Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEB 1.8 150 KM] Wycieka płyn z wezy a temperatura 90.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
andrzej99122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2012, 22:19
Lokalizacja: Łódź

[ AEB 1.8 150 KM] Wycieka płyn z wezy a temperatura 90.

Post autor: andrzej99122 » 02 sty 2013, 17:53

Witam czytałemo tym sporo ,mam problem z a6 gdyz delikatnie wyciekał mi płyn,było to przy kruccu .
Zrobiłem pozniej ubywał w innym miejscu, jak zaparkuje to kapie solidnie po otwarciu korka wyleciało moment.
Temperature mam 90 hmm kiedys wymieniłem czujnik temperatury gdyz miałęm 70 ale to był termostat walniety.
Nie mam pojecia co moze byc wody w misce nie ma ,jak i tego mlekowego polotu- uszczelka pod głowica czułbym spadek ,obroty wszsytko ok temperatura silnika ok98 spokojna jazda 105 bardziej agresywna.
Węze idace od silnika jak i układu sa ciepłe ale normalnie mozna je zgiąc-nawet wydaje mi sie ze tam wody nie ma tylko powietrze.
Macie jakis pomysł bo to jest irytujace
-pompa wody ?= raczej byłyby inne objawy

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 02 sty 2013, 21:02

Jednak może to być uszczelka pod głowicą.
Lub jednak za słabe jest chłodzenie i za wysoka temperatura płynu przez co ciśnienie wyrzuca ze zbiorniczka wyrównawczego. Sprawdź termostat czy się otwiera i czy wentylatory pracują.

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 05 sty 2013, 12:57

Po pierwsze odkręcenie korka na ciepłym silniku jest dość idiotyczne bo to nawet dzieci wiedzą że wywali płyn, nawet w większości aut jest napisane na zbiorniczku aby tego nie robić, po drugie w audi termostaty są ciśnieniowe, odkręcenie korka w takim układzie często doprowadza do uszkodzenia termostatu. Skoro przewody nie są twarde, temperatura w normie, śladów oleju w płynie i na odwrót nie ma to nie jest to na 100% uszczelka pod głowicą. Podjedź na jakiś podnośnik i sprawdź od dołu skąd dokładnie leci płyn, mogą być tak zwane dwa grzybki w barszczu, uszczelniłeś jedno miejsce, stworzyło się wyższe ciśnienie i wywaliło w drugim słabszym miejscu, albo ciągle ciekło w tych dwóch miejscach a zasugerowałeś się że znalazłeś problem. Jeśli miałbyś powietrze w przewodach to auto błyskawicznie by się grzało do dużo wyższych temperatur.

andrzej99122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2012, 22:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andrzej99122 » 07 sty 2013, 15:36

podjechałam na kanał i cieknie z pompy wody-delikatnie ,pozniej strumykiem ale cieknie.
Jest to model AEB i ta pompa jakos z boku jest czy cos.
Najgorsze ze wymienialem rozrzad z 4 tys temu imogł od razu pompe a ten gosc tego nie zrobił i dojscie jest ciezkie.
Mechanik mówił zeta pompa jest jakos inaczej ułozona i nie musiał ten drugi mechanik tego robic,aleroboty teraz bedzie przy wymianiebocały zderzak itp itd.
nadal mam 90 stopni ,ładnie trzyma ale pewnie do czasu

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 07 sty 2013, 15:54

andrzej99122 pisze:podjechałam na kanał i cieknie z pompy wody-delikatnie ,pozniej strumykiem ale cieknie.
Jest to model AEB i ta pompa jakos z boku jest czy cos.
Najgorsze ze wymienialem rozrzad z 4 tys temu imogł od razu pompe a ten gosc tego nie zrobił i dojscie jest ciezkie.
Mechanik mówił zeta pompa jest jakos inaczej ułozona i nie musiał ten drugi mechanik tego robic,aleroboty teraz bedzie przy wymianiebocały zderzak itp itd.
nadal mam 90 stopni ,ładnie trzyma ale pewnie do czasu
To mechanik zmienił Ci rozrząd bez zmiany pompy wody? To teraz SZYBKO ZMIEń MECHANIKA, bo każdy choćby tylko pół przytomny pan "Mietek z garażu" powinien Ci zasugerować zmianę pompy wraz z rozrządem bo jak stara pompa padnie, to może urwać pasek rozrządu i masz bigos pod maską. Skoro z niej nie kapie to miej na uwadze, że jazda z tą pompką to jazda z tykającą bombą. Proponuję zaniechać dalszej jazdy!
A jeśli dla mechanika problemem jest, że musi przód zwalać do wymiany rozrządu/zmiany pompy (co jest obrzydliwie oczywiste!) to niech wraca do szkoły i kształci się w innym kierunku...

Najgorzej jak za auto biorą się "męczy-druty"... Na Twoim miejscu pognałbym ich w cholerę.

jaro 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 mar 2010, 11:30
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: jaro 78 » 07 sty 2013, 21:09

W tym silniku pompa wody nie jest napędzana z rozrządu ale z paska wielorowkowego, żeby ją wymienić faktycznie trzeba zdjąć przód i rozrząd ,ale nawet jak by się zatrzymała to możesz ugotować silnik ale ale na pewno nie rozwali rozrządu. Tez miałem wyciek z pompy wody i tak samo mi temperatura skakała po wymianie wszystko wróciło do normy. Jechałem w trasie najpierw zapaliła się kontrolka od płynu temperatura na maxa i nagle odcięło mi pedał gazu zjechałem na pobocze silnik pracował ale wogule nie reagował na gaz ,przed całkowitym padnieciu pompy miałem takie skoki temperatury.

andrzej99122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2012, 22:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andrzej99122 » 09 sty 2013, 13:56

Tak jak jaro mowił mi drugi mechanik ze nie jest ona połączona-i skutkiemmoze byc przegrzewanie ale nie rozwalenie rozrządu.Naturalnie trzeba to wymienic i nie jezdzic bo moze dalej jeb**tyknąc -ale jak robił rozrzad miał dojscie bo juz miał rozebrane -a pompa to pompa w kazdej chwili mogła pasc -szkoda ze nei wymieniona wczesniej

imm3

Post autor: imm3 » 17 sty 2013, 09:58

tomekkk1 pisze:pompy wraz z rozrządem bo jak stara pompa padnie, to może urwać pasek rozrządu i masz bigos pod maską
Nie strasz chłopaka, nie masz kompletnie racji tam pompa wody nie jest na pasku rozrządu. Tylko na pasku klinowym napędzana przez pompę wspomagania. Do jej wymiany nie trzeba wcale rozkręcać całego przodu, sprawny mechanik wyciągnie ją dołem! :) Ale nie jeździj z tym żeby uszczelka Ci nie poszła.

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 17 sty 2013, 22:52

jeśli odkręci całą podstawę pompy to spokojnie zejdzie bez rozbierania rozrządu czy przodu ;)

andrzej99122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2012, 22:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andrzej99122 » 18 sty 2013, 13:03

pompa ciekła wymieniłem i jest ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga