Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AGA 2.4 165 KM] zamarzajace odmy, duzo wody w tlumiku, LPG

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

[ AGA 2.4 165 KM] zamarzajace odmy, duzo wody w tlumiku, LPG

Post autor: Frugo1 » 09 gru 2012, 14:38

Mam problem z moim silnikiem :| , przed chwila auto zcholowano mi pod dom po tym jak zauwazylem wydobywajacy sie dym z spod maski. Olej dosłownie lał sie po silniku Obrazek
Jak udało mi się zbadać, wystrzeliła zaślepka od wałka rozrzadu.Przyczyna było zapewne zamarzniecie odmy. Podobny problem miałem w tamtym roku -aga-24-165-km-wycieki-oleju-duze-cisni ... t43206.htm Od tego czasu wymieniłem uszczelki pod napinaczami i pokrywami po obu stronach. Termostat który wtedy był przyczyna(silnik nagrzewał się max do 70 st.) Wymieniłem olej na valvoline 5w40 syn power( dolalem 2 l na 10000km) Byłem na hamowni wyszlo 170 KM, jedynie smial sie diagnosta że zamiast podstawiać pod tłumiki odsusacz spalim mógł podstawić wiadro bo woda dosłownie lala sie z tłumika. W lecie wszystko było ok. Pomierzyłem kompresje - jest po ok 14 bar na cylinder, silnik dosłownie igła a jednak coś jest nie tak. Co może być powodem tak dużej ilosci wody w silniku? Co bardziej śmieszne wczoraj zlałem 3 l plynu chlodniczego i dolalem profilaktycznie koncentratu, po czym nagrzałem silnik do 90 st i tak pracował ok 20 min aż termostat puścił płyn na chłodnice. Dzisiaj odpaliłem auto i znowu to samo co w tamtym roku - silnik zlany olejem i o mały włos od zatarcia. Mam tez problem z LPG, silnik po nagrzaniu bardzo powoli schodzi z obrotów a co wiecej to po puszczeniu gazu obroty spadaja do ok 500-600 i wracają do 720 ( silnikiem trzesie ). Na benzynie tez trzesie ale duzo mniej i obroty nie spadaja ponizej 720 rpm. Myśle nad podciśnieniem od reduktora, mam je wpięte tutaj Obrazek
Obrazek
Obrazek
Co może być nie tak? czytałem że to podciśnienie w tym silniku lepiej jest dać gdzies w kolektorze? Może to być przyczyna tych nierównych obrotów? I proszę o pomoc co może być z tymi odmami, zaznacze że silnik zawsze zdąży nagrzać się do 90 st a mimo to kopci na bialo( nie ubywa płynow) :(

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 09 gru 2012, 14:52

Kolego przytkany masz układ odpowietrzenia silnika jak wygląda ezektor czy jest drożny? to dymienie to para wodna normalna sporawa przy takich temperaturach.
To podciśnienie jest od map-sensor powinno być wpięte w kolektor bardzo blisko przepustnicy jak to tylko możliwe dzięki niemu rysuje się mapa lpg w temacie lpg mamy kilku speców coś doradzą.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 09 gru 2012, 15:02

Ezektor wymieniony w tamtym roku, odmy czyszczone na wakacjach. Wczoraj wszystko bylo drożne(odkręciłem korek od oleju i nic sie nie działo) A jednak dzisiaj po tym wycieku mam majonez w odmch. Mam wrażenie ze jest zdecydowanie za duzo pary w ukladzie :( jutro zamówie tą zaślepke i kupie olej zeby odpalić silnik.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 09 gru 2012, 15:07

Frugo1, jeśli płyn nie ubywa to jest ok jakie odcinki pokonujesz bo jeśli krótkie przy niskich temperaturach to majonez potrafi się pokazać.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 09 gru 2012, 15:11

Pokonuje ok 15 km, odpalam rano auto i tak pracuje ok 5 minut, przełącza sie na LPG i jade. praktycznie ostatnie 5 km jade w korku, silnik nagrzewa sie do 90 st. Wymienie olej, wyczyszcze odmy i sprawdze ezektor tylko się boje ze za m-c znowu mi sie to stanie :(

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 09 gru 2012, 15:17

Frugo1 pisze:Pokonuje ok 15 km, odpalam rano auto i tak pracuje ok 5 minut, przełącza sie na LPG i jade. praktycznie ostatnie 5 km jade w korku, silnik nagrzewa sie do 90 st. Wymienie olej, wyczyszcze odmy i sprawdze ezektor tylko się boje ze za m-c znowu mi sie to stanie :(
tak zrób możliwe że śmietana zamarzła w odmie i ciśnienie wywaliło zaślepkę daj znać jak to zrobisz pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 09 gru 2012, 15:21

Ok dziękuje :) Tylko zastanawiam sie jaki olej kupić valvoline syn power czy maxlife?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 09 gru 2012, 15:37

ja zalewam maxlife i jestem zadowolony 5w40

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 10 gru 2012, 15:44

Także polecam maxlife ponieważ ma właściwości zmiękczające uszczelki (uszczelniacze itp.) a syn power nie posiada tych dodatków.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 17 gru 2012, 10:22

Czy jestem w stanie sam sprawdzić stan odm i ezektora - przejechałem prawie 50tyś i nigdy tam nie zaglądałem. Wątpie również aby poprzedni właściciel tam zaglądał. Mamy jakiś opis tych czynności na forum - może jakieś zdjęcie?
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 17 gru 2012, 14:38

Oczywiście że sam sprawdzisz. Na forum jest cały opis wymiany ezektora (oraz jak powinien działać gdy nie jest zapchany). A jeżeli chodzi o odmy to tylko sprawdzasz szczelność i drożność. :]
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Marko 69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 07 gru 2010, 10:04
Lokalizacja: Dublin Ireland

Post autor: Marko 69 » 17 gru 2012, 14:47

Przerabialem niedawno temat ezektora i plastikowych przewodow z nim polaczonych.Ezektor mozesz sprawdzic dmuchajac w niego,dlugi kanal powinien byc drozny w obie strony,natomiast krotki tylko w jedna strone,dmuchajac w krotki kanal.Jest gdzies o tym na forum,jest nawet rysunek.Plastikowe przewody mialem brudne i popekane a cena za nowe mnie powalila,wiec wymienilem na weze olejoodporne tego samego przekroju.Jest troszke roboty,ale efekt zadowalajacy, pozdrawiam

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 17 gru 2012, 14:56

Będę musiał się tym zająć. Poszukam u nas na forum wątków z tym związanych.

[ Dodano: 2012-12-17, 15:06 ]
Znalazłem instrukcję zdjęciową na forum za tydzień się za to biorę.

Przepraszam, że podpiołem się pod ten temat. Mam nadzieję Frugo1 , że uda Ci się rozwiązać Twój kłopot :)
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 17 gru 2012, 17:06

Wszystko naprawione :) W sumie nie wiem co było powodem bo odmy niby były drożne może ta uszczelka jakims cudem sama wypadła, ale i tak wyczyściłem odmy i ezektor . Uszczelke wpakowałem na silikonie termicznym. Dziekuje za pomoc :)

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 17 gru 2012, 17:09

Frugo1, to super że już po problemie powodzenia <okok>
ps.olej zmieniłeś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga