Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Spalony bezpiecznik 25. Spalona wiązka?

Elektryka
ODPOWIEDZ
Bart_KRK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 sty 2013, 09:56
Lokalizacja: Colchester lub Krakow

[A6 C5] Spalony bezpiecznik 25. Spalona wiązka?

Post autor: Bart_KRK » 12 sty 2013, 00:12

Proszę Pomocy!!

Mam duży problem z elektryką! Podczas odpalania samochodu wszystko rozświetliło się na desce rozdzielczej na maksa! Liczniki zwariowały,z nawiewów poczułem zapach płonącej elektryki, a środkowy ekran pomiędzy zegarami atakował mnie błędami. O dziwo silnik pomimo wskazań zegarów pracował normalnie! Szybko zaparkowałem poszedłem ochłonąć do domu i zastanowić się na spokojnie co dalej!

Pierwsze do czego się dobrałem to skrzynka z bezpiecznikami. Na pozycji bezpicznik 25 czyli wentylator znalazłem stopiony na plamę bezpiecznik. Tutaj fota ze skrzynki z bezpiecznikami oczywiście samochód Anglik jak widać!

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Zadowolony zmieniłem bezpiecznik przekręcam kluczyk na pierwszą pozycje TRAH od razu bezpiecznik się przepalił nie tak bardzo jak ten pierwszy (który był ugotowany!). Spróbowałem odpalić samochód od odpalił bez problemów ale znowu atak błędów ze środkowego wyświetlacza: spalona żarówka tył (wszystkie działają), niski poziom paliwa (zatankowane ponad pół baku) oraz oczywiście nie działający wentylator.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Okazało się że mam wyciek na kable. Po lewej stronie (w moim przypadku pasażera) przy podłodze jest krzyżówka wiązek. Zaraz koło niej idzie rurka z płynem od spryskiwacza gdzie rozpięła się złączka i polała po wtyczkach. Jest jedna duża przychodząca która rozdziela się na wiele wtyczek. Kabel z jedne z wtyczek, jasno szarej, jest dosłownie ugotowany. Jego izolacja znajduje się na kablach wkoło. Teraz trosze fotek:


A teraz pytanka:
Czy możliwe żeby płyn do spryskiwaczy zrobił takie zwarcie żeby aż tak spalić kabel?
Czy ten przepalony kabel może być powodem przepalenia bezpiecznika?
Czy przychodzą wam do głowy jakieś inny pomysły a zalane wtyczki to tylko przypadek?
Czy ktoś wie skąd ta wiązka przychodzi?? oraz dokąd zmierza??
Czy ciężko będzie taką wiązkę wymienić?

Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady i z góry dziękuje za pomoc!

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: [A6 C5] Spalony bezpiecznik 25. Spalona wiązka?

Post autor: kot919 » 12 sty 2013, 18:06

Bart_KRK pisze:Czy możliwe żeby płyn do spryskiwaczy zrobił takie zwarcie żeby aż tak spalić kabel?
Płyn do spryskiwaczy jest na bazie wody, więc może powodować zwarcia. Jeżeli występuje zwarcie, to następuje nagrzanie najsłabszego elementu obwodu, które prowadzi do stopienia izolacji i w ostateczności do 'zespawania' z innymi elementami instalacji.
Bart_KRK pisze:Czy ten przepalony kabel może być powodem przepalenia bezpiecznika?
Zdecydowanie tak. Jeżeli jest zwarty do GND, to płynący prąd zdecydowanie przewyższa 25A.
Bart_KRK pisze:Czy przychodzą wam do głowy jakieś inny pomysły a zalane wtyczki to tylko przypadek?
Zazwyczaj najprostrze rozwiązania są najbardziej trafne. Jest to wtyczka od klimatyzacji. Steruje ona praca wentylatora, więc przepływa przez nią stosunkowo duży prąd. Możliwe, że któryś z elementów do niej podpiętych jest uszkodzony (wentylator, przekaźnik wentylatora, jednostka sterująca prędkością wentylatora itd)
Bart_KRK pisze:Czy ktoś wie skąd ta wiązka przychodzi?? oraz dokąd zmierza??
Patrz wyżej. Wiem tylko że odpowiada za klimatyzację. Jeżeli napiszesz jakie przewody są przepalone, być może prościej będzie zlokalizować źródło kłopotów.
Bart_KRK pisze:Czy ciężko będzie taką wiązkę wymienić?
Wymiana wiązek z reguły jest nieco kłopotliwa - trzeba rozbierać masę elementów. Jeżeli okaże się, że wchodzi ona pod konsole to jeszcze większy kłopot.
Jak podasz mi dokładnie które przewody są uszkodzone, to pomyślimy co z tym fantem zrobić. Najprościej będzie odpiąć elementy podpięte do wiązki, naprawić uszkodzone fragmenty przewodów, a następnie 'przedzwonić' w poszukiwaniu dalszych zwarć. Niestety musisz się uzbroić w cierpliwość, naprawianie tego typu usterek jest z reguły czasochłonne. (Na tym forum czytałem o przypadku uszkodzenia wiązki podsufitki - Kolega który utworzył post szukał usterki parę miesięcy :-(, ale w końcu się udało :) )

Bart_KRK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 sty 2013, 09:56
Lokalizacja: Colchester lub Krakow

Post autor: Bart_KRK » 13 sty 2013, 23:36

Najprościej będzie odpiąć elementy podpięte do wiązki, naprawić uszkodzone fragmenty przewodów, a następnie 'przedzwonić' w poszukiwaniu dalszych zwarć.
Dzięki za odpowiedź już myślałem, że mój temat na forum jest niewidoczny ;) Mógłbyś mi napisać dokładniej co znaczy przedzwonić w poszukiwaniu zwarć?

Wczoraj spędziłem ze 4 godziny z woltomierzem i długopisem aby opisać dokładnie wtyczki!

Tak więc najpierw opis samego uchwytu do wtyczek (dla przypomnienia auto „Anglik”):

1 Piaskowa 2 Czarna 3 Czerwona
4 Puste Miejsce 5 Puste Miejsce 6 Puste Miejsce 7 Puste Miejsce
8 Piaskowa 9 Czerwona 10 Różowa
11 Niebieska 12 Biała 13 Puste Miejsce 14 Jasno Szara
15 Pomarańczowa 16 Bordowa 17 Fioletowa

Opis co wychodzi z wiązki:

Wtyczki z wiązki wpięte są do pozycji 8,9,10,11,12,14,15,16,17 z przodu!

5 kabli (brązowy, biały, zielony, czarno-żółty i czerwono-piaskowy) wychodzących z wiązki wpięte są od tyłu do gniazda wtyczki na pozycji 2 a potem z czarnej wtyczki od przodu wchodzą od razu w słupek (prawdopodobnie do drzwi).

Kolejny kabel koloru czarno-czerwonego ma indywidualną wtyczkę która wpięta jest od indywidualnego gniazda po lewej stronie wtyczki piaskowej na pozycji 8.

Ostanie 2 kable z wiązki zielony i niebieski wędrują do jakieś żółtej wtyczki zamocowanej po lewej stronie uchwytu!

Dla lepszego zobrazowania mojego opisu załączam foto:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Następnie wypiąłem wszystkie wtyczki i ruszyłem w woltomierzem do akcji. Do wtyczki ze spalonym kablem przytknąłem czerwoną końcówkę, a czarną przykładałem do kabli w poszczególnych wtyczekach. Wartość na mierniku wynosi 1 a miernik ustawiony jest na 20K Omów. Wtyczki mają numerowane pozycje.

Wtyczka piaskowa 1: Nie ma połączenia z tą wiązką nie sprawdziłem

Wtyczka czarna 2: Wiązka podpięta do gniazda (czyli od tyłu). Wypiąłem wtyczkę i sprawdzam w gnieździe miernik nie drgnął na żadnej pozycji.

Wtyczka czerwona 3: Nie ma połączenia z tą wiązką nie sprawdziłem

Wtyczka piaskowa 8:
1. Niebiesko-Czarny 2. Niebiesko-Czerwony 3. Fioletowo-Czarny -6.15 4. Pusty 5. Brązowy -6.03 6. Czerwono-ÂŻółty 7. Szaro-ÂŻółty 8. Niebiesko-Czerwony 9. Czarno-Biały 10. Zielono-Czarna

Wtyczka Czerwona 9:
1. Czarno-Zielony 2. Brązowo-Biały 3. Brązowy -6.03 4. Brązowo-Biały 5. Zielono-Biały 6. Brązowo-ÂŻółty 7. Zielono-Biały 8. ÂŻółto-Zielony 9. Pusty 10. Pusty

Wtyczka Różowa 10:
1. Biało-Czarny 2. Niebiesko-Czarny 3. Fioletowo-Czarny 4. Biało-Czarny 5. ÂŻółto-Czarny 6 Brązowy 7. Pusty 8. Pusty 9. Pusty 10. Pusty

Wtyczka Niebieska 11:
1. Szaro-Biały 2. Czerwono-Biały 17.77 3. Pusty 4. Biało-Fioletowy 5. Pusty 6 Piaskowo-Czerwony 17.77

Wtyczka Biała 12:
1. Czarno-Fioletowy 2. Dwa Kable jedne Zielony a drugi Zielono-Biały 3. Czarno-ÂŻółty 4. Niebiesko-Szary 5. Biały 6. Czerwony -18.25

Wtyczka Jasno-Szara 14:
1. Zielono-ÂŻółty 2. Brązowo-Czarny 3. Pusty 4. Pusty 5. Biało-ÂŻółty 6. Brązowo-Niebieski 7. Pusty 8. Biało-Czerwony 9. Pusty 10. Spalona Izolacja nie jestem nawet w stanie powiedzieć jakiego koloru była.

Wtyczka Pomarańczowa 15:
1. Pusty 2. Zielono-Czarny -11.59 3.Zielono-Brązowy 4. Niebiesko-Czarny 5. Pusty 6. ÂŻółto-Czerwony 8.95 7. Pusty 8. Czarno-Czerwony 9. Zielony 10. Pusty

Wtyczka Bordowa 16:
1. Pusty 2. Brązowo-Biały 3. Pusty 4. Pusty 5. ÂŻółto-Czerwony 6. Niebiesko-Szary 7. Czarno-Szary 8. Pusty 9. Niebiesko-Czerwony 10. Pusty

Wtyczka Fioletowa 17:
1. Zielono-Biały 2. Biały 3. Szaro-Biały 4. Brązowo-Czarny 5. Biało-Czarny 6. Zielono-Czerwony 7. Niebiesko-Czerwony 8. Zielono-Fioletowy 9. ÂŻółto-Czerwony 10. Brązowo-Czarny

Tutaj jeszcze photo po ściągnięciu schowka:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


A teraz pytanka:
1. Czy myślicie że to spalona wiązka?
2. Czy może wszystkie kable pokazujące opór idą do jednego przekaźnika albo urządzenia, które jest spalone i które spaliło wiązkę?
3. Czy może ktoś ma opis która wtyczka idzie do czego?
4. Czy ktoś ma opis poszczególnych wiązek wychodzących z gniazd w uchwycie?
5. Czy ktoś zna program w jakim taki opis można znaleźć?
6. Czy jeżeli znajdę wiązkę z innej A6tki (lepiej wyposażonej) to czy mogę wymienić całą wiązkę czy lepiej naprawiać?
7. Jak myślicie taka wiązka w ASO to fortuna?
8. W ogóle czy ta wiązka ma nazwę?

Z góry dziękuje za odpowiedzi!

Oraz prośba jeśli znacie jakiegoś elektryka na innym forum to czy zarzucilibyście mu tematem?
Byłbym bardzo bardzo wdzięczny!! Z góry dziękuję!!

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 14 sty 2013, 03:01

Bart_KRK pisze:
Najprościej będzie odpiąć elementy podpięte do wiązki, naprawić uszkodzone fragmenty przewodów, a następnie 'przedzwonić' w poszukiwaniu dalszych zwarć.
Chodziło mi o sprawdzenie, czy nie ma zwarć pomiędzy przewodami - najlepiej wykonuje się to multimetrem który 'dzwoni' jeżeli rezystancja elementu jest bliska 0 - tak określamy to roboczo u mnie w zakładzie i się troszkę zapomniałem :-)
Bart_KRK pisze:Tak więc najpierw opis samego uchwytu do wtyczek (dla przypomnienia auto „Anglik”):
Na 99% umieszczenie złącz w słupkach jest takie samo dla wersji EU i EN - z tego co się orientuję różnica jest we wiązce pod deską rozdzielczą.
Bart_KRK pisze:Wtyczki z wiązki wpięte są do pozycji 8,9,10,11,12,14,15,16,17 z przodu!
Niestety wygląda na to że masz uszkodzoną wiązkę pod deską rozdzielczą. Dlaczego niestety - jest ona bardzo złożona i dostęp do niej jest ograniczony poprzez deskę rozdzielczą i konsolę środkową.
Bart_KRK pisze: 1 Piaskowa 2 Czarna 3 Czerwona
4 Puste Miejsce 5 Puste Miejsce 6 Puste Miejsce 7 Puste Miejsce
8 Piaskowa 9 Czerwona 10 Różowa
11 Niebieska 12 Biała 13 Puste Miejsce 14 Jasno Szara
15 Pomarańczowa 16 Bordowa 17 Fioletowa
I tak po kolei (niestety nie dysponuję taką rozpiską dla Twojego rocznika - ta jest z 2001r):
1 - Brązowa - Centralny zamek, alarm antykradzieżowy, głośnik niskotonowy - wiązka drzwi kierowcy
2 - Czarna - Zewnętrzne lusterko
3 - Czerwona - Elektryczne szyby - Drzwi kierowcy
8 - Brązowa - Wiązka idąca na tył samochodu
9 - Czerwona - Przednie światła - lewa strona
10 - Różowa - Przednie światła - prawastrona
11 - Niebieska - Wiązka idąca na tył samochodu
12 - Biała - Wiązka idąca na tył samochodu
14, 15 i 16 - nie zgadzają mi się kolory z przedstawionym przez Ciebie, ale coś się na to zaradzi ;-)
17 - Fioletowa - Silnik wycieraczek
Bart_KRK pisze: 5 kabli (brązowy, biały, zielony, czarno-żółty i czerwono-piaskowy) wychodzących z wiązki wpięte są od tyłu do gniazda wtyczki na pozycji 2 a potem z czarnej wtyczki od przodu wchodzą od razu w słupek (prawdopodobnie do drzwi).
Jak wspomniałem wyżej - to jest sterowanie lusterkiem zewnętrznym
Bart_KRK pisze:Kolejny kabel koloru czarno-czerwonego ma indywidualną wtyczkę która wpięta jest od indywidualnego gniazda po lewej stronie wtyczki piaskowej na pozycji 8.
Niestety nie mam opisane co to za złącze
Bart_KRK pisze:Ostanie 2 kable z wiązki zielony i niebieski wędrują do jakieś żółtej wtyczki zamocowanej po lewej stronie uchwytu!
To jest złącze poduszki powietrznej
Bart_KRK pisze: Następnie wypiąłem wszystkie wtyczki i ruszyłem w woltomierzem do akcji. Do wtyczki ze spalonym kablem przytknąłem czerwoną końcówkę, a czarną przykładałem do kabli w poszczególnych wtyczekach. Wartość na mierniku wynosi 1 a miernik ustawiony jest na 20K Omów. Wtyczki mają numerowane pozycje.
Jestem pod wrażeniem <okok> musiało Ci to troszkę zająć, a już nie wspomnę o przepisaniu wyników - szacun.

Na początek zajmijmy się wtyczką z uszkodzonymi przewodami
Bart_KRK pisze: Wtyczka Jasno-Szara 14:
1. Zielono-ÂŻółty 2. Brązowo-Czarny 3. Pusty 4. Pusty 5. Biało-ÂŻółty 6. Brązowo-Niebieski 7. Pusty 8. Biało-Czerwony 9. Pusty 10. Spalona Izolacja nie jestem nawet w stanie powiedzieć jakiego koloru była.
Schemat opisu:

PIN ÂŻEńSKI ZÂŁÂĄCZA ->-------------<- PIN MęSKI ZÂŁÂĄCZA

1. Zielono - żółty
konektor 1 (PIN ÂŻEńSKI) zielonego 1stykowego złącza umieszczonego koło zbiornika płynu wspomagania LUB prosto do kompresora klimatyzacji (ZALEÂŻY OD WERSJI) ->--------------<- konektor 8(87) przekaźnika (poz nr 5 na RYS2) [J44]

2. Brązowo - Czarny
konektor 12 złącza B panelu klimatyzacji ->--------------<- konektor 4(86) przekaźnika wentylatora chłodnicy (poz nr 6 RYS1) [J26] oraz konektor 2/St2 termowyłącznika zabezpieczającego wentylator [F18]

5. Biało - żółty
konektor 4(86) przekaźnika wentylatora (poz nr 5 RYS1) oraz na konektor 2(St1) termowyłącznika wentylatora ->--------------<- konektor 2 (strona żeńska) brązowego 10stykowego złącza umieszczonego w komorze sterownika ECU (pod podszybiem - w komorze silnika)

6. Brązowo - Niebieski
konektor 1 złącza B panelu klimatyzacji ->--------------<- konektor 4 (PIN MęSKI) czerwonego 4stykowego złącza umieszczonego koło zbiornika płynu wspomagania LUB prosto do konektora nr 2 czujnika ciśnienia klimatyzacji [F129](ZALEÂŻY OD WERSJI)

8. Czerwono - Biały
konektor 8 (pin żeński) żółtego 10stykowego złącza umieszczonego w komorze sterownika ECU (pod podszybiem - w komorze silnika) ->--------------<- kolektor 6(85) przekaźnika wentylatora (poz nr 5 RYS1)

10. Czarno - niebieski
konektor 3 (PIN MęSKI) czerwonego 4stykowego złącza umieszczonego koło zbiornika płynu wspomagania LUB prosto do konektora nr 1 czujnika ciśnienia klimatyzacji [F129] (ZALEÂŻY OD WERSJI) ->--------------<- do bezpiecznika nr 25

3 i 4 jest wypełniony w zależności od wersji silnika. Poza tym najlepiej jakbyś wysłał mi na PW Twój numer VIN to wtedy zlokalizuje schematy typowo do Twojej wersji samochodu

RYS1.
Obrazek
RYS2
Obrazek
Bart_KRK pisze:1. Czy myślicie że to spalona wiązka?[/b]
Uszkodzona wiązka na pewno jest przyczyną palenia bezpiecznika.
Bart_KRK pisze:2. Czy może wszystkie kable pokazujące opór idą do jednego przekaźnika albo urządzenia, które jest spalone i które spaliło wiązkę?
Nie koniecznie, wiele sprawnych sterowników generuje opór pomiędzy przewodami - jest to uzależnione od ich funkcji i nie koniecznie musi oznaczać uszkodzenie.
Bart_KRK pisze:3. Czy może ktoś ma opis która wtyczka idzie do czego?
Tak, Patrz powyżej
Bart_KRK pisze:4. Czy ktoś ma opis poszczególnych wiązek wychodzących z gniazd w uchwycie?
Jest możliwość ustalenia danych które są Ci potrzebne/
Bart_KRK pisze:5. Czy ktoś zna program w jakim taki opis można znaleźć?
Najlepszym programem będzie ELSA.
Bart_KRK pisze:6. Czy jeżeli znajdę wiązkę z innej A6tki (lepiej wyposażonej) to czy mogę wymienić całą wiązkę czy lepiej naprawiać?
Wymiana wiązki najlepiej na taką o tym samym numerze - wtedy masz pewność, że wszystko będzie pasowało. Wymiana nie będzie prosta, a istnieje możliwość że wiązkę zniszczyło jakieś urządzenie do niej podłączone - uszkodzi Ci również drugą instalację.
Bart_KRK pisze:7. Jak myślicie taka wiązka w ASO to fortuna?
Sądzac po cenie złącz, może kosztować ponad 1000zł.
Bart_KRK pisze:8. W ogóle czy ta wiązka ma nazwę?
Tak każda wiązka jest numerowana. Jak już ją wyciągniesz to na pewno będzie na niej naklejona kartka z numerem.

1. Napisz jakie kolory przewodów są uszkodzone i gdzie one wchodzą w złącza.
2. Naprawić trzeba uszkodzone odcinki przewodów
3. Powyciągać wyżej wymienione przekaźniki, odłączyć wentylator i sprawdzić, czy bezpiecznik się pali
4. Jeżeli nie ulegnie spaleniu, po kolei wkładać przekaźniki zostawiając na koniec przekaźnik [J44] (poz nr 5 na RYS2) - napisz po włożeniu jakiego przekaźnika pali Ci bezpiecznik

Bezpiecznik nr 2 idzie do:
- konektora nr 1 wentylatora dmuchawy (czarno-niebieski)
- konektora 10 jasno szarego złącza, a dalej do konektora nr 1czujnika ciśnienia klimatyzacji F129 (czarno-niebieski)
- konektora 6 złącza C panelu klimatyzacji (czarno-niebieski)
- konektora 3 złacza B panelu klimatyzacji (czarno-niebieski)
- konektora 2/30 przekaźnika [J44] (poz nr 5 na RYS2)
- konektora 6/85 przekaźnika [J44] (poz nr 5 na RYS2)

Wiem, że dużo tego i jest to strasznie skomplikowane, ale uprzedzałem wcześniej :-)

Powodzenia

Bart_KRK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 sty 2013, 09:56
Lokalizacja: Colchester lub Krakow

Post autor: Bart_KRK » 01 lut 2013, 17:04

Przepraszam za brak poslkich znakow znowu pisze z pracy!

Deska rozgrzebana! Caly czas robie foty wiec jak juz naprawie auto to zrobie foto instrukcje jak rozkladac deske.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Rozdlubalem ja na samochodzie i spalony kabel idzie tylko do tego miejsca

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Kabel wymienie na nowy tylko mam pytanie:
Jak rozmonowac jasno szara wtyczke? Ma ktos jakas instrukcje, schematy lub rady? Czy jak wymienie kabel to wystarczy?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Wiazka idaca z jasno szarej wtyczki zenskiej laczy sie z duza wiazaka i idzie do plastikowego uchwytu pod maska (foto na dole). Czy ktos moglby opisac wtyczki w tym uchwycie? Albo najlepiej cala wiazke? Bylbym bardzo ale to bardzo wdzieczny! Z gory dziekuje! Pytam bo np. brazowa nie ma przedluzenia jest tylko wpieta w uchwyt. Z wiazki wychodza jeszcze 3 kable (chyba masowe) idace w dol i przykrecone od dolu srubami oraz inne 4 zakonczone czarna wtyczka. No. wiazki to 4B2971725D

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Mala 4 kablowa wiazka wychodzaca z czerwonej wtyczki przechodzi dolem zderzaka i jest wpieta w metalowe spinki. Wiazka byla przetarta i spalona (kable stopione ze sobom). Wiazke juz raz ktos reperowal. Czy ma ktos moze 9 Cyfrowy numer wiazki? Albo wie gdzie mozna kupic nowa lub dobrym stanie uzywana? Jedyne co jestem w stanie odczytac to no. z wtyczek czerwona 813 971 958 <===> czarna 357 919 754 Na razie wiazke naprawilem. Bede jutro testowal.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Druga wiazka to pojedynczy kabel zielona wtyczki wychdzi z zielonej wtyczki na uchwycie (foto powyzej) i wchodzi gdzies do silnika po drugiej stronie nie daleko turba (do zielonej wtyczki oczywiscie). Wiazka jedno kablowa (kolor kabla zolto-zielony). Wiazka byla przecieta na pol. Jesli ktos ma 9 cyfrowy numer tej wiazki tez bardzo bym prosil. Jedyne co mam to no. wtyczki zenskiej 813 972 641 . Na chwile obecna wiazke naprawilem.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Tak jak napisalem powyzej jutro bede wszystko testowal na aucie. Wymienie uszkodzone kable w wiazce i zobacze co sie stanie. Wiazke 4B2971725D kupilem nowa ale bede testowac na starej (rozetne i wymienie spalone kable). Mam natomiast pytania:
To ze dmuchawa nie dziala to rozumiem bo powiedziano mi ze to wiazka 4B2971725D to "fan loon" (wiazka wiatrakowa w wolnym tlumaczeniu), ale:

Dlaczego pokazuje mi na zegarach ze nie ma paliwa?
Dlaczego cala deska rodzielcza swieci na maksa?
Dlaczego swieci kontrolka AirBaga?
Dlaczego pokazuje ze zarowka od stopow jest spalona (wszystkie dzialaja)?
Czy wyzej wymienione problem/y moga miec cokolwiek wspolnego z ta wiazka?


Jedyne co mi przychodzi do glowy to:
Druga strona wiazki idzie to skrzynki z przekaznikami. Byc moze wszystkie wyzej wymienione sa spiete na jednej masie albo cos takiego? Ma ktos moze opis skrzynki z przekaznikow? Wiem ze powyzej jest schemat ale czesc wyglada jaby uchwyty byly do gory nogami albo nie ze tego modelu?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Mam jeszcze jedna ciekawostke. Wymontowujac liczniki zauwazylem ze z zielonej wtyczki sa wytargane 2 kable zielony i czarny foto ponizej. Czy ktos wie od czego sa te kable? No i znowu pytanie czy ktos ma opis wtyczki co gdzie jaki kabel i jak sie ja otwiera?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Kolejna rzecz ktora zauwazylem (nie ma nic wspolnego z wiazka) to dziwne miejsce za oslona nadkola gdzie wydaje mi sie cos powinno byc! Foto ponizej

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Z gory dziekuje za pomoc! Wiem ze pewnie czesc odpowidz znalazlbym uzywajac przycisku szukaj ale po wpisaniu czasem wyskakuje tysiace tematow, a ja jeszcze nie "obykalem" opicji wyszukiwania. Drugim problemem jest moj kompletny brak czasu ale obiecuje poprawe i prosze was forumowicze o rozgrzeszenie!

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 03 lut 2013, 00:21

Bart_KRK pisze:Jak rozmonowac jasno szara wtyczke? Ma ktos jakas instrukcje, schematy lub rady? Czy jak wymienie kabel to wystarczy?
Złącze ma z jednej ze stron różowy plastyk, który musisz podważyć przesuwając go na bok - w ten sposób odblokujesz konektory, które będziesz mógł spokojnie wyciągnąć (przesuwa się w stronę żółto zielonego przewodu o jakieś 1-2 mm - cały nie wyjdzie)
Bart_KRK pisze:Wiazka idaca z jasno szarej wtyczki zenskiej laczy sie z duza wiazaka i idzie do plastikowego uchwytu pod maska (foto na dole). Czy ktos moglby opisac wtyczki w tym uchwycie? Albo najlepiej cala wiazke? Bylbym bardzo ale to bardzo wdzieczny! Z gory dziekuje! Pytam bo np. brazowa nie ma przedluzenia jest tylko wpieta w uchwyt. Z wiazki wychodza jeszcze 3 kable (chyba masowe) idace w dol i przykrecone od dolu srubami oraz inne 4 zakonczone czarna wtyczka. No. wiazki to 4B2971725D
Niestety dokładne przygotowanie rozpiski złącza jest kłopotliwa, bo trzeba by szukać w schematach poszczególnych systemów.
Jednakże poniżej masz opisane do czego służą poszczególne wtyczki (złącza silnik.pdf)
Bart_KRK pisze:Mala 4 kablowa wiazka wychodzaca z czerwonej wtyczki przechodzi dolem zderzaka i jest wpieta w metalowe spinki. Wiazka byla przetarta i spalona (kable stopione ze sobom). Wiazke juz raz ktos reperowal. Czy ma ktos moze 9 Cyfrowy numer wiazki? Albo wie gdzie mozna kupic nowa lub dobrym stanie uzywana? Jedyne co jestem w stanie odczytac to no. z wtyczek czerwona 813 971 958 <===> czarna 357 919 754 Na razie wiazke naprawilem. Bede jutro testowal.
Wydaje mi się, że jest to wiązka idąca do czujnika ciśnienia klimatyzacji (aby potwierdzić potrzebuje kolorów wykorzystanych w tej wiązce przewodów). Niestety nie mogę zlokalizować numeru w ETCE.
Bart_KRK pisze:Druga wiazka to pojedynczy kabel zielona wtyczki wychdzi z zielonej wtyczki na uchwycie (foto powyzej) i wchodzi gdzies do silnika po drugiej stronie nie daleko turba (do zielonej wtyczki oczywiscie). Wiazka jedno kablowa (kolor kabla zolto-zielony). Wiazka byla przecieta na pol. Jesli ktos ma 9 cyfrowy numer tej wiazki tez bardzo bym prosil. Jedyne co mam to no. wtyczki zenskiej 813 972 641 . Na chwile obecna wiazke naprawilem.
Jest to wiązka która idzie do sprzęgła magnetycznego sprężarki klimatyzacji.
Bart_KRK pisze:To ze dmuchawa nie dziala to rozumiem bo powiedziano mi ze to wiazka 4B2971725D to "fan loon" (wiazka wiatrakowa w wolnym tlumaczeniu)
Tak jest to wiązka która odpowiada za wentylator i klimatyzację.
Bart_KRK pisze:Dlaczego pokazuje mi na zegarach ze nie ma paliwa?
Dlaczego cala deska rodzielcza swieci na maksa?
Dlaczego swieci kontrolka AirBaga?
Dlaczego pokazuje ze zarowka od stopow jest spalona (wszystkie dzialaja)?
Czy wyzej wymienione problem/y moga miec cokolwiek wspolnego z ta wiazka?
Ciężko powiedzieć co może być przyczyną w/w usterek. Może podczas zwarcia uszkodzeniu uległo coś jeszcze.
Bart_KRK pisze:Jedyne co mi przychodzi do glowy to:
Druga strona wiazki idzie to skrzynki z przekaznikami. Byc moze wszystkie wyzej wymienione sa spiete na jednej masie albo cos takiego? Ma ktos moze opis skrzynki z przekaznikow? Wiem ze powyzej jest schemat ale czesc wyglada jaby uchwyty byly do gory nogami albo nie ze tego modelu?
Skrzynka z bezpiecznikami jest zamontowana jak najbardziej poprawnie. Opis przekaźników możesz znaleźć tu: https://a6klub.pl/a6-c5wykaz-bezpiecznikow-vt2537.htm
Bart_KRK pisze:Mam jeszcze jedna ciekawostke. Wymontowujac liczniki zauwazylem ze z zielonej wtyczki sa wytargane 2 kable zielony i czarny foto ponizej. Czy ktos wie od czego sa te kable? No i znowu pytanie czy ktos ma opis wtyczki co gdzie jaki kabel i jak sie ja otwiera?
Opis wtyczki znajdziesz tu: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2798354
Przewód zielony wchodzi na pin 11 - 'standing time output' cokolwiek to jest :-), natomiast nie udało mi się zlokalizować żadnego czarnego (występują mieszanki czarnego i z innym kolorem). Rozbiera się je zsuwająć zieloną obudowę na bok (przeciwnie do wejścia przewodów). Powinieneś widzieć skąd są te przewodu (nr konektorów) bo złącze jest fabrycznie wyposażone w konektory (nawet jeżeli są nie podłaczone do przewodów) i puste miejsca będą właśnie należały do wypiętych przewodów.
Bart_KRK pisze:Kolejna rzecz ktora zauwazylem (nie ma nic wspolnego z wiazka) to dziwne miejsce za oslona nadkola gdzie wydaje mi sie cos powinno byc! Foto ponizej
Ja mam u siebie to samo, i po dziś dzień nie wiem jakie jest tego przeznaczenie :-)

Bart_KRK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 sty 2013, 09:56
Lokalizacja: Colchester lub Krakow

Post autor: Bart_KRK » 24 lut 2013, 20:35

A wiec...

Samochód skręcony do kupy i jeździ! Wszystkie spalone wiązki wymienione, bezpiecznik przestał się przepalać! Wyposażyłem się też w kabel diagnostyczny oraz program VAG 4.9 oraz VCDS Litle.
Dzięki temu udało mi się skasować błędy poduszki powietrznej:
588 Zapłonnik poduszki powietrznej kierowcy - N95
zbyt duża oporność - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
589 Zapłonnik 1 poduszki powietrznej pasażera - N131
zbyt duża oporność
Po prostu skasowałem i kontrolka na zegarach zgasła.

W dalszym ciągu mam jednak problem ze wskaźnikiem paliwa i temperatury na zegarach oraz kilka innych które znalazłem w programie diagnostycznym:

1. LICZNIKI
1039 Czujnik wskaźnika temperatury cieczy chłodz.-G2
przerwa lub zwarcie do plusa - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
771 Czujnik poziomu paliwa-G
przerwa lub zwarcie do plusa

2. SILNIK
522 Czujnik temp.cieczy chłodzącej -G 62
przerwa lub zwarcie do plusa
626 Lampka kontr.włączenia świecy żarowe-K29
przerwa lub zwarcie do masy
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

3. Klimatyzacja
797 Fotoczujnik oświetlenia-G107
przerwa lub zwarcie do masy - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
797 Fotoczujnik oświetlenia-G107
przerwa lub zwarcie do masy - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
787 Czujnik temperatury kanału zasysanego powietrza-G89
przerwa lub zwarcie do plusa - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
757 Czujnik temperatury nawiewu P-G151
przerwa lub zwarcie do plusa - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
1273 Silnik dmuchawy-V2
różnica dorególowania - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY

Dodatkowo w programie VCDS Litle cały czas przerywa albo całkowicie nie chce się połączyć. Popatrzcie na foto poniżej:

Normalnie:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Problemy:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Błąd:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Nie próbowałem kasować tych błędów.
Chciałem najpierw zapytać was co o tym sądzicie?
Jak to ugryźć? Od czego zacząć?

Oprócz powyższych problemów które wydają mi się ze sobą w jakiś sposób powiązane kolejnym moim problemem jest:
4. ZAMEK CENTRALNY
1366 Otwarty przy wypadku
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1570 Sygnał zapłonu
zwarcie do masy - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
1559 Drzwi kierowcy nie otwarte/zamknięte
nie autoryzowane
1559 Drzwi kierowcy nie otwarte/zamknięte
nie autoryzowane

Dodam że odkąd kupiłem samochód miałem problem z zamkiem.
Mianowicie żeby otworzyć auto po pierwszym naciśnięciu otwierają się tylko drzwi kierowcy. Dopiero po ponownym naciśnięciu otwiera się reszta auta. Auto kupiłem z jednym kluczykiem i kiedy próbowałem dorobić drugi kluczyk gość nie mógł zaprogramować pilota. Immobiliser OK grot OK ale alarm i pilot NIE. Mówi że nie może zacząć procedury bo po przekręceniu kluczyka w zamku otwierają się tylko drzwi kierowcy a powinien cały samochód i że przez to nie da rady zaprogramować pilota!!!
Czy ktoś ma jakiś link do forum? Jak to naprawić?
Czy to problem z elektryką czy z zamkiem kierowcy!
Jakieś pomysły? Nawet nie wiem gdzie temat założyć wiec na razie pisze tutaj!!

Po raz kolejny proszę pomocy ... i z góry dziękuje!

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 25 lut 2013, 11:31

Bart_KRK pisze:Samochód skręcony do kupy i jeździ! Wszystkie spalone wiązki wymienione, bezpiecznik przestał się przepalać!
Gratuluje udanej naprawy :-). Najważniejsze, że samochód pracuje poprawnie.
Bart_KRK pisze: Wyposażyłem się też w kabel diagnostyczny oraz program VAG 4.9 oraz VCDS Litle.

W dalszym ciągu mam jednak problem ze wskaźnikiem paliwa i temperatury na zegarach oraz kilka innych które znalazłem w programie diagnostycznym: ...
Jako że miałeś problemy z wiązką, spróbuj skasować te błędy, a następnie sprawdzić czy wystąpią one ponownie. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że naprawa wiązek usunie te błędy (z tego co pamiętam bezpiecznik był od systemu wentylacji)

Odnośnie problemów z diagnostyką klimatyzacji. U mnie jest to samo i szczerze nie wiem od czego to zależy. ÂŁączyłem się interfejsem diagnostycznym kolegi (jakiś taki firmowy) i wszytko było OK, więc obstawiam, że to problem samego interfejsu (kabla).

Centralny zamek jest OK, u mnie było to samo jak przetestowałem system SAFE w układzie zamka. A to że otwiera Ci najpierw drzwi kierowcy a później cały samochód jest całkiem normalne. Masz ustawioną w module komfortu funkcję selektywnego otwierania. Aby to wyłączyć musisz przekodować moduł komfortu co powinno bez problemu dać się wykonać za pomocą twojego interfejsu.

Daj znać które błędy pozostały po skasowaniu, a coś się wymyśli :-)

esiu1920ruch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 06 mar 2013, 19:09
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: esiu1920ruch » 06 mar 2013, 19:27

Bart_KRK, witam jaki koszt takiej wymiany bo chyba mam to samo :|

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 06 mar 2013, 20:00

esiu1920ruch,
_powitania

Bart_KRK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 sty 2013, 09:56
Lokalizacja: Colchester lub Krakow

Post autor: Bart_KRK » 28 maja 2013, 14:14

Bart_KRK, witam jaki koszt takiej wymiany bo chyba mam to samo
Ja placilem w funtach! 109 funtow za wiazke w Servisie Audi!
Zeby ja wymienic nie musisz rozbierac deski! Wiazka idzie za deska przy podlodze!
Jesli to ta sama napisz wiecej co sie dzieje to moze pomoge!

Wracajac do mojego tematu:
Wiazka spalia mi liczniki potrzebuje je wymienic!
Nie chce zakladac nowego tematu wiec jak ktos moze pomoc to prosze pisac w tym temacie:
wymiana-licznika-vt56255.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga