Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEL 2.5 140 KM] Nie pali na mrozie - lubelskie

Silniki wysokoprężne
BIMER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 kwie 2012, 18:16
Lokalizacja: Chełm

[ AEL 2.5 140 KM] Nie pali na mrozie - lubelskie

Post autor: BIMER » 14 sty 2013, 10:31

Witam

Samochód na ciepło pali idealnie, zimą jak tylko uda się go odpalić, to za każdym następnym razem też nie ma problemu. Problemy zaczynają się od około -7 stopni, wtedy przy kręceniu robi kilka razy dug dug dug i z trudem, ale jednak odpala. Przy poniżej -10 np. -17 jak dzisiaj nie odpala w ogóle. Kręci rozrusznikiem, z raz może dwa na początku zrobi to dug dug a potem już nic. To samo było poprzedniej zimy.

Aktualnie akumulator absolutnie nowy, świece nowiutkie, filtr paliwa wymieniony tuż przed zimą. Ewidentnie ma to związek ze spadkiem temperatury. Gdyby udało mi się go jakimś cudem odpalić, to wystarczyłoby żeby pochodził nawet tylko przez minutę i przy kolejnej próbie odpalenia nie byłoby już żadnego problemu.

Także gdyby ktoś mógłby mi popowiedzieć co sprawdzić krok po kroku byłbym bardzo wdzięczny. Mam VAGa, umiem go podłączyć, ale na diagnozowaniu za bardzo się nie znam. Gdyby konieczna była wizyta w serwisie to proszę o sprawdzonego fachowca najbliżej Chełma.

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 14 sty 2013, 10:50

Jak masz kabel , to wykonaj autoskan, nowe świece to jeszcze nie wszystko. Może samo wyjdzie co jest przyczyną .
Może świece grzeją,ale np. zbyt krótko .Spróbuj jedną wykręcić i sprawdż czas grzania /wykręcona świeca musi mieć dobrą masę /.

Swobodny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 31 paź 2012, 12:36
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Swobodny » 14 sty 2013, 13:43

Poczytaj sobie jeszcze o rozruszniku,jak jego stan ma wpływ na odpalanie.
Patrz w lusterka motocykle są wszędzie

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 14 sty 2013, 23:15

malymk45 pisze:Jak masz kabel , to wykonaj autoskan, nowe świece to jeszcze nie wszystko. Może samo wyjdzie co jest przyczyną .
Może świece grzeją,ale np. zbyt krótko .Spróbuj jedną wykręcić i sprawdż czas grzania /wykręcona świeca musi mieć dobrą masę /.
a może wcale nie grzeją??? i nie wykręcaj świec a wtryski i wtedy sprawdz czy grzeją <luzik>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

kacperek37
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 30 maja 2012, 14:15
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: kacperek37 » 15 sty 2013, 00:04

A ja bym stawial na zaworek zwrotny, czy jak to sie tam nazywa, taka mala śruba na gorze pompy. Moze palwo Ci sie cofa, a jak jest mroz, to jest geste i nie doplywa. Mialem podobnie u siebie i pomoglo.

BIMER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 kwie 2012, 18:16
Lokalizacja: Chełm

Post autor: BIMER » 15 sty 2013, 10:23

kacperek37 pisze:A ja bym stawial na zaworek zwrotny, czy jak to sie tam nazywa, taka mala śruba na gorze pompy. Moze palwo Ci sie cofa, a jak jest mroz, to jest geste i nie doplywa. Mialem podobnie u siebie i pomoglo.
Rozrusznik, alternator są dobre. Zaworek musi być dobry, bo samochód może stać miesiąc nieruszany, a i tak odpali bez problemu o ile temperatura nie spadnie zbyt nisko. Gadałem z komisantem, on ma taki sam problem z takim samym silnikiem, nawet ten sam rok. Błędów na komputerze nie ma. Czujnik temperatury dobry.

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 16 sty 2013, 10:02

podlacz Vaga i zobacz czy rozrzad nie jest zle ustawiony, jezeli bedzie przestawiony o 1 zabek moze sie tak dziac. Spotkalem sie z takim przypadkiem.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 16 sty 2013, 10:33

BIMER, jak kolega Kliku sugerował podepnij VAG'a i sprawdź na rozgrzanym silniku kąt początku wtrysku i dawki paliwa.
100-a6-c425-tdi-aat-aelhowtospr-i-zmian ... t12329.htm
100-c4a6-c425-tdi-aat-aelhowtozmiana-da ... htm#136486

Ja miałem podobne problemy, po ustawieniu kąta trysku w granicach 65-70 auto zaczęło ładnie palić na mrozie.

BIMER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 kwie 2012, 18:16
Lokalizacja: Chełm

Post autor: BIMER » 16 sty 2013, 10:49

Valery pisze:BIMER, jak kolega Kliku sugerował podepnij VAG'a i sprawdź na rozgrzanym silniku kąt początku wtrysku i dawki paliwa.
100-a6-c425-tdi-aat-aelhowtospr-i-zmian ... t12329.htm
100-c4a6-c425-tdi-aat-aelhowtozmiana-da ... htm#136486

Ja miałem podobne problemy, po ustawieniu kąta trysku w granicach 65-70 auto zaczęło ładnie palić na mrozie.
Sprawdzę to, ale kwestia formalna w jakiej temp. otoczenia to robić (przy dużym mrozie czy jak jest plus) ? Mój silnik nigdy nie rozgrzewa się do 90 stopni (przynajmniej na zegarach tego nie widać).

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 16 sty 2013, 12:02

BIMER, jak w instrukcji jest napisane temperatura silnika ma być ~90 stopni (ja zazwyczaj uzyskuję 87). Możesz to sprawdzić na VAG'u w grupie 001 kolumna 4. Wskazania na zegarach mogą być obarczone błędem, także proponuje sprawdzić za pomocą VAG'a.

BIMER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 kwie 2012, 18:16
Lokalizacja: Chełm

Post autor: BIMER » 16 sty 2013, 18:55

Dzisiaj sprawdziłem tą grupę 000 przy temp. silnika 71 stopni (wiem, że powinno być 90, ale zrobiłem tak tylko na próbę czy w ogóle potrafię) i kąt wtrysku lub kąt wyprzedzenia wtrysku na pozycji 2 był około 100. Dobrze, że ćwiczyłem bo okazało się już w domu, że w TDI timing źle ustawiłem, czyli nic nie ustawiłem i wykresy sprawdzało dla 1Z. Także jutro wszystko zrobię jeszcze raz, ale żeby nie grzać silnika codziennie to od razu chciałbym się dowiedzieć, czy oprócz grupy 000 i TDI timing mam sprawdzić coś jeszcze i ewentualnie jak. Załużmy nawet, że przy 90 stopniach kąt będzie wynosił 100 to co to oznacza i czy da się to zmienić tylko za pomocą vaga (jak) ?

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 17 sty 2013, 08:22

BIMER, Ustaw kąt w granicach 65-74, korekta kąta możliwa tylko fizycznie zmieniając położenie pompy, instrukcja w powyższych linkach "Spr i Zmiana kąta wtrysku".
Jak już będziesz miał rozgrzany silnik to sprawdź dawkę paliwa, w grupie 001 kolumna 2, dawka fabryczna 4,2.

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 17 sty 2013, 11:00

BIMER,

witam na kolekjnym forum o ile oczywiście to nie zbieg takich samych nicków.

w grupie "00" w BS w drugim okienku ustaw sobie 50-75jednostek.
zaś powiedz mi jak wartość jest w grupie Misuring Block's teżw grupie 00 ale w czwartym okienku, i jak przemówcy stwierdzili przyjrzyj się rozrusznikowi ewentualnie zobacz jak kręci, w natępujący sposób włącz zapłon, i uruchom vag'a, teraz w grupie "01" masz prędkośc obrotową chyba nawet w pierwszym okienku, i zacznij kręcić rozrusznikiem. wtedy będziesz wiedział z jaką prędkością kręci rozrusznik.
jesli będzie słabo kręcił to zapnij woltomierz koniecznie na śrubę rozrusznika i gdzieś do masy silnika, wtedy zapamiętaj wskazanie woltomierza, i porównaj odczyt podczas rozruchu z pomiarem przeprowadzonym na klemach akumulatora, często zaśniedziałe połączenia, jak i same kable też potrafią zdrowo nabruździć.
, jesli nie będzie spadku większego niż 0,2v to nie jest źle wtedy trzeba się samemu rozrusznikowi przyjrzeć.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

BIMER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 kwie 2012, 18:16
Lokalizacja: Chełm

Post autor: BIMER » 17 sty 2013, 12:13

Obrazek Obrazek
Obrazek

Temperatura 83 stopnie, więcej się nie da. I co to teraz wszystko znaczy, jest źle czy dobrze, opóźniony czy przyspieszony ? TDI timing nie działa, nieważne czy zaznacze jakieś "ptaszki" czy nie.

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 17 sty 2013, 15:29

kąt wtrysku jest za wczesny. drugie okienko. TDI timing własnie dlatego Ci nie działa. a dawkę masz za dużą. trzeba nastawnik przesunąć jakieś 0,3-0,5mm w stronę koła pasowego.

dawkę oczywiście można zostawić. jest wtedy lepszy rozruch i reakcja na pedał gazu, ale kąt wtrysku stanowczo jest za wczesny.
z rana jak już odpali odrazu równo chodzi nie przebiera?
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga