Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKN 2.5 150 KM] Wymiana wałków i co dalej?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

[ AKN 2.5 150 KM] Wymiana wałków i co dalej?

Post autor: vwpiotrek » 08 sty 2013, 12:53

Witam. Mój przypadek jest banalny. Wałki się skończyły.
Wymiana wałków, dźwigienek, pestek i popychaczy hydraulicznych.

Szukałem po całym forum i nie natrafiłem na odpowiedni temat.

Jak wiadomo wałki się zużyły, więc gdzieś opiłki( czy pył ) z wałków pływają po silniku.

Pytanie:

Jest jakiś sposób na przepłukanie i sprawdzenie systemu olejowego? Zaworków pod podstawą filtra oleju itp?

Nie wyobrażam sobie montażu hydrauliki gdy silnik nie jest przepłukany.

Mam nadzieje, że największy nasz GURU Piotruś odezwie się i udzieli cennych rad ;)

jarcun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 27 maja 2012, 17:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jarcun » 08 sty 2013, 16:07

po to jest filtr żeby płyną czysty olej, a ewentualne cięższe zabrudzenia będą w misce można ja zdjąć i wyczyścić.Pamiętaj ze walki wycierały się długo i przy każdej wymianie oleju i filtra zostają usuwane resztki. warto sprawdzić ciśnienie oleju i często zmieniać olej [moim zdaniem max 10.000 km] <okok>

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 08 sty 2013, 18:09

padła oczywiscie głowica po stronie pasażera. Czytałem wiele postów o tych zaworkach ale nigdzie nie było informacji jak je mozna sprawdzic....

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 08 sty 2013, 20:26

Kolega dobrze ci napisał od tego masz filtr oleju wałki zużywaj się z czasem tak że od razu nie znajdziesz opiłków poszły z wymianą oleju i filtra ale jak chcesz przepłukać silnik to nalej oleju 5w 30 i po 1000km spuść i nalej nowy koszt takiego zabiegu ok 200zł

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 08 sty 2013, 20:30

a można później jeździć na 5w30?

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 08 sty 2013, 20:36

a do tej pory jakim olejem był zalany

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 09 sty 2013, 08:15

Piotruś, bardzo się cieszę, że napisałeś co myślisz ;)
Jak sprawdzić pompę oleju? Rozebrać i pomierzyć? Czy bardziej tu chodzi o jej wypłukanie?
No tak miska w automacie ma magnes. Może poratuje mnie chociaż magnetyczny korek spustu oleju z motocykla.
Olej zastosuje 5w40 a raczej kupię beczkę 20l będzie na 4 wymiany ;) Stosować specyfiki do płukania czy niezalecane to jest?

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 09 sty 2013, 23:29

Piotruś, Przeczytałem Twój poprzedni post od deski do deski ;) Zrobię jak Niemcy ;) w końcu to Niemiecki samochód także potrzebuje Niemieckiej obsługi( prawie jak w reklamie oleju w TV ;p ). Na pewno zajrzę do pompy. Jest coś w pompie oleju na co trzeba uważać przy rozbieraniu? jakiś zaworek przelewowy ? znaki? czy bardziej chodzi o wałek w pompie i zębatki i raczej tam szukać uszkodzeń mechanicznych czy wytarć? Mam nadzieję że nie znajdę tam żadnego złomu. W sumie nic nie powinno tam być gdyż wszystkie pestki były w głowicy.

Piotruś, mam nadzieję, że nie denerwują Cię moje może i dziwne pytania ( dla niektórych pewnie oczywiste bo przecież wg 90% mechaników twierdzi, że to wałki się wycierają i tylko je trzeba wymienić nie mówiąc o przyśpieszonych wymianach olejów i sprawdzeniu poszczególnych części silnika)

Oprócz pompy zobaczę też membranę i odmę, gdyż wydaje mi się, że to też może być przyczyna...
Myślę, że nie zaszkodzi...

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 10 sty 2013, 20:30

u mnie tak było ze poprzedni wlasciciel wymienil walki i pojezdzil do pierwszej wymiany i po walkach nie wiem co było przyczyna ,ale jajak wymieniałem walki ,to kompletne z pestkami hydraulika i konikami ,przy okazji uszczelniacze zaworowe jak było już wszystko na wieszchu,i miedzy innymi zagladnolem do magistrali olejowej i wymieniłem zaworki zwrotne ,a mebrana była peknieta i to było przyczyna wytarcia się walkow w tak szybkim tepie.Co do pompy olejowej to sprawdzałem ciśnienie i tak czy tak sciagnolem miske olejowa trochę osadu było ,lancuch tez trochę naciagniety od pompy ale zostawiłem ,i trzy pukania silnika sam olej bez dodatkow pierwsze zapalenie 100 km olej spuscilem ,wymiana z filtrem później po 1000 km , a nastepna po 5000tys

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 10 sty 2013, 21:29

Piotruś, wg. VIN-u w moim silniku powinna być odma nowego typu. Zmienić na szmacianą? Miskę i tak zrzucę... Zawsze istnieje ryzyko, że silnik był jakiś czas temu po wymianie wałków, które już się wytarły z powodów nad którymi dyskutujemy ;) Więc jest ryzyko, że w silniku coś jest...

kuki23, Na pewno zobaczę do membrany... Nie wiem w jakim znaczeniu wpływa to dokładnie na wałki ale chyba jakiś wpływ ma.

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 11 sty 2013, 09:22

Piotruś, przeglądnąłem tamten link. Pytanie brzmi czy też mam wymieniać zaworki zwrotne pod podstawa filtra? Jest jakiś sposób na ich sprawdzenie?

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 26 sty 2013, 23:23

Piotruś, dziś w końcu dobrałem się do wyciągnięcia misek ponieważ ciekło. przy okazji oglądam pompe oleju i wygląda bardzo dobrze. brak osadów w misce.
i problem jest czysto teoretyczny...
co z wałkiem wyrównoważającym? nie widzę na nim żadnych znaków... chyba że to obojętne jak złożę.

vwpiotrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: vwpiotrek » 27 sty 2013, 13:41

Obrazek Obrazek

McKansy miał o tym kilka słów ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga