[ MULTI] A6 2.5 TDI 2001 - 01J - wymiana oleju ATF w skrzyni
[ MULTI] A6 2.5 TDI 2001 - 01J - wymiana oleju ATF w skrzyni
Witam,
Jestem posiadaczem samochodu AUDI A6 z silnikiem 2.5 TDI z roku 2001 w wersji '02. Auto ma przejechane 150kkm i z tego co wiem nigdy nikt nie wymieniał w skrzyni oleju - auto do 2006 roku serwisowane było w ASO w Niemczech - dziwne, że w kraju producenta nie wiedzieli o wymianie oleju/filtra w skrzyni.
Od kilku miesięcy mam problem z poszarpywaniem podczas ruszania, lub podczas jazdy pulsuje obrotomierz obrotów silnika jak trzymam go na stałej prędkości, szarpie też czasami jak jedzie się ze stałą prędkością i raptownie się przyspiesza. Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów w skrzyni ani w pozostałych elementach samochodu. Ze względu na to, że auto jest rzadko używane - powiedziałbym rekreacyjnie - zapominam o problemie kiedy auto stoi w garażu przez kilka tygodni nieużywania. Ale chciałbym coś z tym zrobić..
Wiem, że najrozsądniej byłoby oddać auto do serwisu ale powiem szczerze chciałbym pobawić się sam bo ja lubię się w takich rzeczach bawić z tym, że lubię też posiadać odpowiednią wiedzę zanim cokolwiek zacznę robić. Dlatego mam prośbę do znawców tematu o pomoc/ o udzielenie mi niezbędnych informacji które najprościej mówiąc uratują mnie od efektu więcej szkód niż korzyści
Jest to skrzynia 01J - nie było robione z nią nic od nowości wg informacji pierwszego właściciela - nie była ta skrzynia upgradowana do 6ciu lamel, nie był w niej wymieniany olej ani filtr. Na początek chciałbym wymienić w niej SAM olej. Wiem, że wymiana filtra we własnym zakresie w grę nie wchodzi ponieważ znajduje się on wewnątrz skrzyni i żeby go wymienić trzeba skrzynie rozkręcić. Ja na tę chwilę chcę ograniczyć się do kilku czynności.
Mianowicie:
1. spuszczenie oleju ze skrzyni,
2. zalanie skrzyni odpowiednim olejem,
3. uzupełnienie stanu oleju w skrzyni do odpowiedniej ilości.
Domyślam się, a raczej to wiem bo już tam zaglądałem, że skrzynia posiada od dołu co najmniej 2 korki. Jeden do sprawdzenia stanu/ilości oleju/wlany lub dolania oleju, a drugi który umożliwia jego spuszczenie ze skrzyni. Tylko który jest który? Tego nie wiem - tu proszę o pomoc.
Następny problem to jakim olejem/z jakiej firmy mam zalać tę skrzynie i w jaki sposób mam to zrobić skoro wlew będzie od spodu ...głupie pytanie - domyślam się nie no też gdzieś o tym czytałem dawno temu, że będę potrzebował wężyka zakrzywionego z jednej strony który wejdzie do skrzyni przez wlew a drugi koniec znacznie wyżej niż skrzynia ma być połączony z jakimś naczyniem w które będzie trzeba wlewać ten olej, który następnie tym wężykiem uzupełni skrzynie? Tylko jak stwierdzić, że jest już odpowiednia ilość oleju w skrzyni? czyżby wlew oleju byłby taką dłuższą rurką która jest również wskaźnikiem stanu oleju w skrzyni? Tj. kiedy osiągnie się odpowiedni stan to olej będzie się przelewał wlewem?
Wyczytałem gdzieś też, że podczas spuszczania oleju ze skrzyni warto zwrócić uwagę na kolor oleju oraz na to czy w oleju nie ma opiłków żelaza jeśli są to skrzynia nadaje się na złom ewentualnie do remontu?
Osobiście jestem przygotowany na wymianę skrzyni na jakąś regenerowaną :D masakra.. ale zanim tego dokonam chcę sam sprawdzić czy przypadkiem wymiana oleju jej nie pomoże ..istnieje też szansa, że w tej chwili stan poziomu oleju jest zbyt niski i dlatego dzieją się z nią dziwne rzeczy.
Kiedyś na youtube znalazłem filmik (teraz nie mogę go odszukać), który obrazuje pulsowanie obrotomierza podczas jazdy i ktoś w komentarzach do filmiku napisał, że padnięty był czujnik obrotów wałka na wejściu do skrzyni - słyszał ktoś coś o tym?
Chyba warto zaznaczyć jeszcze, że poszarpywanie praktycznie nie występuje na zimnym silniku tylko dopiero wtedy jak się auto rozgrzeje.
W innym dziale ktoś napisał, że po wymianie wtrysku prowadzącego szarpanie ustąpiło, a skrzynia zachowuje się jak nowa jest coś takiego w mojej skrzyni?
Jeszcze tylko jedno dodatkowe pytanko. Czy wymianę robić na rozgrzanym aucie czy raczej na zupełnie zimnym?
Liczę na Waszą fachową pomoc !
Pozdrawiam.
PS. W razie co mogę dać fotki skrzyni od spodu by pokazać dostępne tam korki w celu umożliwienia identyfikacji który jest który
..oj chyba temat utworzyłem w złym dziale proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu i o usunięcie tej wiadomości dziękuję.
[ Dodano: 2012-04-12, 11:15 ]
Dobra znalazłem opis co i jak zrobić...
-all-multitronic-wymiana-oleju-vt42721.htm
Dzięki za tutorial ..też nie posiadam specjalistycznych narzędzi ale jakoś sobie poradzę...
Ciekawe czy wymiana oleju coś pomoże..
Dam znać co zastałem w oleju i czy coś się zmieniło po wymianie.
btw. odpowiedniego oleju ATF - znalazłem na forum, że olej do skrzyĂą multitronic ma symbol G 052 180 A2 lub G 052 190 A2 - który to właściwy olej w moim przypadku? Jakiej firmy najlepiej ten olej kupić?
na stronie http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm jest trochę informacji nt. multitronica z informacją między innymi jaki olej stosuje się w tych skrzyniach - z tym, że podane są tam 2 rodzaje oleju... który jest właściwy? lub czym się różnią i czy do mojej skrzynki mogę zalać jeden jak i drugi? ..nie ma to większego znaczenia? chodzi o oleje G 052 180 A2 lub G 052 190 A2 j/w
Proszę o przeniesienie mojego tematu do działu C5
Dziękuję i pozdrawiam.
Jestem posiadaczem samochodu AUDI A6 z silnikiem 2.5 TDI z roku 2001 w wersji '02. Auto ma przejechane 150kkm i z tego co wiem nigdy nikt nie wymieniał w skrzyni oleju - auto do 2006 roku serwisowane było w ASO w Niemczech - dziwne, że w kraju producenta nie wiedzieli o wymianie oleju/filtra w skrzyni.
Od kilku miesięcy mam problem z poszarpywaniem podczas ruszania, lub podczas jazdy pulsuje obrotomierz obrotów silnika jak trzymam go na stałej prędkości, szarpie też czasami jak jedzie się ze stałą prędkością i raptownie się przyspiesza. Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów w skrzyni ani w pozostałych elementach samochodu. Ze względu na to, że auto jest rzadko używane - powiedziałbym rekreacyjnie - zapominam o problemie kiedy auto stoi w garażu przez kilka tygodni nieużywania. Ale chciałbym coś z tym zrobić..
Wiem, że najrozsądniej byłoby oddać auto do serwisu ale powiem szczerze chciałbym pobawić się sam bo ja lubię się w takich rzeczach bawić z tym, że lubię też posiadać odpowiednią wiedzę zanim cokolwiek zacznę robić. Dlatego mam prośbę do znawców tematu o pomoc/ o udzielenie mi niezbędnych informacji które najprościej mówiąc uratują mnie od efektu więcej szkód niż korzyści
Jest to skrzynia 01J - nie było robione z nią nic od nowości wg informacji pierwszego właściciela - nie była ta skrzynia upgradowana do 6ciu lamel, nie był w niej wymieniany olej ani filtr. Na początek chciałbym wymienić w niej SAM olej. Wiem, że wymiana filtra we własnym zakresie w grę nie wchodzi ponieważ znajduje się on wewnątrz skrzyni i żeby go wymienić trzeba skrzynie rozkręcić. Ja na tę chwilę chcę ograniczyć się do kilku czynności.
Mianowicie:
1. spuszczenie oleju ze skrzyni,
2. zalanie skrzyni odpowiednim olejem,
3. uzupełnienie stanu oleju w skrzyni do odpowiedniej ilości.
Domyślam się, a raczej to wiem bo już tam zaglądałem, że skrzynia posiada od dołu co najmniej 2 korki. Jeden do sprawdzenia stanu/ilości oleju/wlany lub dolania oleju, a drugi który umożliwia jego spuszczenie ze skrzyni. Tylko który jest który? Tego nie wiem - tu proszę o pomoc.
Następny problem to jakim olejem/z jakiej firmy mam zalać tę skrzynie i w jaki sposób mam to zrobić skoro wlew będzie od spodu ...głupie pytanie - domyślam się nie no też gdzieś o tym czytałem dawno temu, że będę potrzebował wężyka zakrzywionego z jednej strony który wejdzie do skrzyni przez wlew a drugi koniec znacznie wyżej niż skrzynia ma być połączony z jakimś naczyniem w które będzie trzeba wlewać ten olej, który następnie tym wężykiem uzupełni skrzynie? Tylko jak stwierdzić, że jest już odpowiednia ilość oleju w skrzyni? czyżby wlew oleju byłby taką dłuższą rurką która jest również wskaźnikiem stanu oleju w skrzyni? Tj. kiedy osiągnie się odpowiedni stan to olej będzie się przelewał wlewem?
Wyczytałem gdzieś też, że podczas spuszczania oleju ze skrzyni warto zwrócić uwagę na kolor oleju oraz na to czy w oleju nie ma opiłków żelaza jeśli są to skrzynia nadaje się na złom ewentualnie do remontu?
Osobiście jestem przygotowany na wymianę skrzyni na jakąś regenerowaną :D masakra.. ale zanim tego dokonam chcę sam sprawdzić czy przypadkiem wymiana oleju jej nie pomoże ..istnieje też szansa, że w tej chwili stan poziomu oleju jest zbyt niski i dlatego dzieją się z nią dziwne rzeczy.
Kiedyś na youtube znalazłem filmik (teraz nie mogę go odszukać), który obrazuje pulsowanie obrotomierza podczas jazdy i ktoś w komentarzach do filmiku napisał, że padnięty był czujnik obrotów wałka na wejściu do skrzyni - słyszał ktoś coś o tym?
Chyba warto zaznaczyć jeszcze, że poszarpywanie praktycznie nie występuje na zimnym silniku tylko dopiero wtedy jak się auto rozgrzeje.
W innym dziale ktoś napisał, że po wymianie wtrysku prowadzącego szarpanie ustąpiło, a skrzynia zachowuje się jak nowa jest coś takiego w mojej skrzyni?
Jeszcze tylko jedno dodatkowe pytanko. Czy wymianę robić na rozgrzanym aucie czy raczej na zupełnie zimnym?
Liczę na Waszą fachową pomoc !
Pozdrawiam.
PS. W razie co mogę dać fotki skrzyni od spodu by pokazać dostępne tam korki w celu umożliwienia identyfikacji który jest który
..oj chyba temat utworzyłem w złym dziale proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu i o usunięcie tej wiadomości dziękuję.
[ Dodano: 2012-04-12, 11:15 ]
Dobra znalazłem opis co i jak zrobić...
-all-multitronic-wymiana-oleju-vt42721.htm
Dzięki za tutorial ..też nie posiadam specjalistycznych narzędzi ale jakoś sobie poradzę...
Ciekawe czy wymiana oleju coś pomoże..
Dam znać co zastałem w oleju i czy coś się zmieniło po wymianie.
btw. odpowiedniego oleju ATF - znalazłem na forum, że olej do skrzyĂą multitronic ma symbol G 052 180 A2 lub G 052 190 A2 - który to właściwy olej w moim przypadku? Jakiej firmy najlepiej ten olej kupić?
na stronie http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm jest trochę informacji nt. multitronica z informacją między innymi jaki olej stosuje się w tych skrzyniach - z tym, że podane są tam 2 rodzaje oleju... który jest właściwy? lub czym się różnią i czy do mojej skrzynki mogę zalać jeden jak i drugi? ..nie ma to większego znaczenia? chodzi o oleje G 052 180 A2 lub G 052 190 A2 j/w
Proszę o przeniesienie mojego tematu do działu C5
Dziękuję i pozdrawiam.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jesli nie znasz sie na tych skrzyniach i nie masz zadnego z nimi doswiadczenia to po za wymiana oleju
radzilbym Ci w nic nie ingerowac bo narobisz wiecej szkod niz pozytku.
Olej mozna wymienic ale nue wydaje mi sie zeby przynioslo to pozytywny efekt.
Olej najlepiej kupic w ASO wtedy na pewni dostaniesz prawidlowy.
radzilbym Ci w nic nie ingerowac bo narobisz wiecej szkod niz pozytku.
Olej mozna wymienic ale nue wydaje mi sie zeby przynioslo to pozytywny efekt.
Olej najlepiej kupic w ASO wtedy na pewni dostaniesz prawidlowy.
Dzięki...
Wyczytałem gdzieś < TU! , że G 052 190 A2 stosowany jest do przekładni głównej - wchodzi go ok. 1,3l - da się go wymienić czy tylko podczas remontu skrzyni? Czy w ogóle się go wymienia podczas całego, normalnego życia skrzyni?
apropo filmiku przedstawiającego problem z multitronikiem - znalazłem go - jednak jest dostępny na youtube... tam kolesie w komentarzach do filmiku wypowiadają się co jest tego przyczyną w języku niemieckim... podobno jakiś czujnik prędkości koszt 55EUR - o co kaman? ktoś coś wie? Który to czujnik? Czy da się do wymienić od zewnątrz bez wykręcania skrzyni?
[youtube][/youtube]
link do filmu na youtube z komentarzami
..u mnie właśnie mam takie coś + podszaprywanie podczas ruszania lub przyspieszania z małych prędkości tj. na niskich obrotach na ciepłym silniku z tym, że niekoniecznie zawsze..
jeszcze przydatny link na temat skrzyni 01J
Wyczytałem gdzieś < TU! , że G 052 190 A2 stosowany jest do przekładni głównej - wchodzi go ok. 1,3l - da się go wymienić czy tylko podczas remontu skrzyni? Czy w ogóle się go wymienia podczas całego, normalnego życia skrzyni?
apropo filmiku przedstawiającego problem z multitronikiem - znalazłem go - jednak jest dostępny na youtube... tam kolesie w komentarzach do filmiku wypowiadają się co jest tego przyczyną w języku niemieckim... podobno jakiś czujnik prędkości koszt 55EUR - o co kaman? ktoś coś wie? Który to czujnik? Czy da się do wymienić od zewnątrz bez wykręcania skrzyni?
[youtube][/youtube]
link do filmu na youtube z komentarzami
..u mnie właśnie mam takie coś + podszaprywanie podczas ruszania lub przyspieszania z małych prędkości tj. na niskich obrotach na ciepłym silniku z tym, że niekoniecznie zawsze..
jeszcze przydatny link na temat skrzyni 01J
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Szkoły dot. oleju przekładniowego są różne - wg. koncernu VAG nie wymienia się go a jedynie uzupełnia stan. Jednak jeśli chcesz zadbać o skrzynkę to i ten fluid co jakiś czas trzeba wymienić (np. przy okazji remontu skrzyni).
IMO - teoria o czujniku prędkości jest chybiona. Element ten w przypadku Multitronica, znajduje się wewnątrz skrzyni i z uwagi na charakter jego pracy, jego uszkodzenie jest praktycznie niemożliwe (pomijam mechaniczną ingerencję tj. Pan Mechanik ). Na jego pracę mogą mieć wpływ zanieczyszczenia takie jak opiłki ale w takim przypadku sterownik wychwyciłby ten problem (jako "nieprawidłowy sygnał") a u Ciebie w buforze błędów cisza...
IMO - teoria o czujniku prędkości jest chybiona. Element ten w przypadku Multitronica, znajduje się wewnątrz skrzyni i z uwagi na charakter jego pracy, jego uszkodzenie jest praktycznie niemożliwe (pomijam mechaniczną ingerencję tj. Pan Mechanik ). Na jego pracę mogą mieć wpływ zanieczyszczenia takie jak opiłki ale w takim przypadku sterownik wychwyciłby ten problem (jako "nieprawidłowy sygnał") a u Ciebie w buforze błędów cisza...
No to super ..same pocieszające wieści :D
Może jednak zacznę od wymiany oleju który da się wymienić bez ingerencji w skrzynie. Tylko, że mam dylemat ..jak zwykle zresztą... i chyba nie tylko ja. Mianowicie chodzi mi o to który olej ATF zalać czy oryginał zakupiony w serwisie VW AUDI NR OE: G052180A2 po ok. 80zł/l czy Febi 27975, niemiecki zamiennik o parametrach zgodnych z G052180A2 po ok.40zł/l czyli o połowę taĂąszy. Nie miałbym dylematu w sumie - gdybym wiedział, że to pomoże i przeniesie remont skrzyni w czasie to na 100% kupiłbym ten droższy ale jeśli ma to nic nie pomóc i za chwile będę musiał oddać auto do serwisu w celu remontu skrzyni lub jej wymiany na inny sprawny model to po co mam się ładować w niepotrzebne koszta? Z drugiej strony jak wymienię na ten taĂąszy i okaże się być dobrze to będę sobie pluć w brodę, że zalałem go taĂąszym który jakościowo może być gorszy..
Doradzi ktoś coś może?
Pozdrawiam.
Może jednak zacznę od wymiany oleju który da się wymienić bez ingerencji w skrzynie. Tylko, że mam dylemat ..jak zwykle zresztą... i chyba nie tylko ja. Mianowicie chodzi mi o to który olej ATF zalać czy oryginał zakupiony w serwisie VW AUDI NR OE: G052180A2 po ok. 80zł/l czy Febi 27975, niemiecki zamiennik o parametrach zgodnych z G052180A2 po ok.40zł/l czyli o połowę taĂąszy. Nie miałbym dylematu w sumie - gdybym wiedział, że to pomoże i przeniesie remont skrzyni w czasie to na 100% kupiłbym ten droższy ale jeśli ma to nic nie pomóc i za chwile będę musiał oddać auto do serwisu w celu remontu skrzyni lub jej wymiany na inny sprawny model to po co mam się ładować w niepotrzebne koszta? Z drugiej strony jak wymienię na ten taĂąszy i okaże się być dobrze to będę sobie pluć w brodę, że zalałem go taĂąszym który jakościowo może być gorszy..
Doradzi ktoś coś może?
Pozdrawiam.
- gregor100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 150
- Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
- Lokalizacja: dublin/irlandia
Kolego przeczytaj rowniez koment Polaka na drugiej stronie, tam bylo co powazniejszegoXII pisze:Dzięki...
Wyczytałem gdzieś < TU! , że G 052 190 A2 stosowany jest do przekładni głównej - wchodzi go ok. 1,3l - da się go wymienić czy tylko podczas remontu skrzyni? Czy w ogóle się go wymienia podczas całego, normalnego życia skrzyni?
apropo filmiku przedstawiającego problem z multitronikiem - znalazłem go - jednak jest dostępny na youtube... tam kolesie w komentarzach do filmiku wypowiadają się co jest tego przyczyną w języku niemieckim... podobno jakiś czujnik prędkości koszt 55EUR - o co kaman? ktoś coś wie? Który to czujnik? Czy da się do wymienić od zewnątrz bez wykręcania skrzyni?
[youtube][/youtube]
link do filmu na youtube z komentarzami
..u mnie właśnie mam takie coś + podszaprywanie podczas ruszania lub przyspieszania z małych prędkości tj. na niskich obrotach na ciepłym silniku z tym, że niekoniecznie zawsze..
jeszcze przydatny link na temat skrzyni 01J
No faktycznie masakra
Ale... znam takich którzy "naprawiają" coś co nie jest zepsute za grubą kasę, a w rzeczywistości wymieniają jakiś tani badziew który był problemem... więc do puki ktoś znający temat, a w dodatku który nie będzie chciał wykorzystać niewiedzę użytkownika nie zdiagnozuje mi usterki to nie będę się na temat wady wypowiadał.
Ale w sumie mogę skomentować tylko tyle, że rozmawiałem z mechaniorem kiedyś przez telefon który powiedział mi, że raczej wyklucza ślizganie się łaĂącucha ponieważ pulsowanie obrotów jest zbyt idealnie cykliczne. Kiedy łaĂącuch jest wyciągnięty i się ślizga efekt jest podobny tylko z tą różnicą, że obroty niecyklicznie wchodzą na wyższe i to przeważnie podczas zmiany przełożeĂą lub podczas przyspieszania wskakuje na full obrotów a przyspieszania zero - czy jakoś tak mi to tłumaczył
W innym temacie ktoś opisał takie same problemy co mam ja, zdecydował się na wymianę skrzyni na nową i... miał to samo po jej wymianie:) ...więc chgw co mu dolega tak naprawdę.
Na razie chcę wymienić olej w skrzyni i zobaczyć - pewnie gówno to da ale spróbuje - jakby co wykręcę skrzynie z auta i wyśle do regeneracji gdzieś lub kupię inną - się zobaczy.
..tym czasem,
Kolega forumowicz Bart-S zaproponował swoją pomoc - czekam w kolejce
Zdrów!
Ale... znam takich którzy "naprawiają" coś co nie jest zepsute za grubą kasę, a w rzeczywistości wymieniają jakiś tani badziew który był problemem... więc do puki ktoś znający temat, a w dodatku który nie będzie chciał wykorzystać niewiedzę użytkownika nie zdiagnozuje mi usterki to nie będę się na temat wady wypowiadał.
Ale w sumie mogę skomentować tylko tyle, że rozmawiałem z mechaniorem kiedyś przez telefon który powiedział mi, że raczej wyklucza ślizganie się łaĂącucha ponieważ pulsowanie obrotów jest zbyt idealnie cykliczne. Kiedy łaĂącuch jest wyciągnięty i się ślizga efekt jest podobny tylko z tą różnicą, że obroty niecyklicznie wchodzą na wyższe i to przeważnie podczas zmiany przełożeĂą lub podczas przyspieszania wskakuje na full obrotów a przyspieszania zero - czy jakoś tak mi to tłumaczył
W innym temacie ktoś opisał takie same problemy co mam ja, zdecydował się na wymianę skrzyni na nową i... miał to samo po jej wymianie:) ...więc chgw co mu dolega tak naprawdę.
Na razie chcę wymienić olej w skrzyni i zobaczyć - pewnie gówno to da ale spróbuje - jakby co wykręcę skrzynie z auta i wyśle do regeneracji gdzieś lub kupię inną - się zobaczy.
..tym czasem,
Kolega forumowicz Bart-S zaproponował swoją pomoc - czekam w kolejce
Zdrów!
Mam identyczny problem tyle że w A6 C6 i generalnie po rozmowie z serwisem SOPA, dowiedziałem się że rozwiązaniem problemu może być wymiana oleju (dynamiczna???) oraz zmiana oprogramowania skrzyni. Zrobią to za około 3 tys zł. Nie wiem czy na to iść. Podobno wchodzi tam jakiś bardzo drogi olej. Skrzynia ma kod HLL. Dodam że byłem na komputerze i skrzynia oraz silnik nie wyrzuca żadnych błędów.XII pisze:
Od kilku miesięcy mam problem z poszarpywaniem podczas ruszania, lub podczas jazdy pulsuje obrotomierz obrotów silnika jak trzymam go na stałej prędkości, szarpie też czasami jak jedzie się ze stałą prędkością i raptownie się przyspiesza. Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów w skrzyni ani w pozostałych elementach samochodu. Ze względu na to, że auto jest rzadko używane - powiedziałbym rekreacyjnie - zapominam o problemie kiedy auto stoi w garażu przez kilka tygodni nieużywania. Ale chciałbym coś z tym zrobić..
Jednak sporo za dużo... chyba, że ceny podnieśli... za samą wymianę oleju (także na ten sam drogi ORI olej), nowy soft i adaptację, wyszło mi niewiele ponad 2k PLN...Oktaviusz pisze:Zrobią to za około 3 tys zł.
http://sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=automaty3_plOktaviusz pisze:dynamiczna???
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga