Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c4] Stuki zawieszenia przy ostrym/zrywnym ruszaniu.

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

[a6 c4] Stuki zawieszenia przy ostrym/zrywnym ruszaniu.

Post autor: wolo82 » 15 lut 2013, 21:11

Witam.

Panowie tak jak w temacie.. sandal w podloge z jedynki stuki i kolotania przy zerwaniu przyczepnosci jakby mlotem tlukl ale nie zawsze.
Jazda na drugim biegu z predkosca 40km/h i sandal w podloge stuk. i w sumie powyzej tekj predkosci jak puszcze noge z gazu wcisne spowrotem to znow stuk czuc uderzenie pod nogami. Jak na dwojce podciagne pod 5000 rpm i wrzuce trojke tez potrafi stuknac.

A teraz to co zrobilem:

wymienione amorki na nowe sachs
wymienione tuleje metalowo gumowe w sankach 4 szt. (przod lemforder, tyl febi)
wszystkie tuleje na stabilizatorze- lemforder
Sprezyny Eibach pro kit - 35mm(od roku)
zostaly wymiana amorkow na tyle..

Wedlug mnie jakas poducha jest uwalona..

w lecie zeszlego roku wymienialem poduszke silnika przednia mocowana do wzmocnienia.. ta samo gume, nie bylo do manula wiec kupilem do automata.. ma inne zabkowane zakonczenie ale sam w sobie wyglada tak samo i ma wymiary. Mialem podobne stukanie podczas wciskania gazu energicznie w podloge ale nie jak teraz.. teraz latwiej zerwac przyczepnosc i bardziej tlucze i lomota.

Bylem u mechanika,

sam ogladalem od gory i od dolu poduszki.
zaciagnelem reczny gosc do kanalu a ja na piskach przsuwalem sie po kanale mowi ze wszystko ladnie pracuje
a dzwieki dochodza ze skrzyni biegow..wskazal na mechanizm roznicowy. Probowalem sie zaglebic troszke w temat ale nie wiem czy u mnie jest EDS? podobno on sie lubi tluc... ale u mnie na sliskiej powierzchni wszystko pracuje normalnie. ASR tez dziala prawidlowo.

Poprostu jak przyloze w podloge wtedy sa obciazenia i stuknie. Jesli bedzie jakas poduszka naderwana to wizualnie bedzi ciezko stwierdzic bo jezdzac normalnie/delitkanie stuku nie ma zadnego.


Jestem troche zasmucony. wg mnie uwalona jest ktor poducha i tego wizualnie nie da sie sprawdzic.

w tym modelu ile poduszek na skrzyni biegow 2 czy 3?

od dolu sa dwie po bokach skrzyni biegow , dwie pod silnkiem i jedna z przodu i wiecej nie ma.

Jest jescze cos? Jakies propozycje?? Chyba sie zdecyduje na wyciagniecie wszystkich poduszke po koleji i dokladne ogledziny kazdej.


Jakie propozycje co to moze byc.

dzieki
Pozdrawiam
Michal

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 15 lut 2013, 22:02

ciezko cos powiedziec wydaje sie poduszka na skrzyni <okok> dobry mechanik powinien stwierdzic czy do wymiany, przy uwalonej poduszcze widac na podnosniku czy jest do wymiany, albo skrzynia chociarz nie sadze jak auto płynnie zmienia biegi i nie wyskakuja to jest ok ale sprawdz czy nie masz wycieku ze skrzyni,moze zaczyna sie sypac usczelniac na wale moze nie trzyma no raczej nie sadze zeby była to skrzynia <okok>

wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

Post autor: wolo82 » 16 lut 2013, 08:49

skrzynia sucha nie ma wyciekow. oprocz standardowego slimaczenia sie przy wybieraku. Staram sie generalanie jezdzic delikatnie oszczedzac samochod zeby cieszyc nim sie jak najdluzej, wiec takie stuki uslyszalem przypadkiem ostatnio, musialem skrecii zjechac szybko z glownej drogi przed samochodem i dalem podloge..

Poduszki sam ogladalem wszystkie wzrokowo na poduszkach skrzyi jest kilka mikro pekniec na gumie.. ale to nie sadze ze to sprawa.
Chociaz tak jak pisalem przy normalnej jezdzie jest ok trzeba uzyc agresywnego stylu jazdy zeby zaczelo sie tluc. moze ktros jest naderwana i nie daje rady przy wiekszy obciazeniach.. Sprawa sprzegla i kolo dwumasowego to raczej odpada? chociaz sprzeglo wysoko bierze nie slizga.. wysoko bralo 50kkm temu i zachowuje sie tak samo...
Wyeliminowalem takze ewentualnie stukanie wydechu - to nie ten kaliber..

Nasuwa mi sie jeden pomysl wycignac poduszki i dokonac ogledzin.
Pozdrawiam
Michal

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 17 lut 2013, 22:39

ja stawiam na poduszki <okok>

wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

Post autor: wolo82 » 20 lut 2013, 18:42

Poduszki sprawdzone.. Wszystkie w bardzo dobrym stanie. a problem nadal jest tylko ze teraz troszke inaczej sie sie objawa.
stunkac tez potrafi, ale podczas przyspieszani na jedynce i dwojce (mowimy tu wciskaniu gazu w podloge). i ciagnieciu pod 6000 rpm
pojawia sie dzwiek nie wiem pierdzenia, drzenia, dudnienia. ciezko to nazwac i okreslic. Na mysl przychodzi ze to moze wydech ocieraz o oslony termiczne albo inny element ale jednak nie ma sladu nigdzie calu uklad wedechowy zachwuje sie stabilnie. Podczas ruszania ostrego cos stuknie puknie i jak sie wcisniej mocnie sandal i auto wyrywa do przodu ten dzwiek dudnienia jak by dziurawy wydech wraz z drzeniem... NIe mam pojecia czy to skrzynia sie konczy mechanizm roznicowy? EDS u siebie nie mam sprawdzialem na komputerze mam ABS/ASR opisane tylko.


Sproboje jutro podlozyc welne albo szmaty pod strumienice w miejsci najblizej oslon termicznych. moze odkrece wieszaki od skrzyni biegow ktore podtrzymuje strumienice. i sprawdze jeszcze. nic innego mi juz do glowy nie przychodzi

[ Dodano: 2013-02-20, 19:31 ]
Pojechalem przed chwila po piwko do sklepu.. wiadomo jest slisko. wiec gaz w podloge asr sie zalaczyl ale zapukalo w momencie zerwania przyczepnosci. Jak juz kupilem pifko i wyjeechalem na droge przycisnele deliktanie za czelo puka telepac troche jakby kolo zaczelo buksowac(pewnie buksowalo) i dzwiek taki jak przy wciskaniu gazu w podloge(pierdzenie, ryczenie), tylko rytmicznie wolniej...i mozna byla uslyszek stuki.... juz kurde nie wiem nic. Moze przegub wenetrzny? ewidenetnie jest cos z przeniesieniem napedu na kola.. jesli kolo zaczyba buksowac potrafi stukaci to nie raz czy dwa stuka do zmiany biegow badz spuszczenia nogi z gazu..

Panowie jakies sugestie?
Pozdrawiam
Michal

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 21 lut 2013, 22:16

moze sprawdz przeguby po obu stronach,cieżko cos powiedziec bez diagni=ozy pozdrawiam <okok>

wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

Post autor: wolo82 » 22 lut 2013, 08:44

wyjalem wczorah prawa os.. napoczatku wydawalo mi sie e wszystko ok. Luz wyczuwalny jest n talerzach nepadzajacych przy skrzyni biegow ale w kierunku przod tyl... to chyba luz roboczy od zebow. natomiast zero luzu gora-dol. Zaczalem wyginac przegub w rozne strone wkoncu w imadlo oske i krece przegubem no i wyczulem luz czasami spory przy energicznym ruchu stukalo. wiec dzisiaj wymiana i zobaczymy co dalej

[ Dodano: 2013-02-22, 10:12 ]
Kurde dostalem przegub calkiem inny jednak.. niz to co mam u siebie..

na starym dane 4A0407341 wogole calkiem cos innego. mozliwe ze to jest z oska zintegrowane??

[ Dodano: 2013-02-22, 10:54 ]
W aso powiedzili mi ze ten przegub byl z osia.. i juz nie robia;) jazda..
Pozdrawiam
Michal

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 22 lut 2013, 20:53

daj znac jak wymienisz przeguby <okok> mam nadzieje ze dobrze doradziłem <okok>

wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

Post autor: wolo82 » 22 lut 2013, 21:00

Kolego nie ma co wymieniac:( przegub wewntrzny jest zintegrowany z oska.. zakup oski nowej graniczy z cudem.. szukam uzywki..
Ale to 100% przegub w osce. zalozylem oske stara i dolozylesm smaru do tego przegubu po wymyciu oczywiscie.. tlucze jak diabli:)

[ Dodano: 2013-02-28, 16:15 ]
Rece rozkladam oska zmieniona

nadal tlucze.. to jakas masakra.. musze by wysokie obroty znaczy sie szybki wzrost obrotow.. wtedy dudni..
sprzeglo dwumas?? co moze byc jeszcze..

[ Dodano: 2013-02-28, 16:51 ]
ten dzwiek porwnac do ruchotania.. nie mam pojecia.. wyglada wogole ze moja os w stanie bardzo dobrym.
dzwiek taki jakby cos z duza predkosci obijalo sie sie o cos.. i naprawde trzeba dac z buta.. zeby uslyszec ten dziwek dluzej..

[ Dodano: 2013-03-01, 10:36 ]
A wiec tak. czytam i mysle i kurde zstanawiam sie co to moze byc..

sprawdzilem kody wyposazenia na naklejce w bagazniku:

mam
1AJ co oznacza System ABS, elektr. blokada mech. różn. EDS, regul napędu ASR.

Wiec jednak EDS jest czytalem ze on sie moze tluc wlasnie jesli jedno kolo bierze poslizg.. i to tak jak u mnie wlasnie jest
tyle ze on sie chyba rozlatuje ze przy maks bucie wlasnie taki chory dziwek jest... chyba ze tak ma byc..generalnie co bym nie robil gumy tym autem spalic sie nie da. tyle ze dawnie tego slychac nie bylo... nawet jak wylacze ASR to smolic nie chce. wyglada tak jakby sie ta blokaa zalaczala czy jak?

[ Dodano: 2013-03-02, 08:21 ]
Wczoraj trzech gosci nasluchiwalo w kanale tych dzwiekow.. wszyscy wskazywali ze odglosy dochodza ze skrzyni biegow dokladnie w miejscu mechnizmu roznicowego czyzby to bylo to. To sie wogole naprawia? w poniedzialek spuszcze olej ze skrzyni biegow i zobacze czy jakie opilki nie wypadaja olej powinien byc jak nowy bo wymienialem w skrzyni 50kkm temu. uszkodzony mechanizm poiwninen wykazac jakies opilki w oleju. Na jakims forum wyczytalem ze gosciowi przy padnietym machanizmie lomocilo prawe kolo i opna sie zuzywala szybciej. To wlasnie ciekawe bo na jesieni kiedy zmienilame kola na zimowe zauwazylem ze prawe kolo praktycznie 60% bieznika nie ma.. rownomiernie zuzyty lewe jak nowe..

[ Dodano: 2013-03-24, 16:08 ]
Problem rozwiazany. Temat mozna uznac za zamkniety.
Pozdrawiam
Michal

megi74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 08 lis 2010, 14:48
Lokalizacja: Gliwice

Skrzynia naprawiona?

Post autor: megi74 » 12 lip 2013, 10:32

Witam.I co z tym mechanizmem bo ja mam podobny objaw i mechanicy twierdza w 99% ze to skrzynia.

wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

Post autor: wolo82 » 12 lip 2013, 10:47

Skrzynia w stanie idealnym. uklad wydechowy przy kopnieciu uderzal o slone poprzeczona kolo skrzyni biegow.. pomimo ze w pozycji normalne rura byla ponad 2cm wyzej.
Pozdrawiam
Michal

rafal149135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rafal149135 » 12 lip 2013, 16:10

wolo82 pisze:Skrzynia w stanie idealnym. uklad wydechowy przy kopnieciu uderzal o slone poprzeczona kolo skrzyni biegow.. pomimo ze w pozycji normalne rura byla ponad 2cm wyzej.
To samo mialem, jak przychaczysz w zime o twardy snieg to to cholerstwo sie wygina pozniej przy butowaniu łomota o tą osłone, wystarczy ją odgiąć i po problemie

megi74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 08 lis 2010, 14:48
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: megi74 » 13 lip 2013, 10:56

U mnie to nie jest uderzenie tylko chrobotanie podobne jak z przegubu.Pojawia sie przy 2.5 tys obrotów na 1,2,3 biegu i chrobocze az zmienie bieg.Chrobotanie sie nasila przy obciazonym aucie lub przy jezdzie pod gorke.Przy delikatnym przyspieszaniu (pedał na pół gwizdka) -cisza.Ale dzięki za sugestie.Zajrze pod spód.Pozdrawiam

rafal149135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rafal149135 » 17 lip 2013, 08:29

Zależy, równie dobrze może to być tylni most

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga