Witam
Jestem na etapie remontu generalnego silnika jak i skrzyni w moim niedawno zakupionym cygarze 2,5tdi aat z 94 roku <hmm>
Chciałem zmienić rozrząd bo kółko miało lekkie bicie i spod pokrywy zaworów lekko ciekło( z taką świadomością po przeglądzie w zakładzie je kupiłem).. po rozebraniu cycki mi opadły, wał korbowy lekko wytarty na kółku od paska rozrządu, w miejscach kontaktu z panewkami porysowany(piasek w oleju musiał być), dwa tłoki miały jakieś zderzenia lekkie(zawory, czy co tam wpadło-nie wiemy), można jeździć ale chyba wymienie, głowica od VW lt-pokrywa nie pasuje i było szczelnione-uwaga-poxipolem i sylikonem! Myślałem, że udusze poprzedniego wlaściciela(a właściwie przed poprzedniego). Czyli na skróty: 2 tłoki do wymiany, głowice zdecydowałem się nadspawać u Papieża w Krakowie żeby pasowała+planowanie+zaślepienie jednego kanaliku co był nie potrzebny w audi+docieranie gniazd, napawanie wału+szlif, nowy rozrząd, uszczelki wszystkie i uzupełnienie brakujących śrub(nie pytajcie nawet gdzie).
A takie mam pytania:
1. Czy tłoki i korby które chodziły w a6 z silnikami aat i ael pasują do mojego? tzn czy są identycznie tłoki, sworznie, korby
2. Jakie ma być turbo, K-14 czy inne? Bo ja u siebie mam na obudowie oznaczenia K-16 a wcale nie wygląda jak K-16 :shock:
3. Jakiej firmy panewki?
4. Czy ma ktoś schemat podciśnień do silnika AAT? Wiem jak było podpięte(w sumie to kumpel) ale czy to było poprawnie?
5. Różnice między AELem jak i AAT&AEL po 95roku?
6. Czy manipulowanie długością wodzika od zaworu w turbinie da jakieś różnice-bo jako tako sterowania od kompa w turbo nie ma a przepływomierz pobierze przepływ powietrza i teoretyczcnie powienien zmienić dawke paliwa, chodzi o to że turbo jest już troche wyjechane i na wiosne włoze inne/zregeneruje(jakie?;) )
OT:
6. Gdzie w Krakowie naprawiają skrzynie(manual ozn. CEP)
/OT.
Cale szczęście, że robie to z kolegą co ma naprawde pojęcie o tym i jakoś mnie przez to prowadzi..
Pozdrawiam i licze na jakikolwiek odzew
[ Dodano: 2008-12-11, 21:56 ]
No dobra, wystarczy żeby ktoś mi powiedział czy tłoki z AAT po 95 roku będą pasowac do AAT z roku 1994 ?
Wg etki tłoki 3-5 bedą pasowac a 1 i 2 mają już końcówke (dwie literki) inne w silniku AAT
A potrzebuje tłok 2 i 3 choć jak nie dowiem sie na 100% to nie założe używek i bede jeździł na tych co są, bo minimalnie tylko na tym ucierpi kompresja..
[100 C4 2,5tdi AAT] Jakie turbo, tłoki, różnice itp
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Już dawno dawno po temacie ale powiem tak, mój AAT jest inny Może przez to że jest z końcówki produkcji w C4 ale panewki z AAT z 100 dobierane przez gościa od szlifowania wałów, nie chciały pasować, co więcej od AEL też, dopiero AELowskie(500zł po upustach )+ spiłowanie zamków bo były za szerokie i jeździ
Na czym polega to wzmocnienie wału?
Tłoki sobie darowałem, jeżdże na tym co jest i nie narzekam ; ]
Co do turbo to W setkach były K16, znalażłem wykresy włascie z setki 2,5TDI i max moment miały przy 2250 obr, a te po 95r przy 1900 z racji mniejszej turbinki, no ale za to K16 ma większy potencjał jakby ją przycisnąć ; ]
Schemat podciśnień ma ETKA
Czy to normalne, że jak wcisne jednocześnie gaz i hamulec, gaz w podłodze hamulec lekko przychamowuje auto, bieg np drugi, po chwili auto 'zamiera' tzn nie ma siły jechać, wciśnięcie sprzęgła z gazem w podłodze i wkręca się na obroty jak ciuchcia, totalna bezsilnośc, 5 sekund i wszystko wraca do życia :shock: Może za bardzo kombinuje :oops:
W skrzyni miałem padnięty synchronizator, proponowali mi naprawe za 800zł, skończyło się na zakupieniu z ASO pierściienia za 100zł i złożeniu w 3h i już 10tys nalatane i działa ; ]
Na czym polega to wzmocnienie wału?
Tłoki sobie darowałem, jeżdże na tym co jest i nie narzekam ; ]
Co do turbo to W setkach były K16, znalażłem wykresy włascie z setki 2,5TDI i max moment miały przy 2250 obr, a te po 95r przy 1900 z racji mniejszej turbinki, no ale za to K16 ma większy potencjał jakby ją przycisnąć ; ]
Schemat podciśnień ma ETKA
Czy to normalne, że jak wcisne jednocześnie gaz i hamulec, gaz w podłodze hamulec lekko przychamowuje auto, bieg np drugi, po chwili auto 'zamiera' tzn nie ma siły jechać, wciśnięcie sprzęgła z gazem w podłodze i wkręca się na obroty jak ciuchcia, totalna bezsilnośc, 5 sekund i wszystko wraca do życia :shock: Może za bardzo kombinuje :oops:
W skrzyni miałem padnięty synchronizator, proponowali mi naprawe za 800zł, skończyło się na zakupieniu z ASO pierściienia za 100zł i złożeniu w 3h i już 10tys nalatane i działa ; ]
Poniżej lista modeli silniki numery turbin, czyli w 100 inne, w A6 C4 bez znaczenia jakie turbo, czy od AEL czy AAT,
mam nadzieję że rozwieje to wszystkie wątpliwości
Applications Mark Model Year Type H.p. Engine Family Turbo Turbo Code O.E.M Turbo Code
PASSENGER CARS AUDI 100 TDI 1989 2.5L 120 ABP K16 53169706709 046145703
PASSENGER CARS AUDI 100 TDI 1991 2.5L 120 ABP K16 53169706711 046145703E
PASSENGER CARS AUDI 100 TDI 1992 2.5L 120 ABP K16 53169706721 046145703F
PASSENGER CARS AUDI A6 TDI 1994 2.5L 115 AAT K14 53149706707 046145703G
PASSENGER CARS AUDI A6 TDI 1994 2.5L 140 AEL K14 53149706707 046145703G
PASSENGER CARS AUDI A6 TDI 1995 2.5L 140 AEL K14 53149706708 074145701B
PASSENGER CARS AUDI A6 TDI 1998 2.5L 140 AEL K14 53149706709 074145701J
mam nadzieję że rozwieje to wszystkie wątpliwości
Applications Mark Model Year Type H.p. Engine Family Turbo Turbo Code O.E.M Turbo Code
PASSENGER CARS AUDI 100 TDI 1989 2.5L 120 ABP K16 53169706709 046145703
PASSENGER CARS AUDI 100 TDI 1991 2.5L 120 ABP K16 53169706711 046145703E
PASSENGER CARS AUDI 100 TDI 1992 2.5L 120 ABP K16 53169706721 046145703F
PASSENGER CARS AUDI A6 TDI 1994 2.5L 115 AAT K14 53149706707 046145703G
PASSENGER CARS AUDI A6 TDI 1994 2.5L 140 AEL K14 53149706707 046145703G
PASSENGER CARS AUDI A6 TDI 1995 2.5L 140 AEL K14 53149706708 074145701B
PASSENGER CARS AUDI A6 TDI 1998 2.5L 140 AEL K14 53149706709 074145701J
Hincó pisze:Już dawno dawno po temacie ale powiem tak, mój AAT jest inny Może przez to że jest z końcówki produkcji w C4 ale panewki z AAT z 100 dobierane przez gościa od szlifowania wałów, nie chciały pasować, co więcej od AEL też, dopiero AELowskie(500zł po upustach )+ spiłowanie zamków bo były za szerokie i jeździ
Na czym polega to wzmocnienie wału?
Tłoki sobie darowałem, jeżdże na tym co jest i nie narzekam ; ]
Co do turbo to W setkach były K16, znalażłem wykresy włascie z setki 2,5TDI i max moment miały przy 2250 obr, a te po 95r przy 1900 z racji mniejszej turbinki, no ale za to K16 ma większy potencjał jakby ją przycisnąć ; ]
Schemat podciśnień ma ETKA
Czy to normalne, że jak wcisne jednocześnie gaz i hamulec, gaz w podłodze hamulec lekko przychamowuje auto, bieg np drugi, po chwili auto 'zamiera' tzn nie ma siły jechać, wciśnięcie sprzęgła z gazem w podłodze i wkręca się na obroty jak ciuchcia, totalna bezsilnośc, 5 sekund i wszystko wraca do życia :shock: Może za bardzo kombinuje :oops:
W skrzyni miałem padnięty synchronizator, proponowali mi naprawe za 800zł, skończyło się na zakupieniu z ASO pierściienia za 100zł i złożeniu w 3h i już 10tys nalatane i działa ; ]
pochwal sie kolego ile kosztował cie remont silnika?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga