Chce podłączyć przekaźnik pod spryskiwacze lamp, znalazłem opis z passata ale może nie do końca go rozumie.
Dlatego chce się upewnić jak to wszystko ma być podłączone.
- 5 (SRA) - dodatni przewód pompki
- 9 (56) - nastawnik świateł, i teraz gdzie to ma być podłączone, bo mam włącznik na wierzchu i są dwa gniazda jedno o podświetlenia (7pin) drugie już typowy włącznik (17pin [NSL,NL,56*,B,560,56,TFL,Xr,Xz,58d58,30,58R,58LSRA,31])
- 15 (30A) - ten kabel niby ma iść do bezpiecznika, tylko czy to czasami już nie jest miejsce wykonane czy należy je zrobić, jak tak to do którego miejsca w bezpieczeniku ma iść owy kabel.
Proszę osoby z dostępu do schematów aby mogły zamieścić tą część gdzie jest podłączenie przekaźnika spryskiwaczy lamp.
Schemat od Passata
Należy obsadzić wtyczkę pompki spryskiwaczy reflektorów oryginalnymi pinami vw z kabelkami 2,5mm2, zdemontować przekaźnik wycieraczek 377 i przed podmianą należy uzupełnić w gnieździe przekaźnika brakujące 3 piny nr 6, 9 oraz 15 oznaczone nóżki przekaźnika 603 odpowiednio 6 - SRA, 9 - 56 oraz 15 - 30a wg poniższego rozpisu nóżek:
Na jednym z końców czerwonego kabla 2,5mm2 zaciskamy konektor żeński i obsadzamy pin 6 (SRA) gniazda przekaźnika wycieraczek, na czerwonym kablu 1,0mm2 zaciskamy konektor żeński i obsadzamy pin 15 (30a)a oryginalną wsuwką vw z kawałkiem oryginalnego żółtego kabelka 1,0mm2 obsadzamy pin 9 (56) gniazda przekaźnika wycieraczek.
Jeśli chcemy wykonać instalację jak w oryginale musimy kabel z pinu 6 (SRA) pociągnąć do lewego przedniego słupka gdzie wykonamy złącze T1 wykorzystując do tego celu pozostałe złącza konektorowe męskie + żeńskie umieszczając je w zakupionych obudowach konektorów i dalej do pinu + nr 2 pompki spryskiwaczy reflektorów, jeśli zaś nie ciągniemy bezpośrednio kabel z pinu nr 6 (SRA) gniazda przekaźnika wycieraczek do pinu + nr 2 wtyczki pompki spryskiwacza reflektorów.
Pod pin nr 1 wtyczki pompki spryskiwacza reflektorów podłączamy kabel koloru brązowego 2,5mm2 a koniec zakończony wsuwką z oczkiem i ciągniemy go do punktu masowego 28 umieszczonego pod maską po lewej stronie ściany grodziowej (za zbiorniczkiem wyrównawczym cieczy chłodzącej).
Kabelek żółty 1,0mm2 z oryginalną końcówką obsadzający pin 9 (56) gniazda przekaźnika wycieraczek jest na tyle długi by wystarczył do punktu A51 znajdującego się w wiązce przewodów tablicy rozdzielczej (punkt styku kilku kabli różnej grubości koloru żółtego w wiązce głównej z tablicy bezpiecznikowej w odległości około 10cm od tejże tablicy) lub bezpośrednio pod pin 4 (kabelek żółty z tym, że trzeba dolutować kawałek kabelka żółtego bo i odległość jest większa) czarnego złącza 6-cio stykowego T6i/4 przy włączniku regulacji zasięgu świateł.
Kabel z pinu 15 podłączamy do punktu A52 czyli pod jeden z zacisków nr 30 znajdujący się m.in. pod przekaźnikiem wycieraczek 603
Po wykonaniu powyższego pozostanie tylko zamontowanie przekaźnika wycieraczek 603 i przetestowaniu czy spryskiwacze (oczywiście po wcześniejszym włączeniu świateł mijania) działają prawidłowo .
Prawidłowo podłączony układ powinien działać następująco: po włączeniu świateł i dłuższym przytrzymaniu manetki spryskiwania przedniej szyby powinny wysunąć się dysze spryskiwaczy lamp pryskać około 1-2sek po czym schować się. Na pewno nie ma efektu, że im dłużej spryskujemy szybę tym ciągle spryskiwane są lampy.