Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AJM 1.9 115 KM] Cięzko zapala

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
niewdziecznik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:50
Lokalizacja: wieluń/łódzkie

[ AJM 1.9 115 KM] Cięzko zapala

Post autor: niewdziecznik » 20 lut 2013, 21:24

Witam kolegów.. mam kilka pytań..tj. kupiłem ostatnio zielona butelke AJM.. ale od poczatklu sa jakies problemy ..opisze co i jak i poprosze o sugestie...mialem wczesniej AELa i AFN wiec cos tam wiem..ale moze cos doradzicie..
1. po kupnie rano bardzo ciezko zapalał..tj zapalał i gasł..po sprawdzeniu synchronizacji..wyszlo ok +8 czyli porazka..podjechalem do znajpomego mechanika na wymiane rozrzadu..rozebrał i stwierdził, ze byl zle złozony nie na znakach fabrycznych. wymienil caly rozrzad i inne paski bo wymagaly tego...podjechalem Vagiem ustawilismy synchronizacje na poziomie 0-0,6. w takich proporcjach wskazuje przy temperaturze 85C. czyli chyba powinno byc git.
2. coz rano podchodze odpalam i zapala jak ta lala , ale nie chodzi rowno , nie wszystkie tłoki..( swiece ok, prad podczas grzania dochodzi, filtry wymienione,) nie wiem dlaczego tak sie dzieje..???( czy moze byc zapowietrzony), aha jak zapali i popracuje minutke..to pozniej zapala od strzala i pracuje rowno
3. dzisiaj podczas jazdy na 3 ok 130 złapałem noflauta.120i stoi. wylaczylem wrocil do normy. ten noflaut przy obrotach rzedu ok 4500-5000. ( sugstie: zawor N75, czy kierownice juz daja znac..wczesniej jezdzil nim taki stanowczy gotek i jego zonka..czyli PSJ), poprosze o wasze sugestie...logi wrzuce na weekend, statyczne i dynamiczne
Było A6 c4 AEL w Quattro
Był Passat B5 AFN
Jest A6 C5 AJM

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 20 lut 2013, 22:29

Ad.3 Raczej na 90% turbo krzyczy o wyczyszczenie. Zobacz też czy nie wali olejem - jak tak to zestaw naprawczy.

Ad. 1. Sprawdziłeś świece czy grzeją? Zobacz czy prąd w ogóle dochodzi, wykręć wszystkie i podczep na krótko pod aku i zobaczysz czy grzeją.

niewdziecznik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:50
Lokalizacja: wieluń/łódzkie

Post autor: niewdziecznik » 20 lut 2013, 22:40

ad 3 jaki zestaw i o co chodzi? jak sprawdzic czy wali olejem..nigdy nie mialem z tym problemow.turbina z wygladu nie zaolejona wyglada na ok..jak rano zapale to troszeczke gwizdze ale minimalnie

ad 1 sprawdzalem 3 swiece bo do 4 nie doszedlem ciezko..na krotko wszystkie 3 grzeja. prąd dochodzi, bo jak wlączam zaplon to swiatelko leciutko przygasa..a jak sprawdzic czy rzeczywiscie dochodzi na swiece..pozdr

[ Dodano: 2013-02-21, 17:38 ]
logi statyczne..nie dalem tylko 18 i 23 bo padł mi lapek
na 18 bylo po 0
na 23 miedzy 20-30


Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115370.html
Grupy: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115371.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115372.html
Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115373.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115374.html


prosba o info...podziekowac z gory
Ostatnio zmieniony 21 lut 2013, 22:55 przez niewdziecznik, łącznie zmieniany 1 raz.
Było A6 c4 AEL w Quattro
Był Passat B5 AFN
Jest A6 C5 AJM

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 21 lut 2013, 17:57

ad.3 Taki zestaw: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-turb ... 62586.html

Jak ściągniesz węże co idą do intercoolera i zobaczysz mocne zaolejenie czyli wali olejem (większość ma z tym problemy kwestia w jakim stopniu) i druga sprawa sprawdź luzy wzdłużne i poprzeczne na wałku turbo - jak ściągniesz dolot od filtra (wzdłużne są groźne, góra/dół w niewielkim stopniu do zaakceptowania) - to jest dodatkowa operacja warta wykonania jeśli i tak będziesz dłubał przy turbo.
Wstępnie zanim w ogóle wyciągniesz turbinę zobacz jak pracuje sztanga turbo (od zmiennej geometrii) Obrazek
powinna lekko chodzić góra dół i jak zassasz wężyk od tej gruszki to musi się unieść na 1-2cm.

Ad.1 Rzeczywiście możesz sprawdzić podczepiając miernik/żarówkę pod fajkę od świecy żarowej <kabelek do masy - żarówka 12V - kabelek do fajki> przekręcasz kluczykiem i powinna świecić. Uważaj bo jak będziesz miał ciepły silnik to się nie załączy.
Z logów wyczytałem jedynie, że chyba nie był całkowicie rozgrzany ;) Masz bardzo dobrze ustawiony rozrząd, pompki 1 i 4 mają troszeczkę wyższe wskazania, ale i tak w granicach normy. Jak to nie problem z świecami żarowymi to jedyne co przychodzi mi do głowy sprawdzenie kompresji.

Polecam zagadać jeszcze do kolegi zibi06 on ogarnia tego typu problemy, osobiście nie pamiętam, które BSy (logi nastawy podstawowe) pokazywały czy załącza się N75 od sterowania turbiną.

Wiem, że strasznie chaotycznie piszę. Jak coś to pisz na PW czy tutaj, a postaram się pomóc : )

niewdziecznik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:50
Lokalizacja: wieluń/łódzkie

Post autor: niewdziecznik » 23 lut 2013, 08:39

moze zaczne pom kolei...tj rano vagowałem..aha zapalił lepiej...moze ze tylko -1
wyniki:
1 sprawdzanie czujnika G2 i G42 logi ponizej ...

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115504.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115505.html

nie podoba mi sie ta temperatura na czujniku G2w 003 w pozycji 1 (30)..inna niz na vagowaniu 007 pozycja 4 (6,3)
wymieniony termostat, na ceferblacie temperatura stoi 90 i na vagu pokazuje rzeczywiscie jak rozgrzany 86-89..czyli chyba norma

2.teraz pompki ponizej logi...prosze patrzec na daty bo wkradly sie logi z 21..ale na cieplym czyli bedzie dla porownania
Logi:
023,023 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115506.html
martwi mnie przy odpalaniu ten cylinder 3 (bipy)..na poczatku przy odpalaniu i pozniej normuje sie przy tem ok 50-60

Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115507.html
kat syncjronizacji jest wiekszy przy odpalaniu , czy tak moze byc..pozniej sie normuje

Grupy: 018,018 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115508.html
3 cylinder, to 6.0 mnie niepokoi, podczas odpalania...pozniej jest ok

Grupy: 013,013,013,013 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115510.html
jak widać, chyba najwazniejsze logi..prosze patrzec na daty i godziny . 21.02 bylo na cieplym dzis tj 23.02 wszystko na zimnym i pozniej ostatni pomiar na tem. ok 50 stopni oczywiscie plynu chlodzacego

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115509.html
ostatni log dotyczy zreszta jak widac EGR..czy w 4 rubyce nie powinno byc analogicznie 0 i 100% albo zblizone do tyc wartosci??

AHA dolalem do paliwa stp moze cos pomoze
Było A6 c4 AEL w Quattro
Był Passat B5 AFN
Jest A6 C5 AJM

niewdziecznik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:50
Lokalizacja: wieluń/łódzkie

Post autor: niewdziecznik » 24 lut 2013, 21:21

logi o ktore prosiles
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115830.html
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115831.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115832.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115833.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115834.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115835.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115836.html

Grupy: 003,003,003,003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115837.html
na BS na kanale 3 czasami sam przerywal prace chodzi bardzo nierowno jak dodawal obroty przy wlaczonym egr na poczatku...poziniej wpadal w blad i nie robil logow . jak osoagnol prawidlowe obroty juz wagowal na EGR ON i OFF. na OFF od poczatku caly czas pracowal, na ON nierowno..
Było A6 c4 AEL w Quattro
Był Passat B5 AFN
Jest A6 C5 AJM

niewdziecznik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:50
Lokalizacja: wieluń/łódzkie

Post autor: niewdziecznik » 25 lut 2013, 15:59

Zibi z calym szacunkiem..te ostatnie logi byly robione na zimnym...te wczesniejsze tez...te ktore byly jako pierwsze byly robione na cieplym..
napisz o co dokladnie ci chodzi ..kiedy mam zrobic te logi jak zimny czy jak ciepły????
mozliwe ze delikatnie przy 18 dotkłem gazu
czekam na info od ciebie..pozdro i dzieki za zainteresowanie
noflauta zlapalem i innych bledow nie bylo..blad ten co opisales..standardowy..mam do czyszczenia turbo i to wiem..blad wykasowałem
aha dzisiaj zauwazyłem dziwna sprawe..na zimnym jak dodaje gazu slysze w okolicy deski rozdzielczej jak przelewa sie plyn chlodniczy..czy moze byc to wina nieodpowietrzenia ukladu ..mialem wymieniany rozrzad?? czy moze byc yszczelk..woda widze ze stoi w zbiorniczku ok..
Było A6 c4 AEL w Quattro
Był Passat B5 AFN
Jest A6 C5 AJM

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 25 lut 2013, 16:21

Logi na porządnie rozgrzanym silniku. Kompletne tak jak opisał zibi06. Z tych wcześniej wykonanych szczerze wiele nie widać. Tutaj masz podaną dokładną procedurę:

http://forum.vw-passat.pl/threads/50476 ... nikach-TDI

niewdziecznik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:50
Lokalizacja: wieluń/łódzkie

Post autor: niewdziecznik » 25 lut 2013, 17:04

dzban pisze:Logi na porządnie rozgrzanym silniku. Kompletne tak jak opisał zibi06. Z tych wcześniej wykonanych szczerze wiele nie widać. Tutaj masz podaną dokładną procedurę:

http://forum.vw-passat.pl/threads/50476 ... nikach-TDI
ok jeszcze dzisaj to wieczorem zrobie..pozdr dzban

[ Dodano: 2013-02-25, 18:34 ]
Witam ponownie..nowe logi
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115895.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115896.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115897.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115898.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115899.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115900.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115901.html
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115902.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_115903.html

blad turbiny jest: wykasowalem, turbo do czyszczenia

po za tym mam problem tylko z odpalaniem ..tj jak rano zapalam odpala od strzala( swiece posprawdzane sa ok) ale silnik chodzi nierowno ie na wszystkie tłoki. znajomy zasugerował mi regulacje pompowtrysków.
Było A6 c4 AEL w Quattro
Był Passat B5 AFN
Jest A6 C5 AJM

niewdziecznik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:50
Lokalizacja: wieluń/łódzkie

Post autor: niewdziecznik » 25 lut 2013, 21:32

ok dzieki zaq cenne uwagi, zabiore sie za ten EGR tak jak pisales w weekend bede czyscił i caly dolot...w tamta sobote rozbieralem ta rure od przeplywki do turbo i niby byla leciutko zaolejona.. dolot o ktorym mowis to jest ten ktory wychodzi z EGR powyzej dalej patrzac z przodu silnika, w prawo taki plastic.. jestem w 100% ze ten EGR jest zapchany..zrobie zdjecie i pokaze jak wyglada przed czyszczeniem. .. ktory dokladnie mam zatkac wezyk..ten cienki ktory idzie do ufo..???
aha wyjasnij mi jak mam ci pokazac jak sie zapisal ten blad turbo...tz co mialem go złapac i logowac wtedy statyczne??? bo nie kumam..
Było A6 c4 AEL w Quattro
Był Passat B5 AFN
Jest A6 C5 AJM

niewdziecznik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:50
Lokalizacja: wieluń/łódzkie

Post autor: niewdziecznik » 25 lut 2013, 23:28

Zibi ..wiem jak mam vagowac..ale nie rozumiemy sie chyba...mam zlapac ten blad i z nim wagowac..czy
zlapac blad zapisac wykasowac i logowac statycznie??? o to mi konkretnie chodzi..
Było A6 c4 AEL w Quattro
Był Passat B5 AFN
Jest A6 C5 AJM

niewdziecznik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:50
Lokalizacja: wieluń/łódzkie

Post autor: niewdziecznik » 26 lut 2013, 16:45

tak sie zapisuje bład
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Było A6 c4 AEL w Quattro
Był Passat B5 AFN
Jest A6 C5 AJM

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 27 lut 2013, 01:34

zibi06 myślałem, że tylko ja zarywam nocki ;p
Eeee nie ma co badać dalej tylko rozbierać turbo (to w sumie na początku zakładałem)

Tylko problem, że dalej nie wiemy czemu autko mu ciężko pali :/ Logi nic niestety nie chcą nam powiedzieć i według nich wszystko powinno być idealnie. ÂŚwiece grzeją, pompki chodzą? Może paliwo się cofa, albo zapowietrza układ, albo kompresji nie trzyma... albo po prostu wymyślam.
Jutro jeszcze na spokojnie pomyślę.

niewdziecznik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:50
Lokalizacja: wieluń/łódzkie

Post autor: niewdziecznik » 27 lut 2013, 01:45

dzieki za info.. ostatni ta sztange rozruszalem palcem chodzi dosc ciezko..co do szczelnosci chyba jest ok bo nie dymi i zaciaga lewego powietrza..jezeli chodzi ci o dolot to ten od przepływki do turbo??? czy ten od EGR do intercolera??..obstawiam ta 1 opcje..ostatno ten pierwszy czyscilem od przeplywki do turbo ..bylo troszeczke oleju na sciankach..ta przeplywce rowniez bylo minimalnie..dziwne..pokombinuje w pitek do poznej nocy..wyczyszce ten EGR..aha jeszcze jedno pytanko..ten kolektor dolotowy rowniez czysci sie z tego syfu czy kolektor wydechwy???
Było A6 c4 AEL w Quattro
Był Passat B5 AFN
Jest A6 C5 AJM

niewdziecznik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:50
Lokalizacja: wieluń/łódzkie

Post autor: niewdziecznik » 28 lut 2013, 15:50

dzban pisze:zibi06 myślałem, że tylko ja zarywam nocki ;p
Eeee nie ma co badać dalej tylko rozbierać turbo (to w sumie na początku zakładałem)

Tylko problem, że dalej nie wiemy czemu autko mu ciężko pali :/ Logi nic niestety nie chcą nam powiedzieć i według nich wszystko powinno być idealnie. ÂŚwiece grzeją, pompki chodzą? Może paliwo się cofa, albo zapowietrza układ, albo kompresji nie trzyma... albo po prostu wymyślam.
Jutro jeszcze na spokojnie pomyślę.
mysle ze nie cofa sie paliwo..bo zapala od strzla..w sumie sprawdzalem 3 swiece (trudny dostep)..sprawdze w weekend 4. moze tam pies pogrzebany..ale raczej nie ..mysle ze to co mi sugeruje kolega..sciagnac pokrywe sprawdzic zlaczki do pompowtryskow i wyregulowac..bo nic innego nie przechodzi mi na myśl. dam znac co i jak wyglada..po weekendzie no i zrobie dynamiczne..

[ Dodano: 2013-03-02, 19:34 ]
Dzisiaj czyscilem kolektor ssacy i EGR..oraz zaslepiłem go...turbo niestety nie ale uzylem srodka do dolotu, a dodatkowo wczoraj czyscilem pompowtryski srodkiem marki Protec, cos chyba dało, oto wyniki:
- nie ten samochod, nie przerywa podczas jazdy
- rano zapala lepiej nie trzesie juz buda tak mocna tylko chwile.
- wpada czasmi noflaut ale to jeszce bede robil
- szkoda ze nie zrobilem zdjecia EGR...nie wiem jak tam powietrze szlo, taki syf byl..

[ Dodano: 2013-03-03, 08:00 ]
Grupy: 023,023 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_116584.html
Grupy: 013,013,013 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_116585.html

[ Dodano: 2013-03-03, 15:47 ]
Logi dynamiczne
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_116636.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_116637.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_116638.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/niewdziecznik_116639.html

odnosnie zaslepienia EGR czy ten węzyk od ufo tez mam zaslepic czy tylko blaszka od strony kolektora wydechowego???

[ Dodano: 2013-04-06, 20:38 ]
Turbawka wyczyszczona dzisiaj..za tydzien zobaczymy wtryski...nurtuje mnie jedno pytanko...tj. wczesniej miałem tryb awaryjny ..teraz jest ok nie wpada..ale moge jechac tylko 160 max...dziwne..jakieś sugestie???
Było A6 c4 AEL w Quattro
Był Passat B5 AFN
Jest A6 C5 AJM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga