Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] Jak poznac konczacy sie napinacz paska wielorowkoweg

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

[ INNY] Jak poznac konczacy sie napinacz paska wielorowkoweg

Post autor: radzik81 » 09 mar 2013, 09:39

Witam wszystkich forumowiczow pare dni temu wymienilem pasek wielorowkowy i zauwazylem ze napinacz porusza sie gora dol niewiem czy to porawna praca tego napinacza.Jak wlacze klime pojawil sie jakis dziwny dzwiek takie jakby tyrkotanie.Niewiem czy jest problem z napinaczem czy moze z sprezarka.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 mar 2013, 09:59

radzik81, jeśli wymieniasz, to wymieniasz wszystko - cały komplet... łącznie z napinaczem... wtedy masz pewność, że wszystko jest <okok> Dodatkowo, kontrola elementów wykonawczych (ich łożysk) na pasku wielorowkowym...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 mar 2013, 19:59

0x4B25A pisze:Dodatkowo, kontrola elementów wykonawczych (ich łożysk) na pasku wielorowkowym...
To wskazuje także na to, że ten 'przedmówca' sugeruje: sprawdzić, a potem wymieniać...

radzik81 pisze:Jak wlacze klime pojawil sie jakis dziwny dzwiek
Równie dobrze może to być problem z łożyskiem sprężarki... i potrzebna będzie jego wymiana (regeneracja sprężarki)...

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 10 mar 2013, 15:42

Panowie kolo pasowe walu wymienione na nowe bo sie rozwulkanizowalo okolo miesiac temu.Przy rozruchu silnika rozlecialo sie na dwie czesci pasek mi spadl.Mechanik sprawdzil podzespoly i powiedzial ze wszystko jest ok ale ja wiem ze wczesniej tego tyrkotania nie bylo.Stwierdzil takze ze napinacz ma tak chodzic gora dol wiec niewiem czy tak ma byc.

[ Dodano: 2013-03-10, 15:54 ]
A moze jak te kolo sie rozwulkanizowalo to uszkodzilo napinacz?

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 10 mar 2013, 15:59

Mam zalozone nowe kolo zamiennik ale nieznam firmy czy to moze byc przyczyna?

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 10 mar 2013, 16:09

Niewiem co sie moglo uszkodzic ale silnik chodzi ladnie rowno na mocy niestracil.Jakie moga byc konsekwencje urwania takiego kola?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 mar 2013, 16:40

Piotruś pisze:Oczywiście w napędzie paska wielorowkowego nie wystepują żadne "elementy wykonawcze" jak to wadliwie ujął internauta 0x4B25A, ale mechanik przystępujący do wymiany koła pasowego prawdopodobnie wnikliwie sprawdził elementy osprzętu takie jak pompę wspomagania, alternator, sprężarkę klimy i tak dalej.
Dodatkowo, kontrola elementów wykonawczych (ich łożysk) na pasku wielorowkowym...
Tak nazywam osprzęt, który jest napędzany wspomnianym paskiem... i nie jest to żaden błąd, jak sugeruje internauta Piotruś...

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 10 mar 2013, 18:09

pasek mam nowy zalozylem firmy gates.Po wymianie dzwiek ten znacznie ucichl ale napinacz dziwnie drga!!!Dzwiek jest najbardziej slyszalny na obrotach 900.Jak obroty zejda ponizej 800 dzwiek jest prawie nieslyszalny.Niewiem czy wymienic napinacz lub uzywane orginalne kolo pasowe.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 mar 2013, 19:09

Z góry przepraszam autora tematu za ewidentny OT, ale nie mam ochoty na to, aby ktoś próbował udowadniać mi celowe wprowadzanie w błąd Klubowiczów tudzież obniżania jakości tego Forum...
Piotruś pisze:Pojęcie "elementów wykonawczych" jest wyczerpująco zdefiniowane w polskojęzycznym internecie, a google też nie gryzie. Polecam.
Zdecydowanie się zgadzam! Aby uargumentować swój tok myślenia, a także semantykę używanych słów, przytoczę kilka cytatów i ich logiczne połączenie:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Urz%C4%85dzenie_wykonawcze
Do urządzeń wykonawczych można zaliczyć m.in.:

- w mechanice - siłowniki pneumatyczne, hydrauliczne, silniki, dźwignie hydrauliczne, wzmacniacze elektrohydrauliczne (...)
Opisując sposób postępowania dot. diagnostyki wskazanego przypadku, odniosłem się do takich elementów jak np. kompresor/sprężarka klimatyzacji, która wg. poniższej definicji (a także mojej wiedzy), jest silnikiem:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik
Silnik - typ maszyny zamieniającej energię na pracę mechaniczną. (...)
W przypadku kompresora/sprężarki, mamy do czynienia z zamianą energii kinetycznej, na pracę mechaniczną (sprężenie)... ergo, silnikiem...


Biorąc powyższe pod uwagę, można śmiało powiedzieć, że mam rację nazywając poszczególne elementy napędzane przez pasek wielorowkowy - elementami wykonawczymi.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2013, 19:26 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 mar 2013, 19:32

Piotruś pisze:No ale tak to jest gdy guziki trafią w ręce kogoś takiego ... .
Jednego Ci nie mogę odmówić... umiesz 'obrażać', ale nie łamać przy okazji Regulaminu... w przeciwnym razie, z przyjemnością dał bym Ci 'belkę' i nikt by Ci jej nie zdjął...

Piotruś pisze:!00% nonsens i ślepe odwracanie faktów, z którym nawet trudno dyskutować.
W takim razie popraw Google, do zasobów którego mnie odesłałeś...


Koniec OT w tym temacie! Za chwile 'oczyszczę' ten temat z niepotrzebnych dyskusji <uoee>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 mar 2013, 20:19

Panie Piotr... miałem już kasować te wszystkie niepotrzebne posty, ale ze względu na 'zgłoszenie' mojego postu, musi to póki co pozostać... taką podjąłem decyzję, za którą przepraszam autora tematu...

Nie dopuszczę do tego, aby zwyczajne chamstwo i obrażanie innych, stało się standardem na tym Forum! <nerwus>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 mar 2013, 22:04

Andi 2.5 tdi, ciągnąc ten OT... udowodniłem w sposób jasny i czytelny, że teoretycznie mogę tak nazwać te elementy (jak np. sprężarka), bazując na ogólnych definicjach... ale jak widzę, to jest nie do 'przełknięcia' dla pewnych ludzi...


Podsumuję swój przydługi dowód:

Skoro elementem wykonawczym jest silnik, a silnikiem można nazwać sprężarkę, bo zamienia energię kinetyczną na pracę (sprężanie), to dowodzi wprost, dzięki relacji przechodniej, że sprężarkę mogę nazwać elementem wykonawczym...

Tyle z mojej strony...

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 10 mar 2013, 22:30

w klotnie sie nie wlanczam.nawiaze do tematu.nie moge tego skleic jak to kolo pasowe moze sie połamc ukruszyc czy nie wiem ulec destrukcji.czy ten element sie wyrabia czy poprostu mogl ulec uszkodzeniu mechanicznemu.jesli to sie faktycznie zużywa to chyba Audi swiadomie uzylo jakiegos felernego stopu by ewnetulanych uzytkownikow narazic na koszta.pzdr

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 11 mar 2013, 07:10

Proponuje wymieniac wszystkie paski i napinacze tylko na ori audi i zazwyczaj w komplecie

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 11 mar 2013, 08:18

Kiedy kolo sie rozlecialo tak jak Piotrus napisal guma sie odkleila od metalu.Stalo sie to przy rozruchu takze wiekszych szkud raczej nienarobilo stracilem ladowanie, wspomaganie itp.Moj mechanik takiego przypadku jeszcze niewidzial w audi ale powiedzial ze to jest czesta wada w BMW.

Mam pytanie znalzlem uzywke ORI na Allegro ale od automata!!!czy te kolo podejdze do mojego manuala?

[ Dodano: 2013-03-11, 08:26 ]
Nikos co do czesci ORI uwazam ze duzo firm takich jak FEBI produkuje czesci do Audi.Podam moj przyklad zamowilem z niemiec napinacz gorny prawy rozrzadu(bo sie odzywal czasami)i mial zeszlifowane numery czesci w tym miejscu jak sa na starym napinaczu ORI.Wygladaly identycznie tylko ze FEBI mial zeszlifowane numery :] Cenowo duza roznica ale uwazam ze to wlasnie FEBI robi napinacze do Audi w koncu Niemiecka firma.

[ Dodano: 2013-03-11, 14:12 ]
Ok panowie zamowilem uzywane kolo pasowe ORI po przebiegu 60tys km ponoc :) .Dzis sie przyjrzalem napinaczowi i ma drgania caly czas!!!Mechanik moj powiedzial ze to normalne i powinien tak pracowac.Ale ja poruwnalem kumpla A6 3.0 tdi i uniego nic sie nierusza <uoee>
Coraz bardziej mam podejzenia tak jak Piotrus powiedzial na te kolo pasowe(zamiennik w koncu po wymianie takie zeczy sie dzieja <lol> .Dobra widomosc takze ze jezeli ORI bedzie chodzic bez problemow to moj mechanik powiedzial ze moge zwrucic zamiennik. <lol>
Wiec dam rade znac jak sie uporam z problemem.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2013, 09:31 przez radzik81, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga