[ AFB 2.5 150 KM] Wymiana zaworków zwrotnych oleju
[ AFB 2.5 150 KM] Wymiana zaworków zwrotnych oleju
Witam, mam pytanie do ludzi którzy już to robili, mianowicie czy te zaworki znajdują się w obudowie filtra? czy pod nią, wkręcone w blok silnika?. chodzi mi dokładnie o te zaworki 059 193 175 F są dwa po jeden na głowicę mają one za zadanie uniemożliwić olejowi spłynięcie z głowic do miski . Może ktoś ma jakieś fotki albo chociaż ETKA cos pokarze. Chce je wymienić bo ostatnio zauważyłem że po odpaleniu silnik chodzi przez chwilkę głośniej tak jak by nie było ciśnienia na hydraulice. Zamierzam od razu wymienić odmę na nowego typu, zobaczymy co z tego będzie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
zaworki owe maja oznaczenie 059 103 175 F (nie 059 193 175 F) i znajduja sie pod podstawa filtra oleju (jak juz philipser napisal). Warto dodac ze aby wyjac podstawe, musisz wszesniej wyjac turbine albo pompe wtryskowa (albo jedno i drugie) - co powoduje ze ilosc uszczelek/uszczeleczek/oringow/nakretek/srubeczek 'nieco' sie zwieksza.... przy okazji (ale zdecydowanie polecam) warto wymienic oringi na krućcach rurek wodnych przy glowicach i bloku silnika.
No spodziewałem się że bedzie troche roboty ale turbo i tak wykręcam do regeneracji i chcę zrobić wszystko naraz. napewno wyczyszczę cały dolot z egr i może nawet pokuszę się o przepłukanie IC. te oringi do krućców wody masz może ich nr. Jak macie pomysł co jeszcze warto zrobić lub sprawdzić przy takiej demolce to jestem otwarty na propozycję
Aha i jeszcze zrobił bym przelewy tam podobno maja być jakieś pierścienie uszczelniajace czy cuś, jak ktoś wie o co kaman to prosil bym o ich nr. z góry dziekuje
Aha i jeszcze zrobił bym przelewy tam podobno maja być jakieś pierścienie uszczelniajace czy cuś, jak ktoś wie o co kaman to prosil bym o ich nr. z góry dziekuje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
mcdziak,mcdziak pisze:No spodziewałem się że bedzie troche roboty ale turbo i tak wykręcam do regeneracji i chcę zrobić wszystko naraz. napewno wyczyszczę cały dolot z egr i może nawet pokuszę się o przepłukanie IC. te oringi do krućców wody masz może ich nr. Jak macie pomysł co jeszcze warto zrobić lub sprawdzić przy takiej demolce to jestem otwarty na propozycję
Aha i jeszcze zrobił bym przelewy tam podobno maja być jakieś pierścienie uszczelniajace czy cuś, jak ktoś wie o co kaman to prosil bym o ich nr. z góry dziekuje
moge wygrzebac Ci part numbery (daj znac), ale zakladam ze powyzsze czesci i tak bedziesz kupowal w ASO, wraz z uszczelkami np pod podstawe filtra, zaworkami olejowymi (brak zamiennikow) - a oni znajda Ci wszystkie potrzebne numery
Przy przelewach sa miedziane podkladki uszczelniajace (12 sztuk) - wezyki przelewowe bierz takie bez materialowego oplotu...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
W sumie odma jest odmą to jest tylko filtr odmy i ma za zadanie nie doprowadzić do zbytniego zasyfienia dolotu olejem, zgadzam sie starego typu jest skuteczniejsza ale jej budowa pozostawia wiele do życzenia ta nowego typu napewno ma w środku jakis labirynt przez co mgiełka olejowa skrapla się i nie leci w dolot. Ja zrobie tak zmierzę ciśnienie w korbie, zmienie na nowy zobacze czy bedzie jakaś różnica, jesli dolot nie będzie zasysał oleju (więcej, bo pewno i tak ssie po to to jest) to wtedy zostawie nowa. Aha i odmy się nie wymienia tylko jej filtr :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga