Czujnik temperatury zewnętrznej - G17
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Czujnik temperatury zewnętrznej - G17
Ostatnio zauważyłem sporo tematów dotyczących czujnika temperatury zewnętrznej - G17.
Stojąc przodem do auta, jest on zlokalizowany w centralnej części przed chłodnicą.
Wtyczka czujnika wpięta jest w gniazdo zlokalizowane pod plastikową osłoną zbiorniczka wyrównawczego układu wspomagania (stojąc przodem do maski mamy go po prawej stronie).
Diagnoza polega na sprawdzeniu wartości rezystancji czujnika w odpowiedniej temperaturze (tabelki w załączniku).
Sprawdzamy temperaturę otoczenia i wpinamy się omomierzem we wtyczkę i sprawdzamy co nam pokazuje.
Polecam jeszcze ten temat: "Czujnik temperatury zewnętrznej dokąd kable", gdzie kolega kot919 w 6 poście opisał drogę od czujnika do modułu klimatyzacji
Zdjęcia ogólnie z wyszukiwarki, także mają charakter podglądowy.
Stojąc przodem do auta, jest on zlokalizowany w centralnej części przed chłodnicą.
Wtyczka czujnika wpięta jest w gniazdo zlokalizowane pod plastikową osłoną zbiorniczka wyrównawczego układu wspomagania (stojąc przodem do maski mamy go po prawej stronie).
Diagnoza polega na sprawdzeniu wartości rezystancji czujnika w odpowiedniej temperaturze (tabelki w załączniku).
Sprawdzamy temperaturę otoczenia i wpinamy się omomierzem we wtyczkę i sprawdzamy co nam pokazuje.
Polecam jeszcze ten temat: "Czujnik temperatury zewnętrznej dokąd kable", gdzie kolega kot919 w 6 poście opisał drogę od czujnika do modułu klimatyzacji
Zdjęcia ogólnie z wyszukiwarki, także mają charakter podglądowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2013, 17:50 przez xoslox, łącznie zmieniany 2 razy.
czujnik tempereatury zewnetrznej G17 pomocy!!!
witam jestem nowy i nie wiem czy nawet ktos sie zainteresuje sie moim problemem mam nadzieje ze tez w dobrym temacie sie pytam szukalem wszedzie o moim problemie ale nic nie znalazlem!! a mianowicie mam a6 z 2002r po lifcie i mam 1/2fis, wiem ze czujnik przed chlodnisa jest (nie wiem czy dziala) ale wydaje mi sie ze gdyby nie dzialal to by przeklamywal temp. a w miejscu gdzie powinna byc wyswietlana temp. podczas wlaczonego zaplonu nie wyswietla sie nic!! dodam ze jak przekrece zaplon to wyswietlacz pokazuje ok i te rozne info o np. oleju. wiec wyswietlacz chyba dziala. hmmm znajdzie sie ktos kto potrafi cos na ten temat doradzic co mam sprawdzic ewentualnie i jak?!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 paź 2014, 14:10
- Lokalizacja: Wodzisław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 sie 2016, 23:00
- Lokalizacja: Lublin
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
czytam cały temat i kilka "pokrewnych" ale dalej nie wiem jak "ugryźć" mój problem
u mnie nie ma tego całego plastiku z wtyczkami koło zbiorniczka płynu do wspomagania . W tym miejscu jest zamontowany reduktor do gazu
wtyczki są związane/spięte trochę niżej ale już bez tego plastiku
nie mam też czujnika w miejscu w którym powinien być
ponieważ na FISie wyświetlają mi się jakieś bzdurne wskazania temperatury (od -15 do + 45 ) + błąd klimy 00779 - (otwarty lub zwarcie do plusa ) zaczynam szukać przyczyny
oczywiście najlepiej zacząć od czujnika tylko nie mogę go nigdzie namierzyć
myślę że najłatwiej było by znaleźć wtyczkę która za to odpowiada i szukać czy wogóle ten czujnik jest i gdzie tylko jest jeden problem - na żadnym ze zdjęć nie widać jakie kolory kabli wchodzą do tej wtyczki . I tu moje pytanie - jakich kolorów przewodów szukać ?
( a może ktoś wie czy gdyby czujnika wogóle nie było to czy FIS pokazywałby cokolwiek czy właśnie takie bzdury )
u mnie nie ma tego całego plastiku z wtyczkami koło zbiorniczka płynu do wspomagania . W tym miejscu jest zamontowany reduktor do gazu
wtyczki są związane/spięte trochę niżej ale już bez tego plastiku
nie mam też czujnika w miejscu w którym powinien być
ponieważ na FISie wyświetlają mi się jakieś bzdurne wskazania temperatury (od -15 do + 45 ) + błąd klimy 00779 - (otwarty lub zwarcie do plusa ) zaczynam szukać przyczyny
oczywiście najlepiej zacząć od czujnika tylko nie mogę go nigdzie namierzyć
myślę że najłatwiej było by znaleźć wtyczkę która za to odpowiada i szukać czy wogóle ten czujnik jest i gdzie tylko jest jeden problem - na żadnym ze zdjęć nie widać jakie kolory kabli wchodzą do tej wtyczki . I tu moje pytanie - jakich kolorów przewodów szukać ?
( a może ktoś wie czy gdyby czujnika wogóle nie było to czy FIS pokazywałby cokolwiek czy właśnie takie bzdury )
- Krix0
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 369
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
- Imię: Artur
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KGR
Witam podepne sie pod temacik
Urwaly mi sie kabelki zaraz przy czujniki i teraz jest problem bo oba kable sa czarne, i teraz nie wiem ktory to ktory. Czy moze jest to obojetne ?
Urwaly mi sie kabelki zaraz przy czujniki i teraz jest problem bo oba kable sa czarne, i teraz nie wiem ktory to ktory. Czy moze jest to obojetne ?
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 515
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
mod ktoś nakieruje mnie na rozwiązanie problemu. Odpalam rano - temperatury są ok, jadę samochodem (nie ważne czy to jest 10km, czy 80) to temperatury są ok. Jednak wystarczy, że zgaszę na chwilę samochód pokazuje mi o 10*C większe, niż jest w rzeczywistości. Wystarczy ruszyć i temperatura spada do prawidłowej temperatury. Wygląda to na to, że stojąc czujnik się nagrzewa od układu chłodzenia i stygnie podczas jazdy samochodem. Walnięty czujnik, czy przewody?
odświeżę trochę temat. Wymieniłem ten czujnik bo nie działał, nawet po odpięciu go na zegarach była temperatura ale przekłamana (pewnie brał se temp z innego czujnika).
teraz błąd tego czujnika zniknął z układu ogrzewania i zegarów i klima działa oraz temp wskazywana na zegarach jest poprawna, ale ciągle mam błąd w sterowniku silnika i nie da się go skasować
000667 27-00 - Ambient temperature signal impulsable.
czy może on dotyczyć innego czujnika?
teraz błąd tego czujnika zniknął z układu ogrzewania i zegarów i klima działa oraz temp wskazywana na zegarach jest poprawna, ale ciągle mam błąd w sterowniku silnika i nie da się go skasować
000667 27-00 - Ambient temperature signal impulsable.
czy może on dotyczyć innego czujnika?
Przewaga dzięki technologi
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga