Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Zaworek N75 - jaki kupić ?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

[ AFB 2.5 150 KM] Zaworek N75 - jaki kupić ?

Post autor: arri » 14 kwie 2013, 23:57

Witam,

Od jakiegoś czasu wydaje mi się że moje turbo po prostu nie ładuje/ładuje słabo. Mam w chwili obecnej w a6 2 zaworki obok siebie i przeglądając allegro nie znalazłem ani jednego takiego jakie są w a6. Każdy ma jakieś dodatkowe 2 łapki mocujące na śruby a jak wiadomo w a6 są one zbędne.

Zastanawia mnie fakt że są po około 130 zł zaworki do a4 niby pierburg'i i dokładnie pod silniki 2.5 AFB tylko tyle, że są właśnie z tymi łapkami.

W chwili obecnej mam zaworki od EGR i turbo z kwadratowymi wtyczkami - a z tego co się dowiedziałem można wymienić wtyczki na nowsze półokrągłe i założyć do zaworków, które w sklepie VW/AUDI/S/S są o 50% tańsze. Tylko tyle że te co mam to N75 kosztuje 450 zł na kwadratową i 250 zł na nowszą półokrągłą - sprzedawca twierdzi żę mają te same parametry. I ciekaw jestem jak to teraz wygląda czy koniecznie muszą być to zaworki bez "łapek" za sporo większą kasę czy można je zamienić na takie jak np w a4'kach i półokrągłe wtyczki.

Jak wiadomo producenci kochają marketing :] Jeżeli te zaworki mają takie same parametry (a są do tych samych silników w tym wypadku AFB) to wydaje mi się że może wystarczy kupić wtyczkę+N75 od a4 ??

Bardzo proszę o pomoc :)

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 15 kwie 2013, 09:30

Witaj tylko tu to znalazłem
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O


a jak nie to serwis

maestro100

Post autor: maestro100 » 15 kwie 2013, 14:35

arri pisze:Witam,

Od jakiegoś czasu wydaje mi się że moje turbo po prostu nie ładuje/ładuje słabo.
Kolego arri, ja bym zaczął od podpięcia Vaga i sprawdzenia parametrów pracy twojego silnika, bo tak to będziesz w ciemno wymieniał po kolei części a przyczyna może leżeć całkiem gdzie indziej. pzdr.

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 15 kwie 2013, 22:39

maestro100 pisze:Kolego arri, ja bym zaczął od podpięcia Vaga i sprawdzenia parametrów pracy twojego silnika, bo tak to będziesz w ciemno wymieniał po kolei części a przyczyna może leżeć całkiem gdzie indziej. pzdr.
tak szczerze kolego to przestaje mu ufać :) i zaczynam kminić nad autem po "chłopsku"

w ciemno może nie bo kiedyś błąd ładowania turbo miałem, wyczyściłem turbo i zawór ale szału nigdy nie było

ale do rzeczy, Zakupiłem dziś owy zawór za bagatela 135 zł pierburga właśnie do a4 2,5 TDI (był też tańszy za 60zł) i trzymiąc go w ręce wraz z 2gim do a6 2,5 TDI to różniły się tylko tym, że jeden łapki ma, a 2gi nie :) oczywiście oba mają w specyfikacji AFB 2,5 TDI 150 KM. Jutro podłączę go i zobaczę jak to teraz będzie chodzić. Oczywiście wtyczki wymieniam na owalne bo na kwadrat ten sam zawór 450 zł :>

//edit

Napiszę dla potomnych :) Otóż zaworek zakupiony, od paru dni jeÂździ ze mną i dobrze steruje turbawką. Także jak ktoś chce "dobrze i tanio" to polecam zakup N75 do a4 AFB ! Cena: 135 zł. Konsultowałem to wcześniej z kolegą tx-didi i okazało się że jak zwykle ma rację! :)

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga