Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] AFN 1.9 TDI 110 problem z czułością hamulców - w

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

[ A6 C5] AFN 1.9 TDI 110 problem z czułością hamulców - w

Post autor: metronomus » 23 gru 2012, 14:03

Kiedyś już pisałem o hamulcach......
Miałem z nimi duuużo problemu w tym aucie, i wcale nie rozwiązałem ich skutecznie.

Jakieś dwa lata temu miałem po prostu słabe hamulce, a przyczyną były krzywe tarcze, ZAPIECZONY ZACISK, skorodowane piasty. Po wymianie piast, tarcz i klocków TRW, przewodów elastycznych, cylinderków, płynu hamulcowego okazalo się,że hamulce sa znacznie lepsze, ale jeszcze nie jest to co np. w Skodzie Octavii, Passacie B5 z tym samym motorem , które posiadają moi znajomi.

Cóż, hamulce są skuteczne , ale pedał trzeba wciskać z końską siłą!

Są jednak momenty, że wystarczy musnąć pedał hamulca, a auto stoi dęba.... Skoro tak, wpadłem na pomysł, że mam problem ze wspomaganiem, więc wymieniłem i sprawdziłem przewody podciśnienia, wymieniłem Vacum pompę, Serwo oraz pompę hamulcową. Efekt żaden, znaczy wszystko było dobrze..... Ponadto dodam, że podciśnienie trzyma bardzo długo ( po kilku dniach postoju serwo dalej trzyma - pedał wciska się lekko za pierwszym razem, tuż przed odpaleniem silnika po kilku dniowym postoju)

Ostatni element , którego nie dotykałem to POMPA ABS!!!!!!!!!!

Myślę, że przyczyna tkwi w korektorze siły hamowania, który jest w tej pompie (ponoć jest, bo na tylnej osi żadnego korektora nie ma).

I tutaj moje pytanie:

- Czy da się wsadzić inną, t.j. nowsza pompę abs, z Octavii, passata, a6, a4, tzn. taką, żeby wtyczka tylko pasowała :) i zakodować ją???

Ja mam tylko ABS, i myślałem , żeby wsadzić nowszą, z ASR itp. .... Nie zależy mi na ASR ESP, a tylko na tym by mieć po prostu wreszcie NORMALNE hamulce ze zwykłym ABS!!!

Jeśli da się to zakodować, i ktoś może mi pomóc, to będę ogromnie wdzięczny.

Z pewnością mój post i rozwiązanie problemu pomoże wielu forumowiczom zmagającym się z tym samym problemem.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 26 gru 2012, 11:06

jeśli doszedłes do tego źe to wina agregatu abs to wystarczy jak podmienisz sam blok alu pozostawiając swoją elektryke wyeliminuje to problem z kodowaniem i okablowaniem,bo audi ma inną elektronike. Agregat bedzie pasował od passata, a4 a nawet golfa4.

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 02 sty 2013, 15:37

Wielkie dzięki za odp. !!!!!

Czyli każda pompa od Golfa IV, Passata B5 , Audi B5, C5 będzie pasować niezależnie, czy pompa ma dodatkowo ASR i ESP?? Oczywiście mowa o sekcji pompy bez elektroniki??

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 04 sty 2013, 22:46

e no nie musi byc z tym co ty masz w aucie

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 30 sty 2013, 19:34

Pompa ABS przełożona - bez efektu!!!!!


Tym samym wszystkie elementy w moim aucie zostały wymienione oprócz sztywnych przewodów, czyli rurek... ale one nie mogą powodować takich objawów, gdyż uciekałby płyn hamulcowy, a tego nie ubywa nawet gram!!!!

Zostaje ostatnia pozycja, której jeszcze nie sprawdziłem w aucie, a której każdy, zawsze i wszędzie pisze, że jej nie ma w A6 C5, a jest nią KOREKTOR SIÂŁY HAMOWANIA!!!

Proszę was, nie mówcie, że w A6 C5 nie ma korektora siły hamowania!!!!

A to co to ma być??

http://www.arwit.pl/TDKatalog3.aspx?k=0 ... 06,0100037



i to:


http://www.ebay.de/itm/NK-Bremskraftreg ... 3ccc53343e




Już nie widzę innej przyczyny drętwych hamulców.

Ciekawe co wy na to???

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 30 sty 2013, 22:36

no oki ale nie we wszystkich jest to montowane.
na ostatku stawiam jecze na regulacje długosci trzpiena kulowego łączącego dzwignie pedełu z tłokiem pompy. wystarczy 0,1 mm odchyłki i auto traci chamulce. wypada to sprawdzić Obrazek
natomiast o korektorze nic w elsie nie znalazłem

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 31 sty 2013, 12:58

Dźwignia pedału nie łączy się z tłokiem pompy, a jedynie z króćcem Serva. Regulacja dotyczy jedynie wysokości pedału, i nie ma wpływu na hamowanie w najmniejszym stopniu, chyba, że pedał będzie w skrajnie wysokim lub niskim położeniu to być może ma to wpływ. Jednakże , ja takich ekstremalnych położeń pedału nie ustawiam bo wiadomo jest to bez sensu. Pedał powinien być ustawiony mniej więcej równolegle do pedału sprzęgła, ale tak też, by w górnym położeniu pedału serwo było w pozycji neutralnej.

Jest jedno ale..... nr 13 na zdjęciu... co to jest???

P.S. Gdy rozebrałem servo, to między pompą a servem też nie ma żadnej regulacji położenia. Skręca się razem servo i pompę i tyle......

[ Dodano: 2013-02-02, 14:40 ]
nie ma u mnie korektora siły hamowania :(

Tym samym nie wiem co jest przyczyną....

Wracam do podciśnienia. Co prawda, serwo i układ jest raczej OK, gdyż trzyma podciśnienie nawet po kilku dniach postoju (przed uruchomieniem silnika pedał hamulca wciska się lekko).

Może jednak vacum daje za male podciśnienie (jest ot ok -0,9 Bara)


ręce opadają....

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 06 lut 2013, 15:36

a zmieniałeś przewody gumowe może jeden z nich jest rozwarstwiony i cała para idzie między oplot zamiast w zacisk to ze czasami jest ok tylko potwierdzało by teorię bo rozwarstwiony przewód potrafi nieżle zaskoczyć swoim nieprzewidywalnym zachowaniem raz działa jak zawór zwrotny innym razem zamyka przepływ

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 06 lut 2013, 22:10

metronomus pisze:Dźwignia pedału nie łączy się z tłokiem pompy, a jedynie z króćcem Serva. Regulacja dotyczy jedynie wysokości pedału, i nie ma wpływu na hamowanie w najmniejszym stopniu, chyba, że pedał będzie w skrajnie wysokim lub niskim położeniu to być może ma to wpływ.....
JAK DLA MNIE TO TROSZKU ZASZALAÂŁEÂŚ Z TYM OKREÂŚLENIEM
ELSA dokładnie określa długość trzpienia od kulki do podstawy serwa z dokładniścią co do 0,1 mm.
trzpień ustawia odpowiednio początek pracy zespołu serwo>tłok pompy

Obrazek

JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Post autor: JARGUT » 07 lut 2013, 22:39

Witam, mam podobny problem teżsie z tym nie moge uporać tyle że w audi a6 c5 2.5 tdi
Wymieniłem wszystko jakoś z 1 rok temu , to znaczy tak
-nowe tarcze klocki przód i tył
-sprawdzone wakum wskazuje jakieś -8,-9
-wymienione przewody gumowe stalowe sprawdzone
-nowy płyn
-zestawy naprawcze zacisków wszystko wyczyszczone
-wymieniona pompa abs bo moja padła to znaczy zaświeciła mi sie kontrolka awari układu hamulcowego i cały czas wskazywało czujnik w prawum przednim kole po podmienienu czujnika dalej był ten sam bład

Czego nie zrobiłem do tej pory
-nie ustawiłem tego trzpienia od serwa do pedału
-nie wymieniłem pompy vakum
Teraz szykuje mi sie wymiana tarcz przód i klocków więc też chciał bym wkońcu sie uporać z brakiem porządnego hamulca
Pozdrawiam i czekam na rozwiazanie problemu
Jeśli ja rozwiaże wcześniej dam znać

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 07 lut 2013, 23:47

JARGUT pisze:Witam, mam podobny problem teżsie z tym nie moge uporać tyle że w audi a6 c5 2.5 tdi
Wymieniłem wszystko jakoś z 1 rok temu , to znaczy tak
-nowe tarcze klocki przód i tył
-sprawdzone wakum wskazuje jakieś -8,-9
-wymienione przewody gumowe stalowe sprawdzone
-nowy płyn
-zestawy naprawcze zacisków wszystko wyczyszczone
-wymieniona pompa abs bo moja padła to znaczy zaświeciła mi sie kontrolka awari układu hamulcowego i cały czas wskazywało czujnik w prawum przednim kole po podmienienu czujnika dalej był ten sam bład

Czego nie zrobiłem do tej pory
-nie ustawiłem tego trzpienia od serwa do pedału
-nie wymieniłem pompy vakum
Teraz szykuje mi sie wymiana tarcz przód i klocków więc też chciał bym wkońcu sie uporać z brakiem porządnego hamulca
Pozdrawiam i czekam na rozwiazanie problemu
Jeśli ja rozwiaże wcześniej dam znać
kolego zostaje jeszcze pompa hamulcowa . bo jeśli nic nie rozkręcałeś to trzpien raczej sie nie rozkalibrował
a popma sama z siebie moze szwankowac

JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Post autor: JARGUT » 09 lut 2013, 22:19

Odnośnie tej pompy czy jestem wstanie ja zregenerować jakieś nowe gumy bąc tłoczek, czy pozostaje tylko nowa lub używana?
Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-02-11, 22:40 ]
I jak dalej nic sie nie ruszyło w temacie słabych hamulców!
Ja narazie nic nie robiłem bo auto bardzo potrzebne ale jak tylko coś będe robił to dam znać

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 12 lut 2013, 17:07

enduro7 pisze:a zmieniałeś przewody gumowe może jeden z nich jest rozwarstwiony i cała para idzie między oplot zamiast w zacisk to ze czasami jest ok tylko potwierdzało by teorię bo rozwarstwiony przewód potrafi nieżle zaskoczyć swoim nieprzewidywalnym zachowaniem raz działa jak zawór zwrotny innym razem zamyka przepływ


wymieniłem przewody z przodu. Z tyłu nie wymieniałem, ale ponoć tych się nie wymienia - prawda??

Awatar użytkownika
kicker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2012, 23:10
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kicker » 12 lut 2013, 19:01

Ja bujam się z takim samym tematem w A4. Heble jako tako są, ale trzeba mocno cisnąc na pedał hamulca, do tego wpada dość głęboko. Na forum A4 jeden spec od hamulców z uporem wariata pisze że to wina zapowietrzenia bloku ABS, tylnych zacisków lub ogolnego zapowietrzenia. Tradycyjne metody odpowietrzania czyli pompowanie pedałem i upuszczanie płynu na zaciskach nie pomaga. Odpowietrzanie ABS za pomocą VAGa też mi nic pomaga.
Ja u siebie wymieniałem tarcze(288mm) i klocki przód na ferodo, zaciski mają nowe wszystkie gumki, tłoczki, sprężyny, tarcze ścierają się ładnie ale czułości to tam w ogóle niema. Tez ktoś pisał o jakiejś śrubie regulacyjnej ale bez rozszerzania tematu.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 13 lut 2013, 08:16

kicker pisze:Ja bujam się z takim samym tematem w A4. Heble jako tako są, ale trzeba mocno cisnąc na pedał hamulca, do tego wpada dość głęboko. Na forum A4 jeden spec od hamulców z uporem wariata pisze że to wina zapowietrzenia bloku ABS, tylnych zacisków lub ogolnego zapowietrzenia. Tradycyjne metody odpowietrzania czyli pompowanie pedałem i upuszczanie płynu na zaciskach nie pomaga. Odpowietrzanie ABS za pomocą VAGa też mi nic pomaga.
Ja u siebie wymieniałem tarcze(288mm) i klocki przód na ferodo, zaciski mają nowe wszystkie gumki, tłoczki, sprężyny, tarcze ścierają się ładnie ale czułości to tam w ogóle niema. Tez ktoś pisał o jakiejś śrubie regulacyjnej ale bez rozszerzania tematu.
z odpowietrzeniem ma racje tradycyjne metody są nieskuteczne gdyź blok abs potrzebuje wstępnego ciśnienia roboczego na poziomie 2 barów i wykonywand jest to specjalnym urządzeniem. Nawet etka mówi źe agregat abs jest napełniony .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga