Inteligentne kierunkowskazy po lift
Inteligentne kierunkowskazy po lift
W audi a4 z 2001 spotkałem się wielokrotnie z tzw inteligentnymi kierunkowskazami, czyli po przesunięciu kierunku w góre lub w dół i puszczeniu aby kierunkowskaz wrócił na swoje miejsce, auto wydaje 3-4 krotny sygnał kierunku. Bardzo dobre udogodnienie przy zmianie pasa itd.
Czy jest możliwość włączenia takiej opcji w poliftowej C5 ? np przez VAG
Czy jest możliwość włączenia takiej opcji w poliftowej C5 ? np przez VAG
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Fabrycznie A6 C5 nie była wyposażona w taką możliwość, jednakże można dokupić odpowiedni moduł na allegro. Najtańsze rozwiązanie to po prostu przekaÂźnik zwłoczny podtrzymujący zwarcie kierunkowskazu przez określony czas (np 5s). Najdroższe z kolei to fabryczny moduł VW, również dostępny na allegro. Pośrednim rozwiązaniem będzie układ z mikroprocesorem (swego czasu chciałem coś takiego zrobić, jednakże zabrakło mi czasu, jednakże myślę że jest to do ogarnięcia w normalnych pieniądzach)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 18:41
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Tu jest trochę na ten temat
audi-all-modul-komfortowych-kierunkowsk ... t14558.htm
audi-all-modul-komfortowych-kierunkowsk ... t14558.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Inteligentne kierunkowskazy po lift
ja mam na orginalnym przekazniku + podstawka i wlozone w rozdzielnie pod kierownica pod wolne miejsceThe_Gie pisze:W audi a4 z 2001 spotkałem się wielokrotnie z tzw inteligentnymi kierunkowskazami, czyli po przesunięciu kierunku w góre lub w dół i puszczeniu aby kierunkowskaz wrócił na swoje miejsce, auto wydaje 3-4 krotny sygnał kierunku. Bardzo dobre udogodnienie przy zmianie pasa itd.
Czy jest możliwość włączenia takiej opcji w poliftowej C5 ? np przez VAG
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego The_Gie, nie ma co wstawiać linków z allegro - wpisz sobie w tym portalu hasło 'miękkie kierunkowskazy vw' i na pewno znajdzie Ci instalację o której wspominał Kolega axe
Osobiście spodobał mi się ten pomysł, jednakże oryginalne rozwiązanie wydaje mi się zbyt drogie. Ponadto jest wiele podobnych egzemplarzy dużo tańszych - ok50zł, jednakże jako elektronik-programista wolę sobie takie urządzenie wykonać samemu . Na chwilę obecną sprawdziłem już kilka możliwości układu i wydaje mi się że wytypowałem optymalną konfigurację.
Układ będzie działał jak większość oferowanych tego typu rozwiązań: jedno krótkie naciśnięcie będzie podtrzymywało kierunkowskaz przez 3 'mignięcia'. Układ do 'migania' będzie wykorzystywał oryginalny przerywacz, dzięki czemu kierunkowskazy będą zachowywać się jak fabryczne. W całości będzie składał się z elementów półprzewodnikowych, co powinno zabezpieczyć go przed efektem starzenia. Oraz będzie miał stosunkowo małe wymiary - przewiduję 45x30x15mm, tak więc będzie go można umieścić zaraz obok przerywacza.
Myślę, że pod koniec tygodnia będę mógł przystąpić do testów 'samochodowych' i podzielić się swoimi spostrzeżeniami.
Pytałeś wcześniej o rozwiązanie najtańsze i najdroższe.
Najtańszym jest przekaźnik zwłoczny - tzn podtrzymuje napięcie przez pewien czas od momentu wyzwolenia - tzn włączenia kierunkowskazu. Do takiej instalacji potrzebujesz minimum dwóch takich urządzeń. Jedno z nich będzie obsługiwało lewy kierunek a drugie prawy. Aby to jakoś zgrabnie podłączyć należało by się zastanowić nad finalnym działaniem, jednak przewiduję że mogą wystąpić takie problemy:
- kiedy uruchomisz podtrzymanie lewego kierunku i od razu uruchomisz podtrzymanie prawego może zajść sytuacja że będą Ci 'migać' obie strony
- to pewnie kwestia doboru przekaźników, ale jest możliwe że będzie zawsze podtrzymywać kierunek - chodzi o to, że jak włączysz kierunek 'normalnie' na dłuższy okres czasu, to po jego wyłączeniu przekaźnik będzie nadal podtrzymywał kierunek. Dlatego jest to dobry sposób dla 'starych' samochodów, gdzie nie ma sensu wkładać większych pieniędzy.
Najdroższym rozwiązaniem jest to oferowane przez VW
Optymalnym rozwiązaniem jest układ oparty o mikroprocesor, który w zależności od warunków włączy lub wyłączy podtrzymanie kierunkowskazów. Takich 'gotowych' układów też jest troszkę na allegro, czasem doposażonych w dodatkowe funkcje (moim zdaniem zbędne) i ku takiemu rozwiązaniu skłoniłbym się na Twoim miejscu.
Osobiście spodobał mi się ten pomysł, jednakże oryginalne rozwiązanie wydaje mi się zbyt drogie. Ponadto jest wiele podobnych egzemplarzy dużo tańszych - ok50zł, jednakże jako elektronik-programista wolę sobie takie urządzenie wykonać samemu . Na chwilę obecną sprawdziłem już kilka możliwości układu i wydaje mi się że wytypowałem optymalną konfigurację.
Układ będzie działał jak większość oferowanych tego typu rozwiązań: jedno krótkie naciśnięcie będzie podtrzymywało kierunkowskaz przez 3 'mignięcia'. Układ do 'migania' będzie wykorzystywał oryginalny przerywacz, dzięki czemu kierunkowskazy będą zachowywać się jak fabryczne. W całości będzie składał się z elementów półprzewodnikowych, co powinno zabezpieczyć go przed efektem starzenia. Oraz będzie miał stosunkowo małe wymiary - przewiduję 45x30x15mm, tak więc będzie go można umieścić zaraz obok przerywacza.
Myślę, że pod koniec tygodnia będę mógł przystąpić do testów 'samochodowych' i podzielić się swoimi spostrzeżeniami.
Pytałeś wcześniej o rozwiązanie najtańsze i najdroższe.
Najtańszym jest przekaźnik zwłoczny - tzn podtrzymuje napięcie przez pewien czas od momentu wyzwolenia - tzn włączenia kierunkowskazu. Do takiej instalacji potrzebujesz minimum dwóch takich urządzeń. Jedno z nich będzie obsługiwało lewy kierunek a drugie prawy. Aby to jakoś zgrabnie podłączyć należało by się zastanowić nad finalnym działaniem, jednak przewiduję że mogą wystąpić takie problemy:
- kiedy uruchomisz podtrzymanie lewego kierunku i od razu uruchomisz podtrzymanie prawego może zajść sytuacja że będą Ci 'migać' obie strony
- to pewnie kwestia doboru przekaźników, ale jest możliwe że będzie zawsze podtrzymywać kierunek - chodzi o to, że jak włączysz kierunek 'normalnie' na dłuższy okres czasu, to po jego wyłączeniu przekaźnik będzie nadal podtrzymywał kierunek. Dlatego jest to dobry sposób dla 'starych' samochodów, gdzie nie ma sensu wkładać większych pieniędzy.
Najdroższym rozwiązaniem jest to oferowane przez VW
Optymalnym rozwiązaniem jest układ oparty o mikroprocesor, który w zależności od warunków włączy lub wyłączy podtrzymanie kierunkowskazów. Takich 'gotowych' układów też jest troszkę na allegro, czasem doposażonych w dodatkowe funkcje (moim zdaniem zbędne) i ku takiemu rozwiązaniu skłoniłbym się na Twoim miejscu.
kot919, Dzięki za bardzo wyczerpującą odpowiedź. Masz rację, że najlepszym dla mnie rozwiązaniem będzie zakup gotowego zestawu, zastanawiam się nad BartSoft, jednak jeszcze poszukam opinii. Zamierzam kupić coś rozsądnego, w dobrym SPAM cena jakość, aby nie było mega drogie ale także aby nie było mega wadliwą chinszczyzną.
tu jest wątek o tych kierunkach na forum leona http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php? ... la#p495459, ale moduł pasuję również do audi bo mam ten moduł zakupiony tylko muszę zamontować .
Koszt 50zł + przesyłka
Koszt 50zł + przesyłka
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
kot919, zmajstruj układzik który będzie podtrzymywał sygnał tylko w przypadku wyzwolenia <0.5s i biorę taką zabawkę.
Ta kostka z bartsoftu jest IMO do D. bo podtrzymuje miganie nawet gdy normalnie włączysz kierunkowskaz i odbije a to totalnie bez sensu. Pisałem do nich czy zrobią zgodnie z moją prośbą to wysłali mnie na drzewo.
Ta kostka z bartsoftu jest IMO do D. bo podtrzymuje miganie nawet gdy normalnie włączysz kierunkowskaz i odbije a to totalnie bez sensu. Pisałem do nich czy zrobią zgodnie z moją prośbą to wysłali mnie na drzewo.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga