Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Wymiana zaworków zwrotnych oleju

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
mcdziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 29 sty 2012, 10:44
Lokalizacja: Sosnowiec

[ AFB 2.5 150 KM] Wymiana zaworków zwrotnych oleju

Post autor: mcdziak » 28 gru 2012, 06:43

Witam, mam pytanie do ludzi którzy już to robili, mianowicie czy te zaworki znajdują się w obudowie filtra? czy pod nią, wkręcone w blok silnika?. chodzi mi dokładnie o te zaworki 059 193 175 F są dwa po jeden na głowicę mają one za zadanie uniemożliwić olejowi spłynięcie z głowic do miski . Może ktoś ma jakieś fotki albo chociaż ETKA cos pokarze. Chce je wymienić bo ostatnio zauważyłem że po odpaleniu silnik chodzi przez chwilkę głośniej tak jak by nie było ciśnienia na hydraulice. Zamierzam od razu wymienić odmę na nowego typu, zobaczymy co z tego będzie.

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 28 gru 2012, 13:04

Witaj kolego,

zaworki powinny byc pod obudowa filtra ktora i tak trzeba wykrecic.

Odme wymieniaj na starego typu czyli szmaciana. Nowy typ z tego co udalo mi sie dowiedziec nie gwarantuje odpowiedniego smarowania...
The force will be with you...always

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 28 gru 2012, 17:54

kolego philiphser a napisz w skrócie co jest nie tak z nowa odma ? :D

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 28 gru 2012, 22:21

zaworki owe maja oznaczenie 059 103 175 F (nie 059 193 175 F) i znajduja sie pod podstawa filtra oleju (jak juz philipser napisal). Warto dodac ze aby wyjac podstawe, musisz wszesniej wyjac turbine albo pompe wtryskowa (albo jedno i drugie) - co powoduje ze ilosc uszczelek/uszczeleczek/oringow/nakretek/srubeczek 'nieco' sie zwieksza.... przy okazji (ale zdecydowanie polecam) warto wymienic oringi na krućcach rurek wodnych przy glowicach i bloku silnika.

mcdziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 29 sty 2012, 10:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mcdziak » 29 gru 2012, 12:12

No spodziewałem się że bedzie troche roboty ale turbo i tak wykręcam do regeneracji i chcę zrobić wszystko naraz. napewno wyczyszczę cały dolot z egr i może nawet pokuszę się o przepłukanie IC. te oringi do krućców wody masz może ich nr. Jak macie pomysł co jeszcze warto zrobić lub sprawdzić przy takiej demolce to jestem otwarty na propozycję :)
Aha i jeszcze zrobił bym przelewy tam podobno maja być jakieś pierścienie uszczelniajace czy cuś, jak ktoś wie o co kaman to prosil bym o ich nr. z góry dziekuje ;)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 29 gru 2012, 12:23

mcdziak pisze:No spodziewałem się że bedzie troche roboty ale turbo i tak wykręcam do regeneracji i chcę zrobić wszystko naraz. napewno wyczyszczę cały dolot z egr i może nawet pokuszę się o przepłukanie IC. te oringi do krućców wody masz może ich nr. Jak macie pomysł co jeszcze warto zrobić lub sprawdzić przy takiej demolce to jestem otwarty na propozycję :)
Aha i jeszcze zrobił bym przelewy tam podobno maja być jakieś pierścienie uszczelniajace czy cuś, jak ktoś wie o co kaman to prosil bym o ich nr. z góry dziekuje ;)
mcdziak,
moge wygrzebac Ci part numbery (daj znac), ale zakladam ze powyzsze czesci i tak bedziesz kupowal w ASO, wraz z uszczelkami np pod podstawe filtra, zaworkami olejowymi (brak zamiennikow) - a oni znajda Ci wszystkie potrzebne numery :)
Przy przelewach sa miedziane podkladki uszczelniajace (12 sztuk) - wezyki przelewowe bierz takie bez materialowego oplotu...

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 29 gru 2012, 15:07

quest87 nie pamietam dokladnie i nie przytocze co dokladnie jest nie tak z nowa odma, ale po poprzeczytaniu kilku watkow tutaj na forum wiem ze nowa odma nie nadaje sie do AFB poniewaz jest troszeczke inna.

Uzyj szukajki a znajdziesz odpowiedz
The force will be with you...always

mcdziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 29 sty 2012, 10:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mcdziak » 29 gru 2012, 18:27

W sumie odma jest odmą to jest tylko filtr odmy i ma za zadanie nie doprowadzić do zbytniego zasyfienia dolotu olejem, zgadzam sie starego typu jest skuteczniejsza ale jej budowa pozostawia wiele do życzenia ta nowego typu napewno ma w środku jakis labirynt przez co mgiełka olejowa skrapla się i nie leci w dolot. Ja zrobie tak zmierzę ciśnienie w korbie, zmienie na nowy zobacze czy bedzie jakaś różnica, jesli dolot nie będzie zasysał oleju (więcej, bo pewno i tak ssie po to to jest) to wtedy zostawie nowa. Aha i odmy się nie wymienia tylko jej filtr :D

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 30 gru 2012, 13:49

philiphser pytam Ciebie bo już kiedyś czytałem na ten temat i nie pamiętam zęby ktoś narzekał na odmę nowego typu, jedyne ważne w tym wszystkim to tylko to żeby do starego systemu olejowego wkładać stara odmę (tak jak w AFB) a do już poprawionego nowa odmę i tyle w temacie ;D

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 30 gru 2012, 20:05

quest87 i o tym wlasnie mowie, do AFB tam gdzie byla szmaciana odma tam ma byc szmaciana a nie plastikowa nowego typu
The force will be with you...always

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga