Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[100 C4 2,5tdi AAT] Jakie turbo, tłoki, różnice itp

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

[100 C4 2,5tdi AAT] Jakie turbo, tłoki, różnice itp

Post autor: Hincó » 09 gru 2008, 19:47

Witam
Jestem na etapie remontu generalnego silnika jak i skrzyni w moim niedawno zakupionym cygarze 2,5tdi aat z 94 roku <hmm>
Chciałem zmienić rozrząd bo kółko miało lekkie bicie i spod pokrywy zaworów lekko ciekło( z taką świadomością po przeglądzie w zakładzie je kupiłem).. po rozebraniu cycki mi opadły, wał korbowy lekko wytarty na kółku od paska rozrządu, w miejscach kontaktu z panewkami porysowany(piasek w oleju musiał być), dwa tłoki miały jakieś zderzenia lekkie(zawory, czy co tam wpadło-nie wiemy), można jeździć ale chyba wymienie, głowica od VW lt-pokrywa nie pasuje i było szczelnione-uwaga-poxipolem i sylikonem! Myślałem, że udusze poprzedniego wlaściciela(a właściwie przed poprzedniego). Czyli na skróty: 2 tłoki do wymiany, głowice zdecydowałem się nadspawać u Papieża w Krakowie żeby pasowała+planowanie+zaślepienie jednego kanaliku co był nie potrzebny w audi+docieranie gniazd, napawanie wału+szlif, nowy rozrząd, uszczelki wszystkie i uzupełnienie brakujących śrub(nie pytajcie nawet gdzie).

A takie mam pytania:
1. Czy tłoki i korby które chodziły w a6 z silnikami aat i ael pasują do mojego? tzn czy są identycznie tłoki, sworznie, korby
2. Jakie ma być turbo, K-14 czy inne? Bo ja u siebie mam na obudowie oznaczenia K-16 a wcale nie wygląda jak K-16 :shock:
3. Jakiej firmy panewki?
4. Czy ma ktoś schemat podciśnień do silnika AAT? Wiem jak było podpięte(w sumie to kumpel) ale czy to było poprawnie?
5. Różnice między AELem jak i AAT&AEL po 95roku?
6. Czy manipulowanie długością wodzika od zaworu w turbinie da jakieś różnice-bo jako tako sterowania od kompa w turbo nie ma a przepływomierz pobierze przepływ powietrza i teoretyczcnie powienien zmienić dawke paliwa, chodzi o to że turbo jest już troche wyjechane i na wiosne włoze inne/zregeneruje(jakie?;) )
OT:
6. Gdzie w Krakowie naprawiają skrzynie(manual ozn. CEP)
/OT.
Cale szczęście, że robie to z kolegą co ma naprawde pojęcie o tym i jakoś mnie przez to prowadzi..
Pozdrawiam i licze na jakikolwiek odzew ;)

[ Dodano: 2008-12-11, 21:56 ]
No dobra, wystarczy żeby ktoś mi powiedział czy tłoki z AAT po 95 roku będą pasowac do AAT z roku 1994 ?
Wg etki tłoki 3-5 bedą pasowac a 1 i 2 mają już końcówke (dwie literki) inne w silniku AAT
A potrzebuje tłok 2 i 3 choć jak nie dowiem sie na 100% to nie założe używek i bede jeździł na tych co są, bo minimalnie tylko na tym ucierpi kompresja..

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 10 cze 2009, 20:21

z tłokami to ci nie pomoge bo nie mam pojęcia czy będą pasować ale turbine masz taką jaka powinna być w AELu powinna być k14 a różnice pomiędzy AAT a AEL to między innymi wtryski, pompa wtryskowa i turbo reszta to wszystko to samo a i AEL ma mocniejszy układ korbowy a AAT ma zwykły

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 15 cze 2009, 00:08

Już dawno dawno po temacie ale powiem tak, mój AAT jest inny :| Może przez to że jest z końcówki produkcji w C4 ale panewki z AAT z 100 dobierane przez gościa od szlifowania wałów, nie chciały pasować, co więcej od AEL też, dopiero AELowskie(500zł po upustach :o)+ spiłowanie zamków bo były za szerokie i jeździ ;)
Na czym polega to wzmocnienie wału?
Tłoki sobie darowałem, jeżdże na tym co jest i nie narzekam ; ]
Co do turbo to W setkach były K16, znalażłem wykresy włascie z setki 2,5TDI i max moment miały przy 2250 obr, a te po 95r przy 1900 z racji mniejszej turbinki, no ale za to K16 ma większy potencjał jakby ją przycisnąć ; ]
Schemat podciśnień ma ETKA :]

Czy to normalne, że jak wcisne jednocześnie gaz i hamulec, gaz w podłodze hamulec lekko przychamowuje auto, bieg np drugi, po chwili auto 'zamiera' tzn nie ma siły jechać, wciśnięcie sprzęgła z gazem w podłodze i wkręca się na obroty jak ciuchcia, totalna bezsilnośc, 5 sekund i wszystko wraca do życia :shock: Może za bardzo kombinuje :oops:
W skrzyni miałem padnięty synchronizator, proponowali mi naprawe za 800zł, skończyło się na zakupieniu z ASO pierściienia za 100zł i złożeniu w 3h i już 10tys nalatane i działa ; ]
Obrazek TDI +

ziutekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2010, 12:39
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: ziutekr » 04 sie 2010, 20:02


BZYKO1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 wrz 2011, 22:30
Lokalizacja: ŁUKÓW

Post autor: BZYKO1 » 04 sty 2012, 00:39

Poniżej lista modeli silniki numery turbin, czyli w 100 inne, w A6 C4 bez znaczenia jakie turbo, czy od AEL czy AAT,
mam nadzieję że rozwieje to wszystkie wątpliwości

Applications Mark Model Year Type H.p. Engine Family Turbo Turbo Code O.E.M Turbo Code
PASSENGER CARS AUDI 100 TDI 1989 2.5L 120 ABP K16 53169706709 046145703
PASSENGER CARS AUDI 100 TDI 1991 2.5L 120 ABP K16 53169706711 046145703E
PASSENGER CARS AUDI 100 TDI 1992 2.5L 120 ABP K16 53169706721 046145703F

PASSENGER CARS AUDI A6 TDI 1994 2.5L 115 AAT K14 53149706707 046145703G
PASSENGER CARS AUDI A6 TDI 1994 2.5L 140 AEL K14 53149706707 046145703G

PASSENGER CARS AUDI A6 TDI 1995 2.5L 140 AEL K14 53149706708 074145701B

PASSENGER CARS AUDI A6 TDI 1998 2.5L 140 AEL K14 53149706709 074145701J

BZYKO1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 wrz 2011, 22:30
Lokalizacja: ŁUKÓW

Post autor: BZYKO1 » 04 sty 2012, 20:57

tak oczywiście , tylko modele Audi 100 C3 2.5 TDI (120 KM wtrysk bezpośredni) , posiadają inne turbiny, nie każdy pamięta ten model z tym silnikiem , bardziej znane z 2.0 D (69 KM)
2.4 D (82 KM)
pzdr

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 04 sty 2012, 23:19

Setki mają K16 (deko większe)
A A6 K14 (wcześniej uzyskują wymagane ciśnienie)
Obrazek TDI +

keri11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 07 sie 2010, 16:24
Lokalizacja: kielce

Post autor: keri11 » 04 sty 2012, 23:23

Hincó pisze:Już dawno dawno po temacie ale powiem tak, mój AAT jest inny :| Może przez to że jest z końcówki produkcji w C4 ale panewki z AAT z 100 dobierane przez gościa od szlifowania wałów, nie chciały pasować, co więcej od AEL też, dopiero AELowskie(500zł po upustach :o)+ spiłowanie zamków bo były za szerokie i jeździ ;)
Na czym polega to wzmocnienie wału?
Tłoki sobie darowałem, jeżdże na tym co jest i nie narzekam ; ]
Co do turbo to W setkach były K16, znalażłem wykresy włascie z setki 2,5TDI i max moment miały przy 2250 obr, a te po 95r przy 1900 z racji mniejszej turbinki, no ale za to K16 ma większy potencjał jakby ją przycisnąć ; ]
Schemat podciśnień ma ETKA :]

Czy to normalne, że jak wcisne jednocześnie gaz i hamulec, gaz w podłodze hamulec lekko przychamowuje auto, bieg np drugi, po chwili auto 'zamiera' tzn nie ma siły jechać, wciśnięcie sprzęgła z gazem w podłodze i wkręca się na obroty jak ciuchcia, totalna bezsilnośc, 5 sekund i wszystko wraca do życia :shock: Może za bardzo kombinuje :oops:
W skrzyni miałem padnięty synchronizator, proponowali mi naprawe za 800zł, skończyło się na zakupieniu z ASO pierściienia za 100zł i złożeniu w 3h i już 10tys nalatane i działa ; ]


pochwal sie kolego ile kosztował cie remont silnika?

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 04 sty 2012, 23:31

W temacie mojego samochodu są ceny, ale z 2009 roku..
Panewki mnie zjadły bo policzyli mi 500zł :o
Szlif, coś 300, głowica z przeróbkami też z 300, uszczelka stówke i robota...
Oczywiście rozrząd, oleje, uszczelniacze i cała masa drobiazgów...
Od remontu zrobiłem ok 60 tys....
Obrazek TDI +

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga