Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRE 2.0 140 KM] problem z turbiną

Silniki wysokoprężne
mieti11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2013, 18:47
Lokalizacja: Czestochowa

[ BRE 2.0 140 KM] problem z turbiną

Post autor: mieti11 » 03 maja 2013, 20:14

witam.Od roku jestem posiadaczem audi a 6 avant 2007 rok z silnikiem 2.0 tdi o oznaczeniu BRE.Kupując to auto myślałem że będę się naprawdę cieszył jazdą ale miesiąc po zakupie padł mi napęd pompy oleju,szczęscie że jechałem wolno i turbina i silnik nie uległy uszkodzeniu.Obecnie na wolnych obrotach czuje lekkie wibracje silnika i niewiem co jest tego przyczyną.Tydzień temu byłem na hamowni i okazało się że turbina załącza się dopiero przy 2700 obrotach,czuje że autko niema takiej mocy jak powinno a i spalanie jest wyższe jak powinno być.Martwi mnie to wszystko bo niedość że auto nie było tanie w zakupie to zawsze myślałem że audi to naprawdę solidne i dobrze zrobione pod każdym względem auto.Przykro mi to mówić ale jestem trochę rozczarowany.Jeśli ktoś z Was mógłby mi pomóc i podpowiedzieć jaka może być przyczyna tych problemów o których piszę to będę bardzo wdzięczny.pozdrawiam

kma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 25 gru 2011, 20:48
Lokalizacja: strzelin

Post autor: kma » 03 maja 2013, 20:25

witam, a ile ma przebiegu ?

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 03 maja 2013, 20:32

Jak duzo pali i wibruje na jalowym no to pompowtryski do wymiany normalna przypadlosc tego modelu co bardziej smuci niz cieszy gdyz to spory wydatek.
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

mieti11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2013, 18:47
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: mieti11 » 03 maja 2013, 20:35

witam , jak go kupiłem to miał 212000 (nie jestem pewny na 100% przebiegu) teraz ma 223000

[ Dodano: 2013-05-03, 20:58 ]
Mechanik sprawdzał pracę pompowtrysków podłączając komputer i powiedział że mieszczą się w normie.Kilka dni temu wlałem preparat STP do czyszczenia wtrysków- może coś pomoże -niewiem.A co do tej turbiny to co koledzy myślicie? Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
nanek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 02 lut 2012, 20:32
Lokalizacja: Szprotawa>BE<Zutendaal
Kontakt:

Post autor: nanek84 » 03 maja 2013, 22:06

ciekawe tak naprawdę w jakim stanie jest ta turbina...ja bym ściągnął waz gdzie wlatuje zasysane powietrze do turbiny i zobaczył czy nie ma luzów na wirniku...jezeli wirnik lata na boki to znaczy ze turbina jest w nie za ciekawym stanie...ja tam nie narzekam na swój silnik...BRF 2007 przebieg.
Byla Vectra B x16xel SWAP na c20xe...i w koncu wymarzone Audi...A6 Avant:):):)
wykonane mody:
-led tył+xenon led przód
modyfikacja pompy oleju.

mieti11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2013, 18:47
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: mieti11 » 03 maja 2013, 23:50

nanek 84 dzięki za podpowiedz,tak zrobię jak piszesz,czasem to mam już dość tego auta ale za dużo kasy już w niego włożyłem aby się go pozbyć i tak jak dla Ciebie to też było moje wymarzone auto. Piszesz że przerobiłeś napęd pompy-też o tym myślę -( z tego co wiem to koszt 2000 zł).Jak Ci autko się sprawuje po przeróbce ? Czy są jakieś skutki uboczne i czy naprawdę warto to zrobić ? Z góry dziękuję za pomoc.

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 04 maja 2013, 08:51

mieti11, kupując audi z tym silnikiem trzeba się liczyć że trzeba zrobić napęd pompy , zmienić wtryski, pewnie niedługo strzeli ci IC , chyba ze już poprzedni właściciel zmienił , napewno DPF da ci popalić jesli go masz i jeÂździsz tylko lub w większości po mieście . Jeśli będziesz miał turbinę do wymiany to polecam zmianę na CAHA . Jak coś to mam puszke po dpf-ie z flanszą pod CAHE , ale to na PW bo zaraz moderator wykasuje mój post :p

[ Dodano: 2013-05-04, 09:01 ]
A zapomniałem jeszcze dodac jeśli masz już walnięty napęd pompy i w dodatku uwalone wtryski to polecam zmiane silnika na taki od mitsubishi . Ja tak zrobiłem i jestem mega zadowolony . silnikmożna znaleÂźć max do 3500 zł ja dałem 2 lata temu 2,500 bo wtedy nie wiedzieli jeszcze że ten silnik jest z grupy VW i pasuje do Audi . Ja się zdecydowałem na zmiane bo wyszło mi to taniej . Trzeba jeszcze pamiętać że głowice w tych silnikach też są wadliwe . Ja zapłaciłe za nowy silnik z 2010 roku 2,500zł + wymiana 800zł . stary sprzedałem za 1700zł z uwalonymi wtryskami. Za wtryski - regeneracje w nadażynie powiedzieli mi coś około 3000 zł + zmiana napędu pompy 2000zł . wyszła kosmiczna cena więc zdecydowałem się na zmiane silnika. Po wyjęciu starego okazało się że miał też jakieś drobne wycieki - pocił się i trzeba by bylo jeszcze zmienic jakieś oringi. Decyzja należy do ciebie . Pozdrawiam

mieti11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2013, 18:47
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: mieti11 » 04 maja 2013, 16:16

Peter22,dzięki za pomoc ,wysłałem Ci PW ale niewiem czy dostałeś.Jeśli chodzi o moje auto to mam ten nieszczęsny DPF i raz już był wypalany w czasie jazdy.Co do turbiny to muszę ją sprawdzić ,słyszałem o dobrym serwisie w Jawożnie .Wymiana silnika jak narazie to ostateczna opcja i troche to dla mnie jest skomplikowane.Co Twoim zdaniem powinienem zrobić pomijając wymianę silnika aby wreszcie moje autko chodziło jak należy ? Twoja opinia i wiedza będzie dla mnie bardzo pomocna .Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
nanek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 02 lut 2012, 20:32
Lokalizacja: Szprotawa>BE<Zutendaal
Kontakt:

Post autor: nanek84 » 04 maja 2013, 21:52

mieti11 pisze:nanek 84 dzięki za podpowiedz,tak zrobię jak piszesz,czasem to mam już dość tego auta ale za dużo kasy już w niego włożyłem aby się go pozbyć i tak jak dla Ciebie to też było moje wymarzone auto. Piszesz że przerobiłeś napęd pompy-też o tym myślę -( z tego co wiem to koszt 2000 zł).Jak Ci autko się sprawuje po przeróbce ? Czy są jakieś skutki uboczne i czy naprawdę warto to zrobić ? Z góry dziękuję za pomoc.
po przeróbce napędu pompy oleju wszystko chodzi cacy tak jak i przed przeróbka,tylko po tej przeróbce jeÂździsz wiadomo spokojniej bez stresu i myślenia kiedy zapali ci się lampka na zegarach...i ze możesz uwalić cały silnik praktycznie...koszt mnie wyniusl 800zl.ale wiadomo cale wyjecie walków wyrównoważających zrobiłem sam czyli wiadomo robocizna mnie nie dotyczyła...robocizna to jakies 500zl.czyli spokojnie 1500 powinno ci wystarczyć kolego.
i tak jak kolega Peter22 pisał mogą być jeszcze inne dolegliwości,auto to skarbonka i nic tego nie zmieni.
u mnie nie długo będzie dwumas do roboty i tez nie mam powodów by sie cieszyć ale cóż podoba mi się ten avancik i trza zęby zacisnąć i zrobić tak aby wszystko było cacy...wierze tylko ze mechanicy tez nieraz maja ceny z kosmosu...ja przy swojej brykuni wszystko robię sam i nikt inny tam paluchów nie wkłada,także jak wyżej pisałem zawsze te parę groszy zaoszczędzę...
Byla Vectra B x16xel SWAP na c20xe...i w koncu wymarzone Audi...A6 Avant:):):)
wykonane mody:
-led tył+xenon led przód
modyfikacja pompy oleju.

mieti11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2013, 18:47
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: mieti11 » 04 maja 2013, 23:03

nanek84 -jeszcze raz dziękuję za pomoc i radę, <okok> W przyszłym tygodniu muszę wyjechać z kraju tym autem i mam nadzieję że nic nieprzyjemnego się nie wydarzy .Jak wrócę to dam turbinę do sprawdzenia i pomyślę o przeróbce napędu pompy.Chciałbym jak najdłużej cieszyć się z jazdy autkiem bo komfort jazdy audi jest naprawdę fajny tylko te cholerne myśli że coś może paść podczas jazdy bardzo męczą.Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

[ Dodano: 2013-05-04, 23:12 ]
krzycho2626 dziękuje za odpowiedz i pomoc.pozdrawiam

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 04 maja 2013, 23:28

Ja u siebie juz mam wszystko zrobione przy silniku,rozrzad,pompa oleju,dwumas no i czas na pompki-za tydzien montuje sam bo tak jak pisalem na jalowym ciagle buja autkiem. Jak ogarne to napisze czy ustalo. Na zegarze rowne 300.000 tys
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

Awatar użytkownika
nanek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 02 lut 2012, 20:32
Lokalizacja: Szprotawa>BE<Zutendaal
Kontakt:

Post autor: nanek84 » 04 maja 2013, 23:44

krzycho2626 pisze:Ja u siebie juz mam wszystko zrobione przy silniku,rozrzad,pompa oleju,dwumas no i czas na pompki-za tydzien montuje sam bo tak jak pisalem na jalowym ciagle buja autkiem. Jak ogarne to napisze czy ustalo. Na zegarze rowne 300.000 tys
to krzysio2626 daj cynka jak tam po wymianie pompek wyglądała praca silnika :] u Ciebie u mnie tez trochę buja silnikiem na postoju ale słychać takie gruchotanie lekkie a jak wcisnę sprzęgło to troszkę mniej hałasuje wiec jestem pewien ze to właśnie ten dwumas już się sypnął troszkę i dlatego tez takie bujanki ma silnik.myślę ze to właśnie ten dwumas...
Byla Vectra B x16xel SWAP na c20xe...i w koncu wymarzone Audi...A6 Avant:):):)
wykonane mody:
-led tył+xenon led przód
modyfikacja pompy oleju.

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 05 maja 2013, 00:06

No wlasnie ze nie bo tez tak przed wymiana dwumasu myslalem to co grzechocze to lozysko oporowe na sprzegle.
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 05 maja 2013, 00:47

zmieniaj pompki napęd pompy olejowej i śmigaj dalej . Ja sie zdecydowasłem na zmiane silnika bo nie potrafie jeżdzić długo seryjną mocą . i dlatego poszedłem w nowy świeży silnik ze zikomym przebiegiem 8000 km. Moja audica to chyba jak narazie najmocniejsze 2.0 tdi w a6 c6 oczywiście . Jak chcesz śmigać bez zabawy w moc to zmien to co napisałem wyżej i ciesz sie jazdą . PW nie doszło pozdrawiam

Awatar użytkownika
nanek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 02 lut 2012, 20:32
Lokalizacja: Szprotawa>BE<Zutendaal
Kontakt:

Post autor: nanek84 » 05 maja 2013, 09:48

krzycho2626 pisze:No wlasnie ze nie bo tez tak przed wymiana dwumasu myslalem to co grzechocze to lozysko oporowe na sprzegle.
no a jak cały dwumas wyglądał u Ciebie? był także coś uszkodzony czy jak to wyglądało?
Byla Vectra B x16xel SWAP na c20xe...i w koncu wymarzone Audi...A6 Avant:):):)
wykonane mody:
-led tył+xenon led przód
modyfikacja pompy oleju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga