[a6 c5 2,5tdi] uwalony czujnik czy wskaźnik ??
[a6 c5 2,5tdi] uwalony czujnik czy wskaźnik ??
witam
jakis czas temu byłem podłączyć autko pod vaga bo mi zgasło i nie chiało odpalać
diagnoza była że uwalony jest czujnik niskiego poziomu paliwa (błąb 1441: przerwa pracy silnika spowodowana brakiem paliwa) zatankowałem wtedy pod korek i wszystko działało
teraz za każdym razem jak zapali rezerwe i zgasze auto nie moge go już odpalić
musze odpinac kleme akumulatora i dopiero po tym zabiegu odpala jak marzenie
i teraz mam problem nie wiem to faktycznie uwalony jest ten czujnik czy może wskazówka paliwa może źle wsazuje
mam takie podejrzenia gdyż czasami głupio wskazuje raz więcej paliwa raz mniej
P.S. jeśli ktoś wie gdzie jest ten czujnik paliwa albo wie gdzie można go kupić prosze o kontakt
jakis czas temu byłem podłączyć autko pod vaga bo mi zgasło i nie chiało odpalać
diagnoza była że uwalony jest czujnik niskiego poziomu paliwa (błąb 1441: przerwa pracy silnika spowodowana brakiem paliwa) zatankowałem wtedy pod korek i wszystko działało
teraz za każdym razem jak zapali rezerwe i zgasze auto nie moge go już odpalić
musze odpinac kleme akumulatora i dopiero po tym zabiegu odpala jak marzenie
i teraz mam problem nie wiem to faktycznie uwalony jest ten czujnik czy może wskazówka paliwa może źle wsazuje
mam takie podejrzenia gdyż czasami głupio wskazuje raz więcej paliwa raz mniej
P.S. jeśli ktoś wie gdzie jest ten czujnik paliwa albo wie gdzie można go kupić prosze o kontakt
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
- Lokalizacja: Rybnik
witam kolego podepne sie pod temat bo mam podobne problemy ze wskazaniami ilosci paliwa, diagnosta sprawdził zegaty ale tu jest ok i wychodzi na to że to czujnik paliwa nawala , a podobno taki w serwisi tani nie jest , szukałem równiż na allegro ale do mojego modelu nie ma a jak są do a6 to około 100zł. słyszałem że można ten czujnik jakoś wyczyścić ale jak narazie niewiem gdzi on wogóle jest...
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
najprawdopodobniej walnięty jest ten czujnik,podejrzewam że w jakiś sposób jest on rozkalibrowany i wyłącza silnik przy wyższym stanie paliwa niż powinien. ma on za zadanie unieruchomić maszynę gdy poziom paliwa w zbiorniku jest już na prawdę niski po to żeby nie zapowietrzyć układu paliwowego. a wiemy że takie zapowietrzenie może skutkować uszkodzeniem pompy wtryskowej. ja nie mam takiego problemu,bo zawsze leję pod korek jak mam ok pół zbiornika,ale kumpel zawsze wozi ze soba w kanistrze 5 litrów paliwka i nawet jak nie włączy mu się rezerwa przy przymusowym postoju dolewa i problem znika.
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
cytuję tu kolegę Carlnova z akp
Aby móc wyjeździć prawie do końca paliwo znajdujące się w zbiorniku paliwa, umieszczona jest w nim dwuczęściowa komora spiętrzająca z elektryczną pompą paliwa.
Elektryczna pompa paliwa tłoczy paliwo z zewnętrznej części komory spiętrzającej do wewnętrznej części komory spiętrzającej. Z tej objętości paliwo jest odsysane przez pompę wtryskową układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego (VP44).
Poza tym elektryczna pompa paliwa przepycha paliwo do pompy strumieniowej znajdującej się na dole komory spiętrzającej. Zadaniem pompy strumieniowej jest zapewnienie ciągłego napełniania paliwem zewnętrznej części komory spiętrzającej.
Aby zagwarantować bezpieczną pracę silnika wewnętrzna część komory spiętrzającej musi być ciągle wypełniona paliwem. Jeżeli przy wyjeżdżonym zbiorniku paliwa, poziom paliwa wewnątrz komory spiętrzającej grozi obniżeniem się, czujnik braku paliwa -G210- daje sygnał do wyłączenia układu wtrysku paliwa.
Aby móc wyjeździć prawie do końca paliwo znajdujące się w zbiorniku paliwa, umieszczona jest w nim dwuczęściowa komora spiętrzająca z elektryczną pompą paliwa.
Elektryczna pompa paliwa tłoczy paliwo z zewnętrznej części komory spiętrzającej do wewnętrznej części komory spiętrzającej. Z tej objętości paliwo jest odsysane przez pompę wtryskową układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego (VP44).
Poza tym elektryczna pompa paliwa przepycha paliwo do pompy strumieniowej znajdującej się na dole komory spiętrzającej. Zadaniem pompy strumieniowej jest zapewnienie ciągłego napełniania paliwem zewnętrznej części komory spiętrzającej.
Aby zagwarantować bezpieczną pracę silnika wewnętrzna część komory spiętrzającej musi być ciągle wypełniona paliwem. Jeżeli przy wyjeżdżonym zbiorniku paliwa, poziom paliwa wewnątrz komory spiętrzającej grozi obniżeniem się, czujnik braku paliwa -G210- daje sygnał do wyłączenia układu wtrysku paliwa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
- Lokalizacja: Rybnik
koledzy wracam do mojego tematu żeby wam wszystko wyjaścnić
bo naprawiłem we własnym zakresie co prawda nie profesjonalnie ale zawsze :)teraz musze uważać tylko na brak paliwa a naprawa nie kosztowąła mnie ani grosza
a mianowicie czujnik g210(niskiego stanu paliwa) znajduje sie na koszu pompy paliwa co nie pozwala go wymienić, można to zrobić jednynie z całym koszem co oczywiście kosztuje w serwisie 1300 zł bez robocizny
przejdzmy do naprawy
wyciągamy wykładzine bagarznika i widzimy dekiel mocowany na 3 śruby odkręcamy, pod nim są węże i 2 kostki elektryczne zamocowane do kosza
wyciągamy mniejszą z nich i wsadzamy w jej styki rezystor (ja wylutowałem ze starego telewizora) który ma oporność pomiędzy 400 a 100 Ohm ściągmy kleme minusową na około minute aby zrsetować komputer i błąd już nie powinien ponownie wystapić.
w ton oto sposób oszukujemy komputer
UWAGA nie jeździć do wykończenia paliwa gdy zapala se rezerwa lecimy na stacje i lejemy bo jak zapowietrzymy pompe vp44 to będzie to bardzoooo kosztowne
zycze miłej zabawy koledzy
bo naprawiłem we własnym zakresie co prawda nie profesjonalnie ale zawsze :)teraz musze uważać tylko na brak paliwa a naprawa nie kosztowąła mnie ani grosza
a mianowicie czujnik g210(niskiego stanu paliwa) znajduje sie na koszu pompy paliwa co nie pozwala go wymienić, można to zrobić jednynie z całym koszem co oczywiście kosztuje w serwisie 1300 zł bez robocizny
przejdzmy do naprawy
wyciągamy wykładzine bagarznika i widzimy dekiel mocowany na 3 śruby odkręcamy, pod nim są węże i 2 kostki elektryczne zamocowane do kosza
wyciągamy mniejszą z nich i wsadzamy w jej styki rezystor (ja wylutowałem ze starego telewizora) który ma oporność pomiędzy 400 a 100 Ohm ściągmy kleme minusową na około minute aby zrsetować komputer i błąd już nie powinien ponownie wystapić.
w ton oto sposób oszukujemy komputer
UWAGA nie jeździć do wykończenia paliwa gdy zapala se rezerwa lecimy na stacje i lejemy bo jak zapowietrzymy pompe vp44 to będzie to bardzoooo kosztowne
zycze miłej zabawy koledzy
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Kolego ja o tym "drutowaniu" słyszałem.Możesz mi odpowiedzieć na jedno pytanko?.W tą wtyczkę 2 pinową w którą wkładamy opornik to później wkładamy ją(wtyczkę) ponownie go gniazda czy jeździmy na luźnej wtyczce?.Ta informacja mi się przyda ponieważ biorę się za naprawę G210 (wymianę kosza), ale do tego czasu chciałbym przetestować ten patent, który Ty zastosowałeś.dziku88 pisze:koledzy wracam do mojego tematu żeby wam wszystko wyjaścnić
bo naprawiłem we własnym zakresie co prawda nie profesjonalnie ale zawsze :)teraz musze uważać tylko na brak paliwa a naprawa nie kosztowąła mnie ani grosza
a mianowicie czujnik g210(niskiego stanu paliwa) znajduje sie na koszu pompy paliwa co nie pozwala go wymienić, można to zrobić jednynie z całym koszem co oczywiście kosztuje w serwisie 1300 zł bez robocizny
przejdzmy do naprawy
wyciągamy wykładzine bagarznika i widzimy dekiel mocowany na 3 śruby odkręcamy, pod nim są węże i 2 kostki elektryczne zamocowane do kosza
wyciągamy mniejszą z nich i wsadzamy w jej styki rezystor (ja wylutowałem ze starego telewizora) który ma oporność pomiędzy 400 a 100 Ohm ściągmy kleme minusową na około minute aby zrsetować komputer i błąd już nie powinien ponownie wystapić.
w ton oto sposób oszukujemy komputer
UWAGA nie jeździć do wykończenia paliwa gdy zapala se rezerwa lecimy na stacje i lejemy bo jak zapowietrzymy pompe vp44 to będzie to bardzoooo kosztowne
zycze miłej zabawy koledzy
Naprawa czujnika nie jest droga, pompy paliwowe są na allegro w cenie 100-200zł więc tragedii nie ma,ale możemy kupić też z niedziałającym czujnikiem G210.Ja na początku go wymontuje i dokładnie przeczyszczę.Jak to nie pomoże to kupuję używaną pompę.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
słuchaj można niewyciągając wtyczki przciąć jeden kabel i w nigo wstawić razystor ale wtedy nie wiemy jaką oporność ma uszkodzony czujnik a wszystkie oporności inne nić 100-400 Ohm sa zabronione (błąd) więc ja poprostu wyciągnełem wtyczke wsadziłem w nią rezystor pożądnie zaizolowałem żeby nie dostała sie wilgość i połozyłem obok miejsca gdzie powinna być wpieta nic jej tam sie nie stanie
pozdro
pozdro
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
OK i o taką odpowiedź mi chodziło.Jutro sprawdzę jak to wszystko będzie działać z zakupionym opornikiem 430ohm.Czyli wtyczka po prosty leży luzem? jak to się mówi lata sobie??hehe.dziku88 pisze:słuchaj można niewyciągając wtyczki przciąć jeden kabel i w nigo wstawić razystor ale wtedy nie wiemy jaką oporność ma uszkodzony czujnik a wszystkie oporności inne nić 100-400 Ohm sa zabronione (błąd) więc ja poprostu wyciągnełem wtyczke wsadziłem w nią rezystor pożądnie zaizolowałem żeby nie dostała sie wilgość i połozyłem obok miejsca gdzie powinna być wpieta nic jej tam sie nie stanie
pozdro
Patent z opornikiem jest dobry ponieważ pozwala ustalić czy mamy uszkodzoną wtyczkę czy może coś jest z kablami.Jak napisał mi voss z daigtronika:
- jeśli z założonym opornikiem problem będzie nadal występował wtedy wina leży po stronie przenoszenia napięcia czyli kablach
- natomiast jeśli z założonym opornikiem błąd 01441 zniknie wtedy uszkodzony mamy czujnik G210 (niskiego poziomu paliwa)
Jutro drutuję wtyczkę podłączam vaga i badam postępy.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
nie wiem czy 430 nie bedzie za duży komputer może to odczytać jako oporność zakazaną (błąd) lepsze by było coś z przedziału 400 - 100
ja miałem chyba 160 czy 116 ohm pod ręką i go wsadziłem :P
aha i nie zapomnij jak masz vaga to wykasować błąd a jak nie masz to ściągnij kleme minusową na około minute bo komputer będzie miał go w pamięci i nawet gdy wszytsko bedzie już "OK" to i tak bedzie wyrzucał że błąd
ja miałem chyba 160 czy 116 ohm pod ręką i go wsadziłem :P
aha i nie zapomnij jak masz vaga to wykasować błąd a jak nie masz to ściągnij kleme minusową na około minute bo komputer będzie miał go w pamięci i nawet gdy wszytsko bedzie już "OK" to i tak bedzie wyrzucał że błąd
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
po konsultacjach z voss'em z daigtronika zakupiłem opornik 430Ohm.Dzisiaj rozebrałem wtyczkę 2 pin i włożyłem w nią opornik na test.Auto podłączam pod VAG'a i błąd kasuję.VAG już nie wyrzuca błędu 01441 a na cyferblacie nie miga kontrolka świec żarowych.Wniosek?.Mam uszkodzony czujnik G210 i już zaczynam poszukiwania pompy paliwa.Do tego czasu będę jeździł z opornikiem i nie mniejsza niż na połowę zbiornika ilością paliwa(co zresztą rzadko mi się zdarzadziku88 pisze:nie wiem czy 430 nie bedzie za duży komputer może to odczytać jako oporność zakazaną (błąd) lepsze by było coś z przedziału 400 - 100
ja miałem chyba 160 czy 116 ohm pod ręką i go wsadziłem :P
aha i nie zapomnij jak masz vaga to wykasować błąd a jak nie masz to ściągnij kleme minusową na około minute bo komputer będzie miał go w pamięci i nawet gdy wszytsko bedzie już "OK" to i tak bedzie wyrzucał że błąd
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
mam pytanie odnoscie gdzie mam szukac tej wtyczki w Avantcie???
zadaje sie ze mam ten sam problem z uwalonym czujnikiem
dzieki za pomoc
moje GG 8273099
[ Dodano: 2010-03-24, 07:16 ]
Levuss,
mam pytanie odnoscie gdzie mam szukac tej wtyczki od czujnika g210 w Avantcie???
zadaje sie ze mam ten sam problem z uwalonym czujnikiem
dzieki za pomoc
moje GG 8273099
zadaje sie ze mam ten sam problem z uwalonym czujnikiem
dzieki za pomoc
moje GG 8273099
[ Dodano: 2010-03-24, 07:16 ]
Levuss,
mam pytanie odnoscie gdzie mam szukac tej wtyczki od czujnika g210 w Avantcie???
zadaje sie ze mam ten sam problem z uwalonym czujnikiem
dzieki za pomoc
moje GG 8273099
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga