Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

pytanie odnośnie tylnych amortyzatorow

Zawieszenie
gonzlez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 gru 2010, 17:21
Lokalizacja: słupsk

pytanie odnośnie tylnych amortyzatorow

Post autor: gonzlez » 04 lip 2013, 13:49

Witam,
Wczoraj miałem przegląd. Wszystko pięknie tylko tylne amortyzatory wykazały skuteczność tłumienia 44 i 40 %. Przód 67 i 64 %. Mam zawieszenie gwintowane KW, modelu nie znam. Widzę że powoli będę musiał nastawić się na wymianę tylnych i moje pytanie czy mogę wymienić sam tył ? Bo gdzieś przeczytałem że jak tylne to i przednie. To moje pierwsze auto z gwintem i się po prostu nie znam.

Mustasj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 25 cze 2012, 17:44
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Mustasj » 04 lip 2013, 14:41

Amorki jeszcze troszkę polataja:) Ale jeżeli chcesz i jeżeli znajdziesz amortyzatory które wymiarami będą pasowały do twojego gwintu to możesz je zamienić. a poza tym masz dobry gwint to można by było zregenerować amortyzatory.
http://www.nagengast.pl/www/regeneracja ... torow.html
przód masz dobry,bo silnik i tak obciąża je.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 04 lip 2013, 15:02

przy takich parametrach tył za chwilę do wymiany, w granicach 40% to już dolny margines. poniżej 40% nie powinno już się na tym jeÂździć.

gonzlez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 gru 2010, 17:21
Lokalizacja: słupsk

Post autor: gonzlez » 04 lip 2013, 19:26

Zgadzam się z kolegą wyżej a na polskich drogach szybko mi się wybija.Właśnie dla tego pisze o tym i pytam czy można tylko tylne wymienić czy muszę wszystkie i czy te KW można zregenerować czy lepiej kupić nowe. Jestem kompletnie zielony w tym temacie.


Przed chwilą odpisali mi z firmy PUH NAGENGAST. Za regeneracje jednego amorka od 330-350zł i rok gwarancji także elegancko ;) trochę poczytałem w internecie o demontażu amorków i wydaję mi się, że nie jest to zbyt skomplikowane i dam radę sam pod blokiem to zrobić. Tylko ja swoje przed montażem muszę wysłać do regeneracji, nie będzie problemu jak wyjmę amorek i opuszczę auto bez niego?
Ostatnio zmieniony 04 lip 2013, 20:21 przez gonzlez, łącznie zmieniany 1 raz.

Mustasj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 25 cze 2012, 17:44
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Mustasj » 04 lip 2013, 20:15

można wymienić same tylne i KW regenerują w tej firmie co Ci podesłałem :)

[ Dodano: 2013-07-04, 20:29 ]
gonzlez pisze:.
Przed chwilą odpisali mi z firmy PUH NAGENGAST. Za regeneracje jednego amorka od 330-350zł i rok gwarancji także elegancko ;) trochę poczytałem w internecie o demontażu amorków i wydaję mi się, że nie jest to zbyt skomplikowane i dam radę sam pod blokiem to zrobić. Tylko ja swoje przed montażem muszę wysłać do regeneracji, nie będzie problemu jak wyjmę amorek i opuszczę auto bez niego?
No więc elegancko. Demontaż amorków to 15min :) ja bym nie opuszczał samochodu bez amorków lecz założył koła i podłożył coś pod belkę :) nie powinno nic się stać,bo jak amorki się całkiem zużyją to i tak jakby ich nie było :P

gonzlez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 gru 2010, 17:21
Lokalizacja: słupsk

Post autor: gonzlez » 04 lip 2013, 20:53

Dzięki za namiary na firmę :) Jak zacznie tył pływać to podejmę się wymiany. Tak właśnie myślałem żeby jakimś drewienkiem podeprzeć belkę i opuścić. Dzieki wielkie :)

Mustasj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 25 cze 2012, 17:44
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Mustasj » 04 lip 2013, 21:21

nie ma za co :)

BoneShaker

Post autor: BoneShaker » 04 lip 2013, 22:18

Kolego ja pojechałem na testy i mi pokazało 60% tył 70% przód. Zmieniłem najpierw sam tył to jak wyciągnąłem te amorki to ręką je mogłem złożyć i rozłożyć. PóÂźniej na drodze strasznie czułem jak przód się przechyla. Też wymieniłem amorki z przodu i tam to samo. Ręką mogłem złożyć. Więc te badania to jedna wielka ściema!!! Byłem na kilku stacjach i jednej BARDZO nowoczesnej i wszędzie to samo. Więc jeżeli Tobie pokazuje 40% to chyba tak jak by tych amorków nie było :)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 05 lip 2013, 06:47

i ja bym nie czekał z wymianą aż auto zacznie pływać, może się okazać że nie będziesz tego czuł i będziesz tak jeÂździł i jeÂździł aż odpukać stanie się nieszczęście.

BoneShaker

Post autor: BoneShaker » 05 lip 2013, 07:52

Moja też tak pływała i już myślałem, że to tak ma być przez te badania, które wprowadzają w błąd. A teraz już jest super <radocha>

gonzlez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 26 gru 2010, 17:21
Lokalizacja: słupsk

Post autor: gonzlez » 05 lip 2013, 11:20

Jak w niedziele będzie sprzyjająca pogoda to wyjmę je i wyśle do regeneracji bo jednak na trasie robię użytek z mocy i nie chce mieć niespodzianki na zakręcie. Dziękuje koledzy za informacje ;)

szumi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 16 maja 2012, 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: szumi » 12 sie 2013, 23:01

Witam, podepnę się pod temat.
Tu koledzy piszecie, że 40% to minimum. Ja na stacji diagnostycznej w zeszłym roku w sierpniu miałem tył na 65%, a teraz mam lewy 12% i prawy 0%..... ale nie czuje, żeby autem coś bujało czy jak. Kompletnie nic nie czuć. Nie mam stuków itp. Nie wiem czy te maszyny coś powaliły czy jak? Ale dla pewności wymienię i podjadę sprawdzić jeszcze raz. Jak na nowych pokaże mało to coś jest będzie nie tak z maszynami. Gość chciał mi negatywa wlepić i nie puścić autem, ale się dogadałem, że mam to zrobić i się u niego pojawić.
Mam z tyłu amorki SACHS o numerze 4B0 513 031 M i pytanie czy mam szukać takich samych czy są jakieś inne w dobrej cenie?
Pozdrawiam

Damian_1821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Damian_1821 » 14 sie 2013, 12:24

szumi,
może to Cię trochę naprowadzi:
viewtopic.php?t=36081&highlight=4b0+513+031

Też mam podobny problem z doborem amortyzatorów. Etka 7.2 pokazuję mi numer części amortyzatora: 4B0 513 032 D i nigdzie nie mogę na internecie znaleźć.
Czy była zmiana nr części?
Jak mogę znaleźć odpowiednik tego amorka?

edit:
zawieszenie komfort: 1BA
Odpowiednik: może KAYBA (polecany na naszym forum)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 14 sie 2013, 14:17

gonzlez pisze:Dzięki za namiary na firmę :) Jak zacznie tył pływać to podejmę się wymiany. Tak właśnie myślałem żeby jakimś drewienkiem podeprzeć belkę i opuścić. Dzieki wielkie :)
Wymiana tylnych amorów to 15 min, ale w FWD - tylko tam jest belka. W Quattro jest inaczej, więcej roboty i raczej nie do ogarnięcia pod chatą.

szumi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 16 maja 2012, 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: szumi » 14 sie 2013, 14:29

Wymiana nie będzie trudna, a na hurtowni nie mieli KYB na tył. Wziąłem Monroe jakieś tam. Koszta takie że jakby mi się rozwaliły to drugie kupie za cene jednych SACHS sportowych. Moja obecne mają czerwony kolor i sprężyny też czerwone. Czy cale zawieszenie mam sportowe?

[ Dodano: 2013-08-17, 21:25 ]
Wymiana poszła jednak trochę ciężko, bo nie wiedzialem jak się zabardzo zabrać, ale jak już się kapnąłem, że trzeba dolny wahacz zrzucić to poszło.
Chciałem montować w odwrotnej kolejności, ale okazało, że nowe amortyzatory są innej długości i nie wiem czy mam takie założyć czy szukać innych??

http://s11.postimg.org/8bewf98fn/20130817_184154.jpg

czerwone - stare amory SACHS 4B0 513 031 Q (jednak nie M) (jest ściśnięty)
czarne - nowe MONROE

Nie wiem co teraz zrobić, bo w sumie na nowych nie mam mocowania sprężyn, a stare amory są grubsze i nie będąÂ pasować.

[ Dodano: 2013-08-19, 11:22 ]
Jak to jest, że zamienniki dopasowane po numerach są zupełnie inne? Chodzi mi o długość całego amora, inne średnice mocowania sprężyn, i nawet dolne oko czasem i 2mm mniejsze niżeli mam zamontowane obecnie? Amorki mam jak w poście wyżej. Monroe oddałem, bo to wogóle inny wymiar.... :/ Czekam na oryginalne SACHS i identyczny (niby) Monroe....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga