Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Mój Oil Catch Tank

Warsztat
Awatar użytkownika
aras123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 17 gru 2011, 19:27
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5] Mój Oil Catch Tank

Post autor: aras123 » 06 maja 2013, 21:03

Witam, postanowiłem podzielić się swoim separatorem oleju. Być może komuś się przyda, będzie miał pytania bądÂź sugestie jak go udoskonalić. Na necie na temat Oil Catch Tank rozwiązań jest co niemiara. Wykorzystałem typowy filtr do kompresora G1/2", jednakże modyfikując wkład który składa się z dwóch sit o różnej gradacji otworów. Szklanka jest wykonana z poliwęglanu i jest demontowana wraz z jej metalową osłoną. Filtr posiada półautomatyczny gwintowany 1/8" spust, który póki co zaślepiłem. Jako uchwyt filtra wystrugałem adaptację którą przymocowałem do kolektora dolotowego w którym fabryka sprytnie zostawiła gwintowane ucho.
Liznąwszy trochę tematu i widząc co się dzieje z OCT w zimie zamierzam go zdemontować w tym okresie.
Załączniki
6.JPG
5.JPG
4.JPG
3.jpg
2.JPG
1.jpg

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 06 maja 2013, 21:22

Fajny pomysł i estetyczne wykonanie. Jeżeli tam zastosowałeś tylko te siatki to ja bym się nie bał o zamarzanie i zostawił to na zimę tym bardziej że jest bardzo blisko kolektora wydechowego i będzie się topic ewentualnie co zamarznie. Druka sprawa to taka że to bardzo łatwo będzie demontować z tego co widzę więc zawsze łatwiej zajrzeć tam raz w miesiącu i wylać to co się zebrało.

Awatar użytkownika
Gotti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 03 lis 2010, 23:51
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gotti » 06 maja 2013, 21:24

Dobra robota aras123 <okok> <okok> <okok>

może zrób kilka i odsprzedaj ;)
jestem 1 w kolejce jak coś :)

Pozdrawiam :)
Obrazek
----------------------------------------------------------
Najbardziej są zawsze bici : mali, trzeźwi, pracowici.

Awatar użytkownika
aras123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 17 gru 2011, 19:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aras123 » 06 maja 2013, 21:46

[ Dodano: 2013-06-20, 23:46 ]
z uwagi na fakt że olej ma właściwości pełzające a otwór z którego jest zasysane powietrze znajduje sie u samej góry korpusu filtra, podciśnienie zaciąga olej po najkrótszej drodze nie wykorzystując całej powierzchni sita. wyciągając wnioski postanowiłem przerobić OCT wkładając do otworu korpusu tuleje, tym samym wydłużając w dół otwór zasysanego powietrza o jakieś 1/2-3/4 długości sita. generalnie widzę że zamysł robi robotę, zastanawiam sie jeszcze nad grubością oczek obu sit (obecnie 1 i 0,5mm)
Załączniki
DSC02363x.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga