Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

centralny zamek w c5 2003r silnik 2.0 benzin

Elektryka
ODPOWIEDZ
thomasz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 11 maja 2013, 23:22
Lokalizacja: Darłowo

centralny zamek w c5 2003r silnik 2.0 benzin

Post autor: thomasz » 13 maja 2013, 21:58

Witam wszystkich sympatyków 4 kółek na masce
Mam mały problem i proszę o poradę. Miesiąc temu nabyłem a szóstkę z 2003 r z silnikiem 2.0 i nie mogę zgrać kluczyków z modułem komfortu. Robiłem różne kombinację z podłączeniem laptopa z oprogramowaniem audi włącznie. ÂŻaden błąd mi nie wyskakuje i najprędzej coś w module komfortu się dzieje niedobrego.Ale do rzeczy na alegroo można dostać zwykły sterownik centralnego zamka z osobnymi pilotami i zamierzam taki zakupić i samemu podłączyć. I tu mam pytanie do starszych kolegów odnośnie kolorów przewodów sterowania centralnym w audi. Z tego co już wyczytałem to + otwiera i + zamyka, a nie chcę kłuć wszystkich przewodów w wiązce. Pomóżcie gdzie ich szukać.
pozdrawiam Tomek

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 16 maja 2013, 12:36

Czekaj....rozumiem że centralny zamek z kluczyka chodzi tylko nie chodzi z pilota. Jeżeli tak to można kupić sterownik uniwersalny. Jeżeli masz taką sytuację to poszukam w schemacie gdzie się wpiąć. Sam lepiej niczego nie wbijaj w przewody zwłaszcza z plusem.

thomasz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 11 maja 2013, 23:22
Lokalizacja: Darłowo

Post autor: thomasz » 16 maja 2013, 20:34

Dzięki za zainteresowanie
Centralny z kluczyka mi chodzi tylko nie mogę zaprogramować pilotów .Kupiłem już centralkę sterowania centralnym zamkiem bo uważam, że tak będzie szybciej i prościej tym bardziej że podłączałem już VAG i nie mogę sam sobie dać rady.Potrzebuję porady osoby, która zna się trochę na wiązkach elektrycznych w Audi, a konkretnie mi chodzi o kolory przewodów sterowania centralnym i gdzie można się do nich podpiąć

:)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 17 maja 2013, 11:07

thomasz pisze:Dzięki za zainteresowanie
Centralny z kluczyka mi chodzi tylko nie mogę zaprogramować pilotów .Kupiłem już centralkę sterowania centralnym zamkiem bo uważam, że tak będzie szybciej i prościej tym bardziej że podłączałem już VAG i nie mogę sam sobie dać rady.Potrzebuję porady osoby, która zna się trochę na wiązkach elektrycznych w Audi, a konkretnie mi chodzi o kolory przewodów sterowania centralnym i gdzie można się do nich podpiąć

:)
Każde z drzwi posiada 2 silniczki - jeden do zamykania|otwierania a drugi do funkcji SAVE (tego nie musisz podłączać) - mają one 2 przewodowe wyprowadzenie.
Wydaję mi się że optymalnie będzie podłączyć się pod oryginalny moduł komfortu:
1. Drzwi kierowcy - przewód zielono-czerwony (styk nr 1 złącza 2 modułu) oraz szaro-brązowy (styk nr 2 złącza 2 modułu)
2. Drzwi pasażera - przewód biało-purpurowy ((styk nr 11 złącza 2 modułu) oraz zielono-brązowy (styk nr 3 złącza 2 modułu)
3. Drzwi tył, strona kierowcy - przewód szaro-purpurowy (styk nr 12 złącza 2 modułu) oraz brązowo-niebieski (styk nr 4 złącza 2 modułu)
4. Drzwi tył, strona pasażera - przewód brązowo-purpurowy (styk nr 13 złącza 2 modułu) oraz szaro-niebieski (styk nr 5 złącza 2 modułu)
5. Klapa tył - przewód brązowo-czarny (styk nr 9 złącza 2 modułu) oraz biało-czarny (styk nr 8 złącza 2 modułu)
Silniczki działają na zasadzie zmiany polaryzacji (raz zamykają, a jak zmienisz polaryzację to się otwierają)

W każdym zamku znajduje się też microstyk, który dostarcza informacji centralnemu zamkowi, czy już został zamknięty rygiel czy też nie, jednakże nie wiem czy Twój moduł potrzebuje takiej informacji.

Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to pisz <okok>

thomasz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 11 maja 2013, 23:22
Lokalizacja: Darłowo

Post autor: thomasz » 18 maja 2013, 23:22

super
dzięki za info. Mam tylko pewien dylemat. Centralkę którą kupiłem do sterowania centralnym ma wyjście + na zamknięcie i + otwarcie. I teraz jeżeli podepnę się tylko pod przednie drzwi od kierowcy to czy będzie mi zamykać/otwierać wszystkie drzwi w samochodzie. Kiedyś w bardzo odległych czasach montowałem coś podobnego tylko w innej marce pojazdu i chodziło, nie wiem jak w audi będzie. Gdyby kolega miał jakiś pomysł chętnie poczytam. Jeszcze raz dzięki <luzik>

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 19 maja 2013, 14:42

thomasz pisze:super
dzięki za info. Mam tylko pewien dylemat. Centralkę którą kupiłem do sterowania centralnym ma wyjście + na zamknięcie i + otwarcie. I teraz jeżeli podepnę się tylko pod przednie drzwi od kierowcy to czy będzie mi zamykać/otwierać wszystkie drzwi w samochodzie. Kiedyś w bardzo odległych czasach montowałem coś podobnego tylko w innej marce pojazdu i chodziło, nie wiem jak w audi będzie. Gdyby kolega miał jakiś pomysł chętnie poczytam. Jeszcze raz dzięki <luzik>
Sterowanie otwieraniem|zamykaniem w A6 C5 jest zrealizowane poprzez kluczowanie sygnałów GND. Tak więc w Twoim przypadku będziesz potrzebował 2 przekaźników, które pozwolą Ci zamienić sygnał + na - (być może Twoja centralka została zaprojektowana z możliwością takiej zamiany).
Jeżeli działa Ci otwieranie z pilota (tak wynika z wcześniejszych postów), najlepiej zatem byłoby podłączyć się pod sygnały z mikrostyków zamka kierowcy. Najwygodniej będzie dobrać się do brązowej 15 stykowej kostki umieszczonej w słupku w nogach kierowcy (pod plastykową osłoną koło uchwytu do otwierania maski). Sygnały otwórz|zamknij powinny być na konektorze 5 i 6 (kolory przewodów zielono-niebieski oraz brązowo-żółty)
Niestety nie mam wiedzy, który odpowiada za zamknięcie a który za otwarcie. Zatem zanim zaczniesz cokolwiek 'dokładać' do instalacji, sugeruję podłączyć miernik (jedna sonda do GND a druga do styku nr 5 złacza), ustawić go na pomiar rezystancji po czym przekręcić kluczyk w zamku kierowcy w pozycję 'zamknij'. Jeżeli na multimetrze pojawi się odczyt 0Ohm, tzn że konektor 5 odpowiada za 'zamykanie' samochodu, w przeciwnym przypadku przekręć kluczyk w zamku kierowcy w pozycję 'otwórz' i sprawdź ponownie odczyt - powinien wskazać 0Ohm. W takim wypadku konektor 5 będzie spełniał funkcję 'otwierania' samochodu. Wykonaj też takie sprawdzenie dla konektora nr 6 (dla spokoju ducha).

Jak już ustalisz który konektor za co odpowiada to trzeba będzie to wszystko podłączyć - proponuję taki wariant:

Obrazek

Dioda prostownicza np 1N4007 + przekaźnik z cewką 12V DC (dwa takie komplety). Analogicznie łączysz dla konektora nr 6

Jeżeli nie czujesz się na siłach aby to ogarnąć, podjedź do jakiegoś elektryka - podłączenie nie powinno zająć więcej jak 30min pracy <okok>

P.S. Pamiętaj, że lepiej sprawdzić wszystko dwukrotnie aby się później nie zdziwić uszkodzeniami :)

Przepraszam, zapomniałem dodać schemat podłączenia. Nie jest ono trudne - wymaga podstawowej wiedzy na temat elektryki - jednakże jak już wspomniałem, jeżeli nie czujesz się na siłach, to skorzystaj z pomocy elektryka - nie powinien skasować więcej jak 50zł :-)
Ostatnio zmieniony 19 maja 2013, 18:50 przez kot919, łącznie zmieniany 1 raz.

thomasz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 11 maja 2013, 23:22
Lokalizacja: Darłowo

Post autor: thomasz » 19 maja 2013, 18:23

oj myślałem, że będzie to łatwizna. Chyba tak zrobię jak mówisz elektryk chyba zarobi. Dzięki za pomoc pozdrawiam

[ Dodano: 2013-05-21, 16:04 ]
Panie i Panowie jak się okazało sprawa bardzo banalna, zrobiłem samemu.
Krótko mówiąc zamek centralny w audi sterowany jest tylko i wyłącznie (-) minusem. Wiązka przewodów znajduje się pod bezpiecznikami i wychodzi z drzwi. Aby sprawdzić kolory przewodów wystarczy tylko ściągnąć tapicerkę od drzwi i wyjąć kostkę zasilającą sterownik zamka. U mnie były to kolory brązowo biały i zielono niebieski. I to tyle.
Pozdrawiam wszystkich.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga