[ AEL 2.5 140 KM] Nie pali na mrozie - lubelskie
[ AEL 2.5 140 KM] Nie pali na mrozie - lubelskie
Witam
Samochód na ciepło pali idealnie, zimą jak tylko uda się go odpalić, to za każdym następnym razem też nie ma problemu. Problemy zaczynają się od około -7 stopni, wtedy przy kręceniu robi kilka razy dug dug dug i z trudem, ale jednak odpala. Przy poniżej -10 np. -17 jak dzisiaj nie odpala w ogóle. Kręci rozrusznikiem, z raz może dwa na początku zrobi to dug dug a potem już nic. To samo było poprzedniej zimy.
Aktualnie akumulator absolutnie nowy, świece nowiutkie, filtr paliwa wymieniony tuż przed zimą. Ewidentnie ma to związek ze spadkiem temperatury. Gdyby udało mi się go jakimś cudem odpalić, to wystarczyłoby żeby pochodził nawet tylko przez minutę i przy kolejnej próbie odpalenia nie byłoby już żadnego problemu.
Także gdyby ktoś mógłby mi popowiedzieć co sprawdzić krok po kroku byłbym bardzo wdzięczny. Mam VAGa, umiem go podłączyć, ale na diagnozowaniu za bardzo się nie znam. Gdyby konieczna była wizyta w serwisie to proszę o sprawdzonego fachowca najbliżej Chełma.
Samochód na ciepło pali idealnie, zimą jak tylko uda się go odpalić, to za każdym następnym razem też nie ma problemu. Problemy zaczynają się od około -7 stopni, wtedy przy kręceniu robi kilka razy dug dug dug i z trudem, ale jednak odpala. Przy poniżej -10 np. -17 jak dzisiaj nie odpala w ogóle. Kręci rozrusznikiem, z raz może dwa na początku zrobi to dug dug a potem już nic. To samo było poprzedniej zimy.
Aktualnie akumulator absolutnie nowy, świece nowiutkie, filtr paliwa wymieniony tuż przed zimą. Ewidentnie ma to związek ze spadkiem temperatury. Gdyby udało mi się go jakimś cudem odpalić, to wystarczyłoby żeby pochodził nawet tylko przez minutę i przy kolejnej próbie odpalenia nie byłoby już żadnego problemu.
Także gdyby ktoś mógłby mi popowiedzieć co sprawdzić krok po kroku byłbym bardzo wdzięczny. Mam VAGa, umiem go podłączyć, ale na diagnozowaniu za bardzo się nie znam. Gdyby konieczna była wizyta w serwisie to proszę o sprawdzonego fachowca najbliżej Chełma.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Jak masz kabel , to wykonaj autoskan, nowe świece to jeszcze nie wszystko. Może samo wyjdzie co jest przyczyną .
Może świece grzeją,ale np. zbyt krótko .Spróbuj jedną wykręcić i sprawdż czas grzania /wykręcona świeca musi mieć dobrą masę /.
Może świece grzeją,ale np. zbyt krótko .Spróbuj jedną wykręcić i sprawdż czas grzania /wykręcona świeca musi mieć dobrą masę /.
Pomogłem A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
a może wcale nie grzeją??? i nie wykręcaj świec a wtryski i wtedy sprawdz czy grzejąmalymk45 pisze:Jak masz kabel , to wykonaj autoskan, nowe świece to jeszcze nie wszystko. Może samo wyjdzie co jest przyczyną .
Może świece grzeją,ale np. zbyt krótko .Spróbuj jedną wykręcić i sprawdż czas grzania /wykręcona świeca musi mieć dobrą masę /.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 maja 2012, 14:15
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Rozrusznik, alternator są dobre. Zaworek musi być dobry, bo samochód może stać miesiąc nieruszany, a i tak odpali bez problemu o ile temperatura nie spadnie zbyt nisko. Gadałem z komisantem, on ma taki sam problem z takim samym silnikiem, nawet ten sam rok. Błędów na komputerze nie ma. Czujnik temperatury dobry.kacperek37 pisze:A ja bym stawial na zaworek zwrotny, czy jak to sie tam nazywa, taka mala śruba na gorze pompy. Moze palwo Ci sie cofa, a jak jest mroz, to jest geste i nie doplywa. Mialem podobnie u siebie i pomoglo.
BIMER, jak kolega Kliku sugerował podepnij VAG'a i sprawdź na rozgrzanym silniku kąt początku wtrysku i dawki paliwa.
100-a6-c425-tdi-aat-aelhowtospr-i-zmian ... t12329.htm
100-c4a6-c425-tdi-aat-aelhowtozmiana-da ... htm#136486
Ja miałem podobne problemy, po ustawieniu kąta trysku w granicach 65-70 auto zaczęło ładnie palić na mrozie.
100-a6-c425-tdi-aat-aelhowtospr-i-zmian ... t12329.htm
100-c4a6-c425-tdi-aat-aelhowtozmiana-da ... htm#136486
Ja miałem podobne problemy, po ustawieniu kąta trysku w granicach 65-70 auto zaczęło ładnie palić na mrozie.
Sprawdzę to, ale kwestia formalna w jakiej temp. otoczenia to robić (przy dużym mrozie czy jak jest plus) ? Mój silnik nigdy nie rozgrzewa się do 90 stopni (przynajmniej na zegarach tego nie widać).Valery pisze:BIMER, jak kolega Kliku sugerował podepnij VAG'a i sprawdź na rozgrzanym silniku kąt początku wtrysku i dawki paliwa.
100-a6-c425-tdi-aat-aelhowtospr-i-zmian ... t12329.htm
100-c4a6-c425-tdi-aat-aelhowtozmiana-da ... htm#136486
Ja miałem podobne problemy, po ustawieniu kąta trysku w granicach 65-70 auto zaczęło ładnie palić na mrozie.
Dzisiaj sprawdziłem tą grupę 000 przy temp. silnika 71 stopni (wiem, że powinno być 90, ale zrobiłem tak tylko na próbę czy w ogóle potrafię) i kąt wtrysku lub kąt wyprzedzenia wtrysku na pozycji 2 był około 100. Dobrze, że ćwiczyłem bo okazało się już w domu, że w TDI timing źle ustawiłem, czyli nic nie ustawiłem i wykresy sprawdzało dla 1Z. Także jutro wszystko zrobię jeszcze raz, ale żeby nie grzać silnika codziennie to od razu chciałbym się dowiedzieć, czy oprócz grupy 000 i TDI timing mam sprawdzić coś jeszcze i ewentualnie jak. Załużmy nawet, że przy 90 stopniach kąt będzie wynosił 100 to co to oznacza i czy da się to zmienić tylko za pomocą vaga (jak) ?
BIMER,
witam na kolekjnym forum o ile oczywiście to nie zbieg takich samych nicków.
w grupie "00" w BS w drugim okienku ustaw sobie 50-75jednostek.
zaś powiedz mi jak wartość jest w grupie Misuring Block's teżw grupie 00 ale w czwartym okienku, i jak przemówcy stwierdzili przyjrzyj się rozrusznikowi ewentualnie zobacz jak kręci, w natępujący sposób włącz zapłon, i uruchom vag'a, teraz w grupie "01" masz prędkośc obrotową chyba nawet w pierwszym okienku, i zacznij kręcić rozrusznikiem. wtedy będziesz wiedział z jaką prędkością kręci rozrusznik.
jesli będzie słabo kręcił to zapnij woltomierz koniecznie na śrubę rozrusznika i gdzieś do masy silnika, wtedy zapamiętaj wskazanie woltomierza, i porównaj odczyt podczas rozruchu z pomiarem przeprowadzonym na klemach akumulatora, często zaśniedziałe połączenia, jak i same kable też potrafią zdrowo nabruździć.
, jesli nie będzie spadku większego niż 0,2v to nie jest źle wtedy trzeba się samemu rozrusznikowi przyjrzeć.
witam na kolekjnym forum o ile oczywiście to nie zbieg takich samych nicków.
w grupie "00" w BS w drugim okienku ustaw sobie 50-75jednostek.
zaś powiedz mi jak wartość jest w grupie Misuring Block's teżw grupie 00 ale w czwartym okienku, i jak przemówcy stwierdzili przyjrzyj się rozrusznikowi ewentualnie zobacz jak kręci, w natępujący sposób włącz zapłon, i uruchom vag'a, teraz w grupie "01" masz prędkośc obrotową chyba nawet w pierwszym okienku, i zacznij kręcić rozrusznikiem. wtedy będziesz wiedział z jaką prędkością kręci rozrusznik.
jesli będzie słabo kręcił to zapnij woltomierz koniecznie na śrubę rozrusznika i gdzieś do masy silnika, wtedy zapamiętaj wskazanie woltomierza, i porównaj odczyt podczas rozruchu z pomiarem przeprowadzonym na klemach akumulatora, często zaśniedziałe połączenia, jak i same kable też potrafią zdrowo nabruździć.
, jesli nie będzie spadku większego niż 0,2v to nie jest źle wtedy trzeba się samemu rozrusznikowi przyjrzeć.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
kąt wtrysku jest za wczesny. drugie okienko. TDI timing własnie dlatego Ci nie działa. a dawkę masz za dużą. trzeba nastawnik przesunąć jakieś 0,3-0,5mm w stronę koła pasowego.
dawkę oczywiście można zostawić. jest wtedy lepszy rozruch i reakcja na pedał gazu, ale kąt wtrysku stanowczo jest za wczesny.
z rana jak już odpali odrazu równo chodzi nie przebiera?
dawkę oczywiście można zostawić. jest wtedy lepszy rozruch i reakcja na pedał gazu, ale kąt wtrysku stanowczo jest za wczesny.
z rana jak już odpali odrazu równo chodzi nie przebiera?
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga