A6(c6) 3.0 TDI - Dalej kopci po remoncie silnika [silnikBMK]
A6(c6) 3.0 TDI - Dalej kopci po remoncie silnika [silnikBMK]
Witam.
Już w zasadzie prawie wszyscy rozłożyli ręce... zostało mi to forum!
Pół roku temu kupiłem audi a6(c6) quattro z silnikiem o symbolu BMK. Nie cieszyłem się długo, ponieważ nagle z dnia na dzień padły mi 2 wtryski, po czym auto zaczęło jeÂździć jak traktor...
Okazało się, że do wymiany mam 2 wtryski, 2 tłoki (szlag je trafił), głowice i regeneracje turbiny - koszt naprawy 10 tyś zł...
Niestety po wymianie wszystkiego auto dalej kopcji - głównie na niskich obrotach - podczas postoju i manwrów.
Na komputerze wszystko wygląda że jest w NORMIE a dalej kopcji.
Czy ktoś z Was spotkał się z taką przypadłością?
Martwie się, że jak dalej z czymś takim będę jeÂździł, to znowu się stanie to samo co wcześniej a kolejnego takiego wydatku na auto nie zniose!!
Bardzo proszę o pomoc!
Z góry dziękuje za zainteresowanie.
Pozdrawiam, Mikołaj.
Już w zasadzie prawie wszyscy rozłożyli ręce... zostało mi to forum!
Pół roku temu kupiłem audi a6(c6) quattro z silnikiem o symbolu BMK. Nie cieszyłem się długo, ponieważ nagle z dnia na dzień padły mi 2 wtryski, po czym auto zaczęło jeÂździć jak traktor...
Okazało się, że do wymiany mam 2 wtryski, 2 tłoki (szlag je trafił), głowice i regeneracje turbiny - koszt naprawy 10 tyś zł...
Niestety po wymianie wszystkiego auto dalej kopcji - głównie na niskich obrotach - podczas postoju i manwrów.
Na komputerze wszystko wygląda że jest w NORMIE a dalej kopcji.
Czy ktoś z Was spotkał się z taką przypadłością?
Martwie się, że jak dalej z czymś takim będę jeÂździł, to znowu się stanie to samo co wcześniej a kolejnego takiego wydatku na auto nie zniose!!
Bardzo proszę o pomoc!
Z góry dziękuje za zainteresowanie.
Pozdrawiam, Mikołaj.
Kopci na szaro tak jak przed remontem, do tego czuć zapach niespalonej ropy - tyle, że wtedy wskazania komputera pokazywaly ewidentnie walnięte wtryski, potem brak kompresji i finał...
Generalnie nikt się nie chciał podjąć naprawy.
Gość który się w końcu podjął naprawy, to znajomy mojego znajomego mechanika - niestety na dzień dzisiejszy jego warsztat zamknięty a on ma wyłączony telefon... od prawie 2 tyg brak kontaktu.
Kolega czuje się w obowiązku pomocy mi z tym problemem, ale ktokolwiek widzi auto to rozkłada ręce.
Ostatnia deska ratunku to wizyta w serwisie audi, ale koszty samej diagnozy będą katastrofalne w skutkach...
Może powinienem był wymienić wszystkie wtryski na nowe...
Generalnie nikt się nie chciał podjąć naprawy.
Gość który się w końcu podjął naprawy, to znajomy mojego znajomego mechanika - niestety na dzień dzisiejszy jego warsztat zamknięty a on ma wyłączony telefon... od prawie 2 tyg brak kontaktu.
Kolega czuje się w obowiązku pomocy mi z tym problemem, ale ktokolwiek widzi auto to rozkłada ręce.
Ostatnia deska ratunku to wizyta w serwisie audi, ale koszty samej diagnozy będą katastrofalne w skutkach...
Może powinienem był wymienić wszystkie wtryski na nowe...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
kolego nie zrozum nas zle jeśli kogoś stać na auto za 40-60 tyś to takie wtryski to jest nic trochę nie rozumiem ludzi na tym forum mam samochód za 80 tyś a wstawiam albo zamienniki albo używkę takie jest życie zawsze pod górkę nie zrozum mnie zle wtryski albo wyciagasz z auta i dajesz na sprawdzenie albo chociaż wstaw kanały od 72 do 77 do ogólnej weryfikacji i niech nikt nie pisze ze tak niemożna stwierdzić uszkodzonego wtrysku dobru tuner samochodowy sprawdza to na dzień dobry
zdaje sobie sprawe z tego, że nie mam malucha ale poprostu szukam innej możliwej przyczyny kopcenia niż te nieszczęsne wtryski.
Auta nie mam kolejny tydzien i po Waszych radach faktycznie zlece wymontowanie wtrysków i sprawdzenie ich "na stole" bo byłem na kilku różnych diagnozach komputerowych i wszędzie wychodzi że wtryski w normie a innych błędów nie ma...
To auto było moim marzeniem które w końcu spełniłem a tu nagle remont silnika z kosztem 10 tyś a po przejechaniu 6 tyś km znowu kopci... ÂŁudze się, że problem może tkwić w czymś innym niż wtryski.
Auta nie mam kolejny tydzien i po Waszych radach faktycznie zlece wymontowanie wtrysków i sprawdzenie ich "na stole" bo byłem na kilku różnych diagnozach komputerowych i wszędzie wychodzi że wtryski w normie a innych błędów nie ma...
To auto było moim marzeniem które w końcu spełniłem a tu nagle remont silnika z kosztem 10 tyś a po przejechaniu 6 tyś km znowu kopci... ÂŁudze się, że problem może tkwić w czymś innym niż wtryski.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
Dzięki, wszystkie Wasze sugestie przekazałem mechanikowi - mam tylko nadzieje, że się na mnie nie obrazi
Z tego co wiem, to ten problem w różnych odmianach powraca na forum a nigdy nie został opisany do końca co było faktyczną przyczyną.
Postaram się opisać dalsze losy mojego autka...
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to zapraszam każda Wasza rada na wagę złota!
Z tego co wiem, to ten problem w różnych odmianach powraca na forum a nigdy nie został opisany do końca co było faktyczną przyczyną.
Postaram się opisać dalsze losy mojego autka...
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to zapraszam każda Wasza rada na wagę złota!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 340
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Tak jak pisał kolega nikos zacznij od wtysków wymontować i do Boscha na stół bo jak któryś leje będzie następny tłok do wymiany, następnie sprawdził bym silnik nastawczy turbiny tym bardziej że turbina była wymontowana z tym że urządzenie do ustawienia nie wszyskie ASO mają u mnie w Kielcach sciągali z Poznania od Kulczyka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 maja 2012, 12:05
- Lokalizacja: rzeszów
Witam. Panowie ja miałem sprawdzone na maszynie boscha wszystkie wtryskiwacze i wyszły że są w bardzo dobrym stanie i mój problem jest kopcenie na wolnych obrotach. I też mam problem bo żaden mechanik nie wie dlaczego kopci . Simon Woods jak znajdziesz przyczynę kopcenia to proszę napisz co było nie tak w silniku .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga