[ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
[ INNY] A6 C5 1.8T AWT świst przy załączeniu turbiny
Hej. Od kilku dni podczas jazdy w chwili gdy załączy się turbina, tym bardziej podczas dynamicznego przyspieszania spod maski da się słyszeć taki jakby świst powietrza... Domyślam się, że mogła mi się wdać jakaś nieszczelność w układzie dolotu, tylko nie wiem gdzie... ÂŚwist ten słychać najlepiej jak np przejeżdżam mostem i wtedy ten dÂźwięk odbija się od barierek, wyraÂźnie go wtedy słychać. Przy chwilowym odpuszczeniu gazu cichnie, a po ponownym wciśnięciu znów powraca.
Spadku mocy jednak za bardzo nie odczuwam...
Wydaje mi się, że ten dÂźwięk dochodzi gdzieś jakby z lewej strony komory silnika, czyli jakby sprzed kolan kierowcy...
Czytałem trochę na forum o nieszczelnościach, zajrzałem pod maskę i nie widzę nic, co miałoby wskazywać na pęknięcie lub zsunięcie przewodu...
Dodam, że na postoju nie ma tego dÂźwięku, pojawia się tylko przy obciążeniu...
Gdzie szukać przyczyny?? Na VAG-u cisza, sprawdzałem.
Spadku mocy jednak za bardzo nie odczuwam...
Wydaje mi się, że ten dÂźwięk dochodzi gdzieś jakby z lewej strony komory silnika, czyli jakby sprzed kolan kierowcy...
Czytałem trochę na forum o nieszczelnościach, zajrzałem pod maskę i nie widzę nic, co miałoby wskazywać na pęknięcie lub zsunięcie przewodu...
Dodam, że na postoju nie ma tego dÂźwięku, pojawia się tylko przy obciążeniu...
Gdzie szukać przyczyny?? Na VAG-u cisza, sprawdzałem.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 340
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Na VAG chyba Ci nie pokaże nieszczelności. Natomiast gdy będzie duża niszczelność powinien silnik wejść w po soporym przegazowaniu w tryb awaryjny który wyświetli się na fisie. Przy małej nieszczelności najepiej wziąśc kolegę z dobrym słuchem który będzie ndsłuchiwał na postoju a drugi wchodził na obroty do 4 tys. SprawdÂź każdą złączkę od turbiny i przy interkulerze.
pozdr
pozdr
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Kolego bez urazy, ale wiem co i od kiedy słyszę.... Jesli nie chcesz pomóc, a głównym Twoim celem jest nabijanie głupich, bezsensownych postów " na sztukę" to sobie daruj... Oszczędzisz i mi czasu na czytanie bzdetow i tym którzy chcą pomoc... Z szacunkiem... Jigittmetyoo pisze: Tak, wtedy było zimo, zrobiło się ciepło, szyby w dół, zimny łokietek i wreszcie usłyszałeś ten dÂźwięk
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Powiem inaczej. Gdy miałem ORI Turbine, bez katalizatora wydech - było słychac świst zgadza sie. Teraz na turbinie Garrett świst jest zawsze XD. Tylko tak, najlepiej jak wczesniej napisali zrobić loga dynamicznego. Silnik AWT ma czujnik ciśnienia doładowania. SprawdÂź czy czasami nie jest to spowodowane lekkim "przeładowaniem" np, bo przyciął sie N75 i puszcza przed turbawke przez co grucha WG nie jest w pełni otwarta i Turbina pompuje deczko wiecej. Miałem taki przypadek. I własnie wtedy słychac chcrakterystyczny świst. LOGI prawde powiedzą. Chętnie bym pomógł, ale z racji odległości ...
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Spoko, nie mam ochoty nabijać postów i wcale mi na tym nie zależy, bo dla mnie stan licznika postów nie jest żadnym wyznacznikiem. Ja wiem jak działa turbina i jaki wydaje dÂźwięk. Nagraj ten dÂźwięk i wrzuć na jakiś serwer. To tak, żeby nie było, że nie mam ochoty pomagać z resztą to co napisałem wyżej jest jak najbardziej serio. My musimy się domyślać dÂźwięku, który znany jest tylko tobie, więc ułatw trochę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Dzięki za podpowiedzi... Logi spróbuję zrobić jutro, dziś nie miałem za bardzo czasu... Jedyne co to przeciągnąłem go na biegu zarówno na LPG jak i na PB, bo podejrzewałem jeszcze nieszczelność inst. LPG, ale nie ma różnicy, i tu i tu świszczy... Co do dÂźwięku, to nagram go, ale jak ktoś będzie mógł mi w tym pomóc, bo sam nie dam rady i kierować i nagrywać... a na postoju tego tak nie słychać
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Gdyby była pęknięta obudowa Turbo strony gorącej, na pewno auto by głupiało, gdyż tlen dostawał by sie do spalin i Sonda zmieniałaby korekty - tak myślę i działyby sie cuda. To Mój tok myślenia, lecz niewykluczone. Dalej stawiam na zbyt wysokie cisnienie, ewentualnie rzeczywiscie dziure. Bo AWT mając czujnik cisnienia w kolektorze, nie oblicza jego wartosci na podstawie przepływomierza i korekt sondy lambda, także ewentualne ubytki powietrza nie są w nim tak odczuwalne jak np. w AEB. To wiem z doświadczenia, gdyż ostatnio przerabiałem taki temat. Nieszczelność była nieodczuwalna w mocy auta.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Hej, tak jak zapowiadałem, zrobiłem dziś logi dynamiczne na wskazanych przez ÂŁukasz13 grupach, oto co mi wyszło...
Log (0 - 002)
Log (1 - 115)
Log (2 - 118)
Auto jednak nie chodzi jak powinno, od około 5k rpm zaczyna poszarpywać i nie ma ochoty dalej przyspieszać...
Pokazywała się wtedy migająca pomarańczowa kontrolka check, a w następstwie następujące błędy:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
17658 - Fuel Level too Low
P1250 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000
Dodam jeszcze, że co do wypadania zapłonu na 4 garze to cewka jest nówka ori BERU... nie wiem czy w ogóle te błędy mogą mieć związek z tymi przedmuchami... wątpię... A co do logów może ktoś rozszyfrować czy wsio ok czy gdzieś jest lipa??
Log (0 - 002)
Log (1 - 115)
Log (2 - 118)
Auto jednak nie chodzi jak powinno, od około 5k rpm zaczyna poszarpywać i nie ma ochoty dalej przyspieszać...
Pokazywała się wtedy migająca pomarańczowa kontrolka check, a w następstwie następujące błędy:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
17658 - Fuel Level too Low
P1250 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000
Dodam jeszcze, że co do wypadania zapłonu na 4 garze to cewka jest nówka ori BERU... nie wiem czy w ogóle te błędy mogą mieć związek z tymi przedmuchami... wątpię... A co do logów może ktoś rozszyfrować czy wsio ok czy gdzieś jest lipa??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga