Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Podłączenie przekaźnika spryskiwaczy reflektorów

Elektryka
ODPOWIEDZ
lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Podłączenie przekaźnika spryskiwaczy reflektorów

Post autor: lgorek » 29 mar 2013, 10:11

Witam
Chce podłączyć przekaźnik pod spryskiwacze lamp, znalazłem opis z passata ale może nie do końca go rozumie.

Dlatego chce się upewnić jak to wszystko ma być podłączone.
- 5 (SRA) - dodatni przewód pompki
- 9 (56) - nastawnik świateł, i teraz gdzie to ma być podłączone, bo mam włącznik na wierzchu i są dwa gniazda jedno o podświetlenia (7pin) drugie już typowy włącznik (17pin [NSL,NL,56*,B,560,56,TFL,Xr,Xz,58d58,30,58R,58LSRA,31])
- 15 (30A) - ten kabel niby ma iść do bezpiecznika, tylko czy to czasami już nie jest miejsce wykonane czy należy je zrobić, jak tak to do którego miejsca w bezpieczeniku ma iść owy kabel.

Proszę osoby z dostępu do schematów aby mogły zamieścić tą część gdzie jest podłączenie przekaźnika spryskiwaczy lamp.

Schemat od Passata
Należy obsadzić wtyczkę pompki spryskiwaczy reflektorów oryginalnymi pinami vw z kabelkami 2,5mm2, zdemontować przekaźnik wycieraczek 377 i przed podmianą należy uzupełnić w gnieździe przekaźnika brakujące 3 piny nr 6, 9 oraz 15 oznaczone nóżki przekaźnika 603 odpowiednio 6 - SRA, 9 - 56 oraz 15 - 30a wg poniższego rozpisu nóżek:

Na jednym z końców czerwonego kabla 2,5mm2 zaciskamy konektor żeński i obsadzamy pin 6 (SRA) gniazda przekaźnika wycieraczek, na czerwonym kablu 1,0mm2 zaciskamy konektor żeński i obsadzamy pin 15 (30a)a oryginalną wsuwką vw z kawałkiem oryginalnego żółtego kabelka 1,0mm2 obsadzamy pin 9 (56) gniazda przekaźnika wycieraczek.
Jeśli chcemy wykonać instalację jak w oryginale musimy kabel z pinu 6 (SRA) pociągnąć do lewego przedniego słupka gdzie wykonamy złącze T1 wykorzystując do tego celu pozostałe złącza konektorowe męskie + żeńskie umieszczając je w zakupionych obudowach konektorów i dalej do pinu + nr 2 pompki spryskiwaczy reflektorów, jeśli zaś nie ciągniemy bezpośrednio kabel z pinu nr 6 (SRA) gniazda przekaźnika wycieraczek do pinu + nr 2 wtyczki pompki spryskiwacza reflektorów.
Pod pin nr 1 wtyczki pompki spryskiwacza reflektorów podłączamy kabel koloru brązowego 2,5mm2 a koniec zakończony wsuwką z oczkiem i ciągniemy go do punktu masowego 28 umieszczonego pod maską po lewej stronie ściany grodziowej (za zbiorniczkiem wyrównawczym cieczy chłodzącej).
Kabelek żółty 1,0mm2 z oryginalną końcówką obsadzający pin 9 (56) gniazda przekaźnika wycieraczek jest na tyle długi by wystarczył do punktu A51 znajdującego się w wiązce przewodów tablicy rozdzielczej (punkt styku kilku kabli różnej grubości koloru żółtego w wiązce głównej z tablicy bezpiecznikowej w odległości około 10cm od tejże tablicy) lub bezpośrednio pod pin 4 (kabelek żółty z tym, że trzeba dolutować kawałek kabelka żółtego bo i odległość jest większa) czarnego złącza 6-cio stykowego T6i/4 przy włączniku regulacji zasięgu świateł.
Kabel z pinu 15 podłączamy do punktu A52 czyli pod jeden z zacisków nr 30 znajdujący się m.in. pod przekaźnikiem wycieraczek 603
Po wykonaniu powyższego pozostanie tylko zamontowanie przekaźnika wycieraczek 603 i przetestowaniu czy spryskiwacze (oczywiście po wcześniejszym włączeniu świateł mijania) działają prawidłowo .
Prawidłowo podłączony układ powinien działać następująco: po włączeniu świateł i dłuższym przytrzymaniu manetki spryskiwania przedniej szyby powinny wysunąć się dysze spryskiwaczy lamp pryskać około 1-2sek po czym schować się. Na pewno nie ma efektu, że im dłużej spryskujemy szybę tym ciągle spryskiwane są lampy.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 29 mar 2013, 18:08

Kolego dodatkowe styki przekażnika podłączasz tak:
- 6/SRA podłaczasz do konektora nr 2 (+) pompki spryskiwaczy
- 9/56 podłaczasz do przełacznika świateł konektor 4/56
- dodatkowo podłaczasz zasilanie na styk 15/30 prosto z akumulatora (o dziwo nie zabezpieczony bezpiecznikiem) - najlepiej do szyny pod przekaÂźnikami

Oczywiście należy podłaczyć jescze GND na konektor nr 1 (-) pompki spryskiwaczy

Opis przez Ciebie zacytowany moim zdaniem jest poprawny. Generalnie styk 9/56 można podłaczyć do potencjometru regulacji wysokości świecenia - konektor 4/56b (jest on po prostu zmostkowany z przełącznikiem świateł, istnienia 6pin złącza nie jestem w stanie potwierdzić)

Poniżej masz schemat:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 30 mar 2013, 00:25

kot919 - możesz podesłać mi na maila całego pdf'a ?


Oraz czy mogę zamiast podpinać 15/30A do szyny pod przekaÂźnikami to wsadzić go do bezpieczników i dać 20A bezpiecznik. U mnie nie mam otwieranego dachu i pozycja 30 powinna być wolna. Przy okazji będę miał bezpiecznik którego seryjnie widać nie ma. Będzie to tak działać ?


PS.
Po skompletowaniu całości i zrobi się trochę cieplej będę całość zakładał do auta, wtedy zrobie foto story jak te poniżej

Wymiana Termostatu 2,5 TDI V6
Odnowa i Przerobka Lamp Przed Liftem Na Bi-Xenon


Aby nie było żadnych pytań co gdzie i jak założyć, tak więc w kwietniu napewno wszystko będzie zrobione i temat nowy dodany.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 30 mar 2013, 08:59

lgorek pisze:kot919 - możesz podesłać mi na maila całego pdf'a ?
Podeślij adres na PW
lgorek pisze:Oraz czy mogę zamiast podpinać 15/30A do szyny pod przekaÂźnikami to wsadzić go do bezpieczników i dać 20A bezpiecznik. U mnie nie mam otwieranego dachu i pozycja 30 powinna być wolna. Przy okazji będę miał bezpiecznik którego seryjnie widać nie ma. Będzie to tak działać ?
Myślę, że nie ma problemu z wpięciem tego w bezpiecznik - działać na pewno będzie, tylko tak się zastanawiam czy jest taka potrzeba. Skoro w fabryce przewidzieli podłączenie bezpośrednio pod szynę 30, być może sam moduł ma w sobie zainstalowane jakieś zabezpieczenie. Ponadto takie podłączenie wydaje się najszybszym i najmniej kłopotliwym rozwiązaniem :-)
Generalnie zrobisz jak uważasz, oba sposoby powinny się sprawdzić <okok>

A fotostory na pewno się przyda - ja przy każdym modzie, tudzież naprawie noszę się z zamiarem przeprowadzenia takiej dokumentacji, jednakże zawsze kończy się po 1 piwku (już się nie chce robić fotek :-) - dlatego wielki szacun za wytrwałość <brawo>

PS. Tak z ciekawości, zbiornik płynu wymieniałeś, czy wystarczyło go 'podziurawić' pod pompkę, oraz gdzie kupowałeś mocowania pod 'przekaÂźnik' - ile one kosztują?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 30 mar 2013, 09:06

lgorek pisze:PS.
Po skompletowaniu całości i zrobi się trochę cieplej będę całość zakładał do auta, wtedy zrobie foto story jak te poniżej

Wymiana Termostatu 2,5 TDI V6
Odnowa i Przerobka Lamp Przed Liftem Na Bi-Xenon

Aby nie było żadnych pytań co gdzie i jak założyć, tak więc w kwietniu napewno wszystko będzie zrobione i temat nowy dodany.
Nie rozumiem po co w temacie o przekaÂźniku wstawiasz "wymiana termostatu" czy "Odnowa lamp..." ???

Autopromocja jakas czy samochwalstwo ??? <radocha> <figielek>
Części samochodowe online - Motostacja pl

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 30 mar 2013, 09:26

kot919 pisze:
lgorek pisze:kot919 - możesz podesłać mi na maila całego pdf'a ?
Podeślij adres na PW
lgorek pisze:Oraz czy mogę zamiast podpinać 15/30A do szyny pod przekaÂźnikami to wsadzić go do bezpieczników i dać 20A bezpiecznik. U mnie nie mam otwieranego dachu i pozycja 30 powinna być wolna. Przy okazji będę miał bezpiecznik którego seryjnie widać nie ma. Będzie to tak działać ?
Myślę, że nie ma problemu z wpięciem tego w bezpiecznik - działać na pewno będzie, tylko tak się zastanawiam czy jest taka potrzeba. Skoro w fabryce przewidzieli podłączenie bezpośrednio pod szynę 30, być może sam moduł ma w sobie zainstalowane jakieś zabezpieczenie. Ponadto takie podłączenie wydaje się najszybszym i najmniej kłopotliwym rozwiązaniem :-)
Generalnie zrobisz jak uważasz, oba sposoby powinny się sprawdzić <okok>

A fotostory na pewno się przyda - ja przy każdym modzie, tudzież naprawie noszę się z zamiarem przeprowadzenia takiej dokumentacji, jednakże zawsze kończy się po 1 piwku (już się nie chce robić fotek :-) - dlatego wielki szacun za wytrwałość <brawo>

PS. Tak z ciekawości, zbiornik płynu wymieniałeś, czy wystarczyło go 'podziurawić' pod pompkę, oraz gdzie kupowałeś mocowania pod 'przekaÂźnik' - ile one kosztują?
Wszystko opisze w fotostory, cenny i co gdzie i jak robiłem. Ale zbiornika nie wymieniałem.


Ma może ktoś zdjęcie jak wygląda ta szyna 30 bo akurat tam nigdy nie zaglądałem i chce wiedzieć ten element.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 30 mar 2013, 09:48

lgorek pisze:Ma może ktoś zdjęcie jak wygląda ta szyna 30 bo akurat tam nigdy nie zaglądałem i chce wiedzieć ten element.
Szyna 30 - to poprostu zunifikowane określenie na przewód poprowadzony prosto od akumulatora - nie zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem. Najprościej podłączyć się pod listwę z połączeniami śrubowymi (chyba 10mm), znajdującą się za osłoną pod kierownicą.
Obrazek
Zdjęcie z postu http://ww.a6klub.pl/-a6-c5-nie-zalacza- ... t38221.htm

Z tego co pamiętam to wszystkie przewody czerwone przykręcone do tej listwy mają oznaczenia 30ści

PS. Zawsze wydawało mi się, że zbiornik pod spryskiwacze reflektorów był większy od standardowego :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 30 mar 2013, 10:20

kot919 pisze:Zawsze wydawało mi się, że zbiornik pod spryskiwacze reflektorów był większy od standardowego
No bo tak jest <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 30 mar 2013, 12:00

podobno stosowane są dwa rodzaje, mniejsze bez otworu na lampy i większe 4,5l gdzie jest szyba i lampy. Moj zbiornik ma oznaczenie 4B0 955 453A.

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 08 lip 2013, 23:55

Założyłem spryskiwacze i podłączyłem przekaÂźnik 603 wg opisu. Pompka oraz spryskiwacze kupione w motoryzacyjnym, zawór zwrotny w serwisie, przewody 10mm. Elektrycznie wszystko działa prawidłowo ale hydraulicznie nie, ponieważ czas uruchomienia pompki przez przekaÂźnik jest za krótki i wystarcza na wysunięcie się spryskiwaczy ale na spryskanie już nie. Jak podłączam bezpośrednio pod akumulator, to spryskiwacze działają ale potrzebują na to więcej czasu. Przewody równej, minimalnej długości, pomiędzy zaworem zwrotnym i wtryskiwaczami. Czy macie jakiś pomysł?

Jaki czas podtrzymania pompki spryskiwaczy powinien mieć przekaÂźnik - u mnie ok. 2s?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 10 lip 2013, 16:08

krzychc pisze:aki czas podtrzymania pompki spryskiwaczy powinien mieć przekaÂźnik - u mnie ok. 2s?
Uważam, że 2s jest wystarczające dla pompki spryskiwaczy - u mnie w ori instalacji wcale nie działają dłużej. Możesz spróbować zmienić średnicę przewodów na mniejszą - w ten sposób wytworzy się większe ciśnienie, oraz płyn będzie szybciej dopływał do spryskiwacza.

Druga sprawa, sprawdÂź czy przypadkiem nie cofa cię płyn w instalacji spryskiwaczy (może któryś z nich jest nieszczelny) w takim przypadku ciśnienie w układzie zostanie wytworzone z opóÂźnieniem i może stąd spryskiwacz nie zdąża zrosić reflektora.

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 10 lip 2013, 21:28

Sprawdzałem układ i nie ma "cofki", układ jest odpowietrzony - rozważałem zmniejszenie średnicy przewodów ale króćce pompki, spryskiwaczy i zaworu zwrotnego są 10mm. Spróbowałem również zmienić zawór na trójnik i bez zmian. Ciśnienie po ok. 3s jest wystarczająco wysokie bo spryskiwacze spryskują nie "sikają". Zastanawiam się czy nie jest to wina zamienników - spryskiwacze oraz pompka. Być może opory na oryginałach są mniejsze i łatwiej wysunąć dysze?

20072013 Zmniejszyłem średnicę przewodów do 8mm i nic. Pozostało tylko wydłużyć czas działania pompki o 1s - kupiłem przekaÂźnik, ustawiłem czas i działa jak należy. Nadal jednak zastanawiam się dlaczego "fabryczny" czas przekaÂźnika był za krótki - czyżby zamienniki odbiegały od oryginału?

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 06 sty 2017, 14:31

RomanS pisze:
kot919 pisze:Zawsze wydawało mi się, że zbiornik pod spryskiwacze reflektorów był większy od standardowego
No bo tak jest <okok>
Guzik prawda.
Ja w swojej nie miałem spryskiwaczy, a mimo to fabryczny zbiornik mieścił 4.7L oraz miał przystosowane miejsce na montaż drugiej pompki - wystarczyło tylko odpowiedni otwór zrobić, włożyć uszczelkę i pompkę, i voila - gotowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga