Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ACK 2.8 193 KM] Wskazania czujnika temperatury zasysanego

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

[ ACK 2.8 193 KM] Wskazania czujnika temperatury zasysanego

Post autor: tkamicki5 » 17 lut 2013, 21:36

Korzystam z uprzejmości kolegi Tkamicki i czasem korzystam z jego konta , odpowiadam itd.

Teraz założę temat , gdyż potrzebuję pewnej konsultacji odnośnie wskazań czujnika temperatury w dolocie.
Auto Audi A4 2,8 30v ACK , na VAG brak błędów.
Grzebiąc dziś zauważyłem , że jego wskazania na biegu jałowym wynosiły ok. 35 stopni , auto dobrze nagrzane po jeździe itd.
Ruszyłem więc na przejażdżkę sprawdzić czy wpadające powietrze ochłodzi go i temperatura będzie zbita do tej jaka panuje na zewnątrz ( -2 do 0 stopni C) . Po 3 km temp. spadła do 16 stopni , potem zabrakło baterii w lapie.


Ktoś może mi podpowiedzieć jak to wygląda w waszych autach ?


pozdr
Daniel

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 17 lut 2013, 22:09

Jak dla mnie OK, zasysane powietrze jest przecież ogrzewane, także niska temperatura jedynie po nocy po odpaleniu na zimnym silniku. Jak tak bardzo chcesz sprawdzić czujnik to go wykręć i zmierz omomierzem rezystancje. Dla 20°C, czyli temperatury pokojowej powinno być w granicach 1100 - 5500 Ω. Demontaż samego czujnika zajmie raptem kilka minut.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 17 lut 2013, 22:36

xoslox pisze:Jak dla mnie OK, zasysane powietrze jest przecież ogrzewane, także niska temperatura jedynie po nocy po odpaleniu na zimnym silniku. Jak tak bardzo chcesz sprawdzić czujnik to go wykręć i zmierz omomierzem rezystancje. Dla 20°C, czyli temperatury pokojowej powinno być w granicach 1100 - 5500 Ω. Demontaż samego czujnika zajmie raptem kilka minut.
Jak powietrze ma się ogrzać ? Po drodze jest tylko filtr powietrza, a przy otwartej przepustnicy to przecież ssie jak głupi .
Przytrzymałem na obrotach z 30 sek. i myślę ,że w tym czasie silnik zasysa wystarczającą ilość powietrza aby czujnik "dopasował się " do temp. powietrza praktycznie z otoczenia auta ? Dobrze myślę ?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 18 lut 2013, 10:08

Prawidłowo temperatura powinna być taka jak w plastikowym dolocie :P. Porównywalna do temperatury otoczenia przed odpaleniem zimnego silnika, a jak się silnik porządnie zagrzeje to zazwyczaj jest coś około 50°C. Temperatura na rozgrzanym silniku będzie większa od temperatury otoczenia. Raz, że przez filtr się nagrzewa, dwa że od silnika w komorze.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 18 lut 2013, 10:48

Sprawdziłęm przed chwilą oporność czujnika , auto zimne , temp. zewnętrzna -3 st. C
czujnik wykazuje 12,9 kOhm , co chyba jest za dużo .
Niestety teraz nie mam pod ręką VAGa zeby sprawdzic ile pokazuje na Vagu.
Czy ktoś wie ile dokładnie jaką opornosć powinien mieć ten czujnik w temperaturze np. 20 st :

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 18 lut 2013, 11:21

Wraz ze wzrostem temperatury rezystancja maleje, czyli w Twoim przypadku (-3°C) temperatura maleje, rezystancja rośnie.

20°C - 2000á3000 Ω
30°C - 1500á2000 Ω
80°C - 275á 375 Ω

A tu masz przy testach podglądowy wykres:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 lut 2013, 12:09 przez xoslox, łącznie zmieniany 1 raz.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 18 lut 2013, 11:51

Skąd te dane ? Czy te dane tyczą się aby mojego silnika ?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 18 lut 2013, 12:07

Dane nie tyczą się silnika lecz czujnika. Te dane są do czujnika typu:058 905 379 w 2.4 i w 2.8 sa takie same.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2013, 13:14 przez xoslox, łącznie zmieniany 2 razy.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 18 lut 2013, 12:47

xoslox pisze:Dane nie tyczą się silnika lecz czujnika. Te dane są do czujnika typu:058 905 379 w 2.4 i w 2.8 sa takie same.

Obrazek

Kolega jakiś straszny niedowiarek jest.

wykreciłem czujnik i jest 078 906 161
będę go mierzył niedługo w 20 stopniach

[ Dodano: 2013-02-18, 12:57 ]
Pomiar przy 17 stopniach ok. 7 hOhm , ktoś może jakoś zweryfikować ten wynik?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 18 lut 2013, 13:10

Mogliśmy od razu zacząć od tego jaki masz czujnik :P

Dla twojego czujnika tabelka z załącznika.
I tak dla 17°C wypadałoby ok. 7 kΩ
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 18 lut 2013, 13:16

Czyli mogę uznać że czujnik jest raczej ok .
Sprawdzę jeszcze co pokazywac bedzie VAG po nocy , jak temp. zbliżona do zewnętrznej to wszystko ok.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 18 lut 2013, 13:19

Dopiero teraz spojrzałem,że chodzi o inne auto niż w profilu :P Ale nic złego się nie dzieje, mamy dane dla obu czujników:078 906 161 i 058 905 379. Chyba już wiem czego będzie dotyczyć moja kolejna instrukcja ;)

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 18 lut 2013, 13:50

Założyłem spowrotem czujnik , przed zamontowaniem sprawdziłem jeszcze miernikiem
co pokazuje przed wkręceniem temp. na zewnatrz -2 st. czujnik ok. 11 kOhm .
Troszke to się mija z tym co w tabeli , gdyz powinien miec okolo 15,8-16 kohm .


tak tak , auto to A4 2,8 ACK ;)

[ Dodano: 2013-02-18, 13:54 ]
10 kohm czujnik powinien wykazywać przy +10 stopniach , więc chyba jednak troche przekałmuje o ok. 10 -12 st. C

[ Dodano: 2013-02-18, 15:33 ]
Wstepnie zorientowałem się w cenach takiego czujnika :

-ASO Olsztyn - tydzien na sprowadzenie z Niemiec , cena 260 PLN
- BOSCH w sklepie u mnie w mieście - 1 dzień sprowadzenie 95 PLN

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga