[ AGA 2.4 165 KM] Wibracje podczas jazdy
[ AGA 2.4 165 KM] Wibracje podczas jazdy
Witam.
Mam nastepujacy problem. Wczoraj zorientowalem sie, ze podczas jazdy odczuwalne sa wibracje budy. Nie sa jakos strasznie mocne, wiec ogolnie nie jestem nawet pewnien czy pojawily sie wczoraj czy juz wczesniej. Wibracje wystepuja cyklicznie, tak jakby co mniej wiecej sekunde zatrzesie lekko buda i przez chwile jest spokoj itd, to samo na gazie i benzynie. Na poczatku myslalem, ze kolo mi sie poluzowalo, czy cos w tym stylu, ale byly dokrecone. Pozniej zorientowalem sie, ze po wrzuceniu luzu lub wcisnieciu sprzegla podczas jazdy wibracje znikaja calkowicie.
Drugie co przychodzi mi do glowy to swiece zaplonowe, ktore wymienialem wczoraj, krotko przed tym kiedy zauwazylem dane wibracje. Czy jest opcja, zeby na ktorejs z nowych swiec cyklicznie wypadal zaplon? Dodam tylko, ze jesli odlaczam po kolei przewody zaplonowe na chodzocym silniku widoczne sa zmiany, wiec teoretycznie wszystkie swiece dzialaja. Jutro postaram sie wygrzebac w smietniku stare i sprawdzic czy to wina swiec, ale mozliwe, ze juz ich nie odnajde
Bede wdzieczny za pomoc, bo w sobote wybieram sie w trase z Norwegii do Polski i niechcialbym sie rozkraczyc po drodze
Mam nastepujacy problem. Wczoraj zorientowalem sie, ze podczas jazdy odczuwalne sa wibracje budy. Nie sa jakos strasznie mocne, wiec ogolnie nie jestem nawet pewnien czy pojawily sie wczoraj czy juz wczesniej. Wibracje wystepuja cyklicznie, tak jakby co mniej wiecej sekunde zatrzesie lekko buda i przez chwile jest spokoj itd, to samo na gazie i benzynie. Na poczatku myslalem, ze kolo mi sie poluzowalo, czy cos w tym stylu, ale byly dokrecone. Pozniej zorientowalem sie, ze po wrzuceniu luzu lub wcisnieciu sprzegla podczas jazdy wibracje znikaja calkowicie.
Drugie co przychodzi mi do glowy to swiece zaplonowe, ktore wymienialem wczoraj, krotko przed tym kiedy zauwazylem dane wibracje. Czy jest opcja, zeby na ktorejs z nowych swiec cyklicznie wypadal zaplon? Dodam tylko, ze jesli odlaczam po kolei przewody zaplonowe na chodzocym silniku widoczne sa zmiany, wiec teoretycznie wszystkie swiece dzialaja. Jutro postaram sie wygrzebac w smietniku stare i sprawdzic czy to wina swiec, ale mozliwe, ze juz ich nie odnajde
Bede wdzieczny za pomoc, bo w sobote wybieram sie w trase z Norwegii do Polski i niechcialbym sie rozkraczyc po drodze
Vorsprung Durch Technik
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jak narazie zauwazylem, ze wibracje zaczynaja sie mniej wiecej przy 60km/h i nasilaja sie wraz z wzrostem predkosci. Niestety ze wzgledu na ruch i ograniczenia predkosci na norweskich drogach, nie bylem w stanie przetestowac przy jezdzie pow. 100km/h. Moze uda mi sie dzisiaj. Zauwazylem rowniez, ze wibracje sa silniejsze, kiedy silnik jest obciazony ( jazda pod gorke na wysokim biegu ) i ze nie ustaja, kiedy zjezdzam z gorki na odpuszczonym pedale gazu. Tak jak wspomnialem, znikaja natychmiastowo po wcisnieciu sprzegla lub wrzuceniu luzu.
Odkopalem stare swiece i od tego zaczne.
Opony maja niecaly miesiac i nie trafily jeszcze zadnej dziury, takze siatka powinna byc cala. Co do wywazenia nie jestem pewien, ale moim zdaniem powinno wtedy dalej telepac po wrzuceniu na luz. Czy moze sie myle?
Odkopalem stare swiece i od tego zaczne.
Opony maja niecaly miesiac i nie trafily jeszcze zadnej dziury, takze siatka powinna byc cala. Co do wywazenia nie jestem pewien, ale moim zdaniem powinno wtedy dalej telepac po wrzuceniu na luz. Czy moze sie myle?
Vorsprung Durch Technik
Rozrzad nakrecil do tej pory 76tys. Pasek wyglada jeszcze ok, ale bede wymienial jak tylko dokulam sie do Polski.
Opony niby sklepowe, ale kupowane przez sklep allegro. Byly na nich oryginalne naklejki i widac bylo, ze nie byly jezdzone. Sa to Yokohama S Drive na przodzie i Yokohama Advan Sport na tyle.
[ Dodano: 2013-07-02, 20:55 ]
Swiece sprawdzone, poprzemieniane itp itd. Wydlada na to, ze od tej strony wszystko jest ok. Nie slychac zadnych halasow i dziwnych dzwiekow dochodzacych od sprzegla, lozysk w kolach czy tez przeglobow. Jutro sprobuje zmienic kola na zimowki i zobacze co sie bedzie dzialo. Powoli zaczynam sie denerwowac a wyjazd zbliza sie duzymi krokami
Opony niby sklepowe, ale kupowane przez sklep allegro. Byly na nich oryginalne naklejki i widac bylo, ze nie byly jezdzone. Sa to Yokohama S Drive na przodzie i Yokohama Advan Sport na tyle.
[ Dodano: 2013-07-02, 20:55 ]
Swiece sprawdzone, poprzemieniane itp itd. Wydlada na to, ze od tej strony wszystko jest ok. Nie slychac zadnych halasow i dziwnych dzwiekow dochodzacych od sprzegla, lozysk w kolach czy tez przeglobow. Jutro sprobuje zmienic kola na zimowki i zobacze co sie bedzie dzialo. Powoli zaczynam sie denerwowac a wyjazd zbliza sie duzymi krokami
Vorsprung Durch Technik
Widocznie moja kruszyna kocha mnie tak samo jak ja ją i naprawili się sama Szczerze mówiąc nie ogarniam co to było, ale wydaje mi się, że ona poprostu potrzebowała przepalenia garów po rocznym zamulaniu w Norwegii. W trasie do Polski zorientowałem się, że po przejechaniu około 500km wibracje ustały i do dzisiaj ich nie wyczówam.
Vorsprung Durch Technik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
- Imię: Endriu
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wyszków
Pozwolę sobie podpiąc się do tematu.
U mnie również od jakiegoś czasu pojawiły się takie wibracje, zaczynają się tak od 70-80km i występują co około 1-2 sekundy, przy 140 drżenie jest już na tyle spore, że strach jechać szybciej. Zmiana kół nie pomaga, na zimówkach to samo, a poza tym wibracje te nie są odczuwalne na kierownicy jak to jest w przypadku złego wyważenia kół, trzęsie całym autem.
Jak by ktoś miał jakieś sugestie to będę wdzięczny.
U mnie również od jakiegoś czasu pojawiły się takie wibracje, zaczynają się tak od 70-80km i występują co około 1-2 sekundy, przy 140 drżenie jest już na tyle spore, że strach jechać szybciej. Zmiana kół nie pomaga, na zimówkach to samo, a poza tym wibracje te nie są odczuwalne na kierownicy jak to jest w przypadku złego wyważenia kół, trzęsie całym autem.
Jak by ktoś miał jakieś sugestie to będę wdzięczny.
AEB 150KM + wirus na 180KM
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
przeczytaj mój post wyżej, drgania mogą być spowodowane wieloma różnymi usterkami. sprawdÂź również zawieszenie.elmo_mc pisze:Pozwolę sobie podpiąc się do tematu.
U mnie również od jakiegoś czasu pojawiły się takie wibracje, zaczynają się tak od 70-80km i występują co około 1-2 sekundy, przy 140 drżenie jest już na tyle spore, że strach jechać szybciej. Zmiana kół nie pomaga, na zimówkach to samo, a poza tym wibracje te nie są odczuwalne na kierownicy jak to jest w przypadku złego wyważenia kół, trzęsie całym autem.
Jak by ktoś miał jakieś sugestie to będę wdzięczny.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga