Witam wszystkich sympatyków 4 kółek na masce
Mam mały problem i proszę o poradę. Miesiąc temu nabyłem a szóstkę z 2003 r z silnikiem 2.0 i nie mogę zgrać kluczyków z modułem komfortu. Robiłem różne kombinację z podłączeniem laptopa z oprogramowaniem audi włącznie. ÂŻaden błąd mi nie wyskakuje i najprędzej coś w module komfortu się dzieje niedobrego.Ale do rzeczy na alegroo można dostać zwykły sterownik centralnego zamka z osobnymi pilotami i zamierzam taki zakupić i samemu podłączyć. I tu mam pytanie do starszych kolegów odnośnie kolorów przewodów sterowania centralnym w audi. Z tego co już wyczytałem to + otwiera i + zamyka, a nie chcę kłuć wszystkich przewodów w wiązce. Pomóżcie gdzie ich szukać.
pozdrawiam Tomek
centralny zamek w c5 2003r silnik 2.0 benzin
Dzięki za zainteresowanie
Centralny z kluczyka mi chodzi tylko nie mogę zaprogramować pilotów .Kupiłem już centralkę sterowania centralnym zamkiem bo uważam, że tak będzie szybciej i prościej tym bardziej że podłączałem już VAG i nie mogę sam sobie dać rady.Potrzebuję porady osoby, która zna się trochę na wiązkach elektrycznych w Audi, a konkretnie mi chodzi o kolory przewodów sterowania centralnym i gdzie można się do nich podpiąć
Centralny z kluczyka mi chodzi tylko nie mogę zaprogramować pilotów .Kupiłem już centralkę sterowania centralnym zamkiem bo uważam, że tak będzie szybciej i prościej tym bardziej że podłączałem już VAG i nie mogę sam sobie dać rady.Potrzebuję porady osoby, która zna się trochę na wiązkach elektrycznych w Audi, a konkretnie mi chodzi o kolory przewodów sterowania centralnym i gdzie można się do nich podpiąć
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Każde z drzwi posiada 2 silniczki - jeden do zamykania|otwierania a drugi do funkcji SAVE (tego nie musisz podłączać) - mają one 2 przewodowe wyprowadzenie.thomasz pisze:Dzięki za zainteresowanie
Centralny z kluczyka mi chodzi tylko nie mogę zaprogramować pilotów .Kupiłem już centralkę sterowania centralnym zamkiem bo uważam, że tak będzie szybciej i prościej tym bardziej że podłączałem już VAG i nie mogę sam sobie dać rady.Potrzebuję porady osoby, która zna się trochę na wiązkach elektrycznych w Audi, a konkretnie mi chodzi o kolory przewodów sterowania centralnym i gdzie można się do nich podpiąć
Wydaję mi się że optymalnie będzie podłączyć się pod oryginalny moduł komfortu:
1. Drzwi kierowcy - przewód zielono-czerwony (styk nr 1 złącza 2 modułu) oraz szaro-brązowy (styk nr 2 złącza 2 modułu)
2. Drzwi pasażera - przewód biało-purpurowy ((styk nr 11 złącza 2 modułu) oraz zielono-brązowy (styk nr 3 złącza 2 modułu)
3. Drzwi tył, strona kierowcy - przewód szaro-purpurowy (styk nr 12 złącza 2 modułu) oraz brązowo-niebieski (styk nr 4 złącza 2 modułu)
4. Drzwi tył, strona pasażera - przewód brązowo-purpurowy (styk nr 13 złącza 2 modułu) oraz szaro-niebieski (styk nr 5 złącza 2 modułu)
5. Klapa tył - przewód brązowo-czarny (styk nr 9 złącza 2 modułu) oraz biało-czarny (styk nr 8 złącza 2 modułu)
Silniczki działają na zasadzie zmiany polaryzacji (raz zamykają, a jak zmienisz polaryzację to się otwierają)
W każdym zamku znajduje się też microstyk, który dostarcza informacji centralnemu zamkowi, czy już został zamknięty rygiel czy też nie, jednakże nie wiem czy Twój moduł potrzebuje takiej informacji.
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to pisz
super
dzięki za info. Mam tylko pewien dylemat. Centralkę którą kupiłem do sterowania centralnym ma wyjście + na zamknięcie i + otwarcie. I teraz jeżeli podepnę się tylko pod przednie drzwi od kierowcy to czy będzie mi zamykać/otwierać wszystkie drzwi w samochodzie. Kiedyś w bardzo odległych czasach montowałem coś podobnego tylko w innej marce pojazdu i chodziło, nie wiem jak w audi będzie. Gdyby kolega miał jakiś pomysł chętnie poczytam. Jeszcze raz dzięki
dzięki za info. Mam tylko pewien dylemat. Centralkę którą kupiłem do sterowania centralnym ma wyjście + na zamknięcie i + otwarcie. I teraz jeżeli podepnę się tylko pod przednie drzwi od kierowcy to czy będzie mi zamykać/otwierać wszystkie drzwi w samochodzie. Kiedyś w bardzo odległych czasach montowałem coś podobnego tylko w innej marce pojazdu i chodziło, nie wiem jak w audi będzie. Gdyby kolega miał jakiś pomysł chętnie poczytam. Jeszcze raz dzięki
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Sterowanie otwieraniem|zamykaniem w A6 C5 jest zrealizowane poprzez kluczowanie sygnałów GND. Tak więc w Twoim przypadku będziesz potrzebował 2 przekaźników, które pozwolą Ci zamienić sygnał + na - (być może Twoja centralka została zaprojektowana z możliwością takiej zamiany).thomasz pisze:super
dzięki za info. Mam tylko pewien dylemat. Centralkę którą kupiłem do sterowania centralnym ma wyjście + na zamknięcie i + otwarcie. I teraz jeżeli podepnę się tylko pod przednie drzwi od kierowcy to czy będzie mi zamykać/otwierać wszystkie drzwi w samochodzie. Kiedyś w bardzo odległych czasach montowałem coś podobnego tylko w innej marce pojazdu i chodziło, nie wiem jak w audi będzie. Gdyby kolega miał jakiś pomysł chętnie poczytam. Jeszcze raz dzięki
Jeżeli działa Ci otwieranie z pilota (tak wynika z wcześniejszych postów), najlepiej zatem byłoby podłączyć się pod sygnały z mikrostyków zamka kierowcy. Najwygodniej będzie dobrać się do brązowej 15 stykowej kostki umieszczonej w słupku w nogach kierowcy (pod plastykową osłoną koło uchwytu do otwierania maski). Sygnały otwórz|zamknij powinny być na konektorze 5 i 6 (kolory przewodów zielono-niebieski oraz brązowo-żółty)
Niestety nie mam wiedzy, który odpowiada za zamknięcie a który za otwarcie. Zatem zanim zaczniesz cokolwiek 'dokładać' do instalacji, sugeruję podłączyć miernik (jedna sonda do GND a druga do styku nr 5 złacza), ustawić go na pomiar rezystancji po czym przekręcić kluczyk w zamku kierowcy w pozycję 'zamknij'. Jeżeli na multimetrze pojawi się odczyt 0Ohm, tzn że konektor 5 odpowiada za 'zamykanie' samochodu, w przeciwnym przypadku przekręć kluczyk w zamku kierowcy w pozycję 'otwórz' i sprawdź ponownie odczyt - powinien wskazać 0Ohm. W takim wypadku konektor 5 będzie spełniał funkcję 'otwierania' samochodu. Wykonaj też takie sprawdzenie dla konektora nr 6 (dla spokoju ducha).
Jak już ustalisz który konektor za co odpowiada to trzeba będzie to wszystko podłączyć - proponuję taki wariant:
Dioda prostownicza np 1N4007 + przekaźnik z cewką 12V DC (dwa takie komplety). Analogicznie łączysz dla konektora nr 6
Jeżeli nie czujesz się na siłach aby to ogarnąć, podjedź do jakiegoś elektryka - podłączenie nie powinno zająć więcej jak 30min pracy
P.S. Pamiętaj, że lepiej sprawdzić wszystko dwukrotnie aby się później nie zdziwić uszkodzeniami
Przepraszam, zapomniałem dodać schemat podłączenia. Nie jest ono trudne - wymaga podstawowej wiedzy na temat elektryki - jednakże jak już wspomniałem, jeżeli nie czujesz się na siłach, to skorzystaj z pomocy elektryka - nie powinien skasować więcej jak 50zł
Ostatnio zmieniony 19 maja 2013, 18:50 przez kot919, łącznie zmieniany 1 raz.
oj myślałem, że będzie to łatwizna. Chyba tak zrobię jak mówisz elektryk chyba zarobi. Dzięki za pomoc pozdrawiam
[ Dodano: 2013-05-21, 16:04 ]
Panie i Panowie jak się okazało sprawa bardzo banalna, zrobiłem samemu.
Krótko mówiąc zamek centralny w audi sterowany jest tylko i wyłącznie (-) minusem. Wiązka przewodów znajduje się pod bezpiecznikami i wychodzi z drzwi. Aby sprawdzić kolory przewodów wystarczy tylko ściągnąć tapicerkę od drzwi i wyjąć kostkę zasilającą sterownik zamka. U mnie były to kolory brązowo biały i zielono niebieski. I to tyle.
Pozdrawiam wszystkich.
[ Dodano: 2013-05-21, 16:04 ]
Panie i Panowie jak się okazało sprawa bardzo banalna, zrobiłem samemu.
Krótko mówiąc zamek centralny w audi sterowany jest tylko i wyłącznie (-) minusem. Wiązka przewodów znajduje się pod bezpiecznikami i wychodzi z drzwi. Aby sprawdzić kolory przewodów wystarczy tylko ściągnąć tapicerkę od drzwi i wyjąć kostkę zasilającą sterownik zamka. U mnie były to kolory brązowo biały i zielono niebieski. I to tyle.
Pozdrawiam wszystkich.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga