Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.7 tdi] co to za silnik

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
Sigma_74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 gru 2008, 14:10
Lokalizacja: Wrocław

[2.7 tdi] co to za silnik

Post autor: Sigma_74 » 09 gru 2008, 14:42

nie mogę nic znaleść na ten temat, same 2.5 i 1.9 lub 3.0
mam parę pytan i prosiłbym nie tłuc piany tylko konkretne odpowiedzi

1. co to za jednostka
2. koszty wymiany ewentualnie rozrządu w niej
3. awaryjność

to na razie tyle z pytan, jak się narodzą dalsze będe pisał.

Sigma_74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 gru 2008, 14:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sigma_74 » 10 gru 2008, 10:09

censored, dowcip ci sie wyostrzył, widze ze sie trzyma kolegi

1. co to za ejdnostka - miałem na mysli co to za motor, czy tak awaryjny jak 2.5 V6 czy moze mniej
2. wiek 81 nie ma znaczenia, i nie martwić sie prosze o moja sprawność bo to nie forum fitnes, miałem na mysli koszt wymiany takiego rozrządu, w 1.9 znam, w 2.5 V6 też wiem więc chciałem dowiedzieć sie ile tu kosztuje.
3 dziekuje za odpowiedz.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 11 gru 2008, 00:04

:) nie mam pojęcia czy 2.7tdi audi to awaryjna jednostka.... jest dość podobny z zewnątrz do 3.0tdi (ale ostatnio miewam kłopoty z oczami).
Jakoś tam jeździ i daje dużo frajdy z owej jazdy. No i potrafi być NAPRAWDę oszczędny. Ja już odnotowałem trasę ze zużyciem 5.8 l/100km (fakt, że ani mi się nie śpieszyło, ani nie można było jechać szybciej, niż 90-100km/h).
Co do "cen rozrządu" - to w aso audi w PL zalecają wymianę przy zdaje się dopiero 150-160k km. Cena za usługę z wymianą filtrów i oleju to ca. 3k pln.
Generalnie - motor z dobrymi recenzjami w Niemczech, dość dynamiczny i tani w eksploatacji. Do rajdów nadaje się jak całe a6 c6 :) (taniej i efektowniej wychodzi zakup golfa II z jakimś silnikiem benz i bańki nitrometanu).

Sigma_74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 gru 2008, 14:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sigma_74 » 11 gru 2008, 07:47

2.Cena jest uzalezniona od miejsca wymiany i od mechanika,jezeli znajomy to normalne ze zrobi Ci taniej(dlatego napisalem zebys podjechal do P.Romka z serwisu na ulicy Stysia rog z Zielinskiego i on poda Ci cene wymiany(a jest najl;epszy od Audi we Wroclawiu i ja tylko tam robilem swoje Audice)
znam też dobry serwis AUD(I we Wrocłąwiu na Nowodworskiej 19 :) i tam robie swoje dotychczasowe autko.
ale oki

tmr, dziękuję bardzio za wypowiedz, no i parę procent wzrosło że jednak 2.7 TDi

Adam84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie

Post autor: Adam84 » 12 gru 2008, 00:46

Silnik 2,7tdi jest na łańcuchu, więc rozrząd wymienia się przy około 300tkm. Występuje w nim, podobnie zresztą jak w 3,0tdi, problem z napinaczem łańcucha, co objawia się dzwonieniem zaraz po rozruchu. Po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach pracy przykry dźwięk zanika. Cały rzecz w tym, że aby ten napinacz wymienić, trzeba wymontować silnik, ponieważ cały mechanizm rozrządu jest z tyłu. Dlatego naprawa jest dość kłopotliwa i droga. Poza tym jest to oszczędniejsza wersja silnika 3,0tdi. Nie wiem czy w 2,7tdi podobnie jak w 3,0tdi występuje problem z wtryskiwaczami, ale warto to sprawdzić bo nie są tanie.

capsi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 09 paź 2008, 18:40
Lokalizacja: Kraków

Post autor: capsi » 14 gru 2008, 05:27

Adam84 pisze:Silnik 2,7tdi jest na łańcuchu, więc rozrząd wymienia się przy około 300tkm. Występuje w nim, podobnie zresztą jak w 3,0tdi, problem z napinaczem łańcucha, co objawia się dzwonieniem zaraz po rozruchu. Po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach pracy przykry dźwięk zanika. Cały rzecz w tym, że aby ten napinacz wymienić, trzeba wymontować silnik, ponieważ cały mechanizm rozrządu jest z tyłu. Dlatego naprawa jest dość kłopotliwa i droga. Poza tym jest to oszczędniejsza wersja silnika 3,0tdi. Nie wiem czy w 2,7tdi podobnie jak w 3,0tdi występuje problem z wtryskiwaczami, ale warto to sprawdzić bo nie są tanie.
owszem, silnik 2,7 TDI jest na łańcuchu, wystęuje też problem z napinaczami(w sumie dość często) ale wcale nie trzeba do tego wyciągać silnika. Odkręca się parę klamotów, delke rozrządu i wymienia napinacze. Trochę roboty z tym jest ale nie jest najgorzej. Poza tym jeśli ktoś sam chciałby wymieniać olej w takim silniku, trzeba pamiętać aby bezwzględnie zalewać filtr oleju gdyż po starcie silnika może przeskoczyć rozrząd. Znam takie przypadki.
Audi Forever!!!

Adam84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie

Post autor: Adam84 » 17 gru 2008, 00:37

Mam pytanie do Ciebie capsi - jaki jest koszt wymiany tych napinaczy bez demontowania silnika. Chodzi mi o całkowity koszt naprawy razem z częściami.

Awatar użytkownika
sebbie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 maja 2008, 22:05
Lokalizacja: Rochester/UK

Post autor: sebbie » 22 gru 2008, 21:42

W 2.7TDI montowanych w C6 lancuch rozrzadu nie jest przeznaczony do wymiany i (jak to okreslaja w salonie) jest life-time, tzn. przeznaczony jest na cale zycie auta.

2.7TDI jest technicznie blizniaczy do 3.0V6 i 4.2TDI (z Audi A8) i nie ma wiele wspolnego ze slynnym problemem napinaczy. Dotyczylo to poprzedniej generacji silnikow 3.0. W zmodernizowanych (po 2005 roku) 3.0TDI i 2.7TDI nie spotkalem sie z zadna osoba narzekajaca na ta przypadlosc.

Z eksploatacji to 2.7 pracuje cicho i rowno, zauwazalnie ciszej niz 3.0 :)
sebbie

Code so clean you could eat off it!

Awatar użytkownika
Jaszczur-gl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 21 paź 2008, 23:52
Lokalizacja: G-ce /Śląskie

Post autor: Jaszczur-gl » 27 gru 2008, 14:01

2.7 TDI jest na listwie wtryskowej a nie jak 3.0 TDi na pompowtryskach. Więc jest bardziej żywotne przy naszym paliwie
Moja Srebrna Ślicznotka. Chip V-tech
Moja Była :(
Usunieto pkt 29 regulaminu

Adam84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie

Post autor: Adam84 » 27 gru 2008, 17:33

Jaszczur-gl pisze:2.7 TDI jest na listwie wtryskowej a nie jak 3.0 TDi na pompowtryskach. Więc jest bardziej żywotne przy naszym paliwie
Mylisz się, system wtrysku w 3,0tdi to Common-Rail, jest to to samo rozwiązanie co w 2,7tdi. Common-rail wcale nie eliminuje wtryskiwaczy z systemu zasilania. Poza tym 2,7tdi to konstrukcyjnie taka sama jednostka co 3,0tdi, tyle że o mniejszej pojemności.

Awatar użytkownika
Jaszczur-gl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 21 paź 2008, 23:52
Lokalizacja: G-ce /Śląskie

Post autor: Jaszczur-gl » 27 gru 2008, 17:45

Adam84 pisze:
Jaszczur-gl pisze:2.7 TDI jest na listwie wtryskowej a nie jak 3.0 TDi na pompowtryskach. Więc jest bardziej żywotne przy naszym paliwie
Mylisz się, system wtrysku w 3,0tdi to Common-Rail, jest to to samo rozwiązanie co w 2,7tdi. Common-rail wcale nie eliminuje wtryskiwaczy z systemu zasilania. Poza tym 2,7tdi to konstrukcyjnie taka sama jednostka co 3,0tdi, tyle że o mniejszej pojemności.
hmm nie chce się kłócić ale Audi od 2007 roku wprowadziła we wszystkie diesle Common Rail. A pierwsze 3.0 Tdi były na pompo wtryskach. Podobnie jak silniki 2.0 miały 140KM na Pompowtryskach a teraz na Common Rail mają 170KM.
Moja Srebrna Ślicznotka. Chip V-tech
Moja Była :(
Usunieto pkt 29 regulaminu

Awatar użytkownika
sebbie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 maja 2008, 22:05
Lokalizacja: Rochester/UK

Post autor: sebbie » 27 gru 2008, 19:08

2.7 tak i 3.0 są zasilane piezoelektrycznymi wtryskiwaczami (podobnymi do tych z TDI GT). Polecam też:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... _165-177kW
sebbie

Code so clean you could eat off it!

Adam84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie

Post autor: Adam84 » 28 gru 2008, 02:53

Właśnie o tym wcześniej pisałem:
''Fuel system
Bosch EDC 16, common rail direct diesel injection, separate high-pressure pump and rail for each row of cylinders, maximum injection pressure of 1600 bar, piezo injectors, up to five injection cycles, seven holes''

empire20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 gru 2008, 09:22
Lokalizacja: Sosnowiec/Banbury UK

Post autor: empire20 » 14 sty 2009, 17:33

Witam!!!
Wczoraj oglądałem tę oto niunię http://search.autotrader.co.uk/es-uk/ww ... gLetter=05

Autko ma prawie 80tys mil czyli jakies 130000 km usiadłem sobie wygodnie w środku naprawde fajna ale po odpaleniu silnika doznałem zawodu silnik chodził głośno obok stała taka sama a6 tylko z silnikiem 3.0tdi ale z przebiegiem o połowe mniejszym i silnik chodził ciszej dużo ciszej i równiej. Do tego wyświetlacz nie działał poprosiłem goscia z komisu aby mi go to włączył bo w mojej a4 b5 takiego nie ma i klops przyszedł jeden który nie zabardzo wiedział ( ale nie mam mu za złe bo ciapaty) ale drugi koleś który był bardziej rozgarnięty w temacie stwierdził ze nie działa. Nie wiem czy tak ma być ale na biegu jałowym z wydechu leciało dość sporo białego dymku może przez to że stał nie odpalany przez dłuższy czas ale ten 3.0tdi nie wydał z siebie ani jednego dymka , druga sprawa to po dodaniu gazu na jałowym biegu tak do 2.5tys obr wszystko było O.K ale gdy obroty spadały i dochodziły do 1000ob było słychać charakterystyczne kliknięcie tak jakby silnik gazł potem kliick i znowu słyszalna praca silnika wszystko to w ułamku sekundy.

Dziwie się bo Audi jest naprawdę super marką widzę to po moim starym poczciwym afn ale przy takim przebiegu nawet jeśli ktoś o to auto nie dbał zabardzo takie rzeczy nie powinny wystąpić. Pojechałem tam z myślą żeby kupić a6 c6 avant a wróciłem w przekonaniu że będzie to e61 525d :cry:
w poszukiwaniu a6 vant 2.7 tdi

-Misiek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 03 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: -Misiek- » 14 sty 2009, 19:52

Jaszczur-gl to, że dołożyli common rail nie znaczy, że nagle ma 170KM, po prostu są 2 wersje 140KM i 170 KM po zmianie na common rail 140 ma 143 a 170 to 170 :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga