Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRE 2.0 140 KM] znika płyn chlodniczy

Silniki wysokoprężne
sally
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 05 mar 2013, 17:08
Lokalizacja: Rumia

[ BRE 2.0 140 KM] znika płyn chlodniczy

Post autor: sally » 05 mar 2013, 17:18

witam

od 2 lat posiadam A6 z silnikiem 2.0. Auto wspaniale, ale ostatnio zauwazylem ze co jakis czas ubywa plynu chlodniczego. Mam gdzies dziure albo wyciek?? pomocy!

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 05 mar 2013, 19:05

albo w najgorszym wypadku głowica pęknięta

KarpiuWR

Post autor: KarpiuWR » 05 mar 2013, 19:36

Jeżeli nie ma żadnych wycieków proponuje zacząć od usunięcia chłodnicy spalin ( czasami sie zdarza nieszczelność ) i dalszej obserwacji czy jeszcze jest problem z ubywaniem płynu .
Niestety w BLB główcie często pękały u mnie w A4 B7 ( poprzednie auto ) przy 125tys km wymieniono w ASO głowice na gwarancji

sally
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 05 mar 2013, 17:08
Lokalizacja: Rumia

Post autor: sally » 05 mar 2013, 20:12

<stres> no to jakas masakra, jutro podjade do ASO zeby postawili diagnoze

KarpiuWR

Post autor: KarpiuWR » 05 mar 2013, 20:21

nie ma co panikować ile ubywa tego płynu ??? jaki masz przebieg ???

sally
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 05 mar 2013, 17:08
Lokalizacja: Rumia

Post autor: sally » 06 mar 2013, 22:27

przebieg to 167 tyskm

w 3 tyg ubylo 3/4 zbiorniczka ubylo.
jutro odstawiam auto do ASO.

<uoee>

mundial_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 17 lis 2012, 21:51
Lokalizacja: Strzelce Kraj

Post autor: mundial_82 » 06 mar 2013, 23:06

a auto ci nie dymi czasami na bialo i ma taki zapach nie przyjemny
Audi a6 c6 allroad 3.0 tdi quattro

matz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 13 cze 2012, 18:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: matz » 31 mar 2013, 20:09

U mnie przy 135.000 km zaczął ubywać płyn chłodniczy.
Oddałem auto do sprawdzenia szczelności po układu chłodzącego pod ciśnieniem - nic nie dało.

Po odkręceniu korka wlewu oleju zobaczyłem galaretę przyklejoną do dna korka. Zdemontowałem głowicę, zawiozłem do spawania, kupiłem nowe uszczelki, szpilki i śruby które były dokręcane momentem + kąt, zmontowałem i działa bezproblemowo w tej materii do dzisiaj.

Ludzie mówią również, że czasami jest to wina korka od wlewu płynu chłodzącego. U mnie niestety była to głowica.

Jeśli będziesz potrzebował pomocy pisz śmiało, przeszedłem przez to osobiście. Chętnie zaoszczędzę Ci kilku chwil.

P.s. U mnie ubywało bardzo mało płyny. Ok 100 ml na 1500 km.

Tomson233
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 maja 2013, 20:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tomson233 » 12 gru 2013, 20:22

kolego matz jakie miałeś objawy oprucz ubywającego płynu?

boka88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 sty 2014, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: boka88 » 23 lut 2014, 17:13

Kolega zachował się nie kulturalnie, stwierdził problem masa ludzi to przeczytała sporo odpowiedziało i klient oddał auto do ASO po czym nie napisał co mu stwierdzili. Więc ja dopisze jak jest u mnie mianowicie : raz na 2-3 tys co robię w ciągu miesiąca ubywa mi 1 l plynu chłodniczego i przy tych plusowych temperaturach mam mega dużo dymu... Oczywiście nie pali mi na dotyk tzn. tak jak by raz się zaksztusiłi odpala. Pomoże mi ktoś..? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 23 lut 2014, 22:27

boka88 pisze:Kolega zachował się nie kulturalnie, stwierdził problem masa ludzi to przeczytała sporo odpowiedziało i klient oddał auto do ASO po czym nie napisał co mu stwierdzili. Więc ja dopisze jak jest u mnie mianowicie : raz na 2-3 tys co robię w ciągu miesiąca ubywa mi 1 l plynu chłodniczego i przy tych plusowych temperaturach mam mega dużo dymu... Oczywiście nie pali mi na dotyk tzn. tak jak by raz się zaksztusiłi odpala. Pomoże mi ktoś..? Pozdrawiam
Prawie na 100% pęknięta głowica.

boka88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 sty 2014, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: boka88 » 24 lut 2014, 20:25

Mam mega prośbę. Z tego wynika że faktycznie mam pękniętą głowice albo uszczelkę. Muszę pilnie jechać z Rzeszowa do Katowic w środę i prawdopodobnie z Rzeszowa do Krakowa w piątek czyli razem ok 1 tyś (z podjazdami). Jakie mogą być konsekwencje tych tras z taką awarią...? To że mi stanie na drodze to trudno i tak mam assistance to mi odwiozą auto do domu ale ogólnie chodzi mi o możliwość większych zniszczeń w silniku...?
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 24 lut 2014, 22:19

Mój znajomy z tym silnikiem w A4 dopiero po roku przyznał się, że ciągle ubywa mu płynu. Pospawali mu głowicę i jeździ dalej. Myślę, że jak do tej pory jeździłeś to i kolejny tysiąc km wytrzyma, ale co będzie to podobno tylko u góry wiedzą.

boka88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 sty 2014, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: boka88 » 10 mar 2014, 08:43

Witam ponownie, byłem w serwisie podłączyli mnie pod coś i sprawdzali ciśnienie przez pół godziny (gdzie normalnie robią to 5 min) nic nie wyszło wiec uszczelka czy glowica pownny byc ok (przy okazji podpiąłem się pod kompa i poza małym błędem wszystko w tym wtryski są good). Więc pojechałem do Katowic wróciłem do Krakowa wróciłem więc 1 tyś zrobiłem w 4 dni i moje obserwacje są takie:

- plynu chlodniczego jednak ubywa nadal (i bulgocze) jak otworzyłem maskę bo zaświecił mi się błąd to ledwo było go widać w zbiorniczku
- od wymiany oleju minelo 7 tys i zaswiecila mi sie kontrolka ze jest go malo wiec dolalem 3-setki (tyle mialem zrobilem po tym 400 km i jest good)
- nadal mocno dymi na bialo na zimny silniku na ciepłym mniej
- wczesniej ciezko palil od jakiegos czasu teraz ledwo co pali bylo tak ze jak by zakrecil ale pozniej go odcielo i cisza a wtedy zapala natomiast na cieplym to od strzala

Co to może być z tym płynek i kopceniem ... ?
Pozdrawiam

dracus666

Post autor: dracus666 » 11 mar 2014, 18:42

Mi również ubywało płynu chłodniczego. Wystarczyła jedna trasa 300 km i musiałem dolewać. Szukali mi wycieków - nie było nic. Zmieniłem także cały zbiornik na nowy z ASO - tez nic nie pomogło. W zbiorniku bulgotało, dlatego ostatecznie oddałem głowicę do regeneracji i dziś nie mam już problemów z ubywającym płynem. Także ja stawiam na głowicę. Ponoć to częsta usterka a6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga