[ AKN 2.5 150 KM] Wymiana wałków i co dalej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
[ AKN 2.5 150 KM] Wymiana wałków i co dalej?
Witam. Mój przypadek jest banalny. Wałki się skończyły.
Wymiana wałków, dźwigienek, pestek i popychaczy hydraulicznych.
Szukałem po całym forum i nie natrafiłem na odpowiedni temat.
Jak wiadomo wałki się zużyły, więc gdzieś opiłki( czy pył ) z wałków pływają po silniku.
Pytanie:
Jest jakiś sposób na przepłukanie i sprawdzenie systemu olejowego? Zaworków pod podstawą filtra oleju itp?
Nie wyobrażam sobie montażu hydrauliki gdy silnik nie jest przepłukany.
Mam nadzieje, że największy nasz GURU Piotruś odezwie się i udzieli cennych rad
Wymiana wałków, dźwigienek, pestek i popychaczy hydraulicznych.
Szukałem po całym forum i nie natrafiłem na odpowiedni temat.
Jak wiadomo wałki się zużyły, więc gdzieś opiłki( czy pył ) z wałków pływają po silniku.
Pytanie:
Jest jakiś sposób na przepłukanie i sprawdzenie systemu olejowego? Zaworków pod podstawą filtra oleju itp?
Nie wyobrażam sobie montażu hydrauliki gdy silnik nie jest przepłukany.
Mam nadzieje, że największy nasz GURU Piotruś odezwie się i udzieli cennych rad
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Piotruś, bardzo się cieszę, że napisałeś co myślisz
Jak sprawdzić pompę oleju? Rozebrać i pomierzyć? Czy bardziej tu chodzi o jej wypłukanie?
No tak miska w automacie ma magnes. Może poratuje mnie chociaż magnetyczny korek spustu oleju z motocykla.
Olej zastosuje 5w40 a raczej kupię beczkę 20l będzie na 4 wymiany Stosować specyfiki do płukania czy niezalecane to jest?
Jak sprawdzić pompę oleju? Rozebrać i pomierzyć? Czy bardziej tu chodzi o jej wypłukanie?
No tak miska w automacie ma magnes. Może poratuje mnie chociaż magnetyczny korek spustu oleju z motocykla.
Olej zastosuje 5w40 a raczej kupię beczkę 20l będzie na 4 wymiany Stosować specyfiki do płukania czy niezalecane to jest?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Piotruś, Przeczytałem Twój poprzedni post od deski do deski Zrobię jak Niemcy w końcu to Niemiecki samochód także potrzebuje Niemieckiej obsługi( prawie jak w reklamie oleju w TV ). Na pewno zajrzę do pompy. Jest coś w pompie oleju na co trzeba uważać przy rozbieraniu? jakiś zaworek przelewowy ? znaki? czy bardziej chodzi o wałek w pompie i zębatki i raczej tam szukać uszkodzeń mechanicznych czy wytarć? Mam nadzieję że nie znajdę tam żadnego złomu. W sumie nic nie powinno tam być gdyż wszystkie pestki były w głowicy.
Piotruś, mam nadzieję, że nie denerwują Cię moje może i dziwne pytania ( dla niektórych pewnie oczywiste bo przecież wg 90% mechaników twierdzi, że to wałki się wycierają i tylko je trzeba wymienić nie mówiąc o przyśpieszonych wymianach olejów i sprawdzeniu poszczególnych części silnika)
Oprócz pompy zobaczę też membranę i odmę, gdyż wydaje mi się, że to też może być przyczyna...
Myślę, że nie zaszkodzi...
Piotruś, mam nadzieję, że nie denerwują Cię moje może i dziwne pytania ( dla niektórych pewnie oczywiste bo przecież wg 90% mechaników twierdzi, że to wałki się wycierają i tylko je trzeba wymienić nie mówiąc o przyśpieszonych wymianach olejów i sprawdzeniu poszczególnych części silnika)
Oprócz pompy zobaczę też membranę i odmę, gdyż wydaje mi się, że to też może być przyczyna...
Myślę, że nie zaszkodzi...
u mnie tak było ze poprzedni wlasciciel wymienil walki i pojezdzil do pierwszej wymiany i po walkach nie wiem co było przyczyna ,ale jajak wymieniałem walki ,to kompletne z pestkami hydraulika i konikami ,przy okazji uszczelniacze zaworowe jak było już wszystko na wieszchu,i miedzy innymi zagladnolem do magistrali olejowej i wymieniłem zaworki zwrotne ,a mebrana była peknieta i to było przyczyna wytarcia się walkow w tak szybkim tepie.Co do pompy olejowej to sprawdzałem ciśnienie i tak czy tak sciagnolem miske olejowa trochę osadu było ,lancuch tez trochę naciagniety od pompy ale zostawiłem ,i trzy pukania silnika sam olej bez dodatkow pierwsze zapalenie 100 km olej spuscilem ,wymiana z filtrem później po 1000 km , a nastepna po 5000tys
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:41
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Piotruś, wg. VIN-u w moim silniku powinna być odma nowego typu. Zmienić na szmacianą? Miskę i tak zrzucę... Zawsze istnieje ryzyko, że silnik był jakiś czas temu po wymianie wałków, które już się wytarły z powodów nad którymi dyskutujemy Więc jest ryzyko, że w silniku coś jest...
kuki23, Na pewno zobaczę do membrany... Nie wiem w jakim znaczeniu wpływa to dokładnie na wałki ale chyba jakiś wpływ ma.
kuki23, Na pewno zobaczę do membrany... Nie wiem w jakim znaczeniu wpływa to dokładnie na wałki ale chyba jakiś wpływ ma.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga