Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6(c6) 3.0 TDI - Dalej kopci po remoncie silnika [silnikBMK]

Silniki wysokoprężne
Simon Woods

A6(c6) 3.0 TDI - Dalej kopci po remoncie silnika [silnikBMK]

Post autor: Simon Woods » 13 lip 2013, 09:59

Witam.

Już w zasadzie prawie wszyscy rozłożyli ręce... zostało mi to forum!
Pół roku temu kupiłem audi a6(c6) quattro z silnikiem o symbolu BMK. Nie cieszyłem się długo, ponieważ nagle z dnia na dzień padły mi 2 wtryski, po czym auto zaczęło jeÂździć jak traktor...
Okazało się, że do wymiany mam 2 wtryski, 2 tłoki (szlag je trafił), głowice i regeneracje turbiny - koszt naprawy 10 tyś zł...
Niestety po wymianie wszystkiego auto dalej kopcji - głównie na niskich obrotach - podczas postoju i manwrów.
Na komputerze wszystko wygląda że jest w NORMIE a dalej kopcji.
Czy ktoś z Was spotkał się z taką przypadłością?
Martwie się, że jak dalej z czymś takim będę jeÂździł, to znowu się stanie to samo co wcześniej a kolejnego takiego wydatku na auto nie zniose!!

Bardzo proszę o pomoc!

Z góry dziękuje za zainteresowanie.

Pozdrawiam, Mikołaj.

Awatar użytkownika
nanek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 02 lut 2012, 20:32
Lokalizacja: Szprotawa>BE<Zutendaal
Kontakt:

Post autor: nanek84 » 13 lip 2013, 10:09

na jaki kolor kopci?na niebiesko?dziwna sprawa jeżeli po takim remoncie dalej ci kopci...a co na to ten mechanik co składał ten silnik?
Byla Vectra B x16xel SWAP na c20xe...i w koncu wymarzone Audi...A6 Avant:):):)
wykonane mody:
-led tył+xenon led przód
modyfikacja pompy oleju.

Simon Woods

Post autor: Simon Woods » 13 lip 2013, 10:16

Kopci na szaro tak jak przed remontem, do tego czuć zapach niespalonej ropy - tyle, że wtedy wskazania komputera pokazywaly ewidentnie walnięte wtryski, potem brak kompresji i finał...
Generalnie nikt się nie chciał podjąć naprawy.
Gość który się w końcu podjął naprawy, to znajomy mojego znajomego mechanika - niestety na dzień dzisiejszy jego warsztat zamknięty a on ma wyłączony telefon... od prawie 2 tyg brak kontaktu.
Kolega czuje się w obowiązku pomocy mi z tym problemem, ale ktokolwiek widzi auto to rozkłada ręce.
Ostatnia deska ratunku to wizyta w serwisie audi, ale koszty samej diagnozy będą katastrofalne w skutkach...

Może powinienem był wymienić wszystkie wtryski na nowe...??

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 13 lip 2013, 11:42

dokładnie wymeń wszystkie wtryski na nowe lub daj swoje obecne do sprawdzenia na stół , bo komp noe zawsze pokazuje że są uszkodzone

Simon Woods

Post autor: Simon Woods » 13 lip 2013, 12:35

Wszystkie na NOWE?? <stres>
...tylko w łeb sobie strzelić....
4x 1200 = 4800 zł...

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 13 lip 2013, 16:42

kolego nie zrozum nas zle jeśli kogoś stać na auto za 40-60 tyś to takie wtryski to jest nic trochę nie rozumiem ludzi na tym forum mam samochód za 80 tyś a wstawiam albo zamienniki albo używkę takie jest życie zawsze pod górkę nie zrozum mnie zle wtryski albo wyciagasz z auta i dajesz na sprawdzenie albo chociaż wstaw kanały od 72 do 77 do ogólnej weryfikacji i niech nikt nie pisze ze tak niemożna stwierdzić uszkodzonego wtrysku dobru tuner samochodowy sprawdza to na dzień dobry

Simon Woods

Post autor: Simon Woods » 13 lip 2013, 17:23

zdaje sobie sprawe z tego, że nie mam malucha ;-) ale poprostu szukam innej możliwej przyczyny kopcenia niż te nieszczęsne wtryski.
Auta nie mam kolejny tydzien i po Waszych radach faktycznie zlece wymontowanie wtrysków i sprawdzenie ich "na stole" bo byłem na kilku różnych diagnozach komputerowych i wszędzie wychodzi że wtryski w normie a innych błędów nie ma...
To auto było moim marzeniem które w końcu spełniłem a tu nagle remont silnika z kosztem 10 tyś a po przejechaniu 6 tyś km znowu kopci... ÂŁudze się, że problem może tkwić w czymś innym niż wtryski.

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 13 lip 2013, 18:09

Wrzuc konaly od 72 do 77 masz vcdsa

Simon Woods

Post autor: Simon Woods » 13 lip 2013, 18:32

Dzięki, wszystkie Wasze sugestie przekazałem mechanikowi - mam tylko nadzieje, że się na mnie nie obrazi ;)
Z tego co wiem, to ten problem w różnych odmianach powraca na forum a nigdy nie został opisany do końca co było faktyczną przyczyną.
Postaram się opisać dalsze losy mojego autka...
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to zapraszam :-) każda Wasza rada na wagę złota!

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 13 lip 2013, 18:39

Sprawdzales olej jaki masz stan jesli duzo za duzo wtryski leja

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 13 lip 2013, 20:13

Kolego wtryski zazwyczaj się robi w komplecie , inaczej to nie daje efektu ...

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 340
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 13 lip 2013, 23:14

Tak jak pisał kolega nikos zacznij od wtysków wymontować i do Boscha na stół bo jak któryś leje będzie następny tłok do wymiany, następnie sprawdził bym silnik nastawczy turbiny tym bardziej że turbina była wymontowana z tym że urządzenie do ustawienia nie wszyskie ASO mają u mnie w Kielcach sciągali z Poznania od Kulczyka. <okok>

lukasz audi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 13 maja 2012, 12:05
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lukasz audi » 14 lip 2013, 19:42

Witam. Panowie ja miałem sprawdzone na maszynie boscha wszystkie wtryskiwacze i wyszły że są w bardzo dobrym stanie i mój problem jest kopcenie na wolnych obrotach. I też mam problem bo żaden mechanik nie wie dlaczego kopci . Simon Woods jak znajdziesz przyczynę kopcenia to proszę napisz co było nie tak w silniku .

Simon Woods

Post autor: Simon Woods » 14 lip 2013, 20:07

No przynajmniej nie jestem sam <uoee>
Temat bardzo przykry - jutro będę dalej męczył mechanika...
Wszystkie sugestie przekazałem.

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 15 lip 2013, 04:54

strach się bać tego kopcenia może rozrząd przeskoczył

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga