[ BDW 2.4 177 KM] Błąd P118 czujnika temperatury
[ BDW 2.4 177 KM] Błąd P118 czujnika temperatury
Witam,
mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość
Pojawiał mi się ostatnio check engine, świecił trochę potem gasł, do tego samochód momentami też przygasał i był przez krótki okres czasu problem z odpaleniem jego. Później zapalił się permanenntnie check engine i wtedy pojechałem na komputer. Wyszło, że niby silnik się przegrzewa, kod P118 błąd czujnika temperatury. Oprócz tego odkąd kupiłem pojazd wychodzi na komputerze, że dodatkowa pompa wody jest uszkodzona. Sprawdzaliśmy temperaturę silnika i raczej nie ma mowy o przegrzewaniu się, prędzej rzeczywiście ten czujnik jest walnięty albo styki. Czy ten czujnik może mieć coś wspólnego z tą pompą? Miał ktoś podobny problem? Z tego co wiem to jest kilka czujników temperatury, o który chodzi i gdzie on się znajduje, może rzeczywiście jakieś styki trzeba poczyścić, albo kabelek ma gdzieś przetarcie na izolacji. Jaki jest koszt tego czujnika i gdzie go najlepiej kupić. Co do pompy to mam jeszcze pytanie, ile kosztuje wymiana i czy warto się bawić w używaną, bo widziałem, że na eBayu albo allegro można dostać. Do tego następne pytanie, czy od 3.0 tdi jest ta sama pompa dodatkowa i można by było taką kupić i wymienić. Możliwe, że tak samo przy tej pompie jakieś styki są zaśniedziałe.
Za wszystkie wskazówki będę wdzięczny i z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Przemek
[ Dodano: 2013-01-27, 18:32 ]
Wygląda na to, że przy P0118 wystarczy wymienić czujnik temperatury cieczy. Po wymianie wszystko ok od około tygodnia. Błąd się nie pojawia, samochód nie gaśnie, wentylator pracuje normalnie. Zobaczymy co będzie z dodatkową pompką, ale raczej działa, bo samochód nagrzewa się szybko.
Pozdrawiam
Przemek
mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość
Pojawiał mi się ostatnio check engine, świecił trochę potem gasł, do tego samochód momentami też przygasał i był przez krótki okres czasu problem z odpaleniem jego. Później zapalił się permanenntnie check engine i wtedy pojechałem na komputer. Wyszło, że niby silnik się przegrzewa, kod P118 błąd czujnika temperatury. Oprócz tego odkąd kupiłem pojazd wychodzi na komputerze, że dodatkowa pompa wody jest uszkodzona. Sprawdzaliśmy temperaturę silnika i raczej nie ma mowy o przegrzewaniu się, prędzej rzeczywiście ten czujnik jest walnięty albo styki. Czy ten czujnik może mieć coś wspólnego z tą pompą? Miał ktoś podobny problem? Z tego co wiem to jest kilka czujników temperatury, o który chodzi i gdzie on się znajduje, może rzeczywiście jakieś styki trzeba poczyścić, albo kabelek ma gdzieś przetarcie na izolacji. Jaki jest koszt tego czujnika i gdzie go najlepiej kupić. Co do pompy to mam jeszcze pytanie, ile kosztuje wymiana i czy warto się bawić w używaną, bo widziałem, że na eBayu albo allegro można dostać. Do tego następne pytanie, czy od 3.0 tdi jest ta sama pompa dodatkowa i można by było taką kupić i wymienić. Możliwe, że tak samo przy tej pompie jakieś styki są zaśniedziałe.
Za wszystkie wskazówki będę wdzięczny i z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Przemek
[ Dodano: 2013-01-27, 18:32 ]
Wygląda na to, że przy P0118 wystarczy wymienić czujnik temperatury cieczy. Po wymianie wszystko ok od około tygodnia. Błąd się nie pojawia, samochód nie gaśnie, wentylator pracuje normalnie. Zobaczymy co będzie z dodatkową pompką, ale raczej działa, bo samochód nagrzewa się szybko.
Pozdrawiam
Przemek
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
Ja odkąd kupiłem samochód mam błąd z obwodem dodatkowej pompy cieczy. Zdążyłem się zorientować, że jest to pompa napędzana elektrycznie, która pozostawia obieg płynu chłodzącego nawet po wyłączeniu silnika. Też nie za bardzo wiem jak ją sprawdzić czy działa czy nie, ale wygląda mniej więcej tak:
kontakt administratora:
Polecam!
Polecam!
Pompka znajduje się koło szyby przedniej po prawej stronie od strony pasażera, pod osłoną która idzie wzdłuż szyby, jak będę miał chwilkę czasu to wrzucę fotkę. Aha, P0118 to na bank czujnik temperatury cieczy, koszt około 40 zł za oryginalny. Po wymianie zero problemów. Już ponad miesiąc nie wrzucałem gabloty na komputer, bo tak to parę razy w miesiącu odpukać, także nie wiem czy ta pompka znowu daje znać o sobie, styki były przeczyszczone, może to coś dało.
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
Czyli, żeby dostać się do pompki, trzeba ściągać wycieraczki ? A żeby wyciągnąć pompkę - trzeba spuszczać płyn albo coś w ten deseń ?ez_rid3r pisze:Pompka znajduje się koło szyby przedniej po prawej stronie od strony pasażera, pod osłoną która idzie wzdłuż szyby, jak będę miał chwilkę czasu to wrzucę fotkę. Aha, P0118 to na bank czujnik temperatury cieczy, koszt około 40 zł za oryginalny. Po wymianie zero problemów. Już ponad miesiąc nie wrzucałem gabloty na komputer, bo tak to parę razy w miesiącu odpukać, także nie wiem czy ta pompka znowu daje znać o sobie, styki były przeczyszczone, może to coś dało.
Przez cały czas mam problem z tą pompką elektryczną ( znaczy błąd wywala ale żadnych negatywnych oznak nie odczuwam ) ale ostatnio przy minusowych temp. wywala mi czerwoną choinkę na FISIE odnośnie płynu chłodzącego... Podejrzewam, że to ten czujnik o którym tu mowa. A gdzieś słyszałem ze ten czujnik nie pasuje juz do zbiorniczka i trzeba go wymienic razem z czujnikiem ?
kontakt administratora:
Polecam!
Polecam!
Witam,
sorry za brak odzewu, ale mało czasu człowiek ma :D sfotografowałem na szybko pompkę i jest ona tutaj:
http://h1908625.stratoserver.net/przeme ... 5138_2.jpg
http://h1908625.stratoserver.net/przeme ... 5120_2.jpg
ÂŻeby ją zdemontować na pewno nie trzeba wykręcać żadnych wycieraczek ani nie trzeba spuszczać płynu. Moją wyczyścił mechanior, styki także odświeżył i nie wiem czy dalej coś wywala na kompie, bo nie sprawdzałem, nie mam swojego kompa, a jak nie potrzebuję to nie jeżdżę żeby sprawdzać. Co do błędu czujnika temperatury to nie ma on raczej nic wspólnego z tą pompką, u mnie było to na 100% spowodowane innym czujnikiem cieczy, który jest gdzieś pod osłoną V6 2.4 z przodu. Nie mam foty do tego niestety. Myślałem, żeby sobie kupić jakiś czytnik błędów pod smartfona, ale nie miałem czasu jeszcze poszukać, zawsze można chociaż sprawdzić co się dzieje z samochodem. Na szczęście furacz już od stycznia jeÂździ bezproblemowo i odpukać wszystko jest git. Nie zauważyłem jakichkolwiek problemów z nagrzewaniem itp. Na samym początku jak pytałem się w serwisie Audi w Niemczech w GĂśrlitz, to mi powiedzieli, że z tego błedu nie ma prawa wyniknąć jakikolwiek check engine i nie ma on wpływu na jazdę. Mechanik dodał mi do tego, że możliwe, że gdzieś na stykach coś szwankuje i melduje nieodpowiednim oporem błąd i tyle. Nic się nie dzieje, to nie szukam teraz tego... :D
Pozdrawiam
Przemek
sorry za brak odzewu, ale mało czasu człowiek ma :D sfotografowałem na szybko pompkę i jest ona tutaj:
http://h1908625.stratoserver.net/przeme ... 5138_2.jpg
http://h1908625.stratoserver.net/przeme ... 5120_2.jpg
ÂŻeby ją zdemontować na pewno nie trzeba wykręcać żadnych wycieraczek ani nie trzeba spuszczać płynu. Moją wyczyścił mechanior, styki także odświeżył i nie wiem czy dalej coś wywala na kompie, bo nie sprawdzałem, nie mam swojego kompa, a jak nie potrzebuję to nie jeżdżę żeby sprawdzać. Co do błędu czujnika temperatury to nie ma on raczej nic wspólnego z tą pompką, u mnie było to na 100% spowodowane innym czujnikiem cieczy, który jest gdzieś pod osłoną V6 2.4 z przodu. Nie mam foty do tego niestety. Myślałem, żeby sobie kupić jakiś czytnik błędów pod smartfona, ale nie miałem czasu jeszcze poszukać, zawsze można chociaż sprawdzić co się dzieje z samochodem. Na szczęście furacz już od stycznia jeÂździ bezproblemowo i odpukać wszystko jest git. Nie zauważyłem jakichkolwiek problemów z nagrzewaniem itp. Na samym początku jak pytałem się w serwisie Audi w Niemczech w GĂśrlitz, to mi powiedzieli, że z tego błedu nie ma prawa wyniknąć jakikolwiek check engine i nie ma on wpływu na jazdę. Mechanik dodał mi do tego, że możliwe, że gdzieś na stykach coś szwankuje i melduje nieodpowiednim oporem błąd i tyle. Nic się nie dzieje, to nie szukam teraz tego... :D
Pozdrawiam
Przemek
Przestań się mazać, chłopaki nie płaczą
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
Kurcze teraz to zglupialem. Dalbym sobie reke uciac ze ta czesc z linkow powyzej to slynne cylinderki a nie dodatkowa pompa cieczy... jak to jest ?
kontakt administratora:
Polecam!
Polecam!
Chyba byś nie miał ręki teraz :D
różnie to zwą, dodatkowa pompa wody, pompa obiegu wody, pompa recyrkulacji. To co pokazałeś na zdjęciu jest bodajże od C5, ale nie jestem pewien. Wrzuć sobie powyższe nazwy na allegro, albo w googla i powinno się wyjaśnić. Tutaj link do obrazków googla plus chyba numer części (4F1959617A):
https://www.google.de/search?q=4F195961 ... 4gSUnYCwAg
Pozdrawiam
Przemek
różnie to zwą, dodatkowa pompa wody, pompa obiegu wody, pompa recyrkulacji. To co pokazałeś na zdjęciu jest bodajże od C5, ale nie jestem pewien. Wrzuć sobie powyższe nazwy na allegro, albo w googla i powinno się wyjaśnić. Tutaj link do obrazków googla plus chyba numer części (4F1959617A):
https://www.google.de/search?q=4F195961 ... 4gSUnYCwAg
Pozdrawiam
Przemek
Przestań się mazać, chłopaki nie płaczą
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
No chyba faktycznie sie tym zainteresuje i dam znać czy to to.
Już widzę po google, że bedą jaja, bo jedni piszą ze to elektrozawór, inni ze pompa wody, jeszcze inni ze pompa recyrkulacji spalin - więc rozrzut jest dość mocny... Poza tym napisałeś, że mechanik to wyciągnął i nie musiał spuszczać płynu chłodzącego - to dla mnie pierwszy szok, bo cokolwiek nie jest w obwodzie związane z cieczą chłodząca, zawsze sprowadza do opróżnienia układu
Już widzę po google, że bedą jaja, bo jedni piszą ze to elektrozawór, inni ze pompa wody, jeszcze inni ze pompa recyrkulacji spalin - więc rozrzut jest dość mocny... Poza tym napisałeś, że mechanik to wyciągnął i nie musiał spuszczać płynu chłodzącego - to dla mnie pierwszy szok, bo cokolwiek nie jest w obwodzie związane z cieczą chłodząca, zawsze sprowadza do opróżnienia układu
kontakt administratora:
Polecam!
Polecam!
Według mnie wszystko się zgadza, na pewno nie chodzi o recyrkulację spalin, jeśli już to wody w sensie szybszego nagrzewania samochodu. Czy on ją całkowicie zdejmował, to nie mogę powiedzieć, bo mnie przy tym nie było, być może tylko styki czyścił, a do tego raczej nie trzeba węży sciągać. Dla mnie chyba najtrafniejszą nazwą jest dodatkowa pompa wody elektryczna i z takim określeniem spotykałem się najczęściej...
Przestań się mazać, chłopaki nie płaczą
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
Ja sie z tobą zgadzam, że tak powinno być nazwane jak piszesz... Chłopaki natomiast czyścili cylinderki bo mieli problemy z klimą: a6-c6-czyszczenie-cylinderkow-klimy-vt27521.htm
Polecę tym tutorialem i albo się uda, błąd zniknie a ja zapomnę o tym dziwnym, niewyjaśnionym zjawisku albo będę drążył temat dalej Te niemieckie samochody to czasami niezła zagadka...
Polecę tym tutorialem i albo się uda, błąd zniknie a ja zapomnę o tym dziwnym, niewyjaśnionym zjawisku albo będę drążył temat dalej Te niemieckie samochody to czasami niezła zagadka...
kontakt administratora:
Polecam!
Polecam!
można to i pod klimę podciągnąć, bo chodzi w sumie o nagrzewanie więc jeśli coś się pozaciera, to zacznie grzać zamiast chłodzić, teoretycznie... mi na szczęście tylko błąd wywalało i wątpię, żeby mechanik czyścił te cylindry, on tylko styki pewnie sprawdzał. Nie mam problemów z klimą ani ogrzewaniem. Ale dobrze wiedzieć za co się brać, jak zacznie mi grzać w lecie przy włączonej klimie... a co do aut, to racja, dobre samochody skończyły się na końcu lat 90ych. Teraz klepią masówkę, nawet Audi, te kabelki przewodziki, ja byłem w szoku jak przesiadłem się z C5, wszystko żeby ciąć koszta. No ale z drugiej strony jakie auto kupić... i tak te C6 są jeszcze w miarę dobre. Do tej pory robiłem w sumie sondę lambda, zamek w klapie z tyłu i czujnik temperatury cieczy.
Przestań się mazać, chłopaki nie płaczą
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
No i bingo Dzięki wielkie... Czyli żeby wyciągnąć cylinderki, niby nie trzeba spuszczać płynu chłodzącego, ale jak będę chciał wymontowac całą do konkretnego przeglądu - to bez spuszczenia, pewnie sie nie obejdzie...
kontakt administratora:
Polecam!
Polecam!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga