[ TIP] wyciek z przekładni różnicowej
[ TIP] wyciek z przekładni różnicowej
Witam
Mam następujący problem. Jakieś 6 miesięcy temu wymieniany miałem uszczelniacz półosi prawej (ten od strony pasażera) razem z łożyskiem i wszystko niby okej, wyciek zniknął. Jakiś czas temu strasznie zaczęło drgać budą przy prędkościach około 110km/h i szukając przyczyny padło na przegub wewnętrzny który mam zamiar wymienić w przyszłym tyg (półoś ma niewielki luz wzdłużny 1-2mm). Dzisiaj wszedłem pod auto a tam w okolicach prawej flanszy znowu wszytko zachlapane olejem i teraz moje pytanie, czy jest to możliwe że od tych drgań puściło dopiero co wymienione uszczelnienie (oryginalne kupione w ASO).
Mam następujący problem. Jakieś 6 miesięcy temu wymieniany miałem uszczelniacz półosi prawej (ten od strony pasażera) razem z łożyskiem i wszystko niby okej, wyciek zniknął. Jakiś czas temu strasznie zaczęło drgać budą przy prędkościach około 110km/h i szukając przyczyny padło na przegub wewnętrzny który mam zamiar wymienić w przyszłym tyg (półoś ma niewielki luz wzdłużny 1-2mm). Dzisiaj wszedłem pod auto a tam w okolicach prawej flanszy znowu wszytko zachlapane olejem i teraz moje pytanie, czy jest to możliwe że od tych drgań puściło dopiero co wymienione uszczelnienie (oryginalne kupione w ASO).
głowy nie dam ale na 99% tak był zamawiany po numerze części w ASO, z tym simeringiem tez miałem przejścia montowany był chyba 3 razy , najpierw mechanik włożył zamiennik który puścił chyba po tyg. potem po moich uwagach założył oryginalny i było OK, jak ze 3tyg temu miałem auto na podnośniku to wszystko było suche, ostatnio pojechałem w trase i się jechać nie dało bo tak trzęsło budą, i tak jak pisałem winny jest prawdopodobnie przegub wewnętrzny który jest przy tym uszczelnieniu i ciekawy jestem czy te drgania tak załatwiły to uszczelnienie czy to jeszcze coś innego.....ten wyciek to na 99% z mechanizmu różnicowego bo olej silnikowy w normie.....czy tam są jeszcze jakieś inne miejsca oprócz uszczelnień flanszy gdzie to może wyciekać??? ręce mi już opadają.......daniel1997 pisze:young81, kolego a czy simering został zamontowany prawidłowy bo one są kierunkowe?
young81, mogło rozlecieć się łożysko dostać luzu i dlatego pojawił się wyciek jeśli półoś ma luz? pozostaje wszystko rozebrać i sprawdzić ciekawe jak wygląda flansza wchodząca w skrzynie gdzie uszczelnia simering.Mój mechanik miał kilka takich przypadków i zawsze jak montuje simering naciąga bardziej sprężynke w simeringu aby uniknąć wycieku musisz to sprawdzić bo w mechaniźmie róznicowym jest mało oleju i taki wyciek może załatwić skrzynie pozdrawiam.
łożysko też było wymieniane 6 miesięcy temu, poprzednie też pewnie padło od wibracji (uszkodzony przegub), teraz przegub wyrobił się jeszcze bardziej wibracje są bardziej odczuwalne i możliwe że jest tak jak piszesz że padło łożysko i uszczelnienie i mam nadzieje że tylko to bo jak coś więcej to pewnie pozostaje tylko wymiana całej półosi, wygląda na to że poprzedni mechanik naprawił tylko wyciek a nie wyeliminował przyczyny jego powstania.......wszystko okaże się w przyszłym tygodniu, auto oddaje do mechanika tym razem do warsztatu który specjalizuje się w układach napędowych Audi i mam nadzieje że problem w końcu zostanie rozwiązany.....
Witam
No i problem zdiagnozowany. Dzisiaj byłem w polecanym przez was serwisie Hukałowicz Skrzynie Biegów Z Gdańska, Pan Karol odbył ze mną jazdę próbną i od razu zdiagnozował problem....sprzęgło hydrokinetyczne do wymiany dlatego trzęsie budą w następstwie "wytrzęsło" uszczelniacz prawdopodobnie rozwaliło przegub wewnętrzny i cała impreza wraz z wymianą oleju i czyszczeniem skrzyni będzie mnie kosztować jakieś 2500pln.....we wtorek auto będzie do odbioru i wtedy będę pewny na 100% i mam nadzieję że problem zniknie raz na zawsze.......
[ Dodano: 2013-03-14, 21:56 ]
Witam
No i autko już sprawne, przyczyna powstawania wycieku był zużyty konwerter który powodował wibracje, które przechodziły na mechanizm różnicowy i powodowały "zużycie" uszczelnienia , a więc tak, wymieniłem konwerter skrzyni biegów, przy okazji całkowity przegląd skrzyni z wymianą dynamiczna oleju wszystkimi filtrami i uszczelnieniami, łożyska na mechanizmie różnicowym (torsenie), oba przeguby zewnętrzne, czyszczenie przepustnicy wraz z adaptacją, wymiana świec zapłonowych oraz wymiana uszczelek wraz z pokrywami zaworów uffff i cała ta impreza kosztowała mnie 2800pln , ale warto było skrzynia chodzi tak jak jeszcze nigdy nie chodziła , mam jeszcze lekkie wibracje ale teraz jestem już na 100% pewien że to wina opon w poniedziałek zmieniam na letnie i mam nadzieje że auto będzie jeÂździło jak po szynach no i jeszcze muszę zregenerować przekładnie kierowniczą bo mam tam jakieś luzy ale to chyba dopiero na jesień bo teraz trochę wypłukałem się z kasy (wcześniej wymiana wszystkich tarcz wraz z klockami, wymiana rozrządu i zawieszenia no i inne pierdoły jak naprawa FIS itp
No i problem zdiagnozowany. Dzisiaj byłem w polecanym przez was serwisie Hukałowicz Skrzynie Biegów Z Gdańska, Pan Karol odbył ze mną jazdę próbną i od razu zdiagnozował problem....sprzęgło hydrokinetyczne do wymiany dlatego trzęsie budą w następstwie "wytrzęsło" uszczelniacz prawdopodobnie rozwaliło przegub wewnętrzny i cała impreza wraz z wymianą oleju i czyszczeniem skrzyni będzie mnie kosztować jakieś 2500pln.....we wtorek auto będzie do odbioru i wtedy będę pewny na 100% i mam nadzieję że problem zniknie raz na zawsze.......
[ Dodano: 2013-03-14, 21:56 ]
Witam
No i autko już sprawne, przyczyna powstawania wycieku był zużyty konwerter który powodował wibracje, które przechodziły na mechanizm różnicowy i powodowały "zużycie" uszczelnienia , a więc tak, wymieniłem konwerter skrzyni biegów, przy okazji całkowity przegląd skrzyni z wymianą dynamiczna oleju wszystkimi filtrami i uszczelnieniami, łożyska na mechanizmie różnicowym (torsenie), oba przeguby zewnętrzne, czyszczenie przepustnicy wraz z adaptacją, wymiana świec zapłonowych oraz wymiana uszczelek wraz z pokrywami zaworów uffff i cała ta impreza kosztowała mnie 2800pln , ale warto było skrzynia chodzi tak jak jeszcze nigdy nie chodziła , mam jeszcze lekkie wibracje ale teraz jestem już na 100% pewien że to wina opon w poniedziałek zmieniam na letnie i mam nadzieje że auto będzie jeÂździło jak po szynach no i jeszcze muszę zregenerować przekładnie kierowniczą bo mam tam jakieś luzy ale to chyba dopiero na jesień bo teraz trochę wypłukałem się z kasy (wcześniej wymiana wszystkich tarcz wraz z klockami, wymiana rozrządu i zawieszenia no i inne pierdoły jak naprawa FIS itp
Witam wszystkich. Mam taki sam problem w mojej A6 C6. A mianowicie mam luz prawej strony na flanszy wchodzącej do skrzyni prawdopodobnie będzie to luz na łożysku. Czy ktoś już może to rozbieral. Może mi ktoś powiedzieć czy da radę wyciągnąć tą flansze bez wyciągania skrzyni bo widziałem że flansza ma rowek na zabezpieczenie .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga