Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

przegrzewa sie silnik 2.4 v6 aga

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
qmpelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 sie 2012, 14:44
Lokalizacja: Ledziny

przegrzewa sie silnik 2.4 v6 aga

Post autor: qmpelll » 22 cze 2013, 12:20

Mam problem z przegrzewaniem silnika.
temperatura rosnie nawet do 110 stopni ale tylko przy wlaczonej klimie.
chlodnica ma rok
termostat wymienilem na wahlera
pompa wody zmieniona
czujniki w porzadku
wisko nowe
kompresja oki
g12 plus zalany
braklo mi pomyslow i postow do przeczytania...
co jeszcze mozna zrobic?
zrzucac glowice?
plukac uklad?mam sode kaustyczna ale sadze ze narobi duzo szkody.
HELP!

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 22 cze 2013, 12:58

w jakich warunkach rośnie temperatura? podczas jazdy czy tylko np. w korkach? sprawdÂź jeszcze wentylator od klimy czy się załącza.

qmpelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 sie 2012, 14:44
Lokalizacja: Ledziny

Post autor: qmpelll » 22 cze 2013, 13:45

chodzi wentyl na pierwszym i drugim biegu
auto jest od roku zagazowane ale przelaczalem na benzyne i to samo
martwi mnie to ze na rozgrzanym silniku moge obrocic wentylatorem na wisku?
szwagier mi powiedzial ze wisko powinno zasprzeglic na stale ale jak go przegazowuje to wentylator przyspiesza na fullll...
czytalem gdzies na tutejszym forum ze wentylator od klimy kreci sie w druga strone niz chlodnicy
w akcie desperacji nawet obrocilem wentyl ale bez zmian
z tego co wiem oba wentyle powinny ciagnac powietrze od chlodnicy na silnik.
wlasnie przeplukalem uklad i wciaz to samo
nie wiem co mam robic

[ Dodano: 2013-06-22, 13:46 ]
temperatura rosnie na postojach i w korkach a pozniej w trasie nie da sie jej zbic

[ Dodano: 2013-06-22, 13:48 ]
w zimie ciezko go bylo zagrzac.nawet do 90 nie dochodzil
mam to autko od roku i zeszlego lata nic sie nie dzialo

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 23 cze 2013, 01:22

qmpelll pisze:temperatura rosnie na postojach i w korkach a pozniej w trasie nie da sie jej zbic

[ Dodano: 2013-06-22, 13:48 ]
w zimie ciezko go bylo zagrzac.nawet do 90 nie dochodzil
mam to autko od roku i zeszlego lata nic sie nie dzialo
W trasie temperatura powinna bez problemu zostać unormowana do 90st, jeżeli tak się nie dzieje, to albo masz uszkodzony termostat, albo masz uszkodzoną pompę obiegową, albo masz uszkodzony czujnik temp
- aby zdiagnozować uszkodzenie termostatu, proponuję nagrzać samochód i złapać za dolny wąż wychodzący z chłodnicy (prawa strona samochodu) jeżeli będzie gorący to termostat powinien być w porządku.
- aby zdiagnozować uszkodzenie pompy wody - należałoby sprawdzić jakie jest wytwarzane ciśnienie w układzie chłodzenia (nie znam dokładnych danych, ale myślę że znajdziesz w internecie :-) ). Możesz również zerknąć na zbiornik wyrównawczy, czy z jednego z węży nie wylatuje płyn (sprawdzałem tak kiedyś w innym samochodzie, więc nie gwarantuję, że w ten sam sposób da się sprawdzić w A6tce)
- czujnik temp najlepiej sprawdzić miernikiem, tudzież vagiem i porównać wartości z temperatury z grupy silnika (01) z temperaturą z grupy licznika (17)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 23 cze 2013, 11:00

kiedy wymieniałeś pompę i termostat? skąd wiesz że czujnik ok? czy podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością temperatura utrzymuje się na 90oC?
sprawdÂź czujnik porównując temperaturę na vagu i na zegarach, musi być taka sama.

qmpelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 sie 2012, 14:44
Lokalizacja: Ledziny

Post autor: qmpelll » 23 cze 2013, 13:11

termostat jest sprawny bo duzy obieg jest otwarty...weze cieple i twarde wiec pompa tez chodzi.(nowa rouvilla)
czujniki sprawdzalem vagiem(jest roznica 2stopni miedzy odczytem a rzeczywista temp.)
auto ma 90 stopni dotad az temp oleju nie wzrosnie powyzej 90.(rosnie do 120...)
zreszta walniety czujnik nie ma nic wspolnego z rzeczywista temperatura tylko z wskaznikiem zegara...
tak jak pisalem wentylator elektryczny chodzi prawidlowo.
popytalem troche i mozliwe ze glowica pekla.
w poniedzialek jade zmierzyc zawartosc spalin w plynie chlodzacym i modle sie zeby to nie bylo to,aczkolwiek zadnych pecherzykow w zbiorniczku nie widzialem.
i pozostaje pytanie dlaczego grzeje sie tylko przy wlaczonej klimie??

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 23 cze 2013, 14:28

zanim ściągniesz głowice podmień wisco

qmpelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 sie 2012, 14:44
Lokalizacja: Ledziny

Post autor: qmpelll » 23 cze 2013, 15:00

wisko ma sie zasprzeglac na stale??

[ Dodano: 2013-06-23, 18:14 ]
jak powinien wygladac wiatrak??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 24 cze 2013, 18:42

wiatrak ten na pierwszym zdjęciu i dmuchać powinien do silnika.

qmpelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 sie 2012, 14:44
Lokalizacja: Ledziny

Post autor: qmpelll » 24 cze 2013, 19:49

dzieki kolego grzałka.jutro podmienie wiatraki i zobacze co sie dzieje.
dzisiaj wykluczylem glowice

manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Post autor: manfredjg » 24 cze 2013, 22:40

Czytając cały ten "kłopot" wygląda że masz zabitą chłodnice wody 80% lub wisko 20%
ps.
Jutro sprawdze jak blokuje sie na wisko wiatrak ,ale oba dmuchaja na silnik -czuć wyraznie jakk ciagnie przez chłodnice powietrze /przystawiasz dłoń /

qmpelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 sie 2012, 14:44
Lokalizacja: Ledziny

Post autor: qmpelll » 25 cze 2013, 20:47

manfredjg pisze:Czytając cały ten "kłopot" wygląda że masz zabitą chłodnice wody 80% lub wisko 20%
ps.
Jutro sprawdze jak blokuje sie na wisko wiatrak ,ale oba dmuchaja na silnik -czuć wyraznie jakk ciagnie przez chłodnice powietrze /przystawiasz dłoń /

chlodnica wody jest nowa a problem `zabicia` zostal wykluczony jako pierwszy ale dla pewnosci na dodatek byly myte karcherem.
cos musi byc nie tak z tym wiatrakiem bo slabo ciagnie i wali powietrzem w dziwne strony.
nie mam lewej strony kierownicy powietrza i oslony silnika.mysle ze to moze miec tez duzy wplyw ale zeszlego lata nie bylo problemu...

manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Post autor: manfredjg » 25 cze 2013, 21:49

Z tyłu wiatraka powietrze tak leci w rózne strony na silnik ,sprawdzałem dzis jaki stawia opór wisko ,ale nedzna pogoda i latało luźno .

qmpelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 15 sie 2012, 14:44
Lokalizacja: Ledziny

Post autor: qmpelll » 29 cze 2013, 21:18

Podmienilem wiatraki
roznia sie wielkoscia,katem i liczba lopatek.
byl zalozony z innego silnika
na 99% jestem pewny ze usterka zostala pokonana.
czekam az sie cieplo zrobi i robie testa
Dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam

matibronx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:09
Lokalizacja: Wschowa

Post autor: matibronx » 03 lip 2013, 01:22

czekamy na info, ostatnio miałem problem z temperatura lecz wymiana pompy wody pomogła (wirnik żył swoim życiem).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga