 5,5k rpm coś się tnie, pojawia się pomarańczowa kontrolka Check-a... i niby auto coś szarpnie i po chwili dalej przyspiesza, ale już nie tak równomiernie jak we wcześniejszych partiach...

Oczywiście błędy wpadają te same, co podałem chyba dwa posty wyżej, czyli wypadanie zapłonu na 4 cylindrze...

Znaczy się instalka LPG może nie specjalna... ale to chyba nie ona jest bezpośrednim powodem rwania przyspieszenia w górnych partiach obrotowych...

PS> Instalka LPG już była w aucie w chwili kupna go przeze mnie... <foch> To "spuścizna" po poprzednim właścicielu niestety... :/ jak będzie trzeba, to będę coś kombinował, chyba pierwsze co to zapodanie szyny wtrysków Hana... takie miałem w poprzedniej A6, ale tam zakładałem LPG pod siebie... <zalamka>
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 05 paź 2013, 19:05

No szkoda że nie masz tego loga z 002 sprawdzilibyśmy czasy wtrysku i przepływkę. Ogólnie to masz sporo do poprawki, patrzac po korekcjach lambdy w 033 masz na 99 % pompe paliwa do wymiany żeby na 100% potwierdzić trzeba sprawdzić ciśnienie na listwie paliwowej podczas jazdy tak jak robisz logi. Także jak widzisz po sofcie w aucie musi byc wszystko na tip top inaczej są problemy, jak chcesz to doprowadzić do porządku to czekaja cie wydatki, prawdopodobnie pompa, potem jak będzie juz pod dostatkiem paliwa, logi i sprawdzimy przepływkę. Lpg też do poprawki bo patrzac po poprzednich logach na lpg to tez brakuje gazu i przerzuca na pb, wtryski lpg na pewno do wymiany, reduktor zavoli sa dwa rodzaje N albo S nie wiem jaki masz ale ciężko będzie mu ogarnąc tą moc, pewnie jeszcze zasilony rurką 6mm i zbiornik do jazdy na wstecznym, przy serii może by to jako tako chodziło ale nie po takim koksie.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 06 paź 2013, 15:55

Zrobiłem dziś ponownie logi, pojedynczy na grupie 002 i 002+115, oto wyniki:

Log (0 - 002,115)
Log (1 - 002)

Co do reduktora LPG to dopatrzyłem się, że z Zavoli zmieniony został na taki:

http://nagaz24.pl/reduktor-ac-typ-r01-2 ... ,p,pl.html

A co do pompy Pb, to co?? Podaje za mało paliwa?? Bo sama w sobie działa, tylko nie do końca poprawnie tak??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 06 paź 2013, 16:32

A widzisz jednak poprawne logi zmieniają postać rzeczy, pompe narazie zostaw w spokoju, głównym sprawcą jest jednak zaniżająca przepływka jak pisałem na początku, będziesz musiał zainwestowac w bosha bo zamienniki nie nadają się, jak będziesz miał nową przepływkę zrób znowu logi. A reduktor widze jednak nie zavoli tylko ac więc jest dobrze, tylko wymienisz wtryski i powinno byc dobrze.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 06 paź 2013, 18:57

ÂŁukasz13 pisze:głównym sprawcą jest jednak zaniżająca przepływka jak pisałem na początku, będziesz musiał zainwestowac w bosha bo zamienniki nie nadają się
Shit!! <wnerw> W poprzedniej C5 miałem walniętą przepływkę i tam kupiłem nową ori... koszt 400zł... widzę że tu czeka mnie podobny wydatek :/ Rozumiem, że pomimo wirusa przepływka powinna zostać standardowa, nie trzeba jakiejś lepszej??


ÂŁukasz13 pisze:jak będziesz miał nową przepływkę zrób znowu logi
OK, zrobię niezwłocznie po zmianie... a powiedz jakie grupy wtedy zlogować??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 06 paź 2013, 19:25

Normalna przepływka taka jak siedziałą w oryginale, można kupić też regenerowana z bosha czyli z wymienionym wkładem pomiarowym i też będzie dobra, logi jak poprzednio 002 115 i 033 wystarczy.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 06 paź 2013, 20:13

A może złe wskazania przepływomierza są skutkiem brudnego filtra powietrza?? Aktualnie jestem właśnie przed wymianą wszystkich filtrów i oleju... Czy to nie ma znaczenia??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 06 paź 2013, 20:40

Słuchaj wszystko ma znaczenie, filtr możesz wymienić i sprawdzić czy sie poprawi ale to raczej mało prawdopodobne, ważna jest także szczelność dolotu od puszki powietrza do turbiny czyli sprawdz czy nie ma dziur przez które turbina mogłaby zasysać powietrze omijają przepływomierz, jesli to sprawdzisz i nic nie znajdziesz to jedynie wymiana, możesz ewentualnie podmienic od kogoś w celu sprawdzenia oczywiście jesli będziesz miał od kogo.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 02 lis 2013, 10:17

panowie robilem test szczelnosci kompresorem dmuchajac w tip , oczywiscie przewod odmy zaslepilem, znalalzlem 2 nieszczelnosci , pierwsza na intercoolerze druga na ezektorze , ale mam drugie pytanie, jak napompuje cisnienia slysze bulgoczenie wody?/oleju? czy to normalne? i jak dlugo powinno utrzymac sie cisnienie w ukladzie powiedzmy 1 bar?

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 02 lis 2013, 17:14

Bulgotanie oleju w misce jest normalne, eżektor to częsta przyczyna nieszczelności lubi rozłaźic się na pół można spróbować go skleić.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 02 lis 2013, 19:07

ja wlasnie skleilem ezektor, jest ok, a jak dlugo cisnienie powinno sie utrzymac?

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 02 lis 2013, 19:26

Za długo się nie utrzyma bo i tak ucieknie przez zawory i odmę. Jesli nie słychac większych przedmuchów nie widać bąbelkowania po spryskaniu jakims pieniacym preparatem to jest ok.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga