Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL+Q] drgania przy przyspieszaniu

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rafaelii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 mar 2010, 14:07
Lokalizacja: otwock

[ MANUAL+Q] drgania przy przyspieszaniu

Post autor: rafaelii » 22 mar 2013, 22:28

Witam, drgania pojawiły się między 2 a 3 tys obrotów zaczynają się od 4 biegu i na kolejnych biegach jest coraz gorzej ( tragicznie) telepie całym samochodem odczuwalne w tylnej części auta. Powymieniałem poduszki na dyfrzę, półośki i przeguby bez zmian. Drgania zaczęły się na seryjnym programie po modach się nasiliły. Po programie na hamowni wyszło 172KM przy 3934rpm 364Nm przy 2489. Przestudiowałem forum dotyczące tego tematu opisujecie ze problemy zaczęły się po programie u mnie pojawiły się drgania na seryjnym programie. Pytanie do was rozumiem ze dwómas się wysypał zmiana programu niema sensu bo na seryjnym programie drgania były, czy sztywne koło sobie poradzi i drgań nie będzie.
Albo 4 tys na nowy zestaw będe musiał wywalić. Prosił bym o pomoc. [/list]

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 23 mar 2013, 09:01

a ruszałes wał napedowy?chodzi czy cos było robione od kiedy pojawiły sie wibracja?

Awatar użytkownika
rafaelii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 mar 2010, 14:07
Lokalizacja: otwock

Post autor: rafaelii » 23 mar 2013, 21:45

Drgania pojawiły się 3 lata temu. Wymieniłem dyfer i pół roku po wymianie pojawiły sie drgania w zimę wyjazd w góry auto zapakowane najpierw pojawiły sie na 6 biegu od 2tys obr zbiegiem czasu pojawiły sie na 5 i 4 biegu. Z wymienionych rzeczy to kompletne półoski tył, przegób na wale przy dyfrze , poduszka tylna dyfra, sprawdzone reszte poduszek spr. podpora wymieniony dyfer na orginalny z auta , poduszki pod skrzynią biegów. Po programie drgania się nasiliły do 3 biegu, drgania czuć bardziej z tyłu i są tylko przy przyspieszaniu gwałtownym przy spokojnym dodawaniu gazu są minimalne, odpuszczm gaz i jest wszystko ok. Pozdrawiam

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 24 mar 2013, 09:24

ale wału nie ruszałes? pytam czy był zdemontowany z auta?

Awatar użytkownika
rafaelii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 mar 2010, 14:07
Lokalizacja: otwock

Post autor: rafaelii » 24 mar 2013, 19:52

jak drgania się zaczeły wał był nieruszany zajołem sie okolicami dyfra, jak wszystko sprawdziłem przy dyfrze zdiołem wał żeby spr. podporę która okazała się ok. Po zdięciu wału i ponownym założeniu nic się nie zmieniło

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 25 mar 2013, 08:51

wał składa sie z dwuch czesci jak je rozdzieliłes i złozyłes inaczej jak było to wał stracił wyżenie.

Awatar użytkownika
rafaelii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 mar 2010, 14:07
Lokalizacja: otwock

Post autor: rafaelii » 25 mar 2013, 21:02

wału nie rozbierałem, zdjąłem go w całości.

zwierzu47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 27 cze 2010, 21:28
Lokalizacja: Mogielnica

Post autor: zwierzu47 » 26 mar 2013, 23:42

Jesli drgania są przy pełnym przyspieszeniu to stawiam na dwumase

czy drgania mogly sie pojawic na seryjnym programie odpowiedz brzmi tak poniewaz koło dwumasowe sie zurzywa

jeśli dwumas byłby sprawny to wytrzyma i 200 km w tym silniku

czy zwykłe koło usunie drgania i wytrzyma odpowiedz brzmi tak

ma to jednak wade na każdym biegu powyżej pierwszego bedziesz musiał utrzymywac obroty na drugim i trzecim biegu powyżej 1550 obr/min na czwartym i w górę powyzej 1700 obr/min

poniewaz pojawi sie rezonans z silnika spowodowany duzym narastaniem momentu obrotowego i trudnego to wyważenia silnika 5 cylindrowego

dlatego firma valeo nie robi sztywnego koła do tego modelu w przeciwieństwie do c5 z silnikiem 2,5 tdi v6

oznacza to koniec przyjemnej jazdy pomiescie chociaz ja nie narzekam

jesli chodzi o ochrone układu napedowego tylko przez zwykła tarcze ze sprężynami
nie mam wiekszych zastrzezeń tydzien temu robierałem wał i przeguby i wszystko w porządku (szukałem drgań na kierownicy i karoseri diagnoza krzywe chińskie alu felgi przyczyna polskie drogi)

tyle wiem zrobilem autem 50 tyś kilometrów z jedno masą zaczynałem przy przebiegu 276tyś km

Nie potrafie sie wypowiedzieć jak jednomasa wpływa na skrzynie biegów choć ogólnie nie zauwazyłem róznicy w zmianie biegów oraz pracy poszczególnych z nich

Jeszcze jedna wada auto staje sie delikatnie głosniejsze

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rafaelii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 mar 2010, 14:07
Lokalizacja: otwock

Post autor: rafaelii » 27 mar 2013, 09:07

drgania pojawiają się tylko przy przyspieszaniu, wielkie dzięki za konkretną odpowiedz. Znalazłem firmę która zajmuje się regeneracją dwumasów cena 600zł mogą założyć twardsze sprężynki co myślicie o tym. A jeśli chodzi o sztywne koło to rozumiem że pasuje bez żadnych przeróbek zakładasz cały zestaw od AAT i bangla.

zwierzu47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 27 cze 2010, 21:28
Lokalizacja: Mogielnica

Post autor: zwierzu47 » 27 mar 2013, 21:01

Tak jest to kompletny zestaw od aat tylko ze koła zamachowego trzeba szukać na szrocie

Co do regeneracji to nie polecam u paru osób zakładałem na ich własną odpowiedzialność i po jakiś 30-40 tyś problem powracał proponował bym juz kupic nową wiem ze to duzy wydatek ale spokoj na jakies 150-200 tyś a jak ktos lubi jezdzic na wysokich biegach pod górkę i niskich obrotach to nawet 100tyś moze nie wytrzymać

Awatar użytkownika
rafaelii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 mar 2010, 14:07
Lokalizacja: otwock

Post autor: rafaelii » 28 mar 2013, 21:06

zostanę chyba przy takim zestawie jak u ciebie jeÂździ czyli AAT dzięki wielkie za wskazówki. jak by cena dwumasu była rozsądniejsza zakładał bym dwumas ale ponad 3 tys zostają w kieszeni ;)

[ Dodano: 2013-04-24, 21:46 ]
Niestety zaryzykowałem i założyłem nowy dwómas dobrze było przez 10km i drgania powróciły, byłem u gości od wałów ale nic nie znaleÂźli chyba nowy dwómas się poddał. Może ktoś też miał drgania po wymianie dwómasu i może mi pomóc

[ Dodano: 2013-04-24, 21:46 ]
Niestety zaryzykowałem i założyłem nowy dwómas dobrze było przez 10km i drgania powróciły, byłem u gości od wałów ale nic nie znaleÂźli chyba nowy dwómas się poddał. Może ktoś też miał drgania po wymianie dwómasu i może mi pomóc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga