Witam kolegów,
Chciałem wymienić płyn chłodzący ale za chiny nie mogę znaleźć zaworku aby spuścić chłodziwo.
Czy ktoś mógłby mnie nakierować na ten zaworek ?
Czy w ogóle go mam ?
Zawór spustowy płynu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 05 lip 2011, 21:13
- Lokalizacja: Lubuskie/Dolnośląskie/Bawaria
Płyn G12 i wodę mam, proporcje znam tylko spuszczenie. W innym aucie tak robiłem jak piszesz, ale na forum znalazłem posta gdzie na zdjęciach jest taki zaworek.
U siebie znalazłem coś jakby zaworek, tzn. wymacałem na dolnym wężu wychodzącym ok 10 cm od chłodnicy.
Od przodu go nie widać a szkoda. Muszę wejść pod auto jutro i się upewnić.
Jak nie to czeka mnie zdjęcie węża.
Co do nagrzewnicy to mam zaznaczone na wężu gdzie znajduje się otwór do odpowietrzania.
U siebie znalazłem coś jakby zaworek, tzn. wymacałem na dolnym wężu wychodzącym ok 10 cm od chłodnicy.
Od przodu go nie widać a szkoda. Muszę wejść pod auto jutro i się upewnić.
Jak nie to czeka mnie zdjęcie węża.
Co do nagrzewnicy to mam zaznaczone na wężu gdzie znajduje się otwór do odpowietrzania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 05 lip 2011, 21:13
- Lokalizacja: Lubuskie/Dolnośląskie/Bawaria
W ETCE na grupie 1 w rysunku 121-58 jest wąż oznaczenie nr 1 i na nim właśnie wyczułem od dołu otworek, ale nie znalazłem nic na ten temat.
Może faktycznie ta śruba zaślepiająca pomoże a co z pierścieniem uszczelniającym oznaczenie nr 22 będzie do wymiany po odkręceniu śruby ?
Jutro spróbuję to ogarnąć.
Może faktycznie ta śruba zaślepiająca pomoże a co z pierścieniem uszczelniającym oznaczenie nr 22 będzie do wymiany po odkręceniu śruby ?
Jutro spróbuję to ogarnąć.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Według instrukcji serwisowych w ELSA, spuszczenie płynu następuje po wyciągnięciu czujnika temperatury z węża wylotowego z chłodnicy (element nr 4 na rys z ETKI).
O innej metodzie 'pozbywania' się płynu a A6 C5 nie słyszałem .
Układ odpowietrza się sam, jedynym wyjątkiem jak napisał Kolega censored jest nagrzewnica samochodu. Odpowietrznik znajduje się na górnym króćcu doprowadzającym ciecz chłodzącą do wnętrza pojazdu (po osłoną podszybia, na prawo od akumulatora). Odpowietrzenie sprowadza się poluzowania opaski zaciskowej i zsunięcia węża gumowego (jakieś 2-3cm) z króćca, aż naszym oczom pojawi się otwór odpowietrzający - jeżeli zacznie wylatywać płyn wsuwamy na powrót wąż i zaciskamy opaskę.
W niektórych silnikach mogą wystąpić dodatkowe 'króćce' odpowietrzające - tak jest w moim przypadku, jednakże kiedyś z ciekawości po wymianie płynu i przejechaniu 50km odkręciłem jeden z nich i poleciał od razu płyn. Zatem układ jest w stanie się zam odpowietrzyć i w takich przypadkach
P.S. Kolego keraj83 nie martw się uszczelką (nr 2), jest dociskana tylko czujnikiem zabezpieczonym zawleczka, więc nie odkształca się zbytnio i spokojnie nadaje się do ponownego użycia . Pamiętaj aby wymiany nie dokonywać na ciepłym silniku
O innej metodzie 'pozbywania' się płynu a A6 C5 nie słyszałem .
Układ odpowietrza się sam, jedynym wyjątkiem jak napisał Kolega censored jest nagrzewnica samochodu. Odpowietrznik znajduje się na górnym króćcu doprowadzającym ciecz chłodzącą do wnętrza pojazdu (po osłoną podszybia, na prawo od akumulatora). Odpowietrzenie sprowadza się poluzowania opaski zaciskowej i zsunięcia węża gumowego (jakieś 2-3cm) z króćca, aż naszym oczom pojawi się otwór odpowietrzający - jeżeli zacznie wylatywać płyn wsuwamy na powrót wąż i zaciskamy opaskę.
W niektórych silnikach mogą wystąpić dodatkowe 'króćce' odpowietrzające - tak jest w moim przypadku, jednakże kiedyś z ciekawości po wymianie płynu i przejechaniu 50km odkręciłem jeden z nich i poleciał od razu płyn. Zatem układ jest w stanie się zam odpowietrzyć i w takich przypadkach
P.S. Kolego keraj83 nie martw się uszczelką (nr 2), jest dociskana tylko czujnikiem zabezpieczonym zawleczka, więc nie odkształca się zbytnio i spokojnie nadaje się do ponownego użycia . Pamiętaj aby wymiany nie dokonywać na ciepłym silniku
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga