Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

[ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny

Post autor: Jigitt » 17 lip 2013, 10:58

Hej. Od kilku dni podczas jazdy w chwili gdy załączy się turbina, tym bardziej podczas dynamicznego przyspieszania spod maski da się słyszeć taki jakby świst powietrza... Domyślam się, że mogła mi się wdać jakaś nieszczelność w układzie dolotu, tylko nie wiem gdzie... ÂŚwist ten słychać najlepiej jak np przejeżdżam mostem i wtedy ten dÂźwięk odbija się od barierek, wyraÂźnie go wtedy słychać. Przy chwilowym odpuszczeniu gazu cichnie, a po ponownym wciśnięciu znów powraca.

Spadku mocy jednak za bardzo nie odczuwam...

Wydaje mi się, że ten dÂźwięk dochodzi gdzieś jakby z lewej strony komory silnika, czyli jakby sprzed kolan kierowcy...

Czytałem trochę na forum o nieszczelnościach, zajrzałem pod maskę i nie widzę nic, co miałoby wskazywać na pęknięcie lub zsunięcie przewodu...

Dodam, że na postoju nie ma tego dÂźwięku, pojawia się tylko przy obciążeniu...

Gdzie szukać przyczyny?? Na VAG-u cisza, sprawdzałem.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 340
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 17 lip 2013, 11:23

Na VAG chyba Ci nie pokaże nieszczelności. Natomiast gdy będzie duża niszczelność powinien silnik wejść w po soporym przegazowaniu w tryb awaryjny który wyświetli się na fisie. Przy małej nieszczelności najepiej wziąśc kolegę z dobrym słuchem który będzie ndsłuchiwał na postoju a drugi wchodził na obroty do 4 tys. SprawdÂź każdą złączkę od turbiny i przy interkulerze.
pozdr <luzik>

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 17 lip 2013, 11:45

A czy ten świst przypadkiem nie oznacza pracującej turbiny? <okok>

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 17 lip 2013, 12:00

A czy ten świst przypadkiem nie oznacza pracującej turbiny? <okok>
Chciałbym żeby tak się okazało, ale jeżdżę tą A6 od ponad pół roku i nigdy tego nie słyszałem :/
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 17 lip 2013, 12:33

Jesli masz vaga to zrób loga z bloku 002 115 118
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 17 lip 2013, 13:05

chcąc znaleÂźć nieszczelność w dolocie najlepiej spryskać wszystkie podejrzane miejsca auto startem. jeśli zassa powinny podnieść się obroty bo mieszanka będzie bogatsza.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 17 lip 2013, 13:37

Jigitt pisze: Chciałbym żeby tak się okazało, ale jeżdżę tą A6 od ponad pół roku i nigdy tego nie słyszałem :/
Tak, wtedy było zimo, zrobiło się ciepło, szyby w dół, zimny łokietek i wreszcie usłyszałeś ten dÂźwięk <okok>

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 17 lip 2013, 15:11

metyoo pisze: Tak, wtedy było zimo, zrobiło się ciepło, szyby w dół, zimny łokietek i wreszcie usłyszałeś ten dÂźwięk <okok>
Kolego bez urazy, ale wiem co i od kiedy słyszę.... Jesli nie chcesz pomóc, a głównym Twoim celem jest nabijanie głupich, bezsensownych postów " na sztukę" to sobie daruj... Oszczędzisz i mi czasu na czytanie bzdetow i tym którzy chcą pomoc... Z szacunkiem... Jigitt
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 17 lip 2013, 16:59

Powiem inaczej. Gdy miałem ORI Turbine, bez katalizatora wydech - było słychac świst zgadza sie. Teraz na turbinie Garrett świst jest zawsze XD. Tylko tak, najlepiej jak wczesniej napisali zrobić loga dynamicznego. Silnik AWT ma czujnik ciśnienia doładowania. SprawdÂź czy czasami nie jest to spowodowane lekkim "przeładowaniem" np, bo przyciął sie N75 i puszcza przed turbawke przez co grucha WG nie jest w pełni otwarta i Turbina pompuje deczko wiecej. Miałem taki przypadek. I własnie wtedy słychac chcrakterystyczny świst. LOGI prawde powiedzą. Chętnie bym pomógł, ale z racji odległości ... :(
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 17 lip 2013, 17:29

Spoko, nie mam ochoty nabijać postów i wcale mi na tym nie zależy, bo dla mnie stan licznika postów nie jest żadnym wyznacznikiem. Ja wiem jak działa turbina i jaki wydaje dÂźwięk. Nagraj ten dÂźwięk i wrzuć na jakiś serwer. To tak, żeby nie było, że nie mam ochoty pomagać z resztą to co napisałem wyżej jest jak najbardziej serio. My musimy się domyślać dÂźwięku, który znany jest tylko tobie, więc ułatw trochę.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 lip 2013, 20:33

SprawdÂź łącznik elastyczny wydechu.
A i podobny przypadek miałem kiedyś w a4, okazało się, że jest pęknięta obudowa turbiny strony gorącej.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 17 lip 2013, 20:57

Dzięki za podpowiedzi... Logi spróbuję zrobić jutro, dziś nie miałem za bardzo czasu... Jedyne co to przeciągnąłem go na biegu zarówno na LPG jak i na PB, bo podejrzewałem jeszcze nieszczelność inst. LPG, ale nie ma różnicy, i tu i tu świszczy... Co do dÂźwięku, to nagram go, ale jak ktoś będzie mógł mi w tym pomóc, bo sam nie dam rady i kierować i nagrywać... a na postoju tego tak nie słychać :/
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 18 lip 2013, 19:13

Gdyby była pęknięta obudowa Turbo strony gorącej, na pewno auto by głupiało, gdyż tlen dostawał by sie do spalin i Sonda zmieniałaby korekty - tak myślę i działyby sie cuda. To Mój tok myślenia, lecz niewykluczone. Dalej stawiam na zbyt wysokie cisnienie, ewentualnie rzeczywiscie dziure. Bo AWT mając czujnik cisnienia w kolektorze, nie oblicza jego wartosci na podstawie przepływomierza i korekt sondy lambda, także ewentualne ubytki powietrza nie są w nim tak odczuwalne jak np. w AEB. To wiem z doświadczenia, gdyż ostatnio przerabiałem taki temat. Nieszczelność była nieodczuwalna w mocy auta.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 18 lip 2013, 22:11

Hej, tak jak zapowiadałem, zrobiłem dziś logi dynamiczne na wskazanych przez ÂŁukasz13 grupach, oto co mi wyszło...

Log (0 - 002)

Log (1 - 115)

Log (2 - 118)

Auto jednak nie chodzi jak powinno, od około 5k rpm zaczyna poszarpywać i nie ma ochoty dalej przyspieszać...

Pokazywała się wtedy migająca pomarańczowa kontrolka check, a w następstwie następujące błędy:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
17658 - Fuel Level too Low
P1250 - 35-00 - -

Readiness: 0000 0000

Dodam jeszcze, że co do wypadania zapłonu na 4 garze to cewka jest nówka ori BERU... nie wiem czy w ogóle te błędy mogą mieć związek z tymi przedmuchami... wątpię... A co do logów może ktoś rozszyfrować czy wsio ok czy gdzieś jest lipa??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 19 lip 2013, 09:26

Co do wypadania zapłonów może to być niesprawna świeca.
Nie wiem, czy wszystkie 1.8T tak mają, ale turbina wstaje dopiero w okolicy 25000rpm, za pompuje pełne ciśnienie dopiero w okolicy 3400-3500rpm...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga